Aihe: Esa Pulliainen ja hänen signaaliketjunsa
1 2 3 4 5 6 7 8
balanced1
22.09.2018 13:43:50
Nykyaikaa, soittamaan opetellaan netin kautta, kun kuulostaa kauhelta syytetään kamoja.
hallu
22.09.2018 19:12:17
dbeatmod: Oli muuten Rotosoundin paita eikä Monsterin.

Voi tätä häpeää :-( sehän kielimerkki eikä edes kotimainen :-( kiitos kun korjasit, mitä lienen kuvitelleeni näkeväni, niin näin mitä varmaan halusinkin nähdä. Se salmiakki hämäs.... äh ei tästä selittelemällä taida päästä ;-)
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Wäiski
22.09.2018 20:30:10
hallu: Voi tätä häpeää :-( sehän kielimerkki eikä edes kotimainen :-( kiitos kun korjasit, mitä lienen kuvitelleeni näkeväni, niin näin mitä varmaan halusinkin nähdä. Se salmiakki hämäs.... äh ei tästä selittelemällä taida päästä ;-)

Ihmekkös tuo, kun Rotosound on pöllinyt logomallin suomalaiselta Monsterilta ;-)
dbeatmod
23.09.2018 14:22:12

hallu: Voi tätä häpeää :-( sehän kielimerkki eikä edes kotimainen :-( kiitos kun korjasit, mitä lienen kuvitelleeni näkeväni, niin näin mitä varmaan halusinkin nähdä. Se salmiakki hämäs.... äh ei tästä selittelemällä taida päästä ;-)

Katsoin kyllä itsekin pitkään että Monsterihan se siellä. :D
"Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice"
FastEddie
23.09.2018 15:30:39

Mitä on Pulliainen ilman Fenderiä, nauhakaikua ja Voxia?

Tuleva levykään tuskin on ainoastaan analogisesti toteutettu.
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
hallu
23.09.2018 16:16:10
FastEddie: Mitä on Pulliainen ilman Fenderiä, nauhakaikua ja Voxia?

Tuleva levykään tuskin on ainoastaan analogisesti toteutettu.

Pulliainen itse kylläkin jossakin haastattelussa väitti, että levyt tehdään analogisessa studiossa vanhan liiton meiningillä, koska se on niiden juttu. En tiedä olisiko uudella levyllä poikettu tästä jutusta, mutta itse jotenkin arvostan musiikin tekijöissä tiettyä linjakkuutta, että jos on kerran päätetty olla analogisia niin ollaan sitten saatana kokonaan eikä vaan teeskennellä :-)
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
FastEddie
23.09.2018 16:51:08

hallu: Pulliainen itse kylläkin jossakin haastattelussa väitti, että levyt tehdään analogisessa studiossa vanhan liiton meiningillä, koska se on niiden juttu. En tiedä olisiko uudella levyllä poikettu tästä jutusta, mutta itse jotenkin arvostan musiikin tekijöissä tiettyä linjakkuutta, että jos on kerran päätetty olla analogisia niin ollaan sitten saatana kokonaan eikä vaan teeskennellä :-)

Bäddingin mukana laulaminen tyystin analogisesti on kyllä erittäin vaikeaa ja aikaa vievää. Melkeimpä veikkaan, että ainakin tässä on tarvittu digitaalisuuden etuja.
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
hallu
23.09.2018 17:35:11
FastEddie: Bäddingin mukana laulaminen tyystin analogisesti on kyllä erittäin vaikeaa ja aikaa vievää. Melkeimpä veikkaan, että ainakin tässä on tarvittu digitaalisuuden etuja.

Ai niin joo, unohdin tän jutun, vaikka justiinsa telkkarista näin trailerin :-). Juu olen samaa mieltä, että tällä levyllä on varmaan tarvittu digitekniikasta apuja. Ja varmaan jollain analysaattorilla on niitä iänvanhoja c-kasettejakin jouduttu putsaamaan ja siistimään ja kaivamaan se olennainen sisältö sieltä kohinan joukosta.
Kyllikki
24.09.2018 12:50:18
Viestiketjun otsikkoon viitaten, mikä onkaan Esan signaaliketju tässä demonstraatiossa?

Itse olin tunnistavinani, että kitaran jälkeen on:
1. Mad Professor - Albert´s overdrive
2. TC Electronic - Shaker vibrato (?)
3. Mad Professor - Dual Blue Delay
4. Boss -Tremolo TR-2
5. DOD - Compressor sustainer fx-80b

Lieneekö tämä sitten Esan nykyinen set-up kaikilla keikoilla, vai kaivetaanko vanha Vox ja Pearl Echo-orbit esiin tarvittaessa?
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
winstoni
24.09.2018 13:49:45
Kyllikki: Viestiketjun otsikkoon viitaten, mikä onkaan Esan signaaliketju tässä demonstraatiossa?

Itse olin tunnistavinani, että kitaran jälkeen on:
1. Mad Professor - Alberts overdrive
2. TC Electronic - Shaker vibrato (?)
3. Mad Professor - Dual Blue Delay
4. Boss -Tremolo TR-2
5. DOD - Compressor sustainer fx-80b

Lieneekö tämä sitten Esan nykyinen set-up kaikilla keikoilla, vai kaivetaanko vanha Vox ja Pearl Echo-orbit esiin tarvittaessa?

Joo, noin se meni. Delay oli DBD Deluxe eli se isompi versio, vibrato oli tosiaan TC:n ja vahvistin oli Clarck. Albert's OD oli punainen ja handwired. Olin tekemässä tuota lähetystä ja tuli vähän hölistyäkin Esan kanssa, mukava ukko, joskin vähän ujon oloinen :)

Strato taisi oli Finlandia Instrumentsin tuotantoa ja se oli saanut sen synttärilahjaksi muistaakseni.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
Pinewood
24.09.2018 17:01:53
winstoni: Joo, noin se meni. Delay oli DBD Deluxe eli se isompi versio, vibrato oli tosiaan TC:n ja vahvistin oli Clarck. Albert's OD oli punainen ja handwired. Olin tekemässä tuota lähetystä ja tuli vähän hölistyäkin Esan kanssa, mukava ukko, joskin vähän ujon oloinen :)

Strato taisi oli Finlandia Instrumentsin tuotantoa ja se oli saanut sen synttärilahjaksi muistaakseni.

Esan Dual Blue Delay ei ilmeisestikään ollut normiversio vaan häntä varten tehty erikoisversio, jonka voi myös tavallinen pulliainen ostaa.
https://www.mpamp.com/eu/dual-blue-delay-esa-pulliainen-mod

Finlandia Instrumentsin kitaroita Esalla on useita ja uusin niistä on 12-kielinen Twelve. Videoklippejä täällä.
https://m.facebook.com/finlandiainstruments

Lauta näytti muuttuneen videoilla nähtävästä, jos ylipäätään sama oli. Eiköhän nyt mene ne viimeisetkin Albertit kaupaksi kun Esakin on sellaisen ottanut käyttöön... :)
Kyllikki
30.09.2018 08:13:09
winstoni: Strato taisi oli Finlandia Instrumentsin tuotantoa ja se oli saanut sen synttärilahjaksi muistaakseni.

Katselin vielä uudelleen tuon ko. ohjelman netistä, ja kiinnitin huomiota siihen, että Straton toinen Tone-potikka oli korvattu vipukytkimellä. Löytyykö tietoa, mikähän tarina mahtaa kytkeytyä tähän modifikaatioon?
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
winstoni
02.10.2018 04:54:42
Kyllikki: Katselin vielä uudelleen tuon ko. ohjelman netistä, ja kiinnitin huomiota siihen, että Straton toinen Tone-potikka oli korvattu vipukytkimellä. Löytyykö tietoa, mikähän tarina mahtaa kytkeytyä tähän modifikaatioon?

Kiinnitin samaan huomiota ja kysyin asiaa Esalta, mutta tyhjäpäänä olen valitettavasti unohtanut sen... mikään elämää suurempi juttu se ei kuitenkaan ollut, olisiko ollut että se kytkee talla- ja kaulamikin yhtä aikaa päälle tai jotain vastaavaa..?
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
a.r.p.p.e
07.11.2018 21:23:23
Tuossa tuli tuo dual blue delay investoitua ja hieman pohdittua, että olisiko tuo esa p- modattu ollu mun juttu.

Kun idea on hyvä ja juuri noin kun modattu on tehty, niin tuolla tavalla omasta delay tarpeista isoimman osan kattaisikin.

Päädyin sitten kuitenkin perusversioon, koska tuo tap tempo on hyvä olla ja sekin
tosta modatusta on siis poistettu.

Tutkin sitten, että mitä eroa käytännössä on pedaalia käytettäessä, että miten
paljon monimutkaisempaa käyttö on modaamattomassa ,että saa short delaysta suoraan nauhakaikuun ja takaisin.

Eli joutuu yhtä nappia pitämään pohjassa 0,5s sen sijaan että tekisi vain
suoran painalluksen. Pystyn tämän asian kanssa ehkä elämään ja kaupan päälle saan pitää kaikki pedaalin muut ominaisuudet :)

Ja Mad Professor firmalle täytyy antaa täydet pisteet hyvästä asiakaspalvelusta ja nopeasta pedaalin lähetyksestä. (vink) Heillä on tän viikkoa vielä tarjous voimassa, -20% normi hinnoista pois (ei b-stock) etukoodilla father20 isänpäivän kunniaksi (vink)
"Guitars & beer!"
TexasFlood
08.11.2018 10:03:44
Kiitos vinkistä! Laitoin Albertin overdriven tilaukseen ihan kokeilun vuoksi.

Mulla on tuo Esa P modattu delay ja itse en kaipaa mitään ylimääräistä. Selkeä käyttää ja vaihto tilojen välillä tapahtuu salamannopeasti. Toki hieman outoa, että kun ominaisuuksia karsitaan, niin hinta nousee...
Sarko
08.11.2018 10:20:50 (muokattu 08.11.2018 10:21:15)
TexasFlood: Toki hieman outoa, että kun ominaisuuksia karsitaan, niin hinta nousee...

Pulliaisen nimestähän tossa modatussa DBD:ssä maksetaan. Rautalankahanu voi tommonen laudassaan kuulla vaimeita lauseita Mandschurian kummuilta, missä nauhakaiun jumalat kuiskivat salaisuuksiaan...
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
toivase
08.11.2018 14:48:07
Sarko: Pulliaisen nimestähän tossa modatussa DBD:ssä maksetaan. Rautalankahanu voi tommonen laudassaan kuulla vaimeita lauseita Mandschurian kummuilta, missä nauhakaiun jumalat kuiskivat salaisuuksiaan...

Tai voihan joku myös kuulla Eevan vienon huokauksen ;)...
Sarko
08.11.2018 14:50:58
Huoh uoh uoh oh h...
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
a.r.p.p.e
09.11.2018 09:56:41
Sarko: Pulliaisen nimestähän tossa modatussa DBD:ssä maksetaan.

Tässä hommassa Mad Proffan firma oli kyllä myös asiallinen.
Kun arvoin näiden kahden mallin välillä, niin sanoivat että saan
Pulliaismodatun modaamattoman hinnalla eli hinnan
puolesta ei tarvitse tehdä päätöstä. Modaus on kuitenkin vain ohjelmallinen ja tarvittaessa tehtävissä myöhemminkin vain softaa muuttamalla.
"Guitars & beer!"
shadowsphere
26.01.2023 09:39:51
Kiitos palstalaisten, nyt on ketju kasassa:

https://drive.google.com/file/d/1WN … 1zZhtEh7KPv9Ff-LE/view?usp=drivesdk

Alkuperäisen FX-80B:n jätin laatikkoon säilöön.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)