![]() 11.04.2010 18:09:40 | |
---|---|
Wolfie: Loppujen lopuksi kohtalaisen helppo on ollut _yleensä_ ottaen säätää kellon ranneketta. Joo, no ei tässäkään oo mitään ongelmaa sen lisäksi, etten jaksa kävellä tohon 50m päähän tien toiselle puolelle kellosepän puljuun. :D Tahtoo vain olla tuollainen kronografi semmoinen Sveitsin armeijan linkkari, ettei kaikkia ominaisuuksia tule käytettyä koskaan. Erinomainen kello kyllä. Eli toisin sanoen, mieluummin hieman panostaa kerralla, ettei tarvitse sitten lisää laittaa ja toiseen kertaan vähintäänkin sijoittaa... Jepu. Mulle ainakin riittää ajannäyttö oikeastaan pelkästäänkin, mutta sen on tottunut jo tarkistamaan kännystä. Ehkä toisaalta vois vetäistä pienen imagonkohotuksen, ostaa uusia kledjuja ja rykästä kellon ranteeseen. Valkaisis vielä hampaatkin ja lähtis baanalle leasing-autolla iskemään mimmejä. :-) Miten tää liittyy jäätäviin tarjouksiin..? En tiedä, mutta kivaa on jee jee. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel | |
![]() 11.04.2010 18:12:09 | |
Mulla on kännykässä kello. Vittumaista jos ranteissa roikkuu jotain ylimääräsiä rohjakkeita. Firmalta sain 10v palveluksesta jonkun fiinin kellon kanssa, en tiedä missä on, kertaakaan en kokeillut. Kai muija on sen johonkin säästöön laittanu. My life is like an Opel-highway. | |
![]() 11.04.2010 18:17:28 | |
Lennu: Mulla on kännykässä kello. mun käsittääkseni hauska ilmaisu mutta mielestäni kirjoitetaanmobile phone en tosin ole varma kohiseeko. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel | |
![]() 11.04.2010 18:46:48 | |
Jos palaisi aiheeseen. Tuli tässä mieleen, kun aikoinaan kaveri myi kitaraa torilla, niin sieltä tuli vaihto tarjouksena päikseen esimerkiksi jotain vuotavaa dieselvenettä, joku isutzu pakettiauto yms. | |
![]() 11.04.2010 19:33:20 (muokattu 11.04.2010 19:34:31) | |
Twinkle: Tätä on kyllä pakko kommentoida siinä mielessä, että itse en ole vieläkään ymmärtänyt miksi ihmiset maksaa kelloista? Ymmärrän syyt minkä takia ne maksaa, hienomekaniikkaa, jalometalleja ja muita mutta... se on kumminkin vaan kello. Se on pääasiassa tarkoitettu ajan näyttämistä varten ja nyky-yhteiskunnassa sen ajan näkee niin monesta paikasta, niin monella eri välineellä. Ehkä jos ostaa tommoisen victorinoxin taistelukellon niin se kestää vuosikymmeniä mutta siltikin se on loppupeleissä pelkkä aikarauta. Ja pointti tässä on se, että minä en ymmärrä. ei kenenkään kellomiehen tartte nyt hyökätä vittuilemaan pystymetsästä. Jos omistat jonkun extreme-rolexin jonka kanssa voi sukeltaa mariaanien haudan pohjaan niin kiva että tykkäät ja koet tarvitsevasi. Mä ymmärrän et joku ei ymmärrä. Hyvä kello, parempi mieli. Toi kellomies on tarjonnut tota kelloa mulle ja muutamalle muullekin näköjään. Jotain vähän kalaisaa tuossa on. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas | |
![]() 11.04.2010 19:46:38 | |
Wolfie: Sama asia miettiä hintavampia autoja, silmälaseja, soittimia ja niin montaa muuta eri asiaa... Mihin tarvitaan, kun halvalla saa saman? No minun järkeen se nyt ei vaan käy. Moottoripyörällä ja autolla voi ajaa, silmälaseilla näkee eteensä, soittimia voi soittaa, hifilaitteilla voi kuunnella musiikkia jne. Kellosta voi katsoa aikaa. Ei ole kyse siitä että saako halvemmallakin kellon vaan lähinnä siitä, että minkä takia ihminen ylipäätänsä arvottaa ajannäyttimensä niin korkealle että sijoittaa siihen parhaimmillaan monta tonnia. Toki ihminen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa mutta en minä sitä siltikään ymmärrä. Autot, purjeveneet, lomamökit, moottoripyörät ja soittimet niin niillä sentään on joku käytännön funktio. Kellosta näkee ajan. | |
![]() 11.04.2010 19:47:54 (muokattu 11.04.2010 19:54:17) | |
EDIT: tai nojoo... | |
![]() 11.04.2010 19:48:27 | |
Twinkle: No minun järkeen se nyt ei vaan käy. Moottoripyörällä ja autolla voi ajaa, silmälaseilla näkee eteensä, soittimia voi soittaa, hifilaitteilla voi kuunnella musiikkia jne. Kellosta voi katsoa aikaa. Ei ole kyse siitä että saako halvemmallakin kellon vaan lähinnä siitä, että minkä takia ihminen ylipäätänsä arvottaa ajannäyttimensä niin korkealle että sijoittaa siihen parhaimmillaan monta tonnia. Toki ihminen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa mutta en minä sitä siltikään ymmärrä. Autot, purjeveneet, lomamökit, moottoripyörät ja soittimet niin niillä sentään on joku käytännön funktio. Kellosta näkee ajan. Öööö... Ajan tietäminen ei siis ole käytännöllistä? Vai meneekö minulla nyt jotain ohi? Oh Lord, Thank You! | |
![]() 11.04.2010 19:51:07 | |
Wolfie: Öööö... Ajan tietäminen ei siis ole käytännöllistä? Vai meneekö minulla nyt jotain ohi? Onhan se, käytännöllisempää se on kun sen vielä katsoo monen tonnin kellotaulusta. Kuten sanottua, minä en ymmärrä. Ei tartte lynkata sen takia. | |
![]() 11.04.2010 19:55:04 | |
Twinkle: Onhan se, käytännöllisempää se on kun sen vielä katsoo monen tonnin kellotaulusta. Kuten sanottua, minä en ymmärrä. Ei tartte lynkata sen takia. Hienoo offaria =) Ajattele sitä koruna, josta näkee ajan tarvittaessa. VMP! | |
![]() 11.04.2010 19:57:16 | |
Twinkle: Onhan se, käytännöllisempää se on kun sen vielä katsoo monen tonnin kellotaulusta. Kuten sanottua, minä en ymmärrä. Ei tartte lynkata sen takia. Eihän tässä olla lynkkaamassa ketään. Luultavasti. Minä olen miettinyt samankaltaista asiaa kesämökeistä... miksi pitää hommata kesämökki, kun voi asua jo valmiiksi semmoisessa paikassa, ettei sieltä tarvitse lähteä pakoon tai rauhoittumaan. Talo järven rannalta esimerkiksi... Tai meren... Tai mistä vain... Mutta että laittaa talon hinta kesämökkiin, se ei ole oikein meikäläisen ajatuksissa kaikkein järkevintä... Oh Lord, Thank You! | |
![]() 11.04.2010 20:01:05 | |
Insane Kane: Hienoo offaria =) Ei oikeastaan, jos minulle joku tarjoaisi kelloa vaihdossa soittimeen niin kyl se aika jäätäväksi minusta menisi. Toki sama ilmiö olisi jos joku tarjoaisi moottoripyörää, autoa, rantatonttia tai pirun hyviä perhovehkeitä. Kaikilla on joku rahallinen arvo kyllä mutta siltikin, pyytämättä vaihdossa soittokamaan ne olisi sinällään vähän ohisektorilla. Ajattele sitä koruna, josta näkee ajan tarvittaessa. niin joo, jos sen tollei aattelee niin helpottuu selvästi sen motiivin ymmärtäminen miksi ihmiset niitä ostaa. | |
![]() 11.04.2010 20:08:19 (muokattu 11.04.2010 20:08:32) | |
Wolfie: Minä olen miettinyt samankaltaista asiaa kesämökeistä... miksi pitää hommata kesämökki, kun voi asua jo valmiiksi semmoisessa paikassa, ettei sieltä tarvitse lähteä pakoon tai rauhoittumaan. Talo järven rannalta esimerkiksi... Tai meren... Tai mistä vain... Mutta että laittaa talon hinta kesämökkiin, se ei ole oikein meikäläisen ajatuksissa kaikkein järkevintä... No eiköhän se kesämökki hieman kauempana toimi myös ns. lomakohteena ja oravanpyörästä irtautumisen välineenä. Joku rantakoti nyt ei paljoa lämmitä jos tahtoo vähän erilaista meininkiä ja eri piirejä lomallaan. Esim. itselle loman viettäminen kotona on lähinnä puistattava ajatus, vaikka koti olisi minkä lammikon rannalla. Ja tuo rantatontilla asuminen nyt ei ole kaikille edes mahdollista / järkevää. On muutes hieno ketju tää... War... war never changes. | |
![]() 11.04.2010 20:23:18 | |
Voisko joku nyt palata aiheeseen? Mulla ei valitettavasti ole mitään annettavaa tähän ketjuun, mutta olis mukava lukea niitä jäätäviä tarjouksia niin kuin otsikko lupaa. | |
![]() 11.04.2010 20:29:53 | |
Harris: Voisko joku nyt palata aiheeseen? Mulla ei valitettavasti ole mitään annettavaa tähän ketjuun, mutta olis mukava lukea niitä jäätäviä tarjouksia niin kuin otsikko lupaa. Repesin jostain syystä ihan saatanasti :-------D My life is like an Opel-highway. | |
![]() 11.04.2010 20:39:19 | |
Neponen: Jos palaisi aiheeseen. Tuli tässä mieleen, kun aikoinaan kaveri myi kitaraa torilla, niin sieltä tuli vaihto tarjouksena päikseen esimerkiksi jotain vuotavaa dieselvenettä, joku isutzu pakettiauto yms. Lainaan itseäni, kun hukkui tuonne OT:hen. | |
![]() 11.04.2010 21:07:10 | |
Harris: mutta olis mukava lukea niitä jäätäviä tarjouksia niin kuin otsikko lupaa. Noh..ku ei muutakaan irtoa niin sallinette tällaisen hieman aiheen vierestä; Turussa käytettyjen autojen kauppias otti vaihdossa poron. Siis ihan oikeasti. Oli vissiin jollain Lapin (?) miehellä välirahnaa hieman niukalti varattuna autokauppoihin. " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | |
![]() 11.04.2010 21:37:51 | |
Jii-Gee: Noh..ku ei muutakaan irtoa niin sallinette tällaisen hieman aiheen vierestä; Turussa käytettyjen autojen kauppias otti vaihdossa poron. Siis ihan oikeasti. Oli vissiin jollain Lapin (?) miehellä välirahnaa hieman niukalti varattuna autokauppoihin. Voi olla nykynuorille ihmeellinen asia, mutta mulla on semmonen kutina et toi on ollut maaseudulla ihan tavallista vielä tuossa -60 ja jopa 70 luvulla. Kauppatavarana Lehmät, hevoset ja lampaathan on ollu kovaa valuuttaa. Tosin yksityispuolella. Ei varmaankin liikkeestä ostettaessa :) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... | |
![]() 11.04.2010 21:39:04 | |
blaekie: Voi olla nykynuorille ihmeellinen asia, mutta mulla on semmonen kutina et toi on ollut maaseudulla ihan tavallista vielä tuossa -60 ja jopa 70 luvulla. Kauppatavarana Lehmät, hevoset ja lampaathan on ollu kovaa valuuttaa. Tosin yksityispuolella. Ei varmaankin liikkeestä ostettaessa :) Niinpä, nykyään on kaikenmaailman realdollit yms. nykyajan hapatukset. My life is like an Opel-highway. | |
![]() 11.04.2010 22:08:37 | |
Harris: Voisko joku nyt palata aiheeseen? "Jäätävin" tarjous ja samalla pisin txt viesti mitä olen ikinä saanut. En vieläkään ymmärrä kaikkea mitä siinä lukee.. Moi vaan. Kirjoitan siitä takamine kitarasta. Kun en tiedä vaikka olette jo nukkumassa. Kitara on tulossa veljelleni jolla jo yksi nailon kieli soolo lovi ja mikrofoni Espaniassa käsin tehty mutta se on 3/4 koppa. Ja se on tulossa K.Yairi teräs kieli kitran kitaran pariksi. Harmittelee nyt kuitenkin kun ei soolo lovea ja miettii vielä huomiseen. Ottaisin sen heti ja otan jos saan rahaa kasaan eli on myytävää musiikki tavaraa uutta alta pois esim pro pellit ovh n.300€ lautanen kun muuton vuoksi hommasin sähkö pellit.... Sitten uusi 8 kanava miksesi missä suht kiva kaiku AMx 180 fx kun tilalla jo 3x isompi sekä uusi kytkeä lattia monitori Alto 12MA jatkuvaa 180W jne.. Eli otan kitarasi kyllä vaa kunnossa niinkuin sanoit ensin vaan tehtävä rahaa jos ei veli jolle pyynnötä sitä kyselin sitä ota ellei sulla ole tarvetta pa/musiikki tavaralle samoin on PSR 295 josta voisin luopua saadakseni sen mitä haluamani Kaveri lähetti vielä kolme muutakin viestiä. Kaupat muuten tuli! "Living is easy with eyes closed!" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)