Terry Pantheras 11.03.2010 13:37:24 | |
---|
aoi: Tärkeä ja vaikein. Ja miten saada saundiin "mehukkuutta" (=usein joidenkin keskitaajuuksien vähäisyyttä), mutta silti erottuva saundi. Tietenkin valtaamatta muilta tilaa. Hyvä vahvistin tietty on suuressa roolissa, sellainen kun tuppaa tarjoilemaan korvaa miellyttäviä keskitaajuuksia, jolloin middlet voi kääntää isolle ja saundi on erottuva. Kehnoilla vahvistimilla käy niin, että saundi on joko "murea" tai erottuva, mutta tunhu tai kihisevä tai muuten vaan epämiellyttävä. Kunnon yleistys mutta jokin idean murunen tässä oli tarkotus tuoda esille. Jos itse vahvistin ei tähän taivu, niin aika vaikea noita sopivia taajuuksia on sieltä esille nostaa. En sitten tiedä ulkoisesta EQ:sta lykättynä vahvistimen looppiin miten radikaaleja muutoksia tällä saa läpileikkaavuuden suhteen... einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
keppi2 11.03.2010 15:21:31 | |
---|
Mr. Speed: Uskon, että sun tilanteessa oikeastaan mikä vain suht laadukas keppi ajaa asiansa hyvin. Tallahumppari tietysti on itselle must, muttei kaikille. Kyse nyt taitaakin olla siitä, mikä kaula tuntuu mukavalta, tarvitsetko kampea, ja minkä skitan soinnista tykkäät. Eli marsmars musaliikkeisiin pyörimään ja testailemaan. Joo, joo olen testaillut jo monia kitaroita. Tokaita, Fenderiä, ESP-LTD:tä ja Gibsonista on vähemmän kokemusta, mutta siitä kepistä on tullut hyvää palautetta. Ja jos se yhtään on Epiphonen kaulan mallinen se Gibsoni niin sopii mun käteen loistavasti. Moro osta poro... |
Mr. Speed 11.03.2010 16:03:44 | |
---|
keppi2: Joo, joo olen testaillut jo monia kitaroita. Tokaita, Fenderiä, ESP-LTD:tä ja Gibsonista on vähemmän kokemusta, mutta siitä kepistä on tullut hyvää palautetta. Ja jos se yhtään on Epiphonen kaulan mallinen se Gibsoni niin sopii mun käteen loistavasti. Käy kokeilemassa vielä sitä Kipsonia. Sen lisäksi, että kauloissa on eroja, niin toteat muutenkin että soundaako kitara omalta :) Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
Tuomoo 11.03.2010 19:18:51 (muokattu 11.03.2010 19:19:30) | |
---|
keppi2: Joo, joo olen testaillut jo monia kitaroita. Tokaita, Fenderiä, ESP-LTD:tä ja Gibsonista on vähemmän kokemusta, mutta siitä kepistä on tullut hyvää palautetta. Ja jos se yhtään on Epiphonen kaulan mallinen se Gibsoni niin sopii mun käteen loistavasti. Tosiaan, testaamaan vaan. Ja kannattaa muistaa se, että kaikissa tapauksissa se kalliimpi kitara ei ole välttämättä omille käsille sopivampi. Itse puntaroin stratoani ostaessa 650€ välisen meksikolaisen ja 990€ maksavan jenkkiläisen välillä. Jenkkiläinen on enemmän saanut kehuja näin yleensä, ja budjetti olisi riittänyt helpostikin, mutta tuo meksikolainen lähti mukaan sen takia että se nimenomaan sopi käteen, se oli ja nyt se on MUN kitara. Ja oon täälläkin sanonut että se haudataan mun kanssa, niin paljon siitä tykkään. Jos LP-mallisista tykkäät, niin ymmärtääkseni kaikista halvimmat Epit kannattaa jättää väliin, mutta hieman kalliimmassa luokassa (~600€?) laatu on jo todella hyvää. Eikä ne halvemmat Gibsonit enää tuosta kovinkaan paljoa eroa ainakaan hinnan suhteen. Itseltä puuttuu empiiriset tutkimustulokset ja vertailuainoistot näistä aidoista ja kopioiduista lespoista kokonaan, siispä jätän mutuilut ja luovutan aiheen taas viisaampien ihmisten hallintaan. Edit: Eikä tarvi tulla sitten nussimaan pilkkua Gibsonin ja Epin suhteesta, se tiedetään jo ennestään. Lopussa siitos seisoo. |
keppi2 11.03.2010 23:40:31 (muokattu 11.03.2010 23:40:50) | |
---|
Kitaroita mitä olen testaillut, Fender American Special sopii käteen kaikkein parhaiten ja sitten toisena oli ESP-LTD. Moro osta poro... |
Juzpe 12.03.2010 09:50:47 | |
---|
Jucciz: Ei toimi näin päin: RR ja Kelly ovat ihan hemmetin rumia kitaroita, joiden kanssa yksinkertaisesti ei kyllä kehtaa nousta lauteille. Kiinni jäit gubbe! Oon nähny sun soittavan Kellyllä. Ei tosin julkisella paikalla mutta kumminki. Ni. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
Jucciz 12.03.2010 10:29:50 | |
---|
Juzpe: Kiinni jäit gubbe! Oon nähny sun soittavan Kellyllä. Ei tosin julkisella paikalla mutta kumminki. Ni. Se oli hemmetin ruma kitara, en noussut lauteille. |
Mr. Speed 12.03.2010 11:03:04 | |
---|
Tuolla toisessa topicissa tuli nyt se totuus. Eli aktiivit tarvii hevin soittoon, ettei sit tarvi ihmetellä. Jopa Krice tietää tän! Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
kartar 12.03.2010 11:09:03 | |
---|
Jucciz: Sanoo mies, jolla on soittimenaan epävänkyrän muotoinen piikikäs pizzalapio. Se, että ovatko piikikkäät hevikitarat parempia vai huonompi musisointiin kuin vaarin aikaiset lankkukitarat, en ota sen enempää kantaa, mutta voisin kuvitella, että muotoilunsa puolesta tele/strato/rickenbacker ovat varmasti V-kitaroita parempia pizzalapioita. Rickenbackerin päälle mahtuu varmasti jo melkoinen perhepizza. :) "I'd rather pay for a Marshall than get the others for free" |
aristoteles666 12.03.2010 11:31:55 | |
---|
kartar: Se, että ovatko piikikkäät hevikitarat parempia vai huonompi musisointiin kuin vaarin aikaiset lankkukitarat, en ota sen enempää kantaa, mutta voisin kuvitella, että muotoilunsa puolesta tele/strato/rickenbacker ovat varmasti V-kitaroita parempia pizzalapioita. Rickenbackerin päälle mahtuu varmasti jo melkoinen perhepizza. :) ainoa kuuluisa kitaristi joka soitti flying v:llä oli Albert King, toinen vähän myöhemmin oli Lonnie Mack, ja kumpikin oli blues kitaristeja joten älkää yrittäkö tehdä hyvästä blues kitarasta jotain hevikeppiä, te aloitte soittamaan niitä nelkyt vuotta myöhemmin. |
kartar 12.03.2010 12:05:28 | |
---|
aristoteles666: ainoa kuuluisa kitaristi joka soitti flying v:llä oli Albert King, toinen vähän myöhemmin oli Lonnie Mack, ja kumpikin oli blues kitaristeja joten älkää yrittäkö tehdä hyvästä blues kitarasta jotain hevikeppiä, te aloitte soittamaan niitä nelkyt vuotta myöhemmin. Eiköhän siitä tehty hevikeppi jo '70-luvun alkupuolella... (esim. M. Schenker ja vähän myöhemmin monet muut) Mun mielestä Flying V on ihan hieno ja hyvä keppi, vaikka vanhat blues-miehet ja kaiken maailman lennykrawitzit ovatkin sillä soittaneet ja koittaneet siten tärvätä sen maineen hyvänä hevikitarana. "I'd rather pay for a Marshall than get the others for free" |
aristoteles666 12.03.2010 12:19:32 | |
---|
kartar: Eiköhän siitä tehty hevikeppi jo '70-luvun alkupuolella... (esim. M. Schenker ja vähän myöhemmin monet muut) Mun mielestä Flying V on ihan hieno ja hyvä keppi, vaikka vanhat blues-miehet ja kaiken maailman lennykrawitzit ovatkin sillä soittaneet ja koittaneet siten tärvätä sen maineen hyvänä hevikitarana. Albert King ja Lonnie Mack jo 50 luvulla. |
lefa79 12.03.2010 12:41:49 | |
---|
|
kartar 12.03.2010 13:06:12 | |
---|
aristoteles666: Albert King ja Lonnie Mack jo 50 luvulla. Tiedän. Se, että blues-kitaristit ovat soittaneet "wanhanliiton pyöreäpiikkisellä pizzalapiolla" jo '50-luvulla, on fakta... "I'd rather pay for a Marshall than get the others for free" |
aristoteles666 12.03.2010 13:13:24 | |
---|
kartar: Tiedän. Se, että blues-kitaristit ovat soittaneet "wanhanliiton pyöreäpiikkisellä pizzalapiolla" jo '50-luvulla, on fakta... arvasin sen jo siitä m schenker tiedosta, |
Jucciz 12.03.2010 13:30:00 | |
---|
kartar: Rickenbackerin päälle mahtuu varmasti jo melkoinen perhepizza. :) Näin on, päätellen siitä, että se ei mahdu leveytensä puolesta esim. Fenderin gigbagiin. Väristä päätellen siihen on tosin levitetty tomaattikastike ja juusto tosin jo valmiiksi... maukas kitara kyllä. |
kartar 12.03.2010 13:37:59 (muokattu 12.03.2010 13:40:14) | |
---|
aristoteles666: arvasin sen jo siitä m schenker tiedosta, Joo. FV on tosiaan hieno malli, jolla taipuu bluesit ja raskaammatkin poljennot. Ja vetihän sillä muuten aikoinaan aika paljon myös eräs taitava nuorikainen nimeltä Jimi Hendrix... Viikonloppuja. Edit: Juccille: Rickenbacker on tosiaan legendaarinen peli -T- "I'd rather pay for a Marshall than get the others for free" |
Cathi777 12.03.2010 14:38:46 | |
---|
aristoteles666: ainoa kuuluisa kitaristi joka soitti flying v:llä oli Albert King, toinen vähän myöhemmin oli Lonnie Mack, ja kumpikin oli blues kitaristeja joten älkää yrittäkö tehdä hyvästä blues kitarasta jotain hevikeppiä, te aloitte soittamaan niitä nelkyt vuotta myöhemmin. Eikös Jimi Hendrix myös soitellut kyseisellä soittimella. Ei toki pelkästään, mutta yhtenä kitarana käytti myös Flying V:tä. Only pop music can break my heart... |
Terry Pantheras 12.03.2010 14:42:13 | |
---|
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
jussi1976 12.03.2010 14:47:03 | |
---|
Ei saakeli, kyllä prophesyllä irtoaa heavyt, rokit, rokit heavyt, heavyt rokit, rokin rokit, ja todella heavyt heavyt!!! Hähhäää! Oli strato tai ei! "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |