Aihe: minkälaiset kielet alasviritetyllä kitaralla soittamiseen
1 2 3 4 5 6 7
suolintu
20.11.2009 10:55:30
Mulla käytössä alexi laihon signature kielet. Ollaanpa laihosta mitä mieltä tahansa niin mun mielestä ne kielet on todella hyvät. Vähän jäykemmän tuntuiset kuin normaalit dr:n tite-fit kielet. 10-56 paksuus varmaan olisi ihan hyvä alavireiselle kitaralle.
dropD
20.11.2009 11:04:19

jomppu: #C-vireessä olen omalle kohdalle havainnut sopivaksi 10-52 setin. Joskus käytän jopa 54-11 settiä mikä alkaa jo normi E-vireessä olla mulle liian paksu.

???

Logiikka menee kyllä multa hivenen yli
vain banjo puuttuu...
Jucciz
20.11.2009 11:12:30
Snapo: Vedättex te punkkia, jossa biisin pituus on korkeintaan se 2min? ;)

Ei vaitiskaa, minkätyyppisiä keikkoja sulla tulee enimmäkseen soiteltua?

Enimmäkseen ravintola- ja lavakeikkoja ja välillä yksityistilaisuuksia. Normaali ilta on 5 settiä, à 45 minuuttia eli 12 biisiä. Monesti viimeinen setti on vähän lyhyempi, mutta 50-60 biisiä on aika hyvä haarukka keskivertoillalle.
Jucciz
20.11.2009 11:13:26
dropD: ???

Logiikka menee kyllä multa hivenen yli

Multa kans: välillä kielet luetellaan ohuesta paksuun, välillä paksusta ohueen... ja ylennysmerkkikin löytyy sävelen nimen edestä, kummallista.
dropD
20.11.2009 11:26:25

Jucciz: Multa kans: välillä kielet luetellaan ohuesta paksuun, välillä paksusta ohueen... ja ylennysmerkkikin löytyy sävelen nimen edestä, kummallista.

Miä ainakin oletin että kitara viritetty alaspäin -> C#

Jos 10-setti tuntuu tossa sopivalta, niin ei ole ihme jos 11-setti tuntuu "jo" normaalivireessä liian paksulta. Voihan se tietysti olla että kitaraa on viritetty ylöspäin -> C#, mutta vahvasti epäilen...
vain banjo puuttuu...
Jucciz
20.11.2009 12:18:46
Joo. Mulla vaan pisti silmään tuo "#C".
BigPapa
20.11.2009 12:25:05

For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
McNulty
20.11.2009 13:36:42
BigPapa: http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1281.jpg

Pittää olla Cläpton että nuita voi käyttää.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Kivijalka
20.11.2009 13:40:03
bonecrusher: Pittää olla Cläpton että nuita voi käyttää.

Itse odotan vielä Ericin kaiman signature-settiä. Saa termi "paskaiset kielet" aivan uuden merkityksen.

http://www.engrish.com//wp-content/uploads/2008/08/cdcover.jpg
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
kitaristi 95
20.11.2009 16:02:16

bonecrusher: Mun täytyy sanoa etten suoranaisesti inhoa uusien kielien "klangia",

Mun daddat on särissy uusina hirveesti parin päivän päästä se on lakannut
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
jomppu
21.11.2009 09:00:06
dropD: Miä ainakin oletin että kitara viritetty alaspäin -> C#

Jos 10-setti tuntuu tossa sopivalta, niin ei ole ihme jos 11-setti tuntuu "jo" normaalivireessä liian paksulta. Voihan se tietysti olla että kitaraa on viritetty ylöspäin -> C#, mutta vahvasti epäilen...

Ei kyllä se on alapäin viritetty, just niin kuin dropD osasi arvailla. Pyydän anteeksi edellisen viestin logiikan puutetta ja harhaan johtavia merkintöjä.
Hookkan
21.11.2009 15:35:24
Nelisen vuotta oon soitellu kitaraa. Uusia settäjä ostellu vaan jos vanhoja napsunu poikki, tai kun on alkanu olee liian paskasia. En tiedä oonko vaan tyhmä tai jotain, mutta kertaaka kielten vaihdon jälkee ei o tullu sellasta "oho, ompas parempi soundi ku vanhoilla" -fiilistä. Toi soundien hakeminen kieliä vaihtamalla on kyllä niin turhaa pelleilyä kun olla ja saattaa. Vahvistin, mikit ja SOITTAJA ne soundin muodostavat.
Pomeranssi
21.11.2009 19:22:50
Itsellä tulee ainakin huomattavasti parempi fiilis soittaa, kun vaihtaa rähmääntyneet kielet uusiin, sileisiin ja hyvin soiviin. Tulee soitettua poikkeuksetta "suuremmalla innolla" pari tuntia putkeen aina kun kielet vaihdan, kun tuntuvat niin hyviltä. Tähän saattaa tosin vaikuttaa myös se, että kieliä vaihtaessa putsaan otelaudan ja toisinaan annan vähän öljyäkin --> soittotatsi ja tuntuma muuttuu.
Juum.
oiva tumpeloinen
21.11.2009 20:49:36
Mäkin, kun kaikki muutkin.....

Elixirejä käytän. Ainoa merkki, jota käyttäessä saa rauhassa syödä lihapiirakoita soiton ohessa, eikä ne mene heti tukkoon. Näin ainakin mulla. Ja ei, en luovu lihapiirakoista. Paakkuja on joskus ollut kielessä, mutta se on ollut enemmän sitä lihapiirakkaa kuin uudesta paketista valmiina tullutta tavaraa. Epätasaiseen jälkeen en ole törmännyt Elixireissä sinä aikana, kun olen niitä käyttänyt.

Jos nyt vielä hinnasta puhutaan, niin tuolla kimppahuoneessa pojat on tilanneet kieliä isot kasat ja setin hinnaksi on tainnut tulla jotain 8 euron luokkaa, että en oikein tiedä, miten ökyhintaisia ne loppupeleissä on........jos laskee siihen päälle niiden eliniälle jotain arvoa.
HeavyMachinery
22.11.2009 06:31:01

Hookkan: Nelisen vuotta oon soitellu kitaraa. Uusia settäjä ostellu vaan jos vanhoja napsunu poikki, tai kun on alkanu olee liian paskasia. En tiedä oonko vaan tyhmä tai jotain, mutta kertaaka kielten vaihdon jälkee ei o tullu sellasta "oho, ompas parempi soundi ku vanhoilla" -fiilistä. Toi soundien hakeminen kieliä vaihtamalla on kyllä niin turhaa pelleilyä kun olla ja saattaa. Vahvistin, mikit ja SOITTAJA ne soundin muodostavat.

Ootkos koskaan kielten vaihdon yhteydessä korvias putsannut ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Juicy
22.11.2009 15:20:00

HeavyMachinery: Ootkos koskaan kielten vaihdon yhteydessä korvias putsannut ?

Siinähän olis markkinarakoa Dunlopille, valmistaa korvien putsaukseen omat litkunsa. Onhan tuo kuitenkin tärkein soundiin vaikuttava tekijä.
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
zuppermuhle
22.11.2009 17:49:26 (muokattu 22.11.2009 17:50:43)
Juicy: Siinähän olis markkinarakoa Dunlopille, valmistaa korvien putsaukseen omat litkunsa. Onhan tuo kuitenkin tärkein soundiin vaikuttava tekijä.

Minä kyllä ihan tuota Dunlopin 01:aa suihkautan korviinkin. Hyvin lähtee groove pois. Sitä hoitoainetta(02) ei oikein saa laitettua kun se sutipää ei mahdu korvaan. Tiputtelen sitten sitruunaöljyä ja vähän hölskyttelen hyppimällä paikallani.

Niin oli minulla joku pointtikin. Kielet vaihdan kun entiset on paskaiset ja kuulostavat huonolta. Jotain vähän alle kuukausi siinä menee.
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
Quill
22.11.2009 18:48:07
Pitää itsekkin varmaan laittaa testiin Blue Steelit.
Elixirit tällä hetkellä, tuppaavat vaan maksamaan pikkasen liikaa (varsinkin kotimaassa) ja se pinnoite kyllä kuluu aika nopsaan.
detroit442
22.11.2009 18:59:59
DropDeestä on hyvä vetää sellasella 11-54 Imo. 10-52 menee justjust myöskin.
GHSää ja D'addaariota yleensä, Blue Steelejä (Dean Markley?) vois seuraavaksi testaa.
Eipä tuolla merkillä niin oo väliä ollut kuiteskaan, tosin Ernie Ballit on aina jotenkin kuminauhamaisilta tuntuneet oli paksuus mikä tahansa, tai sellanen mielikuva jotenkin jäänyt.
10-52 settiä löytää helposti, mut yleensä teen sillai että ostan jonkun 11- setin ja siitä sitten alimman kielen irtokielenä vaihdan paksumpaan (52-56), niin sopii omaan tatsiin ja droppivireeseen kivasti.
Driving by on my way to somewhere else
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)