Aihe: Mitä ei kannata ostaa
1 2 3 4 5 6 7
StJerky
27.01.2019 11:24:07
Satu ja Tuija: Electro Harmonix Screaming Bird treble booster. Hirvittävä purkki, jopa hintaisekseen. 38,- € Karttakaa kuin ruttoa, kuulostaa paskalta wahilta joka on jäänyt treble asentoon.

Sama kokemus.
Kefiiri
27.01.2019 11:45:16 (muokattu 27.01.2019 12:08:27)
Pitäisi varmaan rakentaa oma Screaming Bird että pääsisi kokeilemaan. Ostaa ei ehkä kannata kun sähköiset osat saa muutamalla eurolla ja kasaan kolvaus käy ripeästi.
En ole musiikin asiantuntija.
Stone
27.01.2019 12:30:34 (muokattu 27.01.2019 12:34:14)

Kefiiri: Tuollaisen trebleboosterin suosio perustui ennen vanhaan kai siihen, että mastervolumetonta vahvaria boostattiin sen avulla särölle. Se mikä ekana säröytyi (ja samalla leikkautui kohtuullisemmaksi) oli tietenkin se korostunut treble. Koko taajuuskaista ei mennyt puuroksi mutta sointiin saatiin särmää.

Tuossa samalla ratkesi eräs itseäni mietitättynyt mysteeri, kun aina olen funtsinut, että eikö niillä perhana kuulo mennyt kun Hendrix , Cream jne. luukuttivat lavalla mastervolumettomia vahvistimiaan, mutta niitä boostereita ja fuzzejahan ne käyttivät apunaan, vaikka kovaahan ne silti soittivat.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
juici
27.01.2019 12:39:46

hallu: "mitä ei kannata ostaa?"

Tulee mieleen, että tässä maailman ajassa ei kannata ostaa uutta.

Mä olen ajatellut ihan samaa.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Laulava Kylätohtori
27.01.2019 13:58:25
Stone: Tuossa samalla ratkesi eräs itseäni mietitättynyt mysteeri, kun aina olen funtsinut, että eikö niillä perhana kuulo mennyt kun Hendrix , Cream jne. luukuttivat lavalla mastervolumettomia vahvistimiaan, mutta niitä boostereita ja fuzzejahan ne käyttivät apunaan, vaikka kovaahan ne silti soittivat.

Eipä nuo treble boosterit sinänsä taida siinä kauheasti auttaa. Meinaan se muuttaa niin paljon soundia, ettei ole mikään always on -tyyppinen ratkaisu. Range Masterissahan ei ollut kuin se treble booster, eikä mitään nykyajan hapatuksia kuten middle ja full boostia.

Mielestäni Hendrixillä on monissa kuvissa kolme full stackiä vierekkäin. Eiköhän siitä ole volaa lähtenyt mukavasti. :D

Toisaalta onhan se jossain ulkoilma-areenalla ihan eri asia kuin jossain makkarissa lyödä siitä omasta full stackistä volat kaakkoon. Jossain Woodstocissa, kun olisi pistänyt jonkun 20w combon, niin aika hiljaista olisi yleisössä ollut. Ei niitä taidettu silloin mikittäkään, vai miten mahtoi olla?

Jossain Purplen levyllä oli väite, että Purple tuuttasi metelin lavalta 10kW:n laitteilla ja eturivistä olisi mennyt ihmisiä tajuttomaksi. En tiedä, liekö legendaa, mutta se lienee varmaa, ettei ainakaan Blackmore käyttänyt treble boosteriaan äänenpaineen hillintään. :D

Olen kyllä itsekin ihmetellyt, miten niillä on kuulo kestänyt yhtä keikkaa kauemmin, mutta kai jo siihen aikaan käytettiin kuulonsuojausta ja se ääni tosiaan katoaa isoissa tiloissa ihan eri malliin. Ja kyllähän niistä moni silti kuulonsa menettikin..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
LaMotta
27.01.2019 14:25:45

Fuzzeja.
Ei virhettä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
erty
27.01.2019 16:03:52
Kefiiri: Pitäisi varmaan rakentaa oma Screaming Bird että pääsisi kokeilemaan. Ostaa ei ehkä kannata kun sähköiset osat saa muutamalla eurolla ja kasaan kolvaus käy ripeästi.

Jos parilla kympillä saa käytetyn niin ei siinä kyl muutamaa euroo enempää jää arvoo omalle näpräämiselle jos sitäkään :-D Toki jos tykkää harrastella!

Mut mitä tulee perinteisiin treble boostereihin niin kaikki kuulostaa paskalta puhtaaseen vahvariin tuutattuna. EHX Screaming Bird näyttää nopeella vilkasulla aika samankaltaiselta kuin Rangemaster, mut on silti aika erilainen saundiltaan. Molemmat leikkaa bassot veke, joten sen puolesta ollaan samoilla tonteilla. Rangemaster on kuitenkin jotenkin hieman rouheempi ja reagoi tatsiin miellyttävämmin. Mut edelleenkin molemmat kuulostaa paskalta täysin puhtaalla vahvarilla.

Stone: Parille muulle pedaalinikkarille olen laittanut viestiä mahd. dallas rangemaster kloonin rakentamisesta ja onhan tuo "köh köh" ostoilmokin vielä tuolla aktiiviisena. No tutkaillaan vaihtoehtoja. Vox ac30/Matchless dc30 kloonin eteenhän sitä ajattelin.

Jos Stone kiinnostaa niin mulla on Mullard OC72-trankuilla tehty "point to point" Rangemaster-klooni, joka liikenee testiin. Ei kannata ostaa ku sit joudun tekee itelleni uuden.. :-D Pistä viestii jos kiinnostaa!
yanera
27.01.2019 16:06:11

Thomanilta tilattu Harley Benton Les Paul, musta. Vuonna 2003. Toimitus kesti jotain 1kk luokkaa ja kitara oli jo valmiiksi rikki.
Volyme ja tone potikat irtoilivat sisältä. Kitaraa ei ollut viimeistelty nauhat raapivat sormia jne... paska mikä paska.
Rumpali ei saanut sen saundeista selvää kun oli niin huonot mikit. No se olisi pitänyt lähettää takaisin ja saada uusi tilalle, mutta yhtä huono se olisi ollut.

No sen siitä saa kun tilaa sian säkissä.

Vesurilla päättyi tuon kitaran tarina ja jatkot nuotion äärellä.

Oma moka.

Tämä siis kesällä 2003.
Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan.
kaikkonen975
27.01.2019 20:20:57
LaMotta: Fuzzeja.
Ei virhettä.

Joo, ei ole virhettä. Kohta vois viedä pahvilaatikollisen tarpeettomia fuzzeja kierrätykseen. Kaksi olen säästänyt; Keeley Monterey ja Keeley Rotten Apple.
LaMotta
27.01.2019 20:27:54

kaikkonen975: Joo, ei ole virhettä. Kohta vois viedä pahvilaatikollisen tarpeettomia fuzzeja kierrätykseen. Kaksi olen säästänyt; Keeley Monterey ja Keeley Rotten Apple.

Olet sentäs löytänyt kaksi hyvää ):-
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
kaikkonen975
27.01.2019 20:39:03
LaMotta: Olet sentäs löytänyt kaksi hyvää ):-

No joo, eipä niitäkään kovin usein käytetä. Montereyssä on paljon ominaisuuksia (Hendrix) ja Rotten Apple kolahtaa koska Smashing Pumpkins.

Etkö itse ole ainuttakaan löytänyt ?
Sarko
27.01.2019 23:05:01
User error yleensä syynä siinä, ettei fuzz pelitä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Stone
28.01.2019 09:36:00

erty: Jos parilla kympillä saa käytetyn niin ei siinä kyl muutamaa euroo enempää jää arvoo omalle näpräämiselle jos sitäkään :-D Toki jos tykkää harrastella!

Mut mitä tulee perinteisiin treble boostereihin niin kaikki kuulostaa paskalta puhtaaseen vahvariin tuutattuna. EHX Screaming Bird näyttää nopeella vilkasulla aika samankaltaiselta kuin Rangemaster, mut on silti aika erilainen saundiltaan. Molemmat leikkaa bassot veke, joten sen puolesta ollaan samoilla tonteilla. Rangemaster on kuitenkin jotenkin hieman rouheempi ja reagoi tatsiin miellyttävämmin. Mut edelleenkin molemmat kuulostaa paskalta täysin puhtaalla vahvarilla.

Jos Stone kiinnostaa niin mulla on Mullard OC72-trankuilla tehty "point to point" Rangemaster-klooni, joka liikenee testiin. Ei kannata ostaa ku sit joudun tekee itelleni uuden.. :-D Pistä viestii jos kiinnostaa!

Plussa annettu ja laitoin viestin tynkää!
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
LaMotta
28.01.2019 09:37:33

kaikkonen975: Etkö itse ole ainuttakaan löytänyt ?

En ole kaikkia kokeillut eikä muutaman kokeilun perusteella kiinnosta jatkaa kokeiluja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)