McNulty 17.02.2010 12:32:16 | |
---|
H-Diddy: Kokemuksen kimeällä rinta-äänellä väitän ettei strato eikä tele soi kunnolla alle 11. setillä. Kokeilkaa vaikka ja huomatkaa ero. LP ja vastaavat on sitten asia erikseen. 11.-52. ja oikeastaan aivan sama mikä merkki on mun valinta. Mä en nyt ihan nuin radikaalisti toteaisi kielten vahvuuksista, joka on kuitenkin soittajakohtainen asia. Esim. sellainen kitaravirtuoosi kuin John 5 soittaa GHS Boomers 9-42 setillä... ja ko. kaverilla on "ihan muutama" Telecaster kokoelmissaan. Hyvin näyttää soitto soivan... youtube kertonee loput miehen kokoelmista ja soittonäytteistä. Ei pidä olla ihan niin ehdoton :) The one who used to be known as bonecrusher |
saastara 17.02.2010 12:39:15 | |
---|
McNulty: Esim. sellainen kitaravirtuoosi kuin John 5 soittaa GHS Boomers 9-42 setillä... ja ko. kaverilla on "ihan muutama" Telecaster kokoelmissaan. Hyvin näyttää soitto soivan... youtube kertonee loput miehen kokoelmista ja soittonäytteistä. Ei pidä olla ihan niin ehdoton :) Kai sä älyät, että sä olet automaattisesti hävinnyt keskustelun jo sä yrität papoille selittää jotain käyttämällä perusteluna John 5:ttä? Hitler used Telefunkens. |
McNulty 17.02.2010 14:48:58 | |
---|
saastara: Kai sä älyät, että sä olet automaattisesti hävinnyt keskustelun jo sä yrität papoille selittää jotain käyttämällä perusteluna John 5:ttä? Ehkä, mutta toivottavasti muut lukijat saavat kirjoituksestani jotain irti. Niin ja huomaavat samalla, että nuo yksioikoiset roots- ja blüüspapat eivät välttämättä ole ihan absoluuttisesti oikeassa tai sen "totuuden äärellä". Rintaäänistä huolimatta. The one who used to be known as bonecrusher |
BigPapa 17.02.2010 14:51:13 | |
---|
GHS Boomers 010-046, siinä mun setti kaikissa skeboissa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Wanna Be Turtles 17.02.2010 15:12:24 | |
---|
10-56 ja 14-62 DR |
jussi1976 17.02.2010 15:15:30 | |
---|
Midrange: Suosittelen Dan Markleyn blue steelejä jotka on sekoitus nikkeliä ja terästä.. Särisevät (buzz) vähemmän kuin tavalliset ainakin omassa skebassa. Itellä on noista 008 setti käytössä joka tuon koostumuksen ansiosta vastaa jäykkyydeltään melkein Ernie Ballin perus 009 settiä. Todella hyvät kielet tilutukseen. Sulle vois sopia tuo 009 setti blue steeleistä hyvin. Samaa mieltä täällä. Blue Steeleissä on lisäksi aika makee saundi. Elixirit kanssa mukavat soittaa settinä 9-42, soivat myös erittäin hyvin. "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
BigPapa 17.02.2010 15:17:06 | |
---|
jussi1976: Samaa mieltä täällä. Blue Steeleissä on lisäksi aika makee saundi. Elixirit kanssa mukavat soittaa settinä 9-42, soivat myös erittäin hyvin. No näytettä kehiin. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
H-Diddy 17.02.2010 21:34:20 | |
---|
McNulty: Ehkä, mutta toivottavasti muut lukijat saavat kirjoituksestani jotain irti. Niin ja huomaavat samalla, että nuo yksioikoiset roots- ja blüüspapat eivät välttämättä ole ihan absoluuttisesti oikeassa tai sen "totuuden äärellä". Rintaäänistä huolimatta. Stratot ja telet vaan mun mielestä soi helvetin paljon hienommin ja kovempaa paksummilla kielillä. Ei ole kyse soittamisesta, vaan soimisesta. John viisi ei ole ehkä paras esimerkki asiasta vaikka melkoisesti telejä omistaa ja näppärä kaveri onkin. P.S. en mä niin vanha ole 8) |
Teppo2 18.02.2010 02:13:11 | |
---|
BigPapa: No näytettä kehiin. Muna esiin. "Tämä on kai tällainen heavy bottom-tyyppinen ratkaisu, eli ei ihan kovin ZOG." |
Begemoth 18.02.2010 09:35:06 | |
---|
Wanna Be Turtles: 10-56 ja 14-62 DR Ootko huomannut, että DR:n kielet söis nauhoja kuopalleen? Makeen saundinen kieli kyllä minusta tuo, mutta lopetin käytön, kun paketissa oli liikaa "susia" ja nauharemppaa sai tehdä liian usein, kun keikkaa on 170-220/vuosi. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
aristoteles666 18.02.2010 10:09:17 | |
---|
kyllä se on sun soittotekniikka mikä ne kolot kaivertaa, ei kielet. |
Kontiak 18.02.2010 10:14:31 | |
---|
Eräs musiikkikamamyyjä sanoi, että floikka-kepissä kestää paremmin 10-setti kuin 9-setti. Pitääkö paikkansa? Itsellä ei niin paljon kokemusta ole, että uskaltaisin sanoa puolesta tai vastaan. "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
Begemoth 18.02.2010 10:22:40 (muokattu 18.02.2010 10:23:11) | |
---|
aristoteles666: kyllä se on sun soittotekniikka mikä ne kolot kaivertaa, ei kielet. Hmm, totta. Yleensä soittaminen kuluttaa nauhoja, jos kitarassa on kielet. Olet muuten ensimmäinen, joka on kommentoinut mun soittotekniikkaa tämän 20 vuoden aikana, jona olen soittanut mm. kitaraa. Täytyy kiinnittää tuohon soittotekniikkapuoleen enemmän huomiota. Tänks. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
McNulty 18.02.2010 10:23:11 | |
---|
Kontiak: Eräs musiikkikamamyyjä sanoi, että floikka-kepissä kestää paremmin 10-setti kuin 9-setti. Pitääkö paikkansa? Itsellä ei niin paljon kokemusta ole, että uskaltaisin sanoa puolesta tai vastaan. Kyllä se kielien kesto on ihan riippuvainen käyttäjästä. Eli kuinka usein ja kuinka kovaa. Eli soittajan tatsi, tekniikka yms. seikat vaikuttavat kielien kestoon, ei niinkään se, millainen talla tai rakenne kitarassa on. Poislukien tietysti tallat joissa on huonosti viimeisteltyjä kohtia/osia, jotka selkeästi katkovat kieliä. Tällaisia voivat olla floikkatallassa esim. viimeistelystä tai valusta johtuvat saumakohdat tallapaloissa jotka toimivat leikkurina kun kieleen kohdistuu riittävästi jännitettä. Straton ja Telen tallassa (missä kielet tulevat rungon lävitse) pohjalevyssä olevat läpivientireikien reunat saattavat olla teräviä ja leikata kielen poikki kesken soiton, etenkin bendailun. The one who used to be known as bonecrusher |
aristoteles666 18.02.2010 10:26:47 | |
---|
Begemoth: Hmm, totta. Yleensä soittaminen kuluttaa nauhoja, jos kitarassa on kielet. Olet muuten ensimmäinen, joka on kommentoinut mun soittotekniikkaa tämän 20 vuoden aikana, jona olen soittanut mm. kitaraa. Täytyy kiinnittää tuohon soittotekniikkapuoleen enemmän huomiota. Tänks. ei mitään, olen itsekin soittanut yli 20 vuotta jo kitaraa ja kiinnitän vieläkin huomiota soittotekniikkaani. |
hallu 20.02.2010 18:59:42 | |
---|
Moi, vähän ohi aiheen, mutta ajattelin ettei tarvitse aloittaa uutta ketjua ja kyssärini koskee kummiskin kieliä. Eli osaako joku sanoa, mitä olennaista eroa on sähkökitaran ja akustisen kitaran kielissä (tarkoitan nyt tietenkin teräskielistä akkaria)? meinaan kun laitoin just sähkikseeni 12-52 kielet ja niissä on punottu G niin kuin akustisenkin kielissä, niin onko materiaaleissa eroa tai kielen muissa ominaisuuksissa? voisinko laittaa sähkikseeni ongelmitta akustisen setin? |
marco_albertz 29.03.2010 11:34:35 | |
---|
Olen itsekin kokeillut sähkiksen kieliä akustiseen. Akustisessa ja sähkiksessä on eri jännitteet. Ainakaan sähkiksen kielet eivät soineet kovin hyvin akustisessa. Ja sitten, kun ne laittoi kiinni sähkikseen niin eivät meinanneet siinäkään enää soida kovin hyvin. Ohuimmissa kielissä ei varmaankaan ole juurikaan eroa, mutta punotuissa kielissä on eroja. Kysymykseesi sanoisin, että akustisen kielet värisevät enemmän ja korkeammassa jännitteessä joten ei välttämättä toimi hyvin sähkiksessä ne akustisen punotut kielet. hallu: Moi, vähän ohi aiheen, mutta ajattelin ettei tarvitse aloittaa uutta ketjua ja kyssärini koskee kummiskin kieliä. Eli osaako joku sanoa, mitä olennaista eroa on sähkökitaran ja akustisen kitaran kielissä (tarkoitan nyt tietenkin teräskielistä akkaria)? meinaan kun laitoin just sähkikseeni 12-52 kielet ja niissä on punottu G niin kuin akustisenkin kielissä, niin onko materiaaleissa eroa tai kielen muissa ominaisuuksissa? voisinko laittaa sähkikseeni ongelmitta akustisen setin? The hand and fingers are the second most sensitive areas of the body. |
mattim 29.03.2010 13:18:53 | |
---|
hallu: Moi, vähän ohi aiheen, mutta ajattelin ettei tarvitse aloittaa uutta ketjua ja kyssärini koskee kummiskin kieliä. Eli osaako joku sanoa, mitä olennaista eroa on sähkökitaran ja akustisen kitaran kielissä (tarkoitan nyt tietenkin teräskielistä akkaria)? meinaan kun laitoin just sähkikseeni 12-52 kielet ja niissä on punottu G niin kuin akustisenkin kielissä, niin onko materiaaleissa eroa tai kielen muissa ominaisuuksissa? voisinko laittaa sähkikseeni ongelmitta akustisen setin? Akustisen kitaran punottujen kielten punokset ovat usein ei-magneettista materiaalia. Soundi ei sähkiksessä ole kovinkaan messevä. Matti |
Genkhis 29.03.2010 21:34:30 | |
---|
Voithan sä koittaa DRn .095. |
kipu69 30.03.2010 12:23:13 | |
---|
kyllähän tuohon asiaan vaikuttaa moni juttu mut mielestäni ne kielet pitää katsella soitto"tatsin" mukaan.... "Se on turha itkeä jos paska on jo housussa...." |