Aihe: Kiinnostaako halpa kitara
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Gabe
19.01.2013 12:58:34
Shadowsfall: mihinkään.Laittomuuksiin en halu sekaantua.

Kehotan siis ottamaan selville Ibanezin maahantuojan ja konsultoimaan häntä. Hänelle mahdollisen tuoteväärennöksen voi varmasti myös luovuttaa hävitettäväksi, tai ainakin hän voi osoittaa tahon jolle sen voi kiikuttaa.
the-Antero
19.01.2013 13:01:36

Gabe: Kehotan siis ottamaan selville Ibanezin maahantuojan ja konsultoimaan häntä. Hänelle mahdollisen tuoteväärennöksen voi varmasti myös luovuttaa hävitettäväksi, tai ainakin hän voi osoittaa tahon jolle sen voi kiikuttaa.

Mutta varmaan turha odottaa sitä muutamaa kymppiä maksettavaksi takaisin itelle :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Shadowsfall
19.01.2013 13:04:51

Gabe: *huoh* ei, thomann ei myy väärennöksiä. LTD joka on tehty kiinassa on aito. Se ei ole ESP väärennös, vaan ihan aito LTD. Mutta ESP se ei ole. ESP LTD ja ESP ovat kaksi eri merkkiä. Näistä ESP on kalliimpi ja niitä valmistetaan japanissa, LTD taas on halpa versio ESP:istä, niitä tehdään käsittääkseni pitkin aasiaa, kiinassa myös.

Yks mutta....Kaikissa ESP LTD kitaroissa lukee LTD niin mistä sitä tietää että onko kitara ESP vai LTD?Meenkö liijan hankalaksi?:)
Gafa
19.01.2013 13:07:00
Gabe: Kehotan siis ottamaan selville Ibanezin maahantuojan ja konsultoimaan häntä. Hänelle mahdollisen tuoteväärennöksen voi varmasti myös luovuttaa hävitettäväksi, tai ainakin hän voi osoittaa tahon jolle sen voi kiikuttaa.

AntauduTullille suosiolla, hih!
Ne ehkä kohtelee sua sovinnolla..
jee jee jerry cotton.. :D
Shadowsfall
19.01.2013 13:12:14

Gafa: AntauduTullille suosiolla, hih!
Ne ehkä kohtelee sua sovinnolla..
jee jee jerry cotton.. :D

Jos sä saisit kitaran jostain ja huomaat sen olevan laatu peli mutta, väärennös niin veisitkö sen tuhottavaksi?Luulen että sanot nyt että veisit mutta todellisuus on se että mitään hyvää ei heitetä pois.Se on ihan sama jos löytäisit lottokupongin missä on 7 oikein niin tuskin etsisit oikeaa omistaa kupongille?
Gabe
19.01.2013 13:15:13 (muokattu 19.01.2013 13:26:56)
Shadowsfall: Yks mutta....Kaikissa ESP LTD kitaroissa lukee LTD niin mistä sitä tietää että onko kitara ESP vai LTD?Meenkö liijan hankalaksi?:)

Kaikki kitarat missä lukee ESP LTD ovat näitä halvempia LTD merkkisiä, vain ne missä lavassa lukee pelkkä ESP ovat ESP merkkisiä.

Shadowsfall: Jos sä saisit kitaran jostain ja huomaat sen olevan laatu peli mutta, väärennös niin veisitkö sen tuhottavaksi?

Minä ainakin veisin. Ei antais selkäranka periksi omistaa tuollaista. Ja olen palauttanut lompakonkin jonka sisällä oli 500e oikealle omistajalleen, sain satasen vaivanpalkkaa vuolaiden kiitosten kera. En nyt mikään pyhimys väitä olevani mutta kyllä minulla on muutamia periaatteita elämässä joista en jousta.

e. Ajatteleppa muusikkona asiaa siltä kannalta, että miltä tuntuisi jos joku taho kopioisi laittomasti sinun yhtyeesi musiikkia ja kauppaisi sitä sitten omilla nettisivuillaan aitona ja käärisi itse voitot?
Twinkle
19.01.2013 13:27:02
Shadowsfall: Jos sä saisit kitaran jostain ja huomaat sen olevan laatu peli mutta, väärennös niin veisitkö sen tuhottavaksi?Luulen että sanot nyt että veisit mutta todellisuus on se että mitään hyvää ei heitetä pois.Se on ihan sama jos löytäisit lottokupongin missä on 7 oikein niin tuskin etsisit oikeaa omistaa kupongille?

Jos se mela osoittautuu soitettavaksi peliksi niin ite ainakin vain hioisin logon mäkeen kun kerran vahinko tuollaisen ostosta on jo tapahtunut. Sitten sitä ei ainakaan pysty enää myymään aitona.
Gafa
19.01.2013 13:45:14
Shadowsfall: Jos sä saisit kitaran jostain ja huomaat sen olevan laatu peli mutta, väärennös niin veisitkö sen tuhottavaksi?Luulen että sanot nyt että veisit mutta todellisuus on se että mitään hyvää ei heitetä pois.Se on ihan sama jos löytäisit lottokupongin missä on 7 oikein niin tuskin etsisit oikeaa omistaa kupongille?

Se oli ehkä enemmän Sir Gabelle.. toi laulun pätkän mukaelma.

Mut sun tuleva Iba on tod.näk. yhtä laadukas kun kiinalainen vessa. Siinä on edelleen tod.näk. 2 oikeen 7:mästä.

Ei, en heittäs pois. Eiköhän sen tee Hra Tulli. Mua ei kiinnosta Hra Ibanezin rahat. Eikä oikeestaan sunkaan, mut musta sä heitit pennosia hukkaan, ainoat jotka hyötyi, ovat ryökäleet kiinassa ja kuriirifirma. Väittivät tuovansa ovelle. Et siis nouda itse Postitullista.

Ja jos se narahtaa tulliin.

Sakot. Tuhoamiskulut. Julkinen nöyryytys. Panna. Jalkapuu. Oliskohan tullilla omat rekisterit? Mun mielestä riskit on suuremmat kuin hyöty.
Gafa
19.01.2013 14:13:23 (muokattu 19.01.2013 14:48:00)
Twinkle: Jos se mela osoittautuu soitettavaksi peliksi niin ite ainakin vain hioisin logon mäkeen kun kerran vahinko tuollaisen ostosta on jo tapahtunut. Sitten sitä ei ainakaan pysty enää myymään aitona.

Upottaa helmiäistä a:n pilkuiksi. Ibänez.
Gabe
19.01.2013 14:17:03
Gafa: Se oli ehkä enemmän Sir Gabelle.. toi laulun pätkän mukaelma.

Mut sun tuleva Iba on tod.näk. yhtä laadukas kun kiinalainen vessa
: reikä lattiassa..
Gafa
19.01.2013 14:47:24
Gabe: : reikä lattiassa..

Kaakelit ja Posliini o luxusta :D

- Alkaakohan piiskaaminen riittää ? :)
tender.insanity
19.01.2013 15:02:32
Tarina elävästä elämästä:

Joskus pari vuotta sitten ostin britti-ebaysta halvan windows 7 ultimaten. Tiesin kyllä että on piraatti, mutta halusin koittaa kuitenkin. Tuote tuli ja oli kyllä helkkarin hyvin tehty koteloineen kaikkineen. Rahat tuli odotetusti takaisin ja tuote jäi minulle.

Kuuliaana kansalaisena olin yhteydessä Microsoftin Suomen päähän. Kerroin ostostani ja myyjän nimimerkin, nimet ja osoitteet jne. Sanoivat, että eipä tuolle mitään voi. Vieläkin sama tyyppi niitä kauppaa ja on tahkonnut varmaan pari kymmentä tonnia noilla.

Firmaa ei siis kiinnostanut pätkän vertaa eivätkä halunneet itselleen väärennettyä tuotetta. Eri asia olisi ollut, jos olisin Suomesta tuon ostanut vaikka huuto.netistä. Silloin olisivat vaihtaneet aitoon tuon, mutta kun kyseessä oli kauppa toiseen maahan, ei voinut vähempää kiinnostaa.

Firmat joilla menee hyvin, menee hyvin vaikka piraatteja olisikin liikenteessä.
Harris
19.01.2013 15:07:22
Shadowsfall: Näin tehdään ja se on hyvä tietää muidenkin jos meinaa tilata kitaroita esim. Kiinasta tai muualta..

Thomanilta tuli vastaus ESP H-208 malliin että se on valmistettu Kiinassa.Onkohan kaikki H-mallin ESP kitarat kiinalaisia?

Älä nyt jumalauta sekoita ESP:tä ja LTD:tä!!! Siinä lavassa varmastikkin lukee LTD, mikä on ESP:n halpismerkki. Et oikeesti voi olla noin yksinkertainen...
"Ihan ku soittais jazzbändissä. Joka päivä eri kuviot"
Osteri
19.01.2013 15:19:17
Gafa: Upottaa helmiäistä a:n pilkuiksi. Ibänez.

Mikäli narahtaa tulliin, niin yhteistyössä hioo logo pois lavasta korjaa sitten kotona. Uusi väri lapaan ja Oikonen tekee sulle vaikka "Obamaz" -dekaalin ja kukaan ei enää aavistakaan että kyse on kiinanpelistä. Onkin vähän jenkkimeininki.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Migo
19.01.2013 15:26:41
Ei viittis enää kinastella hei. Viikonloppu ja kaikki.
ja nimen selvennys.
Hynkel
19.01.2013 15:28:25
tender.insanity: Tarina elävästä elämästä:

Firmat joilla menee hyvin, menee hyvin vaikka piraatteja olisikin liikenteessä.

Olet oikeassa. Tässä on kuitenkin suuria eroja eri firmojen välillä riippuen jakelujärjestelyistä, kilpailusta jne. Ja tullia ei taas kiinnosta lainkaan mitä yritys sanoo, piraatti on piraatti ja ostaja voi olla tosi kusessa jos sotkeutuu näihin. Toki tässä on mittakaavalla jo paljon merkitystä.
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Shadowsfall
19.01.2013 15:31:03

Harris: Älä nyt jumalauta sekoita ESP:tä ja LTD:tä!!! Siinä lavassa varmastikkin lukee LTD, mikä on ESP:n halpismerkki. Et oikeesti voi olla noin yksinkertainen...

Näytä mulle yksikin ESP LTD kitara että lavassa lukee EPS..Äläkä kaiva verta nenästä sä et tiedä kelle mussutat!Yksinkertaisia me ollaan kaikki tavalla tai toisella.
Shadowsfall
19.01.2013 15:33:12

Migo: Ei viittis enää kinastella hei. Viikonloppu ja kaikki.

Juuri näin ja hyvää viikonloppua.
Migo
19.01.2013 15:33:42 (muokattu 19.01.2013 15:37:22)
Shadowsfall: Näytä mulle yksikin ESP LTD kitara että lavassa lukee EPS..Äläkä kaiva verta nenästä sä et tiedä kelle mussutat!Yksinkertaisia me ollaan kaikki tavalla tai toisella.

Ei niissä yhessäkään kyllä eps lue, mutta monissa siellä takapuolella on kyllä esp.

E: http://files.myopera.com/yobuntu/al … %20Deluxe%20Headstock.jpg_thumb.jpg

En kylä tiiä mitä tässä haetaan, mutta kuitenkin.
ja nimen selvennys.
Gabe
19.01.2013 15:43:19 (muokattu 19.01.2013 15:45:13)
Shadowsfall: Näytä mulle yksikin ESP LTD kitara että lavassa lukee EPS.

Ei tuo ESP LTD kuvio ole mitenkään salainen tai vaikea juttu loppupeleissä, netistä löytyy tietoa roppakaupalla. WIkipediasta lainattua LTD was created to produce ESP's high-quality products in a more affordable line of production. lue koko juttu täältä: http://en.wikipedia.org/wiki/ESP_Guitars

Nyrkkisääntö: Jos siinä lukee LTD, niin se on tuota edullisempaa LTD merkkiä. Vaikka siinä olisi ESP merkintä jossain (vaikka takana kuten yllä) niin se on silti LTD. Vähän sama kuin Squier by Fender on Squier eikä Fender. Varmaan jokaisella kitaroita valmistavalla isolla merkillä on edullisempi merkki joka valmistaa samantyylisiä kitaroita edullisempaan hintaan. Nämä voivat olla myös hyviä kitaroita, mutta niitä ei pidä sekoittaa kalliimpaan alkuperäismerkkiin. Eikä ainakaan myydä niitä sellaisina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)