Aihe: Monipuolinen vahvistin alta 2000Eur
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Terry Pantheras
19.05.2010 14:28:00
Mutta mitä/ketä ne rautakankimiehet oikein on?
MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
Numb
19.05.2010 14:37:03

jniska: Mut ei sitä JVM:ää kannata kaikkeen tunkea ja suositella.

Totta tääkin, mutta mitäs sitä sitten suosittelisi, jos ei sitä mistä itte tykkää. Siksi minä suosittelenkin Hiwatt Customia ja sen eteen Blackstarin HT-Driveä. Jos ei särö riitä, ni sit HT-Dist. ;P
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
baba o riley
19.05.2010 14:58:35
Musta tuntuu että toi jvm voi kuullostaa ihan kivalta jollekin joka ei ole todella hyväsoundista vermettä paassyt luukuttamaan. Kyse ei ole vain soundimieltymyksistä vaan onko se soundi laadukkaasti toteutettu. Vaikka haluaisin se mössösärön jota JVM tarjoaa en sitä kuitenkaan sen laaduttoman equun ja rouheuden puuttumuisen takia hommaisi. Halvalla ei hyvää saa, rahoillensa vastinetta ehkä, mutta ei hyvää :)
Mr. Speed
19.05.2010 15:25:51
baba o riley: Musta tuntuu että toi jvm voi kuullostaa ihan kivalta jollekin joka ei ole todella hyväsoundista vermettä paassyt luukuttamaan. Kyse ei ole vain soundimieltymyksistä vaan onko se soundi laadukkaasti toteutettu. Vaikka haluaisin se mössösärön jota JVM tarjoaa en sitä kuitenkaan sen laaduttoman equun ja rouheuden puuttumuisen takia hommaisi. Halvalla ei hyvää saa, rahoillensa vastinetta ehkä, mutta ei hyvää :)

Niin.. Tokihan voi haluta hyvän ja halvan. Tossa tilanteessa vaan joutuu ostaan kaks vahvistinta.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jussi1976
19.05.2010 17:05:21 (muokattu 19.05.2010 17:17:03)
baba o riley: Musta tuntuu että toi jvm voi kuullostaa ihan kivalta jollekin joka ei ole todella hyväsoundista vermettä paassyt luukuttamaan. Kyse ei ole vain soundimieltymyksistä vaan onko se soundi laadukkaasti toteutettu. Vaikka haluaisin se mössösärön jota JVM tarjoaa en sitä kuitenkaan sen laaduttoman equun ja rouheuden puuttumuisen takia hommaisi. Halvalla ei hyvää saa, rahoillensa vastinetta ehkä, mutta ei hyvää :)

Jahas. Näytäpä mulle se hyväsoundinen vahvistin? Pikkuisena kokemuspohjaisena viittauksena mm. allekirjoittaneelle Bogner Extacy, Uberschall, Mesan Roadking & rectifierit & Markit (paitsi V kun en ole päässy testaamaan) ei kuulosta yhtään hyvältä. Pirun kuivia, yllätyksettömiä ja tylsiä. Soldanon HR 50+ olen soitellu, ei käy, samoinkaan. Voxin puhdas ja Matchlessin puhtaat taas kyllä, säröt ei. Soldano SLO 100 on vielä testailematta perusteellisesti, mutta 90% tod. näk parannusta kaipaisi sekin, Fenderin Twineissä ok puhtaat, säröt ei, eikä Hotrod, Peaveyn 5150 ja 6505 puhtaat ei puhdas eikä särö jne. Fender EVH III ei käy - soolosaundi ei toimi, eikä alapäätä tarpeeksi jne. Rivera on liian särötön ja vähän kuiva vaikka hyvä onkin, Diazin puhdas on hyvä, muuten ei.

Mutta yhteistyössä ja oikein säädettynä Marshall JVM 410 ja 6100 toimii. Niissä on se uskomaton rapeus, värikkyys, potku ja pehmeä erottelevuus, jota olen etsinyt koko ikäni. Kombinaatio särkee kompatessa juuri oikealla tavalla, ja siitä puuttuu se umpitylsä ja mauton Mesa/Bogner/Peavey/Fender/Krank/Soldano särötys, kun pikkaa kieleltä nuotin. JVM 410/6100 laulaa sen - ja vieläpä upeasti. Lisäksi em. setin saundimahdollisuuden ovat käsittämättömät: 3+4 kanavaa kahdesta eri 100W nupista, ja kaikki kombinaatiot. 6100:ssa on mahtavat puhtaat ja keskialue, ja JVM taas paikkaa raskaalla alapäällään ja monipuolisuudellaan oman markkinsa.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Pluto
19.05.2010 17:13:34
jussi1976: Jahas. Näytäpä mulle se hyväsoundinen vahvistin?

Veikkaanpa, että vastaus on Hiwatt.
Dillon, you son of a bitch!
Mr. Speed
19.05.2010 17:16:16 (muokattu 19.05.2010 17:17:43)
jussi1976: Jahas. Näytäpä mulle se hyväsoundinen vahvistin? Pikkuisena kokemuspohjaisena viittauksena mm. allekirjoittaneelle Bogner Extacy, Uberschall, Mesan Roadking & rectifierit & Markit (paitsi V kun en ole päässy testaamaan) ei kuulosta yhtään hyvältä. Pirun kuivia, yllätyksettömiä ja tylsiä. Soldanon HR 50+ olen soitellu, ei käy, samoinkaan. Voxin puhdas ja Matchlessin puhtaat taas kyllä, säröt ei. Soldano SLO 100 on vielä testailematta perusteellisesti, mutta 90% tod. näk parannusta kaipaisi sekin, Fenderin Twineissä ok puhtaat, säröt ei, eikä Hotrod, Peaveyn 5150 ja 6505 puhtaat ei puhdas eikä särö jne. Fender EVH III ei käy - soolosaundi ei toimi, eikä alapäätä tarpeeksi jne. Rivera on liian särötön ja vähän kuiva vaikka hyvä onkin, Diazin puhdas on hyvä, muuten ei.

Mutta yhteistyössä ja oikein säädettynä Marshall JVM 410 ja 6100 toimii.

Rapistutatko sä nyt oman "Mielipideasioitahan nämä ovat" kantasi tässä? Suosittelen Line6:sen tuotteita, jos pitää saada paljon säröä, sirinää, ja tumppua soundia samaan aikaan.

E: Onhan se Marsu helppo säätää, kun EQ:lla et tee yhtään mitään. Musta vähän tuntuu, että noissa Amöriikan tuotteissa on liian toimiva EQ, johon et ole tottunut.
jussi1976
19.05.2010 17:23:09 (muokattu 19.05.2010 17:46:26)
Line 6? Huumori sikseen.
Toi kombinaatio on vain mun juttuni, eikä siitä sen enempää. Se tuottaa sen saundin, jota ainakin mä olen jahdannut koko ajan. Ja nyt löytyi. Tyypätty on sitä sun tätä, mutta tossa on. Vielä kun sen signaalin jakaa delayllä kumpaankin nuppiin, niin sitten on jo tosistereo.... :o)

EDIT: Ja kyllä räkkiä mä vieläkin suosin, mutta mm. 6100:sen puhdas - ja on kyllä JVM:nkin - on sellainen, että se kyllä täyttää hyvän päätteen tehtävän. Kun nyt tsäänssi on taas päivittää ja monipuolistaa, niin miksi ei? Kun kerran saat mieleisesi saundin - vaikka kahdesta nupista, joista jonmaa kumpaa voi käyttää päätteenä - ja sitten räkkikamaa uusiksi, niin miksei tarttua tilaisuuteen? Etenkään 6100 ei mikään lelu olekaan, sitä on suosinut monikin huippukitaristi ja vielä useampi tuntemattomampi. Tunnetuista mm. Satriani käyttää sitä keikalla, joka on tallennettu San Fransisco Live - DVD:ään. Katsokaapa itse.
Kun siis lankku, räkki, pari nuppia, joita ajetaan yhtä aikaa ja 2-4 4x12" kaappia, niin koko setti on maksimaalisessa ja täydessä käytössä. Ja tähän just pyrin. Eipä ole ylimääräistä tavaraa, vaan kaikesta revitään kaikki irti, ja se kaikki riittää kaikkeen, joka suhteessa. Nyt hankintalistalla on toi 6100:nen, T.C:n lankku, ja hieman muuta. Aikaa menee, mutta ihan vapaasti.. :o)
Mr. Speed
19.05.2010 17:53:54
jussi1976: Line 6? Huumori sikseen.
Toi kombinaatio on vain mun juttuni, eikä siitä sen enempää. Se tuottaa sen saundin, jota ainakin mä olen jahdannut koko ajan. Ja nyt löytyi. Tyypätty on sitä sun tätä, mutta tossa on. Vielä kun sen signaalin jakaa delayllä kumpaankin nuppiin, niin sitten on jo tosistereo.... :o)

EDIT: Ja kyllä räkkiä mä vieläkin suosin, mutta mm. 6100:sen puhdas - ja on kyllä JVM:nkin - on sellainen, että se kyllä täyttää hyvän päätteen tehtävän. Kun nyt tsäänssi on taas päivittää ja monipuolistaa, niin miksi ei? Kun kerran saat mieleisesi saundin - vaikka kahdesta nupista, joista jonmaa kumpaa voi käyttää päätteenä - ja sitten räkkikamaa uusiksi, niin miksei tarttua tilaisuuteen? Etenkään 6100 ei mikään lelu olekaan, sitä on suosinut monikin huippukitaristi ja vielä useampi tuntemattomampi. Tunnetuista mm. Satriani käyttää sitä keikalla, joka on tallennettu San Fransisco Live - DVD:ään. Katsokaapa itse.
Kun siis lankku, räkki, pari nuppia, joita ajetaan yhtä aikaa ja 2-4 4x12" kaappia, niin koko setti on maksimaalisessa ja täydessä käytössä. Ja tähän just pyrin. Eipä ole ylimääräistä tavaraa, vaan kaikesta revitään kaikki irti, ja se kaikki riittää kaikkeen, joka suhteessa. Nyt hankintalistalla on toi 6100:nen, T.C:n lankku, ja hieman muuta. Aikaa menee, mutta ihan vapaasti.. :o)

Tuo 6100 on kyllä oikeesti ihan mielenkiintonen. Sitä pitäs päästä johonkin testaamaan, vaikka Marsut ei oo ikinä mielyttänyt. Tiedän kyllä, että Satriani on tolla ihan nätisti vedellyt, eikä kyllä ole loppujen lopuksi niin kallis, jos on kelvollinen nuppi.
jussi1976
19.05.2010 18:12:47 (muokattu 19.05.2010 18:16:02)
On se. Siinä sinisessä nupissa verrattuna mustaan on vähän erilainen etuaste liitännöiltään, mutta anyway 6100 on erittäin hyvä vahvistin. Sinisiä ei liiku juuri koskaan, koska ne on keräilykamaa, mustia vähän enemmän, silti kumpikin on kyllä tosihyviä.

Pointti on keskeisesti se, että mun mielestä vuodesta 1990 eteenpäin julkaistuista Marsuista toi 6100 ja JVM edustavat tavallaan merkittäviä Marshall - merkkipaaluja saundeiltaan. Ne ovat HYVIN erilaisia toiminnoiltaan ja rakenteeltaan, mutta silti niiden saundiominaisuudet on kumman toisiaan täydentäviä. Kun ne liittää yhteen, niitä voidaan ajaa käytännössä stereona, ja niiden monipuolisuus kasvaa todella korkeaan mittaan. Jos nämä kaksi yhdistäisi yhteen nuppiin (jossa olisi vielä sisäänrakennetu noisegate) niin luultavasti tuloksena tosiaan olisi paras ja monipuolisin Marshall ikinä ja koskaan?
Terry Pantheras
19.05.2010 18:16:18
jussi1976: Jahas. Näytäpä mulle se hyväsoundinen vahvistin? Pikkuisena kokemuspohjaisena viittauksena mm. allekirjoittaneelle Bogner Extacy, Uberschall, Mesan Roadking & rectifierit & Markit (paitsi V kun en ole päässy testaamaan) ei kuulosta yhtään hyvältä. Pirun kuivia, yllätyksettömiä ja tylsiä. Soldanon HR 50+ olen soitellu, ei käy, samoinkaan. Voxin puhdas ja Matchlessin puhtaat taas kyllä, säröt ei. Soldano SLO 100 on vielä testailematta perusteellisesti, mutta 90% tod. näk parannusta kaipaisi sekin, Fenderin Twineissä ok puhtaat, säröt ei, eikä Hotrod, Peaveyn 5150 ja 6505 puhtaat ei puhdas eikä särö jne. Fender EVH III ei käy - soolosaundi ei toimi, eikä alapäätä tarpeeksi jne. Rivera on liian särötön ja vähän kuiva vaikka hyvä onkin, Diazin puhdas on hyvä, muuten ei.

Mutta yhteistyössä ja oikein säädettynä Marshall JVM 410 ja 6100 toimii. Niissä on se uskomaton rapeus, värikkyys, potku ja pehmeä erottelevuus, jota olen etsinyt koko ikäni. Kombinaatio särkee kompatessa juuri oikealla tavalla, ja siitä puuttuu se umpitylsä ja mauton Mesa/Bogner/Peavey/Fender/Krank/Soldano särötys, kun pikkaa kieleltä nuotin. JVM 410/6100 laulaa sen - ja vieläpä upeasti. Lisäksi em. setin saundimahdollisuuden ovat käsittämättömät: 3+4 kanavaa kahdesta eri 100W nupista, ja kaikki kombinaatiot. 6100:ssa on mahtavat puhtaat ja keskialue, ja JVM taas paikkaa raskaalla alapäällään ja monipuolisuudellaan oman markkinsa.

Aijai... SLO siis vieläkin testaamatta!? :) Se on siitä kummallinen vahvistin, että sekä komppi- ja liidisoundit löytyy napsauttamalla vahvistin päälle ja lykkäämällä piuhan inputtiin... HR 50 ei ole juurikaan vertailukelpoinen.
jniska
19.05.2010 22:00:10
jussi1976: On se. Siinä sinisessä nupissa verrattuna mustaan on vähän erilainen etuaste liitännöiltään, mutta anyway 6100 on erittäin hyvä vahvistin. Sinisiä ei liiku juuri koskaan, koska ne on keräilykamaa, mustia vähän enemmän, silti kumpikin on kyllä tosihyviä.

Pointti on keskeisesti se, että mun mielestä vuodesta 1990 eteenpäin julkaistuista Marsuista toi 6100 ja JVM edustavat tavallaan merkittäviä Marshall - merkkipaaluja saundeiltaan. Ne ovat HYVIN erilaisia toiminnoiltaan ja rakenteeltaan, mutta silti niiden saundiominaisuudet on kumman toisiaan täydentäviä. Kun ne liittää yhteen, niitä voidaan ajaa käytännössä stereona, ja niiden monipuolisuus kasvaa todella korkeaan mittaan. Jos nämä kaksi yhdistäisi yhteen nuppiin (jossa olisi vielä sisäänrakennetu noisegate) niin luultavasti tuloksena tosiaan olisi paras ja monipuolisin Marshall ikinä ja koskaan?

Niin oliko sulla jo tuo 6100 ???
Laiha Lissu oli paras
jussi1976
19.05.2010 22:36:06
En OMISTA vielä. Mutta kohtapuoliin varmana tulee.

En ole SLO:ta vielä täysin tyypänny, hyvä on varmana, mutta kyl tää tästä.
aristoteles666
20.05.2010 10:05:48

Terry Pantheras: Aijai... SLO siis vieläkin testaamatta!? :) Se on siitä kummallinen vahvistin, että sekä komppi- ja liidisoundit löytyy napsauttamalla vahvistin päälle ja lykkäämällä piuhan inputtiin... HR 50 ei ole juurikaan vertailukelpoinen.

totta, hr ei ole sinne päinkään.
Terry Pantheras
20.05.2010 10:37:43
aristoteles666: totta, hr ei ole sinne päinkään.

Omistin HR50:n ennen SLO:ta ja onhan se jotenkin hengetön one-trick-pony, kun vertaa SLO:hon. Mutta ei se todellakaan huono ole - hyvä rokkimylly! Siitä vaan puuttui se syvyys, iskevyys ja dynamiikka isukkiinsa verrattuna.
aristoteles666
20.05.2010 10:54:10

Terry Pantheras: Omistin HR50:n ennen SLO:ta ja onhan se jotenkin hengetön one-trick-pony, kun vertaa SLO:hon. Mutta ei se todellakaan huono ole - hyvä rokkimylly! Siitä vaan puuttui se syvyys, iskevyys ja dynamiikka isukkiinsa verrattuna.

eli kaikki
jussi1976
20.05.2010 12:39:14
No ainakin se, mitä kokemusta on HR+ :Sta ja mitä olen päässyt SLO:ta kuuntelemaan, niin näin on! SLO on kyllä merkkipaalu. HR on lähinnä sellainen pikkuisen buustattu vakiomarsu, jossa on kireämpi särö.
jniska
20.05.2010 13:36:38
Vielä jankuttava kysymys:
Miten te muutaman tunnin / päivän testaamisella tiedätte saundin olevan just se oikea ja haluttu. Mulla menee kuukausia ennenkuin olen kaikki mahdolliset variaatiot ja säädöt testannu noilla muutamalla skitalla millä pääasiassa soitan.
Joskus joku saundi miellyttää hetken, mutta pitemmän päälle ei sittenkään ole juuri sitä mitä toivoo.
En mä juuri edes kiertele kaupoissa testaamassa vahvareita tai muljuttimia tai kitaroita, kun ei siitä saa sellasta selkoa kuin pitkän ajan testeissä ja treeneissä.

Ja vielä enemmän eroa tulee, kun soittaa porukan kanssa ja vieläkin enempi kun on 2 kitaristia bändissä jne. Se saundi mikä on paras itsekseen tai taustojen päälle tms. ei välttämättä toimi lähellekään porukan kanssa soitettaessa.
Jo ihan volyymitaso aiheuttaa eroja.

Ihmettelen Jussi että mitä sä tiedät että JVM + 6100 on se sun kombinaatio, jos sulla ei moista edes vielä ole ?

Ja sitten pahasti offtopic:
Hyvä esimerkki on toi mun Ibanez PGM, ekan sellasen omistin muutama vuos sitten. En päässyt siihen oikein sinuiksi millään. No nyt on taas samanlainen, mutta eri yksilö.
Muutamien kuukausien soittamisella se alkoi tuntua ain avaan paremmalta ja sitten vaihdoin tallamikiksi Dimarzio Breedin ja sain saundin aika mukavaksi.
Laiha Lissu oli paras
Antti1
20.05.2010 13:43:15
No ei tuo nyt ihan niin hankalaa ole. On olemassa monta erilaista hyvää soundia ja niistä kaikista voi pitää ihan yhtälailla. Joskus riittää yksi ainoa sointu, että tietää pitävänsä laitteesta, toisinaan vaatii viikon väännön ja joskus ei vuodenkaan ruuvailu auta.

Mistä sen sit tietää? Jaa'a, onko sillä edes mitään väliä kenenkään/minkään kannalta?
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
McNulty
20.05.2010 13:43:53
Jokos täällä on keretty suosittelemaan Laneyta?
Minusta kovasti aliarvostettu merkki, joka unohtuu aina ENGLien ja muutaman muun taakse.

Esim. Laney VH100R:n saa alle tonnilla. Siihen sitten hyvä kaappi (2x12" tai 4x12") alle ja ollaan edelleen alle 2000 euron. Ja takuulla monipuolinen setti...
A N T I - C O S M I C   M E T A L   o f   D E A T H
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)