![]() 15.06.2009 11:38:14 | |
---|---|
ite mitä oon kokeillu kaverin jacksonia se oli pahasti kaulapainonen ja käsi väsy todella nopeasti. oma ibanez painaa ku synti, mutta se on hyvä juttu sillä kitara pysyy sen ansiosta paikallaan, joten uskon että ei epiphonen paino haittaa. pysyypähän paikoillaan :) | |
![]() 31.07.2009 12:46:09 | |
Ite olen etsimässä uutta vähän hevimpi soundista kitaraa jolla nyt menisi metallicat ja black label societyt ynnä muut saman tyyliset, niin olen päätynyt 2 vaihtoehtoon ESP:n joku tonnin eclipse missä emg 81/60 mikit tai sitten toi epiphonen prophecy ex missä taisi olla 81/85. Lähi kaupasta ei löydy, joten kyselisin mielipiteitä, että kummasta saisi paremmat hevi soundit ja kumpi olisi laadultan parempi, ettei olisi "hätäsesti" tehty niinkun oma Tokai sg :) Ja sitten vielä, että onko tollasen les paulin kaula paljoa leveämpi/paksumpi, kuin SG:n. Sillä joissain kitara malleissa mitä olen kokeillut on hirveän paksu ja leveä kaula joka vaikeuttaa omaa soittamistani. Kiitos vastauksista. | |
![]() 31.07.2009 13:17:32 | |
Eclipsen kaulasta ei oo hajua mutta tuon Prophecyn kaula ei kyllä voi olla ainakaan liian paksu. "Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö | |
![]() 31.07.2009 15:52:11 | |
GuitarDemon: Ite olen etsimässä uutta vähän hevimpi soundista kitaraa jolla nyt menisi metallicat ja black label societyt ynnä muut saman tyyliset, niin olen päätynyt 2 vaihtoehtoon ESP:n joku tonnin eclipse missä emg 81/60 mikit tai sitten toi epiphonen prophecy ex missä taisi olla 81/85. Lähi kaupasta ei löydy, joten kyselisin mielipiteitä, että kummasta saisi paremmat hevi soundit ja kumpi olisi laadultan parempi, ettei olisi "hätäsesti" tehty niinkun oma Tokai sg :) Ja sitten vielä, että onko tollasen les paulin kaula paljoa leveämpi/paksumpi, kuin SG:n. Sillä joissain kitara malleissa mitä olen kokeillut on hirveän paksu ja leveä kaula joka vaikeuttaa omaa soittamistani. Kiitos vastauksista. Tuolla ESP:llä tarkoitat varmaan LTD:n kepukoita ja sitä EC-1000 sarjaa? Näin siis oletan. Siinä eclipsessä on ohut kaula ja omaan tassuun tuntui ainakin ihan mukavalta. Huomaa myös että tuossa LTD:n kitarassa on ohuempi runko kuin normaalissa les paulissa joten sekin kannattaa ottaa huomioon. Kannataa tosiaan käydä molempia kokeilemassa ja ostaa se kumpi paremmalta tuntuu. Varmasti ovat molemmat kuitenkin aivan kelpo keppejä tuohon musiikkiin mihin sitä aijot ostaa Mikääs vitsin allekirjoitus? | |
![]() 31.07.2009 17:55:38 (muokattu 01.08.2009 13:07:47) | |
Juu juuri sitä esp:tä tarkotin. Varmaan päädyn tohon epiphoneen jos siinä kerran paksumpi runko. Haluan että kitara olisi sellanen tukevan tuntunen, you know :D Pitää mennä huutelemaan lähi musakauppaan että tilaisi noita valikoimiinsa että pääsisi kokeilemaan. Eipä ollut kuin niitä GX mallisia, eikä viitsi pyytää tilaamaan sinne että kokeilisi, kun sen sitten joutuu ostamaan vaikka ei miellyttäisikään. | |
![]() 01.08.2009 22:20:00 | |
Kumpaa suosittelette ennemmin. ESP LTD EC401FM STBLK vai sitten tuo prophecy ex les paul? Kumpi olisi laadukkaampi, tukevamman oloinen, parempi soundinen ja muutenkin parempi? Ärsyttävää tosin kun ei itse pääse kokeilemaan :( | |
![]() 01.08.2009 23:17:28 | |
GuitarDemon: Kumpaa suosittelette ennemmin. ESP LTD EC401FM STBLK vai sitten tuo prophecy ex les paul? Kumpi olisi laadukkaampi, tukevamman oloinen, parempi soundinen ja muutenkin parempi? Ärsyttävää tosin kun ei itse pääse kokeilemaan :( Nuo LTD:t valmistetaan nykyään kiinassa, epiphoneista en tiedä. Aikaisemminhan nuo LTD:t valmistettiin koreassa joten saattaa olla että nyt viimeistely ym. voi olla huonompaa. Tuo epiphone on varmaan tukevamman oloinen paksumman runkonsa takia. Tuosta paremmasta soundista on vaikea kenenkään sanoa sitä, kumpi SINUN korvaan kuulostaa paremmalta Mikääs vitsin allekirjoitus? | |
![]() 04.08.2009 10:58:15 | |
No sitähän tässä vielä piti kysyä tosta prophecy ex les paulista, että onko kenelläkään vielä tullut mitään pahaa sanottavaa jostain ominaisuuksista, soundista tai kitaran maalauksesta tai mistään sellaisesta? | |
![]() 04.08.2009 11:29:45 | |
9292: Nuo LTD:t valmistetaan nykyään kiinassa, epiphoneista en tiedä. Aikaisemminhan nuo LTD:t valmistettiin koreassa joten saattaa olla että nyt viimeistely ym. voi olla huonompaa. Tuo epiphone on varmaan tukevamman oloinen paksumman runkonsa takia. Tuosta paremmasta soundista on vaikea kenenkään sanoa sitä, kumpi SINUN korvaan kuulostaa paremmalta Ne 401 sarjan pelit, jota olen hypistellyt ovat Made In Indonesia. Halvempi relikoitu Lynch sigu taas oli Taiwanissa tehty. "särö pedalli ihan hyvä black sabbath ääni keltanen ihan hyvä" | |
![]() 04.08.2009 12:54:09 | |
Itse tilasin syksyllä tuon Les Paul GX version ja helkkarin tyytyväinen siihen kyllä olen ollut! Ei taida tuo GX erota EX:stä muuten kuin mikitykseltään ja maalaukseltaan... Tukeva soundi ja soi komeasti myös akustisesti! Suosittelen tuota GX:ää ihan huoletta :) Vauhti korjaa virheet! | |
![]() 04.08.2009 12:58:52 (muokattu 04.08.2009 20:01:16) | |
Joo pitää katsoa jos sen ostaisi. Pitää kyllä tilata thomanilta kun lähiön musa liikkeessä kauppiaalla on tapana lisätä sellanen 500-700 euroa thomanin hintoihin :D Ihmetyttää tosin tuossa kitarassa että miksi vain 1 volume ja 1 tone säätö :P Tykkään itse pitää usein kaulamikkiä äänettömällä ja leikkiä mikin valitsimella :) | |
![]() 05.08.2009 18:54:20 | |
Mitäs sitten tuon prophecy ex lespan kotelo? Minulla on sg:lle toi coffin case kotelo ja mietin vain että mahtuukohan se siihen Jos joku millään viitsisi vaikka sen pituuden katsoa, että tiedän pitääkö tilata uusi laukku vai saanko tungettua sen coffin casen sisään :) | |
![]() 05.08.2009 19:01:17 | |
on kyllä helkkarin kauniita nuo lespat, EX ja GX...tekee mieli väkisin venyttää budjettia et sais tommosen | |
![]() 05.08.2009 19:35:26 | |
Suomesta tonnilla saisi ja thomanilta 588 :D plus parinkympin toimituskulut | |
![]() 05.08.2009 21:32:12 | |
GuitarDemon: Suomesta tonnilla saisi ja thomanilta 588 :D plus parinkympin toimituskulut http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=32022 http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=32021 Tuolta itse tilasin, tuli parissa päivässä matkahuollolla :) Vauhti korjaa virheet! | |
![]() 05.08.2009 21:34:32 | |
mikähän siinä on niin vaikeita puhua kitaroista niiden oikeilla nimillä? ESP on ESP eikä LTD. Niillä ei ole käytännössä kitaroina mitään tekemistä keskenään. Koittakaa nyt ymmärtää, sama asia kuin Gibson vs. Epiphone, ei kukaan puhu gibsonista jos epiphonea tarkoittaa!!!!! huuh, jo helpotti. esp KITARAT OVAT LAADUKKAITA japanissa valmistettuja korkealla laaduntarkkailulla jne- LTD ovat ESP halpis-alamerkki halpatyövoiman maissa ja jälki sen näköistä. Epiphonen kepukat ja LTD varmaankin suht samantasoisia ja jotkut mallitkin voivat peräti samasta tehtaastakin tulla. LTD kalliimmat kepukat ehkäpä hiukan arvostetumpia kuin epin tekeleet. EMG mikeillä olevat kitarat ja varsinkin samantyyliset kuulostavat vahvasti EMG väritteiseltä. Jos haluat oikeasti rahoillesi vastinetta ja paarhan saundin osta torilta Gibson LP studio. Näiden kaikkien kaulat on suht samantyylisiä ja jos niillä ei osaa soittaa se on miehestä/pojasta kiinni, miljuunat muut pystyy ihan hyvin. Tunteella päin vittua. | |
![]() 05.08.2009 22:53:17 (muokattu 05.08.2009 23:04:23) | |
En kyllä allekirjota edellistä... Turha mihinkään gibsoniin on rahojansa tuhlata, sitten ehkä kun on niin kova stara että on varaa törsätä ja ostaa semmonen imagon vuoksi. Ihan hyvin voit ostaa epiphonen tai LTD:n, tuskin huomaat itsekään mitään eroa saundissa, ja yleisö nyt ei varsinkaan huomaa yhtään mitään. Kyllä noi epiphonen ja LTD:n laadukkaimmat mallit on aivan huippukitaroita, ja arvostettuja merkkejä... (onhan Nikki Sixx:lläkin epiphonen basso ja ihan hyvin sillä pyyhkii :P) | |
![]() 06.08.2009 01:28:11 | |
tuomas30: En kyllä allekirjota edellistä... Turha mihinkään gibsoniin on rahojansa tuhlata, sitten ehkä kun on niin kova stara että on varaa törsätä ja ostaa semmonen imagon vuoksi. Ihan hyvin voit ostaa epiphonen tai LTD:n, tuskin huomaat itsekään mitään eroa saundissa, ja yleisö nyt ei varsinkaan huomaa yhtään mitään. Kyllä noi epiphonen ja LTD:n laadukkaimmat mallit on aivan huippukitaroita, ja arvostettuja merkkejä... (onhan Nikki Sixx:lläkin epiphonen basso ja ihan hyvin sillä pyyhkii :P) niimpä niin :) imagon takiahan kitaroita ostellaan.... olisit lukenut kunnolla: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=340023 melkein väitän että esim.tuossa on enemmän kitara samalla rahalla kuin yhdessäkään LTD kiinan/indonesian tai korean tuotoksessa. Itseasiassa mulla on itellä yksi Epin Lp mutta se on Tsekki-heritagemalli jolla ei myöskään mitään samaa kiinan epiphonien kanssa muutakuin nimi lavassa. Tämä on oikein loistava peli mutta kyllä sen eron Gibaan huomaa ja se ero syntyy nimenomaan käytetyissä puissa. sitä mahonkiakin on kymmeniä eri lajikkeita ja tietenkin siellä' idän suunnalla suositaan sikäläisiä raaka-aineita ja kaikki mahonki ei kuulosta samalta. varsinkin Epin kepeissä ollut epämääräinen maininta joistan bodyistä esim.standard että leppä/mahonki. eräs myyjä selitti että hänen tietojen mukaan ne rakentelee niitä lepästä tai mahongista mitä nyt sattuu sillä hetkellä tehtaalla olevan, tämä kertonee aika paljon miten paljon siellä panostetaan puihin.... kun taas muualla niitä vielä oikein koputellaan että mikä lankku resoin parhaiten jne. Hondurasin on ehkä arvostetuimpaa mutta taitaa myös olla rauhoitettu puu ja nykyään taitaapi jenkkipeleihinkin afrikasta sitä tuotavan mutta kiinan suunnalla sitten omat suosiossa hinnan ja logistiikan vuoksi jne. Myöskin ero kiiinan epiphoneen on melkoinen ja myös soitettavuudessa ja tuntumassa eikä pelkästään saundissa kuten gibsoniin verrattuna. Että kyllä väitän että erot huomaat heti mutta onko ne sitten rahan väärti se on asia erikseen, toisten mielestä on ja toisten ei. ikää kun tulee lisää niin hommat kyllä selkiytyy:) Tunteella päin vittua. | |
![]() 06.08.2009 02:04:19 | |
tuomas30: (onhan Nikki Sixx:lläkin epiphonen basso ja ihan hyvin sillä pyyhkii :P) Mutta taitaapi kuitenkin soitella Gibsonin vermeellä... "särö pedalli ihan hyvä black sabbath ääni keltanen ihan hyvä" | |
![]() 06.08.2009 12:35:06 | |
Njoo ei nyt ole oikein gibsonin kitaroita varaa ostella, tai no olisi, mutta ei jäisi muuta rahhoo. Ja noi studio versiot ei oikein sykähdytä. Olen vähän noiden emg:n mikkien perään ja toi prophecy olisi sopivassa hintaluokassa. Niin jos joku olisi niin ystävällinen ja mittaisi ton prophecy ex lespan pituuden niin olisin hyvin kiitollinen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)