Aihe: Uusi säröpedaali mietoon menoon
1 2 3 4 5 6 7
Numb
15.03.2008 17:51:13

Voi olla, että BM palaa lautaan LTD:n kaveriksi.

Ei palaa. Tässä iltapäivän ruuvailtuani olen löytänyt kaiken mitä toivoin. Laskin mikkejä inasen alemmaksi, pikkuisen kalibroin Orangen ja LTD:n keskinäistä säröjakaumaa ja LTD:n volumen ja driven suhdetta ja siinäpä se oli.

On se vaan mahtavaa kun saa sellaisen soundin, joka soitattaa ja soitattaa - ja on se melkoista miten pienistä jutuista homma on kiinni, niin säädöissä kuin soundeissakin.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
StevieRayVehkakoski
14.04.2008 09:59:08
Vähän väliaikatietoja:

Fulltone Full-Drive II
- ei vaan löydy sellaista soundia joka miellyttäisi, joten vaihtoon lähti. Kai se on uskottava, että nämä TS-tyyliset murikat leikkaa väkisinkin bassoa ja diskantteja ja jotenkin "liiskaavat" soundin. Soolosoundiksi tosin ihan OK, mutta kun mielelläni ottaisin kompitkin samasta spedusta niin ei natsaa joten uutta matoa koukkuun.

Voodoo Labs Sparkle Drive
- No nyt on jo parempi, clean-blendillä saa ryhtiä soundiin ja niitä bassoja ja diskanttejakin ruuvattua takaisin. Todella kevyellä säröllä clean-blend tomii ihan kelvollisesti, mutta gain ~12.00 ei blend oikein enää toimi. Tuntuu siltä että ei soundit enää sekoitu vaan särö rahisee ihan omaa elämäänsä siinä "pinnalla". Dynamiikassakin vähän ongelmaa, ei puhdistu volapotikasta vaan jää vähän tuhnuiseksi. Myöskään tone-potikka ei toimi ihan niinkuin toivoisi, tuntuu piikittävän aika ikävästi kun avaa tonea.

Crowther Hot Cake
- Tällainen oli testissä pari päivää mutta en löytänyt tästä millään lähellekään sellaista soundia kuin haen. Särö oli ihan hirveetä sirinää ja kihinää, jotenkin kylmän oloista. Presence-napukka ei toimi ollenkaan sillä tavalla kuin oletin mutta kun tajusi, että tämä on aika samantyylinen kuin Sparkle Driven blend-nappi niin alkoi jo vähän paremmin irtoamaan mutta ei siltikään mitään sellaista mitä tarvitsen. Dynamiikkaa tässä spedussa riittää, jotenkin tuntuu siltä että jopa liiaksikin?

Menatone Dirty Blonde
- No nyt rähisee ja murisee. Ihan eri maailmasta kuin yllämainitut mutta mulle kaikkein käyttökelpoisin. Ei ainakaan mun mielestä leikkaa ylä- eika alapäätä ja säätöjä riittää kirkastamaan tai tummentamaan soundia huomattavasti. Ainoa isompi miinus tulee basson muhjuuntumisesta jo suht pienelläkin gainilla. Basso-nuppia pienentämällä saa myöskin tota basso-pierua pienemmäksi. Kovilla gain-asetuksilla ja basso-nuppi klo12 saa aikaan ihan uskomatonta muhjua, hienosti simuloitu elementin pohjaus =)
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
kalleboy
16.04.2008 17:12:14
Käyppä kokeilemassa Damage Controllin Liquid Bluesia. Varoitan jo etukäteen että jäät koukkuun siihen jos oot etsimässä dynaamista ja mietoa putkisäröä. Myös jo mainittu Honey Bee on erittäin maukas säristin.
StevieRayVehkakoski
17.04.2008 22:33:15 (muokattu 17.04.2008 22:33:38)
Kukapa kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.. Tältä se Dirty Blonde kuulostaa, kuvan ja äänen laatu on jotain aivan hirveätä soitosta puhumattakaan mutta hällä väliä. Ja extrana näette vielä kuinka hienot yöpuvun housut äiti toi mulle nimpparilahjaksi =)

http://www.youtube.com/watch?v=bp0tW9CyB48
jo_tu
18.04.2008 10:36:34
Kukapa kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.. Tältä se Dirty Blonde kuulostaa, kuvan ja äänen laatu on jotain aivan hirveätä soitosta puhumattakaan mutta hällä väliä. Ja extrana näette vielä kuinka hienot yöpuvun housut äiti toi mulle nimpparilahjaksi =)

kuulostaa kyllä mun korvaan hemmetin hyvältä, ei voi mitään...
brn2sk8
18.04.2008 12:28:37
Digitech Bad Monkey? :-)

hyvä valinta oikeestikin, meinasin ite kirjottaa saman jo...
Cry Baby and ask me WHY WHY
Detox
18.04.2008 14:24:29

On se vaan mahtavaa kun saa sellaisen soundin, joka soitattaa ja soitattaa - ja on se melkoista miten pienistä jutuista homma on kiinni, niin säädöissä kuin soundeissakin.

Joskus pitää ihan lopettaa soittaminen että pääsee hehkuttamaan saundia mnetin keskustelupalstalle :)

Kyllä se oikean (tai muuten vaan hyvän) saundin löytyminen tekee ihmeitä mielenterveydelle. Itse olin pitkästä aikaa viikon verran iloinen pelkästään hyvän pikkuroson löytymisestä. Oli vain vaikea olla soittamatta sillä tunteja putkeen.
Mesa 4 Life!
Detox
18.04.2008 14:29:08 (muokattu 18.04.2008 14:30:23)

Kyllä se slide liukuu mielestäni ihan mallikkaasti! Itse en ole edes vielä päättänyt missä sormessa sitä slidea haluaisin pitää vai pitääkö sitä sormessa lainkaan (vrt. Blackmore) Onko tuossa Danossa ihan stankkuvire?
Mesa 4 Life!
StevieRayVehkakoski
18.04.2008 15:31:09
Danelectro on avoimessa E-vireessä ja slidea pidän pikkurillissä, jättää mahdollisuuden soittaa muutakin kuin slidea..
Jorte Kariko
11.09.2008 16:42:06 (muokattu 11.09.2008 17:47:22)
Joo...Joo

Tätä keskustelua selatessani tuli mieleeni, että kun lattialta löytyy Barberin Direct Drive SS, niin tuota sitähän voi siis ajaa 18 voltin muuntajalla... ja olen kovin ääliö tämmöisissä sähköjutuissa, vaikka kolvailen mikkejä ja piuhoja, niin voisko joku vaikka heittää jotain simmoista "suositeltavaa" 18 voltin verkkovirtaa tuohon Barberiin, kun en ihan viitsi mennä sokkona ostamaan. Tampereen DLX:stä kysyin, mutta ihmettelivät vaan, että onko simmoisii... tai jotain=)

Terv,

Riku
We cant stop here - THIS IS BAT COUNTRY!
Jorte Kariko
12.09.2008 16:11:55
^^Ylläolevaan^^

oliskos jollain jotain infoa?
We cant stop here - THIS IS BAT COUNTRY!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)