Aihe: Mesa Boogie Stiletto Trident
1 2 3 4 5 6 7 8 913 14 15 16 17
rakula
31.07.2007 15:22:51 (muokattu 31.07.2007 15:23:04)
En tiedä miten tuo bad monkey triplerecton kanssa toimii, mutta mesa f-50 kanssa sillä saa melkosia ihmeitä aikaan.

Pystyy tiukentamaan soundia yllättävän panteramaiseksi, mutta pystyy myös saamaan kermaiset leadsoundit paria hassua nuppia kääntämällä. Varsinkin Lo/Hi nappulat ovat korvaamattomia :)
Ei voi lähtee jos on tullu
DZN
31.07.2007 17:39:58
Joo, pitää kyllä tulla käymään. Voisin ainakin ottaa Barberin Direct Driven. Se on aika tumma soundiltaan, muistaakseni Stiletto oli taas aika kirkas. Oikeastaan mua kiinnostaa juuri Stileton kevyempi puoli. Siitä Deucen ykkösversiosta ei jäänyt kovin hyvä maku aikanaan, mutta teidän puheiden perusteella kakkosversio Tridentistä on aika erilainen, joten ihan testaamisen arvoinen varmasti.

Stiletton puhtaan kanvanan kaksi ekaa moodia ei ole kirkasta nähnytkään. Ei toi särökanavakaan mikään kirkas ole. Se boosti tuo siihen soundiin myös sitä kaivattua selkeyttä kirkkauden myötä.
Aka. Dino and 6077dino
Boge
31.07.2007 17:45:15
En tiedä miten tuo bad monkey triplerecton kanssa toimii, mutta mesa f-50 kanssa sillä saa melkosia ihmeitä aikaan.

Kävin tänään noutamassa ton apinan ja pikaisen parin tunnin testin jälkeen olen kyllä tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen. Tiukentaa oman dual rectoni soundia säilyttäen kuitenkin bassoaluen "chunkan" antaen paljon modernimman fiiliksen mihin recto pystyy itsekseen. Kyseessä siis tämä 3 kanavainen malli rectosta.

Kuulosti testini perusteella paremmalta diodien kanssa kuin putkitasasuuntauksella, mutta toimii myös putkitasasuuntauksella vastaavasti. V1:seksi olin vaihtanut jo aiemmin tungsolin 12ax7:n joka tiukensi soundia hieman. Seuraavaksi olisi tarkotus vaihtaa useampi etuasteputki sedeihin ja tungsoleihin. Myöhemmin sitten ehkä leikitellään uusien tasasuuntausputkien kanssa, JJ:n GZ34:sia kehuvat poikkeuksetta boogie boardilla.
Team Shocker!
DZN
02.08.2007 20:53:00
Lisää kuullostelua.

Tänään pääsin kuulemaan uutta kolmikanavaista Triple Rectifieriä ja se oli parempi, kun osaisin odottaa. Olin tehnyt ennakkokäsitykseni Singlen ja Dualin avulla. Triple oli oikeasti eri kuuloinen.

Suurin yllätykseni oli sen soundin tiukkuus. Vakiona soundi oli paljon tiukempi, kun Stilettossa. Ei se mikään megatiukka ollut mutta hyvän modernin soundin siitä sai. Noi eri kanavamoodit oli kaikki käyttökelpoisia. Triplen kanssa pärjää kolmoskanvalla ja modernilla moodilla ilman boosteria. Boosterilla se tosin on hieman parempi, se tasoittaa vähän soundia ja tekee siitä miellyttävämmän. Kakkoskanava tarvii mun mielestä taas boosteria aina.

Toinen yllätys oli, kuinka Fendermäinen kliinikanava siinä oli. Kliinisoundit olivat todella heliseviä ja kivoja.

Stiletto tridentissä tuntuisi olevan massiivisempi alakerta. Ei Triplessäkään liian vähän alapäätä ollut. Sitten säätöihin. Omaan korvaan kuullosti putkirectifier paremmalta, kun silikonidiodit. Vaikka nuppia väännettiin järjettömän lujalle, soundi pysyi siltä bad monkeyn kanssa hyvänä.

Yhteenvetona siis, hyvä nuppi. Itse en vaihda VHT:tä siihen mutta tuollaisesta soundista pitävälle, toi on hyvä. Kuullosti Mesalta mutta ei ihan niin Rectolta, kun odotin ja hyvä niin. Soundista tuli mieleen kovasti Metallican Load ja Reload.

Kaikkein siistein osuus tulee, kun yhdistää boostatun Stiletto tridentin ja Triplen, silloin soundi alkaa olla jo todella massiivinen ja päästään "galaksit räjähtää" luokkaa.
Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
02.08.2007 20:56:12 (muokattu 02.08.2007 21:11:15)

Lisää kuullostelua.

Tänään pääsin kuulemaan uutta kolmikanavaista Triple Rectifieriä ja se oli parempi, kun osaisin odottaa. Olin tehnyt ennakkokäsitykseni Singlen ja Dualin avulla. Triple oli oikeasti eri kuuloinen.

Onko tietoa, mitä eroa Dualissa ja Triplessa on muutakun tehomäärä? Mun käsittääkseni ei mitään...olis kiva tehdä vertailu vanha Dual / Triple vs. uusi Dual / Triple....90 luvun rectifier vs. 2007 Rectifier.
http://www.myspace.com/fiercemetal
Werde
02.08.2007 21:23:22 (muokattu 02.08.2007 21:25:33)
Onko tietoa, mitä eroa Dualissa ja Triplessa on muutakun tehomäärä? Mun käsittääkseni ei mitään...olis kiva tehdä vertailu vanha Dual / Triple vs. uusi Dual / Triple....90 luvun rectifier vs. 2007 Rectifier.

Pian me varmaan päästään noita ajamaan kun Mesat lisääntyy räjähdysmäisesti.

En tiedä onko muuta eroa, mutta päätteen kokohan vaikuttaa jo aika pirusti soundiin. Sen huomaa esim. kun Stiletolla pudottaa tehot (onnistuu ihan kytkimellä) 150W -> 50W, soundi on paljon isompi kaikki putket kuumana.

Väittävät lisäksi että Triple ei kuulosta Dualilta vaikka tehot ynnäisi aivan samoiksi, eli kyllä siellä pientä rakenteellista eroa täytyy olla muutenkin.. ja pakkohan sitä käytännössä on ollakkin, kun toisessa liikkuu isommat virrat.

Kuulostaa kyllä helvetin mielenkiintoiselta jätkien kommentit Triplestä. Stiletto on kuulemma enemmän Devinin kuuloinen, ja Triple sitten mallia Killswitch Engage ja muut metalcore-poppoot. Devinin soundia Mesalla tavoittelin, ja se hoituu Stiletolla.. mutta Recto tulee hoitamaan tiukempaa osastoa ennenpitkää.

Mielenkiintoista että Stiletto kuulosti alakerraltaan Tripleä isommalta, vanhoilla malleilla asetelma oli aivan päinvastoin kuten Mokomankin sivuilta voi lukea.
Dead men tell no tales.
kimurantti1
02.08.2007 21:46:36
Tarkoitatko Werde Devin Townsendia? Eikös sillä muuten ole Dual Recto, jossa on EL34:t päätteessä? Ainakin on ollut, tai sitten joku on puhunut mulle puutaheinää.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Tomi_R
02.08.2007 21:50:16

Tarkoitatko Werde Devin Townsendia? Eikös sillä muuten ole Dual Recto, jossa on EL34:t päätteessä? Ainakin on ollut, tai sitten joku on puhunut mulle puutaheinää.

Devinillä on molemmat ;)

Stiletto hoitamassa keskiäänet ja Dual Rectifier hoitaa sitten Devinin sanojen mukaan nämä chugga chugga jutut.
Werde
02.08.2007 22:57:08
Devinillä on molemmat ;)

Stiletto hoitamassa keskiäänet ja Dual Rectifier hoitaa sitten Devinin sanojen mukaan nämä chugga chugga jutut.

Juuri näin, Dual ja Trident löytyy.
Dead men tell no tales.
p_ofony
03.08.2007 09:27:54 (muokattu 03.08.2007 13:31:31)

Juu tosiaan tuossa eilinen päivä/iltäpäivä hurahti DZN kanssa Tripleä fiilistellen. Yhdyn hyvin pitkälti DZN yllä olevaan kirjoitukseen, paitsi että mun on siitä alakerrasta sanottava se että se ei mun mielestä Triplessä ole pienempi kuin Tridentissä, vaan eri luontoinen. Triplen alakerta on semmonen läsnä olevampi ja Tridentin taas semmonen koko huoneen täyttävä "takaa hiipivä". Meillähän toki ei käynyt toi Triplen Bass potikka kun klo 13sta ja sekin oli jo liikaa. Mutta omaksi yllätyksekseni täytyy sanoa että Triple jää ja Powerball saa etsiä uuden kodin. Triple ja apina, thats all i need.

EDIT: Niin, ja tosiaan tuli testattua molemmilla, sekä Englin standard että Mesan Recto kaapilla tuota Tripleä, ja Engli vei voiton. Mesan oman kaapin alakerta oli jo mun makuuni liian suuri ja taas yläkerrassa oli liikaa kärinää. Englin kaappi piti Triplen hyvin tiukkana mutta silti valtavan kuuloisena. Eli puheet siitä että tuo Englin kaappi ei toimisi Rectojen kanssa voi unohtaa.
gear-A-holic
Ben_D
03.08.2007 10:00:23 (muokattu 03.08.2007 10:01:51)

Juu tosiaan tuossa eilinen päivä/iltäpäivä hurahti DZN kanssa Tripleä fiilistellen. Yhdyn hyvin pitkälti DZN yllä olevaan kirjoitukseen, paitsi että mun on siitä alakerrasta sanottava se että se ei mun mielestä Triplessä ole pienempi kuin Tridentissä, vaan eri luontoinen. Triplen alakerta on semmonen läsnä olevampi ja Tridentin taas semmonen koko huoneen täyttävä "takaa hiipivä". Meillähän toki ei käynyt toi Triplen Bass potikka kun klo 13sta ja sekin oli jo liikaa. Mutta omaksi yllätyksekseni täytyy sanoa että Triple jää ja Powerball saa etsiä uuden kodin. Triple ja apina, thats all i need.

EDIT: Niin, ja tosiaan tuli testattua molemmilla, sekä Englin standard että Mesan Recto kaapilla tuota Tripleä, ja Engli vei voiton. Mesan oman kaapin alakerta oli jo mun makuuni liian suuri ja taas yläkerrassa oli liikaa kärinää. Englin kaappi piti Triple hyvin tiukkana mutta silti valtavan kuuloisena. Eli puheet siitä että tuo Englin kaappi ei toimisi Rectojen kanssa voi unohtaa.

Hyvä, koska mullakin ENGL Standard enkä ole halukas luopumaan, oli styrkkari mikä tahansa (meikäläisen tapauksessa joko Mesa tai ENGL), koska Standard kaapissa hemmetin pehmeä soundi. Apina on tulossa tänään ja 2ch Dual Recto maanantaina...taidan myydä Savagen ja ainakin toistaiseksi soitella sillä Rectumifierilla....Savagen saa kyllä sitten ostettua takaisin jos Rectifier alkaa kyrpiin.

EDIT: Onks noissa vakiona kanavanvaihtaja mukana? Mulla tulee matkassa joku Mesan oma purkki...
http://www.myspace.com/fiercemetal
p_ofony
03.08.2007 10:34:52

Onks noissa vakiona kanavanvaihtaja mukana? Mulla tulee matkassa joku Mesan oma purkki...

On mukana. Nupille ja kanavanvaihtajalle oli jopa omat suojapussit mesan logolla:)
gear-A-holic
Skele
03.08.2007 13:22:33

Noista kaapeista; omistan tuon kyseisen Ben_D:n parjaaman Single Recton ja sen kaverina minulla on ENGLin vintage kaappi. Ero ENGLin standardiin on mieletön, varsinkin kun isketään mikki kaapin eteen. Stankku kuulostaa lattealta ja yksiulotteiselta. Vintagella soundi herää henkiin ja vahvistin kuulostaa sen läpi huomattavasti paremmalta.

Sorry pieni off-topic... jatkakaa!
For those about to mosh!
p_ofony
03.08.2007 13:30:01 (muokattu 03.08.2007 13:30:26)

Noista kaapeista; omistan tuon kyseisen Ben_D:n parjaaman Single Recton ja sen kaverina minulla on ENGLin vintage kaappi. Ero ENGLin standardiin on mieletön, varsinkin kun isketään mikki kaapin eteen. Stankku kuulostaa lattealta ja yksiulotteiselta. Vintagella soundi herää henkiin ja vahvistin kuulostaa sen läpi huomattavasti paremmalta.

Sorry pieni off-topic... jatkakaa!

No Single Recto onkin ihan eri vehje kuin Triple Recto. Uskon että V30 elementtien repivyys sopii juuri tuohon Single Recton soundiin kun taas Triple kaipaa kaapin joka pitää sen soundin niin sanotusti "kurissa". Recto kaapissahan on juuri nuo V30 elementit ja en siitä Triple kanssa tykännyt yhtään niin paljon kuin Englistä.
gear-A-holic
Werihukka
03.08.2007 13:40:56

Tuossa kun boostereista puhuitte, niin Nicole käytti viime levyllä Triplen kanssa Maxon OD-9 spedaalia. Sillä levyllä on kyllä tajuttoman tiukat jytinät. Meikäläiselle liian kompressoitu saundi, mutta jos mahdollista, niin testatkaa tuota OD-9:kin jos Nicolen saundi kiehtoo.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
DZN
03.08.2007 14:42:32 (muokattu 03.08.2007 16:24:21)
Tuossa kun boostereista puhuitte, niin Nicole käytti viime levyllä Triplen kanssa Maxon OD-9 spedaalia. Sillä levyllä on kyllä tajuttoman tiukat jytinät. Meikäläiselle liian kompressoitu saundi, mutta jos mahdollista, niin testatkaa tuota OD-9:kin jos Nicolen saundi kiehtoo.

Joo, paitsi Olli taisi soittaa sen levyn Framuksellaan. Pekko vahvistanee tämän tiedon.

Tuossa OD808:ssa ja OD9:ssä on molemmissa sama Panasonic #MA150 diodi ja JRC4558 integroitu piiri. Eli soundiltaan pitäis olla hyvin samankaltaisia.
Aka. Dino and 6077dino
Werihukka
03.08.2007 16:22:46

Joo, paitsi Olli taisi soittaa sen levyn Framuksellaan.

Studiopäiväkirjassa minusta luki, että Triple ja OD9, mutta juu. Tuskimpa niissä pedaaleissa hirmuisia eroja on.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
villeh
03.08.2007 21:23:22

Joo, paitsi Olli taisi soittaa sen levyn Framuksellaan

ja keikalla rytmiksellä oli kummallakin framukset
www.psychemic.com
p_ofony
04.08.2007 00:44:47

Nicolen levyllä jyllii triple maxonilla boostattuna kun taas livenä soundin hoitaa cobrat.
gear-A-holic
mungiisi
04.08.2007 12:16:00
Olisiko kellään laittaa soundi näytettä tuosta triplerectosta? Mielellään vielä ENGLin Stankku kaapin kanssa. Alkaa GAS tässä nousta kun puhutte tuohon malliin. :)

Mutta sitä en käsitä, että eikö Mesoilla muka pärjää ilman boosteria? Ei istu mieleeni että yksi suosituimpia metallivahvistimia ja sen kanssa pitäisi käyttää boosteria vielä.
ENGL-friikki
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)