Aihe: Putkista - Raskaampi musiikki
1 2 3 4 5 6 7
-K-
05.02.2009 01:13:40
Mitäs putkia suosittelisitte seuraaviin etuasteen koloihin.

V1 - first stage in preamp
V2 - second stage , only for Gain channel
V3 - stage 3 of the preamp
V4 - inverter

Kaikki on tällä hetkellä täytetty JJ:n putkilla ja mielenkiinnosta kuulen muita optioita.

V1 svetlanan C logoinen, tuo mukavaa avoimuutta soundii. V2 ja V3 itsellä tung solia, mukava middlekästä ja kuumaa, soundi ei kuitenkaan ole repivän kylmä vaan melko lämmin, tietty mihin sitten vertaa. Vikaa voi jättää vaikka sen JJ:iin. Itse en JJ putkista kamalasti digaillut, meni turhan tummaksi. Electro harmonixit kannattaa myös jättää pois, semmosta kihinää, jota ei kovin moni kaipaa.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
junnnu
04.09.2009 02:58:47 (muokattu 04.09.2009 03:15:50)
Hiphei. Aika nostella tätä ketjua

Muistelen lukeneeni monesta keskustelusta että Englin vahvistimet on pikkusen kihiseviä.
Etusputket on suurinpiirtein kivoiksi saatu. Mutta vielä kaivelee josko pääteputket vaihtaisi kun alkuperäisputket(6L6GC) tuolla vielä hökivät. Ääni on vielä ehkä hieman terävä/kihisevä. Vaikka vahvari itse on jo aika kireä uskoisin että pääteputkia vaihtamalla saisi toivottua tulosta aikaan. Vahvistimena toimii Engl SE.

Mitä leimattuja putkia noi englin pääteputket on ollu? En muista enää ja haku ei auttanu, tai en osaa hakea.

Mielessä oon pyritelly JJ, Svetlana SED, ja Tungsolin 6L6-putkiloita.
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
pekurides
04.09.2009 17:13:02

junnnu: Hiphei. Aika nostella tätä ketjua

Mitä leimattuja putkia noi englin pääteputket on ollu? En muista enää ja haku ei auttanu, tai en osaa hakea.

Mielessä oon pyritelly JJ, Svetlana SED, ja Tungsolin 6L6-putkiloita.

miusta tuntuu että aika monessa englissä olsi ainakin JJ:n etuspiutkia.... päättäreistä ei mitään hajua.

SVETLANA sedut takuvarmaa settiä myös 6l6gc osastolla.

pahin JJ huuma taitaa olla menossa jo ohi kun jengi huomannu miten tunkkaisia ja alapäänmuussaavia ne voipi olla kovassa renisvedossa jossa kaivataan erottelevuutta.

minä en ainakaan enää yhtään JJ.tä ENGLiini laita:)

Tung-solit tulee sieltä samalta saratovin tehtaalta missä myös paistellaan sovtekit,EH:t ja vaikka mitkä reissue mulardit ja reissue ganalexit.
(nuo genalexit kyllä oikeastikin hyväsaundisia putkia)

tung-solin päättäreista ainakin kehuja ovat saaneet 6550 ja 5881 ... itse en kyllä siitä 6550 tykänny(vs kt88) mutta se ei ole mitään uutta:)

Sellainen tuntuma olisi että nykyputkista ehkäpä nuo Svetlanan sedit olisi yhdet arvostetuimpia laadun suhteen?

Eli tietenkin Svetlat.... tai sitten Genalex.

Kysy uraltonen mikolta millaista palautetta keskenään ovat saanet nuo kaksi omaa verrokkia .
Tunteella päin vittua.
Juicy
05.09.2009 01:31:52

Mun Savageen on vaihdettu kuulemma vain yksi putki huollossa, siinä on sekä etunen että pääte täynnä JJ:tä. =)
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
Christeraser
05.09.2009 11:02:24 (muokattu 05.09.2009 11:02:57)

Tuli vaihdettua Laney GH100Ln etuseen 4kpl Tung Solia ja kyllä on ero kuin yöllä ja päivällä! Nyt murisee kunnolla, tiukempi basso toisto ja muutenkin erottelevammat kuin tehtaan TADit.
Vielä kun pääteosaston päivittäisi SEDeihin... JJt ei kyllä vakuuta jotenkin : tunkkaisen oloiset. Ja tehtaalta tulleet TADit taasen olivat aika 'löysät'.

JJtä ei myöskään enään tänne.
Räkkipeli
05.09.2009 14:21:00
Tung Sol 6550:t anto ehkä snadisti liikaa headroomia vanhaan Marshalliin.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)