Aihe: Tokai takuuseen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
samueld
02.08.2006 14:12:22

En jaksa enää kolmatta kertaa lainata sitä mitä hän todellisuudessa YLEISTÄEN kirjoitti. Lue itse tuolta aikaisemmilta sivuilta.

Minä kyllä luen näitä juttuja. Se kun on osa keskustelua, että huomioi, että mitä muut ovat kirjoittaneet.

Ei minun tarvitse päättää yhtään mitään. Parempi kun sinä et lässytä yhtään mitään. Se että osaa omasta soittovermeestään kirjoittaa sekä objektiivisesti ETTÄ subjektiivisesti on parempi kuin pelkkä "tää pieksee ainakin kaikki alle 2000e gibsonit"-tyylinen purkaus.

Ihan hyvä, ettei sinun tarvitse päättää. Ainakaan tärkeistä asioista. No kaikki tässä tapauksessa kuitenkin tiesivät, että kyseessä on vanha tokain kitara ja muut objektiiviset asiat. Sattuipa nyt sitten henkilökohtaisesti hyökkäämään sinun persoonaasi vastaan sillä, että pitää soitintaan hyvänä. Purkaus on mielestäni aika vahva sana hänen kommentilleen, mutta ylläolevaa käytöstäsi se kuvaa hyvin.

Kovasti sitä Gibsonia silti pidetään kalliina, otin kantaa teidän taloudelliseen tilanteeseen tai en. Mielestäni en ole vielä kenenkään palkkoja tai palkattomuuksia täällä ruotinut, vai olenko?

No puhuit, että me kateellisena kritisoidaan Gibsonia, koska ei ole itsellä varaa sellaiseen. Luetko sä edes omia kirjoituksiasi? Voin kertoa, ettei oma Gibsonittomuuteni ole rahasta kiinni.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Magic Bullet
02.08.2006 14:16:06
http://www.ishibashi.co.jp/

Noita sivuja olisi kiva selata ja kattella skittoja, mutta japaninkielen taito puuttuu. Saako sitä kieltä vaihdettua miksikään muuksi?

Okeei... ehkä hyvin turha kommentti....
Explorer
02.08.2006 14:16:16
En minä sitä päätä mitä kukin tänne kirjoittelee, mutta olen monesti sanonut tuolle yksilölle että jos hänellä on jotain minua vastaan, niin senkus pistää pikaviestiä tai mailia. Jos hän näkisi metsän puilta, ei hänen tarvitsisi vastaavia tänne kirjoitella.

ps. samaa suosittelen sinulle Explorer. Jollet pidä minusta niin et pidä. Hatemailia voi tiputella ihan privaatisti jos siltä tuntuu.

Turhaan yrität provosoida mihinkään sellaiseen.
McNulty
02.08.2006 14:25:30
No kaikki tässä tapauksessa kuitenkin tiesivät, että kyseessä on vanha tokain kitara ja muut objektiiviset asiat.

Se, että se on vanha ja että mukana on "muut objektiiviset asiat" ei tee kitarasta vielä millään tavalla hyvää. "Tämä on parempi kuin alle 2000e Gibsonit"-lausahdus on absurdi jo siinä suhteessa, että kyseinen henkilö tuskin on kaikkia alle 2000e Gibsoneita testannut ja verrannut omaan soittopeliinsä. Radikaali yleistys, ja siihen halusin puuttua.

Olisi kannattanut perustella väittämänsä jollain tavalla. Esim. että omassa Tokaissa on kaulakulma kohdallaan toisin kuin testatuissa Gibsoneissa tms. Pelkkä väite "tämä on paras" tai "tuo on ihan paska" ei ole minkään väärti. Se ei anna lukijalleen muuta kuin typerän yleistyksen. Siihen vedoten sitten sanoin jotain että "taitaa olla nihkeetä sen mennen tullen kanssa". Ilmeisesti tästä nyt joku veti herneen nenäänsä kun en suostunutkaan yleisen olettamuksen vietäväksi.

Sattuipa nyt sitten henkilökohtaisesti hyökkäämään sinun persoonaasi vastaan sillä, että pitää soitintaan hyvänä.

Ei se hyökkää minua vastaan henkilökohtaisesti lainkaan. Lähinnä se on vain erittäin surkeaa "keskustelua" ajatellen kaikkia jotka tätä threadia lukevat. En muista oliko se PeteH vai kuka, joka sanoi joskus muinoin että "tuo se kitaras tänne niin kyllä me siitä vikaa löydetään". Mielestäni tuo lause on aika nerokas, sillä jokaisesta soittimesta varmasti löytyy jotain sanomista, jollei suoraan tekniikasta niin sitten fiiliksestä tai tatsista tms. Se että joku pitää soitintaan hyvänä, ylivertaisena muihin nähden, on mielestäni säälittävää. Mehän emme tiedä väittämän esittäjän referensseistä, kokemuksesta saatika hänen soittimensa laadusta yhtään mitään. Yhtä arvokas kommentti on silloin joku juuri hyppysiinsä Behringerin aloituspaketin saanut jamppa joka käy nettiin kirjoittamassa "Tämä on parempi kuin yksikään Fenderin alle 2000e Stratocaster".

No puhuit, että me kateellisena kritisoidaan Gibsonia, koska ei ole itsellä varaa sellaiseen.

Vai ettet nyt vain olisi ottanut provoa turhan tosissaan?

Luetko sä edes omia kirjoituksiasi?

Ei kun mä vain kirjoittelen niitä :)

Voin kertoa, ettei oma Gibsonittomuuteni ole rahasta kiinni.

Niin ja sitten? Ei minullakaan ole rahasta kiinni minun veneettömyys tai se että olen vailla Ruokangasta. Mitä sitten?
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Pehvanssi
02.08.2006 14:31:29
Kovasti olit aluksi sanomassa että sinun Tokai pieksee kaikki alle 2000e Gibsonit. Sitten se olikin vain sinun kokemuksesi, ja nyt taas koitat selittelemällä parannella osakkeitasi sen suhteen mitä ensin kirjoitit. Tulee mieleen että koitat nyt itsellesi (ja kenties muille) todistella jotain typerää olettamusta jonka esitit. Omaa oksaasihan sinä sahaat, et minun.
No voi sun...ota ny vähä Valiumia ja rauhotu. Joo oli yleistäen mun kirjoitus ei kuitenkaan tarkoituksella. Johan sie nyt tajuat ítsekkin etten puhu jokaikisestä Gibsonista tällä planeetalla, saatika jokaikisestä Tokaista. Kyllä kyseessä oli mun kokemukset, koska sun kokemuksista en voi puhua, vai voinko? Mun ei tarvii mitään osakkeita korotella kenenkään silmissä, koska Puhun vain omasta puolesta, enkä ole haukkunut siltikkään Gibsonin kitaroita, vaikka omasta mielestä ei ole vielä tullut vastaan alle 2000 euron Les Paulia joka sopii mun käteen paremmin kuin tuo oma kopio.
Se siis on typerää sun mielestä, että mie soitan omasta mielestäni hyvällä kitaralla, mun mielestä paremmalla kuin kalliimmat aidot? Mitä mie sun mielestä todistelen? Meinaat että kipristelen tässä tunnontuskissa, kun uskalsin sanoa että iso Geen kitarat ei sopinut mun käteen paremmin silloin kun etsin Les Paul mallista kitaraa? Ja en sahaa yhtään mitään, koska ei ole mitään mitä sahata. Vieläkin olen samaa mieltä kuin keskustelun ensimmäisellä sivulla, enkä ole mieltäni sieltä muuttanut. Enemmän sie tunnut vetävän hernettä nenuun siitä etten oo samaa mieltä sun kanssa.
Explorer
02.08.2006 14:33:53
Enemmän sie tunnut vetävän hernettä nenuun siitä etten oo samaa mieltä sun kanssa.

Tällä kyseisellä kaverilla tuntuu olevan paha ongelma kaikkien niiden muidenkin kanssa, jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan.
samueld
02.08.2006 14:34:58

En minä ole lainkaan kiukkuinen, ja väriltänikin kuin kalkkilaivan kapteeni. Se vain että jo useilla aikaisemmilla threadeilla tuo samueld ei kykene mihinkään muuhun kuin oikeastaan rääpimään päätänsä minulle. Ilmeisesti hän on teikäläisen best buddy, kun sitä ollaan heti varpaillaan "puolustelemassa" kaveria.

En minä sitä päätä mitä kukin tänne kirjoittelee, mutta olen monesti sanonut tuolle yksilölle että jos hänellä on jotain minua vastaan, niin senkus pistää pikaviestiä tai mailia. Jos hän näkisi metsän puilta, ei hänen tarvitsisi vastaavia tänne kirjoitella.

ps. samaa suosittelen sinulle Explorer. Jollet pidä minusta niin et pidä. Hatemailia voi tiputella ihan privaatisti jos siltä tuntuu.

tässä, siirretään tää pois ainakin tästä threadista:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=129531&
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Landola59
02.08.2006 14:39:28
Se siis on typerää sun mielestä, että mie soitan omasta mielestäni hyvällä kitaralla, mun mielestä paremmalla kuin kalliimmat aidot? Mitä mie sun mielestä todistelen? Meinaat että kipristelen tässä tunnontuskissa, kun uskalsin sanoa että iso Geen kitarat ei sopinut mun käteen paremmin silloin kun etsin Les Paul mallista kitaraa? Ja en sahaa yhtään mitään, koska ei ole mitään mitä sahata. Vieläkin olen samaa mieltä kuin keskustelun ensimmäisellä sivulla, enkä ole mieltäni sieltä muuttanut. Enemmän sie tunnut vetävän hernettä nenuun siitä etten oo samaa mieltä sun kanssa.

Aitoa mielipidettä arvoastaen annan plussan. Tokaista on tullut puheltua "ammattilaisten" kanssa, tuttujen musiikkitarvikkeiden kauppiaiden kanssa (maailman luotettavin tietolähde :) ) ynnä ihan soittajienkin kanssa. Monet ovat sitä kehuneet ja monet haukkuneet, mutta jokainen on ollut sitä mieltä että verrattuna esim. Epiphonen Les Pauleihin, tokai on laadukkaampaa työtä noin pitkällä rintamalla. Itse olen tokain telecasterilla joskus soitellu, ja vaikutti ihan hyvältä kitaralta, sellaiselta jolla voisin itsekin soittaa (Olen aloittelija) ja tarvittaessa ostaakin. Jokainen soittaa sillä kitaralla joka tuntuu hyvältä käteen. Niin perverssiltä kuin se kuulostaakin.
Les Fender
02.08.2006 14:41:34
Sama vika rahikaisella. Olen ihan pihalla kun nää kitaragurut jauhaa joistain 5-ply-bindingeista ja muista jutuista. Ihan hepreaa. Mä vaan skulaan. Jos keppi toimii ja soi nätisti homma on kondiksessa. Jokunen ulkoisesti ihan kauheakin raato on pyörinyt nurkissa ihan vaan sen takia, että soundi oli bueno.

Mielummin teen musaa sokeille kuin kuuroille.

Heh:) Monihan noin sanoo, mut monenkohan kohdalla se on totta... Aattelin vaan kun teikäläisellekkin on kertynyt aika monta noita walnut värisiä, tuskin ihan sattumalta? Yhtälailla se väri on speksi kun muutkin kitaran ominaisuudet, kuka mitäkin kohtaa kattelee. Aika harva vaan "skulaa" välittämättä mistään ulkoisesta seikasta mitään.
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
02.08.2006 15:03:55
Se siis on typerää sun mielestä, että mie soitan omasta mielestäni hyvällä kitaralla, mun mielestä paremmalla kuin kalliimmat aidot?

Ei. Se ei ole typerää, mutta se että sanotaan "parempi kuin alle 2000e Gibsonit" on mielestäni absurdi väite/vertailu. Se väittämä oli typerä, et sinä tai se millä soittimella soitat :)

Minulle on sama minkä merkkisellä kitaralla kukin soittaa, jos se vain on heille hyvä! Minua vain jäi kaivertamaan tuo omituinen yleistys. Vaikka minä kyllä tiesin mitä sillä tarkoitettiin, niin meidän täytyy muistaa että näitä threadeja kun lukevat muutkin kuin minä tai sinä. Esim. joku Gibsonia ostava nuori sälli, pähkäilee Tokain ja Gibsonin välillä ja käy lukemassa että "Tokai pieksee alle 2000e Gibsonit". Toki vastuu on lukijalla ja lukijan pitää olla kriittinen, mutta eikö me voida jo omalla kirjoittamisella edesauttaa sitä, ettei väärinymmärryksiä tulisi?
J.Hollström
02.08.2006 15:04:08
Heh:) Monihan noin sanoo, mut monenkohan kohdalla se on totta... Aattelin vaan kun teikäläisellekkin on kertynyt aika monta noita walnut värisiä, tuskin ihan sattumalta?

No se oli sattumaa sikäli, että olin viime kesänä presari-gasin pauloissa, ja ruottista tommonen -75 basso sitten sattui löytymään. No, sen jälkeen näin telkkarissa Venla gaalassa yhdellä heebolla saman värisen jazzbasson. Ja eikös se perkele ollut myös -75, eli ei muuta kuin ostamaan se pois. Joku aika sitten torille pölähti walnut värinen -75 telecaster. Ei jäänyt vaihtoehtoja. Nyt sitten piti täydentää perhe stratolla. Se on uusi kun -75 mallia ei ole löytynyt, onneksi. Rahaa on palanut rutosti jo näihin edellisiinkin, mutta ehkä joskus... Sorry totaalinen offtopic.
McNulty
02.08.2006 15:06:39
No se oli sattumaa sikäli, että olin viime kesänä presari-gasin pauloissa, ja ruottista tommonen -75 basso sitten sattui löytymään. No, sen jälkeen näin telkkarissa Venla gaalassa yhdellä heebolla saman värisen jazzbasson. Ja eikös se perkele ollut myös -75, eli ei muuta kuin ostamaan se pois. Joku aika sitten torille pölähti walnut värinen -75 telecaster. Ei jäänyt vaihtoehtoja. Nyt sitten piti täydentää perhe stratolla. Se on uusi kun -75 mallia ei ole löytynyt, onneksi. Rahaa on palanut rutosti jo näihin edellisiinkin, mutta ehkä joskus... Sorry totaalinen offtopic.

Jonkin sortin fiksaatio -75 malleihin? Saako kysyä syytä? Aloititko esim. soittamisen silloin?
nikovirtala
02.08.2006 15:07:47 (muokattu 02.08.2006 15:19:40)

Strato pilaa sarjan, kun siinä ei ole vaahteraotelautaa. :)

E: Asiavirhe korjattu.
Ei oo helppoa olla huoleton.
Les Fender
02.08.2006 15:10:42
Sorry totaalinen offtopic. Muutenhan tässä on pitäydytty tiukasti aiheessa....krhm... Kaikilla, tai ainakin lähes, ne omat mieltymyksensä on. Vielä en ole kenenkään kuullut menneen silmät sidottuna kitarakauppaan. Sokeilla tää juttu on pykälän helpompaa.
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
02.08.2006 15:13:01
Vielä en ole kenenkään kuullut menneen silmät sidottuna kitarakauppaan.

Hitto, tuohan onkin kätevää hankkia sellainen kitara joka oikeasti tuntuu ja kuulostaa hyvältä, antamatta ulkoasun häiritä valinnantekoa :)

Blindfold guitar-shopping!
beissi man
02.08.2006 15:14:21
Strato pilaa sarjan, kun siinä ei ole vaahterakaulaa. :)

On siinä vaahterakaula :D
J.Hollström
02.08.2006 15:16:50 (muokattu 02.08.2006 15:18:03)
Jonkin sortin fiksaatio -75 malleihin? Saako kysyä syytä? Aloititko esim. soittamisen silloin?

Juu, aloitin. Mutta toi -75 jutska alkoi siis sattumalta tosta presarista, kun siinä sattui speksi kohdalleen, mitä olin alunperin hakemassa. Onhan se vähän pöllöä ostella soittimia pelkän värin ja vuosiluvun mukaan, mutta mulla nyt on vaan tämmönen keräily päällä. Säkällä ihan hyviä soittimiakin ovat sattumalta olleet.
nikovirtala
02.08.2006 15:19:02

Strato pilaa sarjan, kun siinä ei ole vaahterakaulaa. :)

On siinä vaahterakaula :D

ok. ei ole vaahteraotelautaa.
Ei oo helppoa olla huoleton.
oiva tumpeloinen
02.08.2006 15:48:40
Juu, aloitin. Mutta toi -75 jutska alkoi siis sattumalta tosta presarista, kun siinä sattui speksi kohdalleen, mitä olin alunperin hakemassa. Onhan se vähän pöllöä ostella soittimia pelkän värin ja vuosiluvun mukaan, mutta mulla nyt on vaan tämmönen keräily päällä. Säkällä ihan hyviä soittimiakin ovat sattumalta olleet.

Eikös tämä ole juuri sitä samaa vikaa kuin mitä juuri aiemmin kritisoit? Jos sulle on tärkeätä vuosiluku ja väri, niin se voi toisille olla ihan hyvin vaikkapa kaikki bling blingit kitarassa.
Pehvanssi
02.08.2006 16:24:33
Minulle on sama minkä merkkisellä kitaralla kukin soittaa, jos se vain on heille hyvä! Minua vain jäi kaivertamaan tuo omituinen yleistys.

Niin mullekkin ja aivan yhtä lujaa mun korvaan särähtää yleistys Tokai = paska kopio alkuperäisestä. Ja jos sulle on todellakin aivan sama millä kukainenkin soittaa, niin minkä takia mun mielestä juuri Tokai ei saa olla parempi kuin Gibbe? Tarkennus: Juuri ne minun kokeilemat alle 2000e maksavat Gibbet, joita oli useampia kun olin hankkimassa lespan mallista kitaraa.
Jos sulla on ollut huonoja kokemuksia Toksuista, niin se ei todellakaan tarkoita etteikö voi olla olemassa Tokaita joka voi olla vähintään yhtä laadukas kuin Gibbe?
Jokohan tässä ollaan kinattu tarpeeksi asioista jotka ei liity vähääkään aiheeseen...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)