![]() 08.03.2006 13:27:10 | |
---|---|
Tässä huomaa taas varsin hyvin miten tämä on mennyt ehdottomasti puolesta tai vastaan mielipiteiksi. Kun kumartaa yhteen suuntaan, pyllistää toiseen. *hakee lisää sipsejä* | |
![]() 08.03.2006 13:43:53 | |
Kun kumartaa yhteen suuntaan, pyllistää toiseen. Näinhän se on:) Mielestäni vaan on outoa että jotkut tahtovat syyllistää ketjun aloittajaa siitä, että toi asian julki jossa häntä on kohdeltu väärin, että oikea tapa olisi ollut olla vaan hiljaa ja niellä tappionsa. Katsoa, että josko sitä palkkaa tippuisi vaiko eikö. Jos itse antaisin kritiikkiä esim harley-bentonin kitaroista, palveluista tai tilausajoista tms niin sille tuskin kukaan edes olkaansa kohauttaisi, koska on kyseessä kasvoton, ulkomainen taho, mutta todellisuudessahan asia ei eroaisi tästä mitenkään. Kaipa tätä on jo tarpeeksi tapeltu. Toivon, että juttu ratkeaa yksinkertaisesti ja hyvin kummallekkin osapuolelle. | |
![]() 08.03.2006 14:05:04 (muokattu 08.03.2006 14:09:48) | |
Eiköhän herra Pontus J. Back ole jo saanut tarpeeksi lokaa niskaansa ja tajunnut virheensä. Väärinkäsityksiä tai ei, en ota niistä nokkiini. Sen sijaan perättömien tietojen julkaisemista en millään saa kielimuurin piikkiin. En vaadi häneltä anteeksipyyntöä enkä edes selitystä sanomisilleen, vain sen, ettei asia toistu. Niin kuin "kivi" sanoi: Into ja hyvä tahto puolustaa kaveria vievät voiton totuudesta, ja kun vielä onnistuu käsittämään väärin ketjun sävyn, on soppa valmis. - joten eiköhän jätetä tämä tähän. juki68: Kaikkien m.netin virallisten anonyymien laadunvalvojien olisi hyvä muistaa, että nyt keskustellaan erittäin sensitiivisestä asiasta, yhden henkilön ammatista ja toimeentulosta. En aloittanut keskustelua vaikeuttamaan yhden henkilon ammattia ja toimeentuloa. Kritisoin Matti Nevalaisen toimintaa enkä häntä henkilönä, siinä on selvä ero. Epäilen, että suurimmalla osalla tähänkin ketjuun kirjoittavista tietäjistä ei ole mitään käsitystä Matti Nevalaisen kitaroista, mutta yhden pieleen speksatun ja konfliktiin johtaneen tapauksen johdosta ollaan valmiita vetämään radikaaleja johtopäätöksia koko merkin laadusta. Itse olin hänellä töissä ja mielestäni minulla on erittäin hyvä käsitys hänen tekemistään kitaroista. Voin vilpittömästi sanoa, että joka ainoa hänen tekemänsä kokeilemani soitin, poislukien tuo 7-kielinen, oli aivan omaa luokkaansa verrattuna suurimpaan osaan kokeilemistani tehdaskitaroista. Kukaan tässä ketjussa ei ole väittänyt ainakaan päinvastaista, joten kehottaisin jättämään tuollaiset päättömät yleistykset sikseen. Tämä keskustelu ei olisi edes kuulunut tänne. Tämä keskustelu nimenomaan kuuluu tänne, minnekäs muuallekaan? Negatiivisen kritiikin kieltäminen kuuluu totalitaarisiin hallintoalueisiin, tietääkseni tämä ei sellainen ole. Ymmärrän toki, että Matti Nevalainen on yksityisyrittäjä joka vastaa firman kaikista toimista ja on sen takia hankalassa asemassa. Sitä suuremmalla syyllä hänen (niin kuin toki kaikkien muidenkin) pitäisi miettiä mitä tekee ja sanoo. Hänellä on ollut n. 7kk aikaa valmistaa kitara ja mahdollisuus korjata törttöilynsä - hänellä vieläkin on tuo mahdollisuus! Kostoksi en kirjoitustani laatinut, ikävää jos sait sellaisen kuvan. Todella tärkeää tiedottaa kitarakamat-palstalla miten Nevalainen hoitelee työntekijänsä palkat. Saatika millainen persoona hän on suuttuessaan. On, todella tärkeää. Se liittyy olennaisesti tähän konfliktiin ja Matti Nevalainen taas erittäin olennaisena osana "kitarakamat"-keskusteluun - onhan hän Suomen johtavia soitinrakentajia. Sinä varmaankin olisit aivan hiljaa jos kävisi ilmi, ettei työnantajasi aio maksaa kahden kuukauden palkkaa? Epäilen, mutta korjaa ihmeessä jos olen väärässä. Matti Nevalaisen persoonaan en ole puuttunut kuin sanomalla, että mies on ehkä liiankin ahkera tekemään töitä. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) | |
![]() 08.03.2006 14:13:43 | |
Sinä varmaankin olisit aivan hiljaa jos kävisi ilmi, ettei työnantajasi aio maksaa kahden kuukauden palkkaa? Ymmärrän kantasi ja olen kanssasi samaa mieltä, itseänikin vituttaisi ankarasti jos kohdalleni sattuisi jotain vastaavaa. Se, kirjoittaisinko siitä täällä, onkin sitten jo eri juttu. Varmasti jos itse laittaisit esim. yli tuhat euroa johonkin tuotteeseen haluaisit kuulla kyllä kaiken valmistajasta ja kritiikin kaikkein mieluiten. Olen laittanut lähes kaikkiin kitaroihini ja bassoihin yli 1000 eur / soitin. Silti en ole kiinnostunut kaikesta kritiikistä mitä esim. Gibsoneihin ja Fendereihin täälläkin kohdistuu. Enkä varsinkaan työvoimapoliittisista aspekteista. Huom. en omista ainakaan vielä yhtään Matti Nevalaisen tekemää kitaraa tai bassoa. Mighty Shade
"Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä ammattiauttajaan, tuollainen agressiivinen mölli kuin sinä ajautuu, ellei jo ole, vaikeuksiin ja pahasti." -stenel | |
![]() 08.03.2006 14:36:03 (muokattu 08.03.2006 14:49:45) | |
Enkä varsinkaan työvoimapoliittisista aspekteista. Eikös tuo ole hieman sinisilmäistä? Jos maksaisin yli tonnin kitarasta haluaisin ainakin olla varma, että siitä voitosta menee tekijälle hänelle kuuluva osa. Se on sitä kuluttajan voimaa. Tuollaisten ostopäätösten takia esim. Fenderillä, yhdellä johtavista soitinvalmistajista, ei ole ympäristöpoliitiikka eikä yhteiskuntavastuuraporttia! Katsokaapas minkä tahansa muun teollisuuden alan johtavien yritysten kotisivuilta, niin varmasti löytyy! Ovatko muusikot todella NÄIN sinisilmäisiä ja välinpitämättömiä? Allekirjoittaneen huomio: pata kattilaa soimaa. ;) E: Kävin pari muutakin sivustoa läpi. Lisään Fenderin rinnalle listaan ainakin Gibsonin, ESPin, Gretchin ja Ernie Ballin. G&L guitarsilla on sentään Factory Tour tuolla sivuillaan, mutta ei sen kummempaa sielläkään... Rock and/or Roll | |
![]() 08.03.2006 14:37:18 (muokattu 08.03.2006 15:01:12) | |
Se, kirjoittaisinko siitä täällä, onkin sitten jo eri juttu. Ok, minä taas katsoin yllä esitetyistä syistä tämän sopivaksi kanavaksi julkaista asia. Tässä siis näkemyseromme. Edit: Eiköhän tämä asia ole nyt puitu. Jatkoa seuraa kunhan tiedän enemmän. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
![]() 08.03.2006 16:00:40 (muokattu 08.03.2006 16:01:30) | |
Pakkohan tähän nyt on kirjoittaa... Kuten täällä on jo tuhat ja yksi käyttäjää todennut, niin kirjoitus on erittäin asiallinen ja minunkin mielestäni tervetullut. Palstahan on tarkoitettu kitarakamoista puhumiseen positiivisessa, että negatiivisessa mielessä. Eikö? Kautta aikojenhan on kaikenlaisia mielipidepalstoja ollut, jossa on enemmän tai vähemmän asiallisesti julkaistu/kerrottu omia mielipiteitä/kokemuksia. Jos ette usko, lukekaa vaikka Satakunnan Kansaa, sieltä löytyy tuhat kertaa pahempia porukolleja (ja tällä en tarkoita, että Kim olisi mikään porukolli). Ja kuten edellä muut ovat toivoneet, niin myös minä toivon, että asianomaiset pääsevät molempia osapuolia miellyttävään sopuun. Tulitus lopetetaan vasta, kun vihollinen käyttäytymisellään osoittaa, että haluttu vaikutus on saavutettu. | |
![]() 08.03.2006 19:33:18 (muokattu 08.03.2006 20:53:13) | |
Kivi kirjoitti: Nyt lopettakaa! Pontus J. Back ei ole mikään turha kaveri soittajana, mutta ei myöskään suomenkielinen. Tässä on selvästi tapahtunut väärinkäsitys, hän on lukenut ketjusta sellaista mitä siinä ei ole sanottu - sellaista sattuu useinkin suomenruotsalaisten kanssa, jos nämä eivät ole tottuneet käyttämään suomen kieltä läheistensä kanssa keskustellessa. Soittajana en suinkaan häntä ole arvostellut, pahoittelen jos sellaista pystyi viestistäni tulkitsemaan. Vai oliko tuo johonkin muuhun liittyvä kommentti? Eihän se vaan ollut sellainen "älkää sitä lyökö, se on hyvä soittamaan?"-kommentti? Täällä kun on jo arvosteltu melkoisesti vastaavaa "älkää sitä lyökö, se on hyvä rakentamaan kitaroita?"-kommenttia. Ymmärrän hyvin että merkitykset eivät aina ole niin helppoja, varsinkaan kun foorumeilla ei yleensä noudateta äidinkielen tunneilta saatuja oppeja. Olen pahoillani, jos tuosta minun viestistäni joku ottaa haavan sieluunsa, en tiennyt että hän on ruotsinkielinen. En tarkoittanut suinkaan kielioppivirheitä hänen tekstissään, vaan mielestäni hän ei tajunnut laisinkaan mistä asiassa oli kyse. Ennemminkin oletin että Pontus tarttuisi tuohon osioon ja kertoisi olleensa humalassa ja suivaantuneensa, sekoittaneensa tapauksen erääseen toiseen ja kuitenkin nähneensä epäkuntoisen 7-kielisen kitaran pajalla. Näinhän olisi voinut käydä. Kenties. Ja koko homma olisi kuitattu. Nyt tuntuu kuitenkin että tässä olisi sellainen kuoliaaksi vaikenemisen meininki. Uskovathan strutsitkin vakaasti siihen että vaara voidaan välttää, jos pään työntää hiekkaan. Tämän ne keksivät pähkinän kokoisilla aivoillaan, eikä se sitäpaitsi toimi. Jos ihminen keksii saman uudelleen melkein litraisella laskentakapasiteetillaan, ei häntä voi ainakaan onnitella mistään urotyöstä. Vastaavasti on aivan tavallista, että kotikielenään ruotsia käyttävä henkilö kuvitellessaan puhuvansa kohteliasta suomea kuulostaa töykeältä, jopa loukkaavalta. He_eivät_tee_sitä_tahallaan!!! Hold your horses, mister! Mikäli kimuun on laisinkaan uskomista niin kyllähän herra Back jäi kiinni niin amatöörimäisestä valheesta että minä ainakin häpeäisin itseni kuoliaaksi. Ei tuollaista voi tehdä vahingossa. Ei sitten millään. On Pontukselle kunniaksi, että hän nousee välittömästi barrikadeille puolustamaan ystäväänsä. Ikävää tietysti on, että hän tulee möläyttäneeksi asioita jotka eivät ole totta. Into ja hyvä tahto puolustaa kaveria vievät voiton totuudesta, ja kun vielä onnistuu käsittämään väärin ketjun sävyn, on soppa valmis. Olen tavallaan ihan samaa mieltä, tarkoitus pyhittää keinot, vaikka sitten lopulta tässä tapauksessa keinot vesittivät koko tarkoituksen. Paremmin tämän osaa sanoa Samuel Johnson: "The road to hell is paved with good intentions" (vai kuka sen nyt sanoikaan....) Edit: tarkennuksia siihen mitä tarkoitin, ettei tarvitse sitten jauhaa taas satoja viestejä aiheesta Isoo miäs, eikä jaksa. | |
![]() 08.03.2006 23:48:01 (muokattu 08.03.2006 23:48:14) | |
Ainoastaan yhden asian haluan tuoda julki: Minun mielestäni on oikein, että näistä asioista puhutaan, ja vielä asioiden oikeilla nimillä. Painajaisissani näen päivän, jolloin en saa terveessä mielessä avautua siitä, että taas se meidän perheen Ford Mondeo levähti. Ihan jo senkin takia, että se leviää usein... | |
![]() 09.03.2006 03:40:57 | |
Ainoastaan yhden asian haluan tuoda julki: Minun mielestäni on oikein, että näistä asioista puhutaan, ja vielä asioiden oikeilla nimillä. Painajaisissani näen päivän, jolloin en saa terveessä mielessä avautua siitä, että taas se meidän perheen Ford Mondeo levähti. Ihan jo senkin takia, että se leviää usein... Nimenomaan näin. Vaikka se olisikin jonkun omin käsin kasaama ja uniikki mondeo. Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles
K100 #2 | |
![]() 09.03.2006 08:47:27 (muokattu 09.03.2006 14:50:02) | |
Otanpa muutamalla lauseella kantaa aiheeseen. Mielestäni on asiallista ja reilua muita mahdollisia Nevalaisen asiakkaita kohtaan ilmoittaa jos on ollut ongelmia kitaran laadussa. Tällöin Tulevat mahdolliset asiakkaat osaavat kysyä Nevalaiselta custom kitaraa teettäessään mahdollisia ongelmakohtia joita tarkistaa ennen kun kitaraa aletaan rakentaa. Mutta.. Palkka-asiat ja muut kesätyöhön liittyvät asiat ei kuulu mielestäni tänne muuten kuin niille jotka ovat mahdollisesti menossa töihin Nevalaiselle. Huomio!!! tästä ketjusta on poistettu useita sivuja asiattomia kommentteja, vaikka olisi ollut helpompi vain hävittää koko ketju. Siispä jatkossa harkitkaa tarkkaan mitä kirjoitatte (ensi kerralla koko ketju tuhotaan). Jos huomaatte jonkin aikaisemman kommenttinne kadonneen ketjusta, voitte päätellä sen olleen asiaton. Moderaattori Ei Esko yksin kylvä. | |
![]() 09.03.2006 15:00:28 (muokattu 09.03.2006 15:01:23) | |
On näköjään siivoiltu rajusti, ehkä vähän summamutkikassakin viestejä poisteltu. No, pysytäänpähän aiheessa. Kiitos paljon moderaattorille joka tämän teki. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
![]() 09.03.2006 16:16:58 | |
No niin, Tähän asiaan ei voi ottaa kantaa koska totuus muuttuu aina matkan varrella. Sen voin sanoo vilpittömin mielin että omat kokemukset Neviksestä ovat ainoastaan ja pelkästään positiiviset. Olen ollut Masan asiakkaana noin 20-vuotta ja tulen aina olemaan. Mielestäni parempaa kitaran tekijää ja mukavampaa miestä ei voi olla. Omistan tällä hetkellä yhden masan Customin joka on täydellinen joka suhteessa. | |
![]() 09.03.2006 16:33:51 | |
Surullista hommaa. Sääli, ettei herra Nevalainen itse kommentoi asiaa. Siitä mistä aita on matalin... | |
![]() 09.03.2006 16:49:32 | |
Surullista hommaa. Sääli, ettei herra Nevalainen itse kommentoi asiaa. Mitä hänen pitäisi kommentoida? Jos edes tietää koko keskustelusta. N.C. | |
![]() 09.03.2006 16:53:34 (muokattu 09.03.2006 16:57:41) | |
No niin, Tähän asiaan ei voi ottaa kantaa koska totuus muuttuu aina matkan varrella. Asioiden oikeaa kulkuahan ei tiedä kukaan muu kuin asianomaiset itse, mutta mielipiteeseen on kaikilla oikeus. En tiedä tarkoitatko tällä, että epäilet Kimin versiota tapahtumien kulusta, siihenkin on jokaisella oikeus, mutta minä en näe, että kenelläkään olisi syytä valehdella tällaisesta asiasta. Täällä on uhkailtu jopa syyteillä, joten uskon, että tässä vaiheessa jokainen, ketä valehtelee, olisi perääntynyt. Se täällä ollaan jo monasti todettu, että soitinrakentajana M.Nevalainen on Suomen parhaimmistoa ja palvellut suurimmaksi osaksi asiakkaitaan mainiosti, mutta soittimen epäonnistuessa hänen toimintatapansa ovat olleet vähintäänkin kyseenalaisia. Henkilökohtainen mielipiteeni on: Matti Nevalainen on epäilemättä soitinrakentajana alansa huippua ja varmasti myös mainio asiakaspalvelija, mutta toiminta kielii mielestäni yksityisyrittäjille niin tavallisesta burn-outista, stressistä, väsymyksestä tms. Niin kuin Kim jo liiallisella työmäärällä ja ahkeruudella jo varovaisesti vihjaili. Tätähän ei kukaan muu tiedä kuin M.Nevalainen itse. Uskon, että M.Nevalainen on ihminen siinä missä me muutkin eikä jumal-olento, niinkuin täällä on vähän jo vihjailtu;). Silti toiminta ja käytös tässä tapauksessa ei ole mitenkään hyväksyttävää. Edit: Matti Nevalainen on tod.näköisesti erittäin tietoinen keskustelusta, koska tänne on muutaman päivän sisällä kirjautunut hänen asiakkaitaan/ystäviään esim J.Jyrkänkoski ja PJB Parempi kalja päässä kuin kymmenen tiskillä. | |
![]() 09.03.2006 17:36:02 (muokattu 09.03.2006 17:43:20) | |
Nyt nauratti jo niin pirusti sanaton sopimus...telepatiaan perustuva? Varmaankin tarkoitit kirjoittamaton sopimus? Hyvä suomen lukio pääsinpä kuittaamaan. Tuleekohan asianosainen vastaamaan voisihan täälläkin sopia... Ei. Vaan se sopimus on kirjoitettu laissa, eli se sopimus, josta tässä nyt puhutaan, on kirjallinen. Tosin sitä ei kirjoitettu kaupan yhteydessä Eli se, että kitara on käyttökelvollinen, on se sopimus, josta ei sanallisesti puhuttu kaupan yhteydessä. Selvisikö? Olisiko lukion tasoinen yleissivistys auttamaan lukutaidon kehittymistä? Ora et labora. | |
![]() 09.03.2006 17:42:09 | |
Omistan tällä hetkellä yhden masan Customin joka on täydellinen joka suhteessa. Se on vallan hyvä juttu, mutta miten se sivuaa alkuperäistä aihetta, eli tuota Kimin seiskakielistä? Ja muita juttuja, joita on tuotu esille.. Kyllä jokaiselle soitinrakentajalle tulee joskus joku huonompi yksilö, oli kyseessä sitten suuri teollinen yritys tai perinteinen muutaman kitaran vuodessa tekevä "luthier", tai jotain siltä väliltä.. Ne on hoidettava pois tavalla tai toisella, tässä thriidissä on nyt esitelty yhtä tapaa. Soitinrakennuksen historia tuntee monia tapauksia, kun on tapahtunut tuollaisia "suuremman luokan" virheitä, ja mielestäni niistä tulee voida juuri tällaisella foorumilla puhua, ei täällä ole tarvetta ainoastaan todisteluille tyyliin "Uusis ei tee virheitä".. Juuri joku aika sitten oli nimimerkki BenD:llä ongelmia erään teollisesti valmistetun kitaran kaulan kanssa, kaksi kertaa kirjoituksensa mukaan vaihtoivat, ennenkuin se oli asiakasta tyydyttävässä kunnossa, eikä siitä thriidistä tullut tällästa "juupas eipäs vaarinhousut" kirjoittelua.. Minä omistan myös uskomattoman hyvän Kalamazoossa rakennetun kitaran, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että kyseisessä laitoksessa erään omistussuhteissa tapahtuneen vaihdoksen jälkeen, työtapavirheen seurauksena (liian kosteat puut) lämpisivät uunit jonkin aikaa puoliakustisilla kitaroilla...jotka oli vedetty markkinoilta tai suurimmaksi osaksi ei oltu ehditty vielä toimittaa jakeluun. Valmistaja, joka haluaa, että merkki ja nimi ei saa kohtuutonta "tahraa" hoitaa myös post-production asiat esimerkillisesti, sen suuremmalla syyllä jos aikoo olla ns. "terävimmässä kärjessä" laatusoittimien tekijänä. "One rotten apple spoils the whole barrel" sanoo sananlasku. Toki tänne saa tulla vaikka kuinka monta onnellista kitaranomistajaa kertomaan, miten loistava kitara onkaan tullut teetettyä, mutta tuohon Kimin seiskakieliseen ei siitä taida olla apuja, jos se ei ole "soiva peli" niin epäilen, että hän tulee asiassa toisiin ajatuksiin. Koko tapaus toki on valitettava, mutta sen olisi voinut toisinkin hoitaa, minusta. Elämä on valintoja.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 09.03.2006 17:55:33 (muokattu 09.03.2006 17:57:43) | |
En omista yhtäkään Nevalaista, kahta olen kokeillut. Kummatkin olivat varsin päteviä soittimia, mutta ei mielestäni "maailman parhaita" eikä kyllä lähelläkään huonoa. Varsin kelpoisia työkaluja olivat ne. Se että kyseisen herran soittimet ovat asiallisia ei oikeuta toimimaan epäeettisesti palkka- ja/tai muissa asioissa. Jokainen vähänkin yrittäjäkursseja ja -kouluja käynyt tietää ettei yrittäjällä ole varaa "perseillä" ja vaikka kuinka hommat ärsyttäisi ja ketuttaisi, niin yrittäjän on otettava asiat maltilla (käsi nyrkissä mutta nyrkki taskussa... ja hammasta purren). Huutaminen, räyhääminen ja asiakkaan kanssa tappelu harvemmin johtaa mihinkään hyvään. Puhun nyt globaalisti, en mistään yksittäisestä tapauksesta (tämä siksi ettei tule väärinkäsityksiä). Jos kuitenkin käy niin että yrittäjältä palaa pinna ja hän päättää raivostua asiakkaalleen, niin ei hän voi odottaa saavansa kovin hyvää palautetta ko. asiakkaalta. Yrittäjä on myös tietoinen että sana leviää VARMASTI kuluttajien keskuudessa. Mikäli hänen toiminnastaan johtuen yritys ei menesty, ei siitä voida asiakkaita ja heiltä saatua kritiikkiä/palautetta syyttää. Jokainen on oman onnensa seppä ja yleensä se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ok, virheitä sattuu meille kaikille, mutta niitä tapoja hoitaa kyseinen virhe on tasan yhtä monta kuin sen tekijöitä. Ja mitä tulee tuohon että "Nevalainen olisi itse voinut kommentoida"-asiaan, niin minusta olisi ainakin ollut mukavaa kuulla että Nevalainen olisi kertonut oman versionsa. Ja mikäli Kimurantin teksti on totta, olisi se ollut ammatillisestikin Nevalaiselle kannattavaa esimerkiksi pyytää anteeksi koko selkkausta jne. Tietysti omatunto siinä saa kolauksen, mutta jos on valittavana oma leipä tai kolhu omaantuntoon niin ei luulisi olevan epäselvää kumman niistä valitsee. Edelleenkin, en halua Nevalaista arvostella millään tavalla, sillä tiedän tarinasta vain toisen puolen. En myöskään tunne henkilöä jotta voisin mitään sanoa. Siispä toivonkin että palstaa lukevat ja moderoivat tahot lukevat kirjoituksiani neutraalit lasit silmillä ja ajattelee asioita globaalimmalla tasolla. Jees, ei miulla muuta. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 09.03.2006 18:06:21 | |
Jos tämä homma nyt aloittajan kuvaamalla tavalla tosiaan on mennyt, niin Nevalainen saisi meikäläiseltä helpot pisteet kotiin, kun kirjoittaisi tänne asiallisen anteeksipyynnön, jossa lupaisi hoitaa homman kuntoon ja joutuisasti niin myös tekisi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)