Aihe: Kitarasoundisi tärkein tekijä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
masterhat
28.07.2006 00:43:28
minä itse..
Tehotyttö95
zille
28.07.2006 02:47:50
Teräskielinen akustinen kitara ja aika ohut plektra on paras soundi. :)

Oikeestaan sähkökitarallakin ohuella plektralla lähtee parempi ääni, tai sormilla näppäilen. Mahdollisimman kliini ääni ja paljon kaikua! :) Rauhallista meininkiä.
Vaikka keskenkertaasta koettaa tehä niin priimaa tuloo.
SiwamieS
28.07.2006 02:49:48
-marsu
-big muff
-voima (miinuspuolena turhan usein poikki napsuvat kielet)
Take your wings outside, you can't fly in here
-Prokitaristi-
28.07.2006 08:57:58
Efekti kitaran ja vahvistimen välissä. Muu on täysin turhaa.
Jonte
28.07.2006 09:04:16
Eli siis, keskustelua otsikon mukaisesti.

Mikä on sinulle juuri "se sinun juttusi" kitarasoundissasi ja kuinka saat sen ulos muiden ilmoille kuultavaksi? Laitteistoa ja välineistöä, tietyn tyylisiä säätöjä kitarassa, soundin luonne ymv..?

Kokonaisuus on tietysti enemmän kuin osiensa summa mutta jokainen kykenee varmasti kertomaan hieman oman soundinsa tyyppipiirteistä.

Edullinen combo, mutta cleaneiltaan aika hyvä FM212r, jonka 2 x 12 kaiuttimet vahvistimessa antavat leveyttä. Elixirin sopivan ohkainen kielisetti sallii venyttelyt. Straton vähän koholla oleva talla puolestaan mahdollistaa kevyen kämmensyrjäbendauksen, ja ax 1500g antaa tarpeen mukaan kaikua ja muita mausteita tilanteen mukaan. Soundiksi haetaan useimmiten kirkasta, mahdollisimman selkeätä ja häiritsemätöntä, hiuksenhienolla säröllä olevaa kitarasoundia. Rock-biiseissä sitten painottuu tummempaan alapäähän kompatessa, sooloissa tietysti enemmän säröä ja kykyjen mukaan duuri/molli-riitasävyjä. Järvinenhän tässä on tietysti mallina.Tavoitteena yleisesti on, että riffit, välikkeet ja soolot tulevat riittävästi läpi muun bändin soitosta.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
Futurebre
28.07.2006 09:05:05

Meikäläisellä se on Bossin RGE-10 EQ!
Poistaa ilkeän "alamuhjun" saundista ja demppisaundi paranee huomattavasti.
WWW.DEADSHAPEFIGURE.FI
Ben_D
28.07.2006 09:27:43

ENGL Savage vahvistin. Täyttä murhaa se jyrinä.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
Jaakko Hyvärinen
28.07.2006 09:36:04
Soundini tekee (joskaan ei mieleiseksini)

ei järjestyksessä:
-ENGL Thunder
-Ibassa Duncanin JB tallassa
-Delay
-Kvinttikäännökset
-Tiukka Demppi ja voimaa :D
Jos juhannuksena talitintti hangella hyppii, on lunta maassa. -vanha viidakon sananlasku.
Spike
28.07.2006 09:41:40
Soittotatsin lisäksi Folkesson-marsu.
Clearly motivated by an unholy alliance.
Raimo Raitis
28.07.2006 10:57:21
Kärsivällisyys.. tietty hyvät työkalut auttaa, mutta kärsivällisyydellä (ja armottomalla säätämisellä) saa kehnoistakin vekeistä ne omaan tarkoitukseen sopivat parhaat puolet esille. Vaikka toisaalta Fenderin frontman.. kääk.
Räbbänä
28.07.2006 11:18:02
Marsu jossa Middle täysillä ja paska soittaja.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
juici
28.07.2006 11:20:40

Soittofiilis. Ilman sitä syntyy vaan paskaa.
Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö."
Raimo Raitis
28.07.2006 11:26:07
Soittofiilis. Ilman sitä syntyy vaan paskaa.

Nyt tiedänkin, mikä itsellä menee pieleen..
Myydään tyylitajy kynpillä tai vaihdetaan soittofiilikseen.

Asiaakin oli, ihan oikeasti. Kun näitä juttuja lueskelee, tekee taas mieli kokeilla kaiken sortin uusia konsteja ja tempauksia soundin löytämiseksi. Heitänpä kuitenkin lisäkyssärin (jonka kaikki unohtavat pian, jos vaivautuvat edes lukemaan)

Onko teillä niitä soundeja yksi vai useampia? Ja saaadaanko ne jotenkin eri tavalla aikaan, onko niissä siis eri tekijöitä? Toki kitaraa vaihtamalla soundi muuttuu ja muuta, mutta onko mitään muita konsteja? Vähän niin kuin commandon katsominen, jonka jälkeen alkaakin räkärokki soimaan ihan eri tavalla kuin ilman filmiä.
Lennu
28.07.2006 11:27:59

Telecaster ja H&K etuaste ja tiätty Fenkun putkistyke. Siinähä ne.
superfly
28.07.2006 11:42:16
Telecaster ja Bossin OS-2. Tuolla pedaalilla saan haluamani soolosaundin mistä vahvarista tahansa. Ei se saundi paras mahdollinen ole mutta olen niin tottunut siihen että jos tuo hajoaa niin ostan toisen samanlaisen heti. Ja sitä aina yhtä ihanaa "jänkkä-jänkkä" -saundia ei saa mistään muusta vehkeestä kuin Telestä. Vahvarilla ei ole niin kovin suurta merkitystä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Jonte
28.07.2006 11:45:16
Kärsivällisyys.. tietty hyvät työkalut auttaa, mutta kärsivällisyydellä (ja armottomalla säätämisellä) saa kehnoistakin vekeistä ne omaan tarkoitukseen sopivat parhaat puolet esille. Vaikka toisaalta Fenderin frontman.. kääk.

Mulla oli ensin FM25...tämä uusi 212r on ihan toinen vehje.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
rainmaker
28.07.2006 11:49:13
H&K:n edition tube ja strato, noilla lähtee.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Bablo
28.07.2006 12:00:30 (muokattu 28.07.2006 12:02:52)
En tarvi muuta kuin V-Amp2, ja siitä säädöt siten, että se murisee silleen sopivan rouheisesti. Ihan mun korviin kuulostaa hyvältä V-Ampin kautta soitettuna vaikka soittelenkin tuolla Ibanezin GRG170 missä ei ole mikkään parhaat mikit, mutta muuten ihan hyvä kitara nän aluksi. Oikeastaan en kaipaa tuohon kitaraan muuta kuin paremmat mikit.
E:Ja unohtu sanoa, että soittelen tietokoneen näyttökajarien kautta, mikä vähän karsii niitä soundeja.
MOSH PERKELE!
rrl3
28.07.2006 19:27:13 (muokattu 28.07.2006 19:27:50)
sydäntä peliin ja näppärät sormet. siinä mun soundin tärkein tekijä.....!
Ziggy Bubba
28.07.2006 19:43:43

Mies, kitara ja Pod XT Live :) Ja ehkä myös Bad Monkey.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)