mike tapping 04.06.2021 15:27:03 (muokattu 04.06.2021 15:47:01) | |
---|
Joo, katanassa on se "to power amp"-liitäntä joka on kätevä. Minulla oli myös joskus viimevuonna tuo 50w mk2 katana, mutta jotenkin en tykännyt sen soundista. Tosin silloin ei vielä ollut stomppia... Samalla tapaa se varmaan silti toimii kun kytkee efektilenkin paluuseen jollain toisella vahvistimella..? |
Entropia666 04.06.2021 16:00:05 | |
---|
mike tapping: Olisiko mielipiteitä hx stompin ajamisesta kitaravahvistimeen? Olen tyytyväisenä soitellut hx stomppia kuulokkeisiin tai aktiivimonitoreihinkin, mutta toisinaan tulee mielihaluja isompaan pömpeliin soittelemisesta. Myin taannoin omat vahvistimet pois joten mietinnässä on joku halpa perustrankkukombo testattavaksi. Tässä olisi esim tarjolla fenderin vähän vanhempi mallintava mustang 100w combo, johon ideana olisi skipata etuasteen mallinnukset ja kytkeä stomppi suoraan päätteeseen. Yksinkertaisimmillaan tuon luulisi toimivan kun ottaa stompista kaiutinsimulaation pois ja vähän säätää equa? Ja joo, powercabit olisi varmaan parsaimmat, mutta ei ole nyt aikomus about kahtasataa euroa enempää tuhlata tähän turhuuteen. Ei sama laite, mutta periaate on sama. Mä oon soittanu normaaliin 412-kaappiin mun quad cortexia iha vaan trankku pa-päätteen kautta. Mallinnuksista vaa IR:t pois niin se soundaa samalta ku aito nuppi. Niissähän on päätteen soundit mallinnettu mukaan, eli tarviit vaan väritöntä tehoo mitä tommonen perus trankkupääte tarjoo hyvin. Ja ei oo ees kalliita, oma tuhat wattinen makso käytettynä satasen. Ajelen sitä sillattuna. Tehoahan noissa saa olla yläkanttiin että headroom ja alapään toisto pysyy hyvänä. |
LaXu 05.06.2021 14:42:40 | |
---|
mike tapping: Olisiko mielipiteitä hx stompin ajamisesta kitaravahvistimeen? Olen tyytyväisenä soitellut hx stomppia kuulokkeisiin tai aktiivimonitoreihinkin, mutta toisinaan tulee mielihaluja isompaan pömpeliin soittelemisesta. Myin taannoin omat vahvistimet pois joten mietinnässä on joku halpa perustrankkukombo testattavaksi. Tässä olisi esim tarjolla fenderin vähän vanhempi mallintava mustang 100w combo, johon ideana olisi skipata etuasteen mallinnukset ja kytkeä stomppi suoraan päätteeseen. Yksinkertaisimmillaan tuon luulisi toimivan kun ottaa stompista kaiutinsimulaation pois ja vähän säätää equa? Ja joo, powercabit olisi varmaan parsaimmat, mutta ei ole nyt aikomus about kahtasataa euroa enempää tuhlata tähän turhuuteen. Toimii varmasti ihan ok, kunhan vahvarista löytyy efektiluuppi jolla voi sen oman etuasteen ohittaa. Tässäkin kannattaa muistaa, että ulostulolaitteiden laatu vaikuttaa. |
PekkaM 07.06.2021 10:20:56 (muokattu 07.06.2021 10:21:55) | |
---|
En ole mikään soundien ruuvailun saati tulkitsemisen mestari niin jos pientä alkuapua, miten pääsisi kohti sellaista semi-kliinisti arpeggioihin sun muihin mikkivalitsimella ja volapotikalla siistiytyvää soundia, joka kuitenkin dynaamisesti reagoisi kovempaan soittotuntumaan. Jotain vaikka Morrisseyn hiteillä (vaikka First of the Gang to Die tai se Back on the Chain Gang -coveri) kuuluvan suuntaista. Vai pitääkö olla vaan erillinen snapshotti ja overdrive siinä? Vai pitääkö mahonkirunko ja splitattu humppari minut pysyvästi erossa tuosta? Hyviä kliinejä ja hyviä leadi-, runttaus- yms. särösaundeja syntyy mutta tuollainen dynaamisemmin reagoiva on vaikea alue. |
aristoteles666 07.06.2021 10:47:14 (muokattu 07.06.2021 10:48:28) | |
---|
PekkaM: En ole mikään soundien ruuvailun saati tulkitsemisen mestari niin jos pientä alkuapua, miten pääsisi kohti sellaista semi-kliinisti arpeggioihin sun muihin mikkivalitsimella ja volapotikalla siistiytyvää soundia, joka kuitenkin dynaamisesti reagoisi kovempaan soittotuntumaan. Jotain vaikka Morrisseyn hiteillä (vaikka First of the Gang to Die tai se Back on the Chain Gang -coveri) kuuluvan suuntaista. Vai pitääkö olla vaan erillinen snapshotti ja overdrive siinä? Vai pitääkö mahonkirunko ja splitattu humppari minut pysyvästi erossa tuosta? Hyviä kliinejä ja hyviä leadi-, runttaus- yms. särösaundeja syntyy mutta tuollainen dynaamisemmin reagoiva on vaikea alue. saa tuollaisia soundeja helposti jollain plexi tai vox tyyppisella vahvistimella Helixista. Kokeile vaikka Matchlessia, en nyt muista milla nimella se on siella, Matchbox? " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Hynkel 07.06.2021 14:39:43 | |
---|
aristoteles666: saa tuollaisia soundeja helposti jollain plexi tai vox tyyppisella vahvistimella Helixista. Kokeile vaikka Matchlessia, en nyt muista milla nimella se on siella, Matchbox? Tässä on hyviä vinkkejä. Kantsii myös kokeilla jotain ulkopuolista IR:ää, esim. Ownhammerin paketteihin olen itse ollut tosi tyytyväinen. Helixin omat kaappisimut ei kaikki ole niin kummosia. Onhan tuota leipää tullu mussutettua. |
LaXu 07.06.2021 15:32:43 | |
---|
PekkaM: En ole mikään soundien ruuvailun saati tulkitsemisen mestari niin jos pientä alkuapua, miten pääsisi kohti sellaista semi-kliinisti arpeggioihin sun muihin mikkivalitsimella ja volapotikalla siistiytyvää soundia, joka kuitenkin dynaamisesti reagoisi kovempaan soittotuntumaan. Jotain vaikka Morrisseyn hiteillä (vaikka First of the Gang to Die tai se Back on the Chain Gang -coveri) kuuluvan suuntaista. Valkkaa mieleinen vahvarimalli, testaa master volan kääntämistä pienemmälle ja sag-kontrollin säätämistä. Mallintavissa kannattaa muistaa, että monesti lähtöasetus on joko nupit kaakossa tai headroomin rajoilla. Tämä ei sitten vastaa välttämättä niitä paljon alhaisempia asetuksia joita oikeilla vahvareilla monesti täytyy käyttää. Kun päättärisäröä on enemmän, vahvari käyttäytyy eri tavalla. |
WanhaWetäjä 03.07.2021 12:36:23 | |
---|
Jaha, tuli tehtyä pikatuuraus juhannuspäivänä, äänilähteenä PELKKÄ Hx Stomp, suoraan pöytään. Olin siis mökille menossa to kun viesti tuli joten pe takas himaan ja miettimään miten tuon keikan saa vedettyä. Mulla on 3 perusssoundia tehtynä eli clean, pikkuroso ja laulava särölead. Ongelma tuossa oli se että cleanosastolla on tarvetta perusreverbin lisäksi tremolo/delay osastoille kun pitää sitä piikkilankaakin vetää, joissain iskelmähutuissa taas on nopeita vaihdoksia suoraan cleankompista säröön ja takas ja volumepedaalikin olis ihan kiva. Joissain rock-henkisissä nopeissa taas on sellasta pikkusäröä ja rokkabilly tyyppistä delayta joten sekin pitäs saada on off. Helpostihan tuo lienee toteutettavissa erillisen kytkimen kera millä saa patchit vaihdettua ja tekee snapshoteilla tarvittavat lisäefektit. Vai onko tähän jotain järkevämpää tapaa? Volumespedullu olis myös tarvetta, mun Behku ei tunnu pelittävän oikeen tuossa eli on kiippareille tarkoitettu ex/volume, toimii Stompissa mutta nurinpäin ja en kyllä keksi miten sen saisi toimimaan oikeen, mitään polarisaation säätöä ei ole Stompissa eikä Behkussa tai en vaan osaa. Sinänsä tykkään Hx Stompista himassa, todella kätevä ja riittävä toiminnoiltaan varsinkin kun voi käyttää Logicin kaikuja ja eguja äänitellessä, Ownhammerin IRreista löytyy ihan kelpoja sille osastolle. Onhan tuolla tuubissa kasapäin videoita Stompista keikoilla joten sieltä saa infoa, jos joku on hommannut Stomppiin lisäkytkimiä ja volumespeduja niin saa laittaa linkkiä mistä ja minkälaisia, mieluusti kotimaasta jos löytyy. Nuo Line6 ex-spedut on aika tyyriitä pelkkään volumesäätöön. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
mike tapping 03.07.2021 13:08:28 | |
---|
Ei keikkailevan taiteilijan näkemys kysymykseen olisi varmaan juurikin erillinen kytkinlauta eli riittävästi nappeja midilautaan ja sillä ohjaa patchien vaihdot ja efektejä on/off jne. Itse stomppi sitten pois lattialta käden ulottuville siltä varalta että tarvitsee jotain säätää (ei tarvi sitten pyllistellä :D ). |
Shredator 22.07.2021 18:06:33 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
kimurantti1 22.07.2021 18:27:27 | |
---|
"Practice cures most tone issues." -John Suhr |
aristoteles666 22.07.2021 18:39:19 (muokattu 22.07.2021 18:39:35) | |
---|
Shredator: Hmm, miten pärjää HX Stomp Axe-FX II:sta ja wanhaa Marshallia vastaan? Teinpäs tämmöisen vertailuvideon. https://www.youtube.com/watch?v=D17j1cAyMsk Saman verran eroja löytyi jo silloin kun joka treenikämppä oli täynnä JCM 800 sia.eri yksilöiden välillä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Shredator 22.07.2021 18:59:00 | |
---|
kimurantti1: Ei kuulosta pärjäävän... :-D No ei, ei edes Axelle. Mutta mikäpä pärjäisikään legendalle. Nuo Marshall-mallit ovat vähän outoja HX:ssä, todella tummia ja puuroisia. Pitää yleensä jollakin erillisellä eq:lla laitella kuntoon. Friedmanit kuulostavat tässä enemmän sitten mihin on Marshallien kanssa tottunut. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
aslak 22.07.2021 23:31:33 | |
---|
Shredator: No ei, ei edes Axelle. Mutta mikäpä pärjäisikään legendalle. Nuo Marshall-mallit ovat vähän outoja HX:ssä, todella tummia ja puuroisia. Pitää yleensä jollakin erillisellä eq:lla laitella kuntoon. Friedmanit kuulostavat tässä enemmän sitten mihin on Marshallien kanssa tottunut. Juu ei, ei vieläkään ja tuskin koskaan. Just do it! |
PekkaM 23.07.2021 12:56:27 | |
---|
Olen saattanut tätä jo kysyäkin mutta: Onnistuuko rautahelixillä se, että USB:n yli soittaa Cakewalkiin pelkän kitaran raakasignaalin niin, että monitorilla (lähtö Helixistä) kuulee samalla äänen presetin kanssa ja sitten sitä soundia pystyy jälkikäteen viilailemaan Helixin kautta "kierrättäen"? Vai tarvisko tähän sen plugariversion Helixistä? |
JohnJ 23.07.2021 14:17:41 | |
---|
PekkaM: Olen saattanut tätä jo kysyäkin mutta: Onnistuuko rautahelixillä se, että USB:n yli soittaa Cakewalkiin pelkän kitaran raakasignaalin niin, että monitorilla (lähtö Helixistä) kuulee samalla äänen presetin kanssa ja sitten sitä soundia pystyy jälkikäteen viilailemaan Helixin kautta "kierrättäen"? Vai tarvisko tähän sen plugariversion Helixistä? Kyllä onnistuu. Äänität siis sekä DI-signaalin että Helixin outputin omille raidoilleen, ja pystyt monitoroimaan samalla sitä Helixin soundia. Erona tosiaan plugariin se, että jos haluat reampata raidan eri soundilla, niin joudut kierrättämään DI-signaalin uudestaan sen Helixin kautta. Plugarin kanssa on siis vain simppelimpää toimia eikä tarvitse sitä rautaa, mutta muuten periaate on ihan sama. Metal meets the bone! |
Shredator 07.09.2021 22:04:45 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
noon 08.09.2021 23:33:15 | |
---|
|
Shredator 09.09.2021 09:14:17 | |
---|
noon: No jopas oli soundit lähellä toisiaan. Joo onhan ne. Tosin 50% soundista tulee kaapista... Hx on kompressoituneempi ja tumpumpi, itse asiassa kaikissa sen malleissa sama havainto. Ei saa equttamalla pois. Yleisö tuskin huomaa :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
McLeach 09.09.2021 10:14:24 (muokattu 09.09.2021 10:15:02) | |
---|
Aina haluaisi näistä härveleistä innostua. Niin että sen hirveän ruuvauksen jälkeen löytyisi ne huippusoundit. Mutta ei taida olla Helixinkään kanssa asia näin? |