Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 556 57 58 59 60121 122 123 124 125
Jopo12
21.11.2007 18:19:41
Täytyy sanoa, että tehkää itsellenne jotain. Mä oon saanut kaikkialla AINA ensiluokkaista palvelua, aina olen saanut rauhassa testata kaikkea ja aina olen saanut jonkinlaisen sopuhinnan. Tämä kaikki täysin kaupasta riippumatta, Turun puljuista nyt siis puhutaan. Sama tosin pätee ihan jokaiseen muuhunkin kauppaan, jossa olen käynyt. Hmm...

Tää on kyllä hienoa. Harmi vaan ettet oo varmaan jokaikisessä kaupassa käyny ja asioinu jokaikisen myyjän kanssa etkä edes ole kaikki ihmiset.

Mun mielestä on typerää syyttää pelkästään asiakasta koska monet käyttäytyvät ihan hyvin, kuten itsekin koska harvoin edes kehtaan testailla mitään kyttäävän kauppiaan takia. Aivan ensimmäiseksi on myyjän velvollisuus olla mukava, sitten jos asiakas on urpo niin eri homma miten myyjä reagoi (asiakas ei ehkä ihan aina oikeassa).

Varmaankin selvää ettei kukaan yksinään riitelekään, mutta itseäni en tunnista häiriköivänä testaajana joka pilaa soittimet ja muiden ihmisten kuulon yms., ja silti olen kokenut ynseitä myyjiä. Kummassa on vika jos itse en hae mitään negatiivista ja otan muut huomioon? Osa täällä valittaa varmasti aivan aiheesta, minäkään en itselleni mitään voi ja jos yritän käyttäytyä mahdollisimman hyvin ja olla kohtelias ja vaivata mahdollisimman vähän ja se ei myyjälle riitä, niin se ei todellakaan ole täällä päässä se vika, ja silloin ei tarvitse "muiden yläpuolella olevien" täällä pilkata ja kumota toisten kokemuksia ja mielipiteitä tietämättä asioista. Tätäkin paikkaa käyttää moni muukin kuin MINÄ. Ilmankos näillä sujuu kaupankäynti kun tuntuvat olevan yhtä ahdasmielisiä ja oman navan tuijottajia kuin ko. inhottavat myyjät
Antti1
21.11.2007 18:23:17
Tää on kyllä hienoa. Harmi vaan ettet oo varmaan jokaikisessä kaupassa käyny ja asioinu jokaikisen myyjän kanssa etkä edes ole kaikki ihmiset.

Eikö olekin hienoa? Eikö olekin hienoa myös kuinka väärin joku voi toisten sanomisia tulkita..?
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
FensonGibder
21.11.2007 20:09:52
Ne jotka noihin maileihin vastaa ei ole koskaan nähnytkään niitä kitaroita.

Näinpä. Autokaupassa kävi samanlailla. Ostin auton loppukesästä ja syksyllä toimitettu auto olikin yllätykseksi vuoden 2008-mallia, jossa oli enemmän kromia ja vipstaakeja. Eikä myyjä siis tiennyt tätä etukäteen.

Vietkongista tulevissa kitaroissa sattuu varmasti "uudistuksia" yhtä yllättäen.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Jopo12
21.11.2007 20:50:57
Eikö olekin hienoa? Eikö olekin hienoa myös kuinka väärin joku voi toisten sanomisia tulkita..?

Olen pahoillani kun ilmaisin asiani tuolla tavoin, yritin kyllä tulkita viestiäsi monella eri tavalla ja luulen että saatoin ymmärtää sen ihan oikein vaikka vähän innostuin siinä samalla mollaamaan yleisesti. Kiitos selvennyksestä, ehkäpä nyt viimeistään tajusin. En väitä että asenteesi olisi tuo edellä mainittu mutta valitettavan moni kuitenkin niin ajattelee. Harmittaa että aina etsitään vikaa siitä joka foorumeilla valittaa tai etsii neuvoja. Usein sitä onkin mutta on hyvin paljon myös niitä joiden "netti ei toimi ja tukipuhelin väittää että nettipiuha ei ole kiinni".
Sir Härö
21.11.2007 22:13:06
Ne jotka noihin maileihin vastaa ei ole koskaan nähnytkään niitä kitaroita. Siihenhän tämä verkkokauppa perustuu, että varastot ja muu toiminta on keskitetty tiettyy paikkaan, "myyjät" istuu jossain etäkonttorissa vastaanottamassa sähköisiä kyselyitä / tilauksia ja syöttää niitä omiin systeemeihinsä. Ei voi olettaakaan saavansa mitään eksaktia tietoa, jos asioi thomannin tapaisten kauppojen kanssa.

Mä luulin että thomann ois vähän niinku tuo korvatunturikin. Ja että työntekijät ois De Thomannin (vert. Joulupukki) apulaisia jotka häärää siellä hymyssäsuin.

Nyt tämäkin illuusio hajosi.
!
Antti1
21.11.2007 22:28:11
Olen pahoillani kun ilmaisin...

Eipä mitään, en mä nyt siitä itseeni ottanut. Ihan vitsillä tosiaan tuo kommentti tuolla ja sen perään omia kokemuksia kaupoista, jotka ovat oikeastaan lähes poikkeuksetta vain positiivisia. Ehkä mulla vaan on sellanen aura, onneksi.

Toisaalta syynä voi olla se, että mä yleensä pyrin keskustelemaan myyjien kanssa vaihtoehdoista kattavasti ennenkuin ruinaan päästä testaamaan erinäisiä juttuja (tuttujenkin kanssa yleensä kysyn eka, että onko jotain mielenkiintoista ja käyn vasta sitten kattomassa). Vaikka yleensä on melko hyvin hommat selvillä jo etukäteen, niin ei oo pahitteeksi kuulla vielä myyjän mielipidettä mun tarpeita vastaavista vempaimista. Kenties tuostakin saattaa jo huokua jonkinlainen mielikuva, että olen tosissani liikkeellä ja tarvittaessa raha liikkuu isoinakin summina nopsaan, ja niinhän se mun kohdalla onkin. Harmi vaan, kun toi kassavirtaus on usein negatiivinen ja sen takia mä olen jatkuvasti aivan pa. :D
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Eemil
22.11.2007 14:07:55
Reikien sijainti ei ole verrattavissa siihen ovatko kitaran osat erilaisia mitä kuvassa. Mieluummin vertaisin siihen että kyselisin Thomannilta onko myytävä juusto emmentalia vai goudaa. Ei minua kiinnosta onko "tuossa juuri tuollainen raita ja tuolla taas toisenlainen viuru". Mutta kun esim. nämä ns. flame top ja quilt top ovat aika eri asioita, niin haluan tietää kumpaa saan jos ostan. Kyllä kauppiaan pitää tietää mitä hän myy ja mitä hän saa maahantuojalta tai varastosta tai peräti valmistajalta.

Jep, ymmärsin tosiaan, että olit tiedustellut myyjältä sitä kannen kuvion "tasoa" ja että jostain yksittäisestä kitarasta vaikka ne tosiaan on ihan kilotavaraa siellä. :)
Mullahan oli samanlainen tilanne kun olin tilaamassa kitaraa köln musicstoresta. Sivujen esittely kitarasta oli hieman epäilyttävä. Tiedustelin pitääkö ilmoitus paikkansa, ja vastattiin että kaikki tiedot löytyvät nettisivuiltaan. Tilasin kitaran ja toimitusvaiheessa tuli ongelmia kun sivuillaan olikin ollut virhe. Kalliimman kitaran esittely oli vahingossa laitettu halvemman kitaran esittelyksi, joten hinta oli halvan kitaran. Itse olin siis sitä kalliimpaa kitaraa ostamassa. Eivät enää suostuneetkaan toimittamaan, mutta koska olin tiedustellut asiaa ja sähköpostit olivat tallessa niin joutuivat myymään kitaran tappiolla minulle sen jälkeen kun annoin asian hoidettavaksi euroopan kuluttajakeskukseen.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
neve
23.11.2007 10:01:14

Tyhmin kommentti oli varmasti se, kun myyjä heitti h**vetinmoisen pierun.
pekurides
23.11.2007 10:44:26

Tyhmin kommentti oli varmasti se, kun myyjä heitti h**vetinmoisen pierun.

.... eli myyjä puhu paskaa!
Tunteella päin vittua.
Simo78
23.11.2007 11:48:02 (muokattu 23.11.2007 14:22:34)
Tää nyt ei ole varsinaisesti tyhmä kommentti, mutta tuhosi kaupat=)

Menin eilen kattelemaan chorusta eri musakaupoista, käväisin sitten millbrookissa ja kyselin_kuten tavallista_ tyhmiä paikan rastapää myyjältä(kaupanteko aina sujunut kyseisen herran kanssa, avustaa puupäätäkin). Sitten kun oli melkein kaikki efektit käyty läpi, niin osoitin kassan takana olleita efektejä kysyin: "onko noi käytettyjä?" myyjä vastasi: "Ei. Ne on vain paskoja." =) Jatkoi vielä, "ettei ollut estämässä kun tilattiin." Merkkiä en muista, mutta jotain muovisia härpäkkeitä olivat. Monissa muissa kaupoissa noita ois kyllä kehuttu, halvoiksi ja hyvä hinta/laatusuhteisiksi. Tämän kyseisen myyjän takia milbrookissa tulee käytyä, eräissä d:llä ja f:llä alkavissa liikeissä en mielelläni käy.
esprit de corps
23.11.2007 11:49:23
Menin eilen kattelemaan chorusta eri musakaupoista, käväisin sitten millbrookissa ja kyselin_kuten tavallista_ tyhmiä paikan rastapää myyjältä(kaupanteko aina sujunut kyseisen herran kanssa, avustaa puupäätäkin). Sitten kun oli melkein kaikki efektit käyty läpi, niin osoitin kassan takana olleita efektejä kysyin: "onko noi käytettyjä?" myyjä vastasi: "Ei. Ne on vain paskoja." =) Jatkoi vielä, "ettei ollut estämässä kun tilattiin." Merkkiä en muista, mutta jotain muovisia härpäkkeitä olivat. Monissa muissa kaupoissa noita ois kyllä kehuttu, halvoiksi ja hyvä hinta/laatusuhteisiksi. Tämän kyseisen myyjän takia milbrookissa tulee käytää, eräissä d:llä ja f:llä alkavissa liikeissä en mielelläni käy.

Rehellisyys, tuo katoava luonnovara.
Vähän niinku muumi.
oiva tumpeloinen
23.11.2007 12:08:12
Ne jotka noihin maileihin vastaa ei ole koskaan nähnytkään niitä kitaroita. Siihenhän tämä verkkokauppa perustuu, että varastot ja muu toiminta on keskitetty tiettyy paikkaan, "myyjät" istuu jossain etäkonttorissa vastaanottamassa sähköisiä kyselyitä / tilauksia ja syöttää niitä omiin systeemeihinsä. Ei voi olettaakaan saavansa mitään eksaktia tietoa, jos asioi thomannin tapaisten kauppojen kanssa.

Thomannian varasto kyllä sijaitsee ihan puhelinpisteiden lähistöllä, mikäli heidän puheisiin on uskomista. Tai ainakin eräs herra sieltä sanoi käyneensä varaston puolella tutkimassa yhtä tavaraa, mistä kysyin. Tämä tietenkin vain T-kaupassa. Moni nettiliike kylläkin perustuu tuohon mainitsemaasi systeemiin.
GuitarFan
25.11.2007 16:31:45

Näistäkin jutuista kannattaa kertoa meille. Nyt koitetaan parantaa suomalaista soitinkauppaa, eli kannattaa kommentoida niin voi voittaa palkintojakin:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=156300
www.guitarfanclub.fi
Coprobasso
25.11.2007 21:10:24

Joskus aattelin että Schecteriä pitää kokeilla, Porvoon aof-soundin nettisivut mainosti jotain Schecterin kitaraa, mut kävi ilmi ettei liikkeessä semmosta ollukkaan..
No, selailin nettiä ja törmäsin Aron soitin -liikkeen sivuilla Schecterin Scorpion bassoon. No, ajattelin soittaa ja varmistaa et niillä on se ennenku lähen sinne asti testailee...

Mä:Teiän nettisivuilla on tommonen, onks se teillä liikkeessä?

Myyjä:Joo-o, heh, tossahan toi. Mä voin samaan hintaan hakee sulle siihen kovan Gatorin laukun ja pistää postissa tulee, voisin tuoda sen sulle itekki mut nyt en o sinnepäin tulossa pariin päivään. Annat vaa nimen ja osotteen.

Annoin Tiedot ja jäin pöllämystyneenä haavi auki puhelun jälkee ihmettelee palvelun parhautta!!..
Parin päivän kuluttua hain postista ja onni on vaan jatkunu.

...Pitää joskus käydä ihan liikkeessä itessään. :)
Jouni74
25.11.2007 21:23:13
Joskus aattelin että Schecteriä pitää kokeilla, Porvoon aof-soundin nettisivut mainosti jotain Schecterin kitaraa, mut kävi ilmi ettei liikkeessä semmosta ollukkaan..
No, selailin nettiä ja törmäsin Aron soitin -liikkeen sivuilla Schecterin Scorpion bassoon. No, ajattelin soittaa ja varmistaa et niillä on se ennenku lähen sinne asti testailee...

Mä:Teiän nettisivuilla on tommonen, onks se teillä liikkeessä?

Myyjä:Joo-o, heh, tossahan toi. Mä voin samaan hintaan hakee sulle siihen kovan Gatorin laukun ja pistää postissa tulee, voisin tuoda sen sulle itekki mut nyt en o sinnepäin tulossa pariin päivään. Annat vaa nimen ja osotteen.

Annoin Tiedot ja jäin pöllämystyneenä haavi auki puhelun jälkee ihmettelee palvelun parhautta!!..
Parin päivän kuluttua hain postista ja onni on vaan jatkunu.

...Pitää joskus käydä ihan liikkeessä itessään. :)

Vastaavalla rennolla meiningillä tuli hankittua samaisesta putiikista Gibson LP Std.
Ei ehkä tyhmää kommenttia, kun vielä tuo Gatorin laukku mullekin tuli MELKEIN kaupan tekijäisiksi :-)
Rok rok ja rai rai!
Virgin
26.11.2007 18:26:21
kerta 1:
Minä: "paljonkos toi Jackson kepakko maksaa?"
äijä: "No kyllähän se nyt maksaa..."
minä: "no paljonko, mä voisin ostaa, vinguta se tosta kortilta..."
Äijä: "kyllä se nyt maksaa enemmän kuin saksassa..."
minä: "juu mutta täkäläisestä pitäis ostaa että sais fiksusti takuuhuoltoon jos jotakin tulee."
äijä: "no se nyt on sellainen riski joka on otettava niiden saksalaisten kanssa. Kyllä ne myy ranskassakin hyviä soittimia..."

kerta 2:
Minä: "Tarttis uuden tallan kitaraan, Originaali Floyd Rose tarttis saada"
Äijä: (Taapertaa paikalle ikivanha ruosteinen talla kourassa) Tässä olisi tälläinen, 120 euroa."
Minä: "Ei ku ei toi kelpaa, pitäisi olla floikkari.."
Äijä: "Minä en sille voi mitään, älä osta jos ei kelpaa."

Kerta 3:
Minä: "tarttis 4x12 -kaapit mun vahvaria varten."
Äijä: "mikä vahvistin sinulla on?"
Minä: "Mesan Road King"
Äijä: "Tämmöinen olisi ihan hyvä sinulle" (esittelee kaappia)
Minä: "Eiku mun vahvari antaa 120 Wattia parhaimmillaan, tää kaappi lahoaa välittömästi.. eikä tää edes ole 4x12?"
äijä: "älä soita niin kovaa niin kestää"
Minä: "voisko tilata tommoiset vähän kestävämmät kaapit?"
äijä: "Saksasta saa varmasti halvalla."
Minä: "joo tiedän, sieltä tämä minun vahvarikin on..."
Äijä: "no se taas on sinun häpeäsi..."

Kuka tietää mikä Hämeenlinnalainen musiikkiliike on kyseessä? Lisäpisteitä vielä jos arvaa mikä myyjä on kyseessä?

Ei hitto repesin tolle jälkimmäiselle! XDD
Virgin
26.11.2007 18:30:15
Tuosta Thomannista tuli mieleeni, että olen pariinkin otteeseen tiedustellut heillä myytävien kitaroiden vastaavuutta kuviin, lähinnä värejä ja kannen kuviointia sekä vaihtoehtojen saatavuutta. Molemmilla kerroilla on tullut nopea vastaus joka kertoo esim. tietyn puun normaalista väristä tai että "kitara on melko samanvärinen kuin kuvassa" kun kysyin kannen kuviosta :D. Ei muuten mitään mutta jos haluan tietoa kitarasta joka on heillä myynnissä, toivoisin että vastaukset koskisivat kyseistä kitaraa eivätkä olisi ympäripyöreitä yleistyksiä joilla ei tee mitään.

"Kuvan kitarassa pitäisi olla eebenpuinen otelauta, miksi se ei ole tumma?"
"Kyllä kitarassamme on kuusi kieltä ja otelauta on ja ei."

Ne on aika eri värisii tosiaa T-kaupas oikeesti ku siin kuwas.Esim.Deanin Vendetta XM GN:än siin kuvas se on aika vaalee puu,sitku katot sielt"uudet kuwakulmat"nii se iha tumma.:DD
AXL steel
28.11.2007 13:55:10
Tapahtui kerran pietarsaaressa:

Menin kattomaan ekaa kitaraa (akustista) myyyjä vie meidät (minä, isäni ja mun ukki joka on kitaramiehiä) pieneen pölyiseen takahuoneeseen jossa on jotain vanhoja gibson ja fender kopioita. Myyjä ottaa nurkasta vanhan pölyisen nylonkielisen kitaran. näytti siltä kun talla olisi väärinpäin ja kopassa oli halkeama.

Myyja:"joo, tässä tää nyt ois"hän sanoo kattoen lasiensa yli.
isä:jaahas:eikös tuo ole rikki
myyjä:"ei tää on ny korjattu"hän sanoo ja alkaa soittaa sitä. kuulen ett siinä on jotain vikaa koska se rätisi paljon
ukki:se taitaa kyllä olla rikki
myyjä:ei, ei... tää o jämpti

lähdemme liikkeestä.Kitara jota hän esitteli oli landola. Lopulta ostimme kitaran (landola) landolan tehtaalta. Jos joku pitää landolaa paskana se saaa niellä sanansa koska MINUN kitara soi hyvin pysyy uskomattoman hyvin vireessä ja on muutenkin laadukas.

osta LANDOLA
Legatus
28.11.2007 14:10:35
Tapahtui kerran pietarsaaressa:

Myyjä ottaa nurkasta vanhan pölyisen nylonkielisen kitaran. näytti siltä kun talla olisi väärinpäin ja kopassa oli halkeama.

Kitara jota hän esitteli oli landola. Lopulta ostimme kitaran (landola) landolan tehtaalta. Jos joku pitää landolaa paskana se saaa niellä sanansa koska MINUN kitara soi hyvin pysyy uskomattoman hyvin vireessä ja on muutenkin laadukas.

osta LANDOLA

Kröhömmm...(?)

:-D

Onhan se Landola laatukitara jos laittaavat tallan väärinpäin.... :-)
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
AXL steel
28.11.2007 14:25:28
HUOM se oli kovia kokenut MYYJÄN korjaama landola
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)