Aihe: Fuzz
1 2 3 4 556 57 58 59 6096 97 98 99 100
Shredator
13.12.2014 14:02:24

calluna: Big Muff toimii aina.

Pharaoh toimii paremmin...
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
s8na
13.12.2014 14:02:29

Neo fuzzissa oli joku input-säätö jolla sai säädettyä koko härpäkkeen mikkien mukaan.
Gabe
13.12.2014 15:31:03
Saiskoshan tästä tekosyyn ostaa tuo Pharaoh? Humbuckereilla ei niin väliä ole mutta tarttis tulla toimeen kuuman yksikelaisen kanssa.
k5iiis
14.12.2014 21:52:55
Osaisikohan kukaan mahdollisesti kertoa missä vika kun rakensin fuzz face efektipedaalin germanium ac128 trankuilla ja nyt ongelmana on se että pedaalin fuzz säätö ei toimi kunnolla säröä saa kuulumaan ja muuttumaan kyllä mutta kuuluu vain parissa kohtaa fuzz potikkaa säätäessä.. potikan pitäisi kyllä olla ehjä trankkujen oikeinpäin ja huolella kolvattu..missäköhän vika?
Myrkky Nuoli
14.12.2014 23:25:27
k5iiis: Osaisikohan kukaan mahdollisesti kertoa missä vika kun rakensin fuzz face efektipedaalin germanium ac128 trankuilla ja nyt ongelmana on se että pedaalin fuzz säätö ei toimi kunnolla säröä saa kuulumaan ja muuttumaan kyllä mutta kuuluu vain parissa kohtaa fuzz potikkaa säätäessä.. potikan pitäisi kyllä olla ehjä trankkujen oikeinpäin ja huolella kolvattu..missäköhän vika?

Hyvin vaikee sanoa äkkiseltään, voi olla vähän mitä vaan. Ihan ekana käy kolme kertaa läpi kaikkien komponenttien sijoittelu ja arvot. Jos teit verolevyllä, vetele kaikki urat vaikka mattopuukolla puhtaiksi. Todella helposti jää näkymättömiäkin tinasiltoja, fluxi kuitenkin valuu sinne väleihin. Potikan voit mitata yleismittarilla. Pyöritä se vaikkapa semmoiseen kohtaan missä ei kuulu mitään ja mittaa ensin keskipinnistä ykköseen, sitten keskipinnistä kolmoseen. Näiden arvojen summa pitäis olla potikan kokonaisresistanssi. Eli 500k lineaarinen potikka näyttää puolivälissä molemmin puolin 250K. Suurin piirtein. Trankut voi myös periaatteessa olla biasoituneet väärin. Germaniumtrankut kun eivät todella isoista gain-eroistaan johtuen kaikki istu samoilla vastuksilla kytkentään ja vaativat hyvin pitkälti aina yksilöllisen biasoinnin. Ellei tee niin päin, että pitää biasointivastukset ja mittailee sopivat trankut.
More Nintendo, less Marshall.
Bald Anus
16.12.2014 01:05:47 (muokattu 16.12.2014 01:10:08)

Mulla on laudassa Ryssä-Big Muff ja Oxfuzz II silicon. Haluaisin pienentää lautaa pienemmäksi, joten hankin Fuzz factoryn, joka voisi ajaa molempien tarpeet. Se ei kuitenkaan ollut ollenkaan sitä, mitä hain. Ainakin Oxfuzz toimii parhaiten overdriven kaverina, plussaa jos fuzz toimisi sellaisenaankin.

Jakakaa näistä käyttäjäkokemusta ja kommentteja, mikäli niitä on, näiden soundi miellyttää!

http://www.custom-sounds.com/poison-arrow-desert-fuzz-p-2525.html

http://www.custom-sounds.com/black- … s-toneworks-black-sheep-p-2559.html

Vai kenties Mad Professor Fire Red Fuzz?

Rivien välistä lukemalla saattaa huomata, että nyt olisi fuzzeja myynnissä.

E: Ja Analogmanin Sunfacesta saa myös kertoa kokemuksia, kun on ilmeisesti niin ylivoimainen pedaali.
sääh
Kunnallisjäte
16.12.2014 06:57:24 (muokattu 16.12.2014 06:58:58)

Bald Anus: Mulla on laudassa Ryssä-Big Muff ja Oxfuzz II silicon. Haluaisin pienentää lautaa pienemmäksi, joten hankin Fuzz factoryn, joka voisi ajaa molempien tarpeet. Se ei kuitenkaan ollut ollenkaan sitä, mitä hain. Ainakin Oxfuzz toimii parhaiten overdriven kaverina, plussaa jos fuzz toimisi sellaisenaankin.

Jakakaa näistä käyttäjäkokemusta ja kommentteja, mikäli niitä on, näiden soundi miellyttää!

http://www.custom-sounds.com/poison-arrow-desert-fuzz-p-2525.html

http://www.custom-sounds.com/black- … s-toneworks-black-sheep-p-2559.html

Vai kenties Mad Professor Fire Red Fuzz?

Rivien välistä lukemalla saattaa huomata, että nyt olisi fuzzeja myynnissä.

E: Ja Analogmanin Sunfacesta saa myös kertoa kokemuksia, kun on ilmeisesti niin ylivoimainen pedaali.

Mulla on myynnissä guitarsystemsin hybrid fuzz. Joku hybridi eli siis ge+se trankuthan voisi olla kokeilemisen avoinen peli tässä vaiheessa. Esim FoxRox hybrid on vastaava. Tosin, ei varmaan ole sellaista pedaalia, joka samalla asetuksella korvaisi sekä fuzz facen että big muffin. Todennäköisesti tarvitset 2 in 1 ratkaisun pedaaliksi.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Tigerstedt
16.12.2014 08:07:14 (muokattu 16.12.2014 08:07:57)

Bald Anus: Ja Analogmanin Sunfacesta saa myös kertoa kokemuksia, kun on ilmeisesti niin ylivoimainen pedaali.

Sunfacesta sen verran, että eihän se yksinään mikään sateentekijä ole. Erittäin hyvä fuzz kylläkin, mutta on aika vahvistinriippuvainen. On kyllä jumalaisen kuuloinen, jos vahvistinkin on laadukas. Toimii mun mielestä parhaiten jo säröllä olevan vahvaimen päälle. Alapäitä tosta on leikattu mun mielestä järkevästi, eli ei ole niin tukkoisen/mutaisen kuuloinen kuin monet fuzz facet. Mulla on TI/UK-trankuilla oleva versio. Aika klassista soundia pukkaa, mutta gainia riittää kyllä kunnon pörinäosastolle saakka. Pii-versioista ei ole itellä kokemusta.
That gum you like is going to come back in style.
Gabe
17.12.2014 16:33:39
Jep, luulen että Pharaoh on ratkaisu meikäläisen ongelmaan. Tunteeko joku polttavaa tarvetta luopua omastaan?
the-Antero
17.12.2014 16:40:58

Ei välttämättä ihan niin oikeaoppinen fuzz, mutta mun kitaran mikeillä on kyllä melkosen fuzz. Hommasin Catalinbreadin Sabbra Cadabran. On muuten törkeän hyvä pörinäsärö tuossa.

http://www.custom-sounds.com/catali … bra-cadabra-p-2577.html?language=fi
(((MORE FUZZ)))
Shredator
17.12.2014 17:48:28

Gabe: Jep, luulen että Pharaoh on ratkaisu meikäläisen ongelmaan. Tunteeko joku polttavaa tarvetta luopua omastaan?

Eilen jyrryyttelin Pharaolla ja LP:llä Dustyn crunch-kanavan läpi. Switch on mulla nykyään tuossa keskiasennossa, kun siitä lähtee tuollainen käsittämättömän rouhea soundi. En tiedä onko siinä joku pelkkä ge-trankku päällä vai mikä, mutta todella maukkaalle kuulostaa. Et tule varmasti katumaan.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Gabe
17.12.2014 17:53:00
Shredator: Eilen jyrryyttelin Pharaolla ja LP:llä Dustyn crunch-kanavan läpi. Switch on mulla nykyään tuossa keskiasennossa, kun siitä lähtee tuollainen käsittämättömän rouhea soundi. En tiedä onko siinä joku pelkkä ge-trankku päällä vai mikä, mutta todella maukkaalle kuulostaa. Et tule varmasti katumaan.

Tuo on soundeiltaan ja säätimiltään erittäin mielekiintoinen ja toimivan oloinen. Vaikuttaa lähtevän vaikka mitä.

Olen kuunnellut aika monta demoa ja juttelin siitä vähän Custom Soundsin aina niin avuliiaan henkilökunnankin kanssa. Luulen että tämä on aika passeli mulle. Katselen jos tärppäisi käytettynä mutta eiköhän se ihan lähiaikoina mene hankinaan tärppää tai ei. Eipä tuo ole uutenakaan kamalan hintava.
Myrkky Nuoli
17.12.2014 19:03:37
Shredator: Eilen jyrryyttelin Pharaolla ja LP:llä Dustyn crunch-kanavan läpi. Switch on mulla nykyään tuossa keskiasennossa, kun siitä lähtee tuollainen käsittämättömän rouhea soundi. En tiedä onko siinä joku pelkkä ge-trankku päällä vai mikä, mutta todella maukkaalle kuulostaa. Et tule varmasti katumaan.

Se kytkin ei vaihda transistoreja (trankuilla ei muffikytkiksessä myöskään oo hirvittävän suurta vaikutusta lopputulokseen) vaan klippausdiodia. Keskellä pitäis olla klippaus kokonaan pois päältä, jolloin tulee helkkaristi volumea ja vähiten kompressoitu saundi. Taitaa tulla ainakin enimmäkseen pelkistä trankuista tuolloin saundi joo jos tuota hait takaa. Trankut tosin ovat piitä niin kuin muffeissa yleensäkin! Enemmän räkää, vähemmän "distortionia". Pii (silicon, ala-asennossa) on sitten perus big muff -klippaus ja germaniumdiodeilla (yläasennossa) tiukin ja kompressoiduin ja vähiten volumea. Minusta germanium on "rouhein", mutta tuo on suht abstrakti käsite. Tuo keskiasento on kyllä huikea!
More Nintendo, less Marshall.
Gabe
17.12.2014 20:14:46 (muokattu 17.12.2014 20:14:59)
Myrkky Nuoli: Se kytkin ei vaihda transistoreja (trankuilla ei muffikytkiksessä myöskään oo hirvittävän suurta vaikutusta lopputulokseen) vaan klippausdiodia. Keskellä pitäis olla klippaus kokonaan pois päältä, jolloin tulee helkkaristi volumea ja vähiten kompressoitu saundi. Taitaa tulla ainakin enimmäkseen pelkistä trankuista tuolloin saundi joo jos tuota hait takaa. Trankut tosin ovat piitä niin kuin muffeissa yleensäkin! Enemmän räkää, vähemmän "distortionia". Pii (silicon, ala-asennossa) on sitten perus big muff -klippaus ja germaniumdiodeilla (yläasennossa) tiukin ja kompressoiduin ja vähiten volumea. Minusta germanium on "rouhein", mutta tuo on suht abstrakti käsite. Tuo keskiasento on kyllä huikea!

Kiitos vain taas. Piti malttaa mieli ja yrittää väijyä käytettynä mutta nyt se on käynyt jo kaksi kertaa ostoskorissa tunnin sisään.. ketähän sitä tällä viivyttelyllä taas yrittää huijata..
Lancelot
17.12.2014 20:21:51
Gabe: Kiitos vain taas. Piti malttaa mieli ja yrittää väijyä käytettynä mutta nyt se on käynyt jo kaksi kertaa ostoskorissa tunnin sisään.. ketähän sitä tällä viivyttelyllä taas yrittää huijata..

Se on petollinen karkkikauppa se..:)
Gabe
17.12.2014 21:28:57
Lancelot: Se on petollinen karkkikauppa se..:)

On, hyvin petollinen.
kid ego
18.12.2014 04:30:54
En tiedä syytä, mutta tätä ketjua seuraan aina hyvällä fiiliksellä ja olen lisännyt merkittyihin ketjuihin, vaikka en mä nyt niin fuzz-mies oikeasti ole. Esimerkiksi muffeilla en ole koskaan jaksanut leikkiä, mutta toisaalta Tone Bender -viritelmä on viihtynyt laudassani pitkään. Ehkä se faaraofutsi pitäisi testata itsekin, mutta vain ehkä.

Seuraavaksi mulla on kiikarissa Wamplerin Velvet Fuzz, joka vaikuttaisi olevan yksikelaisten mikkien kaveri ja tuottavan ilmoille niin hendrixit kuin gilmourit ja ericjohnsonitkin. Videoiden perusteella pelkkää hyvää, mutta oisko täällä jollain omakohtaista mielipidettä?
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
Laulava Kylätohtori
18.12.2014 08:01:22
Gabe: Kiitos vain taas. Piti malttaa mieli ja yrittää väijyä käytettynä mutta nyt se on käynyt jo kaksi kertaa ostoskorissa tunnin sisään.. ketähän sitä tällä viivyttelyllä taas yrittää huijata..

Osta pois. Ei se tule torille ennen kuin olet sen uutena ostanut...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
21.12.2014 16:14:32
Laulava Kylätohtori: Osta pois. Ei se tule torille ennen kuin olet sen uutena ostanut...

Nyt mä sorruin. :( Ei kestänyt enää, viimeinen niitti oli kun muksu sanoi että sen on pakko olla tosi tosi hyvä kun siinä on faaraoita. Taisi sillä olla omakin lehmä ojassa koska se sai ylipuhuttua itselleen uuden pelin. Gasittelua jo monessa polvessa. :)
JaaGeRMaisTeR
21.12.2014 16:54:04
Gabe: Nyt mä sorruin. :( Ei kestänyt enää, viimeinen niitti oli kun muksu sanoi että sen on pakko olla tosi tosi hyvä kun siinä on faaraoita. Taisi sillä olla omakin lehmä ojassa koska se sai ylipuhuttua itselleen uuden pelin. Gasittelua jo monessa polvessa. :)

Kai sentään otit supreme mallin tuosta, etkä tyytynyt johonkin perus muumiopedaliin? =)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)