Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 555 56 57 58 59121 122 123 124 125
Jungleman
01.11.2007 13:43:04
Ettei olis ollut itse omistaja kännissä... Nimim. Kokemusta on.

Näinpä.

Vaan loppujen lopuksi en voi Ahosesta pahaa sanaa sanoa. Hämmentäviä kokemuksia vuosien varrelta riittää, mutta kokonaissaldo kaiken kaikkiaan on tukevasti plussan puolella.

Ovat useita kertoja joustaneet uskomattomiin juttuihin joihin mikään muu soitinkauppa ei viitsisi lähteä. Ahosen Musiikilla on asenne kohdillaan ja sydän paikallaan, minun mielestäni.

Ei, en ole tai ole ollut siellä töissä. En ole sukulainen tai perhetuttu. Olenpahan vain pikkupojasta asti, yli 20 vuoden ajan, asioinut siellä pienemmissä ja suuremmissa asioissa.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
masterhat
01.11.2007 14:53:33 (muokattu 01.11.2007 14:54:14)
No siinä tapaukessa tuo kommentti oli ihan oikealla palstalla. Sitähän voi suoraan sanoa että ei me oteta mitään vaihdossa ja jättä turhat vinkumiset niille renkaanpotkijoille jotka ei ole ostomielellä liikkeellä.

No mut onhan se hyvä kokeille et jos sattuiskin lohkeamaan... Eli siis sais pilkka hintaan. Se on kuitenkin ilmaista vaikka tuntuu myyjästä vittumaiselta jossain tilanteissa
Snails against humanity
joukov
01.11.2007 17:00:58
Ostin Fenderin Musiikki-Hellakselta ja kysyin samalla paljonko Tweed-laukku kustantaisi.

- "hinnat liikkuu siinä 200-300 euroa"

Joopati-joo... triplahintaa tälläkertaa.

Mikäs tässä oli tyhmää? Mistä löytää Fenderin tweedlaukun 70 eurolla?
"I don't think, therefore I am."
ReBeat
01.11.2007 17:14:14 (muokattu 01.11.2007 17:41:57)

Tuolla on ainaki heti 95e :http://www.finnaudio.fi/v2/cat/product_details.php?p=1325

Hmh, tuo olikin maahantuontifirma... noh, lisää googlea...

e: No ei löydy, mutta koska itsessäni ei ole koskaan vikaa niin syytän kysymyksenasettelua. Se oli väärä, koska ei ole järkeä maksaa tweed laukusta kahtasataa Fenderin nimen tähden. Thomannilta saa tweed cofferin 45 eurolla. Varmaan se on aika kuraa, mutta rispaantuvat ne Fenderin laukutkin.
Niq
01.11.2007 17:26:07

NTosin kun noita tuttuja rumpuveikkoja katselee niin tuntuu pellit olevan käyttökamaa siinä missä kitaramiehelle kielet tai plekut, tosin kalliimpaa vaan. En mä ainakaan käytettyjä kitarankieliä ottais vaihdossa kauppaani. Miten hitossa ne niitä särkeekin... Luulisi että ensin puhkee kalvot rummuista ja vasta sitten pellit leviää.

Ei kunnon pellit hajoa jos ei väärin soita tai ole valmistusvirheitä. Kalvotkin kuluu ajallaan, eli menee löysäksi. Kapuloita menee kyllä miltei joka rumpalilla nopeampaan tahtiin kuin kitaristilla kieliä. Toki peltien jälleenmyyntiarvo on usein huonompi uusien hintaan verrattuna, jos niitä vertaa vaikka kitaroihin. En vertaisi ainakaan kieliin missään tapauksessa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jungleman
01.11.2007 21:17:45
e: No ei löydy, mutta koska itsessäni ei ole koskaan vikaa niin syytän kysymyksenasettelua. Se oli väärä, koska ei ole järkeä maksaa tweed laukusta kahtasataa Fenderin nimen tähden. Thomannilta saa tweed cofferin 45 eurolla. Varmaan se on aika kuraa, mutta rispaantuvat ne Fenderin laukutkin.

Totta toinen puoli. Minä tilasin Thomannilta Jazzmaster-laukun, halpamallin siis. Hetken mietiskelin, maksaisinko 209 € (tai sinnepäin) Fenderin logolla varustetusta, mutta nuukuus voitti.

Laukun saavuttua kiroilin. Kauniisti sanottuna, aivan p*ska. Suojaa kyllä katseilta, mutta on niin hatarasti koottu että en uskaltaisi työntää kitaraa sen sisällä keikkakamoja täyteen ahdetun pakun perään.

Omistan myös Fender-logollisen laukun joka tuli USA-Jaguarin mukana. Se on sentään saanut reippaasti siipeensä, mutta toimii, pysyy kasassa ja kestää todennäköisesti kolmekymmentä vuotta pidempään käyttöä kuin tuo Rockcasen halpis.

Ugh.

Ja anteeksi off-topic.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Amok45
01.11.2007 21:52:49
Helsingin f musiikissa testailin jotain esp:n kitaraa noin minuutin ajan, kunnes myyjä käveli ohi ja sanoi "miten toi on noin täynnä sormenjälkiä??" ja otti kitaran multa pois. No myyjä katseli kitaraa tarkemmin ja huomasi ettei siinä mitään sormenjälkiä ollut, vaan ne kuuluivat kitaran maalaukseen. Myyjä sitten vei kitaran takaisin telineeseen ja käveli pois.
En sitten enää viittiny sielä testailla mitään, vaikka oli tarkoitus uus kitara hankkia.
mesa-
01.11.2007 22:01:18
Musta alkaa vähän tuntumaan siltä että niillä kaikilla myyjillä on psyykkisiä ongelmia.

Itsellä tulee lähinnä aina ahdistava tunne kun menen musiikkikauppaan. Aina noin viisi myyjää notkuu siinä tiskillä ja sitten kun testaa jotain vahvistinta ja kitaraa niin kohta kaikki kyttäävät kuin eivät olisi ennen ihmistä nähneet. Joskus saattavat jopa jotain kuiskailla siinä toisilleen. Mutta se hyvä, että eivät ole ainakaan vielä ääneen minulle mitään valittaneet. Ja aina olen jotain ostanut.
Blues 'n' Metal!
kimurantti1
02.11.2007 02:12:54 (muokattu 02.11.2007 02:13:13)
Edellisestä viestistä tuli mieleeni kysymys, ihan vaikka kaikille, johon olisi kiva saada rehellisiä vastauksia: Kysyitkö myyjältä lupaa kokeilla, ennen kuin otit kitaran ja menit testaamaan vahvistinta?
mesa-
02.11.2007 07:35:04
Kyllä. Melkeinpä aina kun olen jotain vahvistinta testannut niin olen kysynyt luvan.
Blues 'n' Metal!
M Hossa
02.11.2007 10:20:29
Kyllä. Melkeinpä aina kun olen jotain vahvistinta testannut niin olen kysynyt luvan.

Ja jos luvan saa, niin kandee vetää sitte täysillä kerran lupa on annettu. Ihan vaan vaikka niitten ilmeiden takia. ;p
Noh...
hannlain
02.11.2007 10:26:43
Helsingin f musiikissa testailin jotain esp:n kitaraa noin minuutin ajan, kunnes myyjä Käveli ohi ja sanoi "miten toi on noin täynnä sormenjälkiä??"
Samaisessa paikassa alkuviikosta testailin mustaa Jacksonin soloistia, joka oli kyllä aivan täynnä rasvaisia sormenjälkiä, vaikka myyjä sen lukon takaa vitriinistä haki. Ja virekin oli ihan widurallaan. Oiskohan pitänyt pyytää myyjää kiillottamaan ja virittämään ennen testiä ;)
-Hannu
Rujo Apina
02.11.2007 10:26:51
Ahosesta vielä, yhdyn edelliseen kirjoittajaan Ahosen kanssa asioinnista. Aina on ollut mielenkiintoista, ja aina on ollut positiivinen mieli.

Kerran vanha Ahonen sanoi että: Kaikki kelpaa vaihdossa. Vaikka hirvenliha jos sitä on tarpeeksi.

Toisella kertaa heitin pakettiautollani jonkun pianon esikaupunki alueelle. Sain muistaakseni 12 kieliseen alennusta sopivasti.

Kuka muistaa: "Hyvin jytäjää" kommentin erään hitarimyyjän suusta Ahosella.

Long live Ahonen
FensonGibder
02.11.2007 14:10:30

Kyseinen laukku ei ollut kitaran oma, eikä kyseessä ollut edes Fenderin laukku vaan yleensä kaikki tweed-laukut.

Netistä saa tilattu tweed-laukkuja 90 dollarin pintaan.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
joukov
02.11.2007 16:58:34
Kyseinen laukku ei ollut kitaran oma, eikä kyseessä ollut edes Fenderin laukku vaan yleensä kaikki tweed-laukut.

Netistä saa tilattu tweed-laukkuja 90 dollarin pintaan.

Ok. Käsitin, että kyseessä oli Fenkun laukku, jotka ovat poikkeuksetta loistavia vaikka maksavatkin järkyttävän paljon eli helposti reilut pari sataa.
"I don't think, therefore I am."
Jopo12
21.11.2007 13:38:52
Asiakkaat unohtavat liian usein, että heitä kohdellaan pitkälti myös heidän oman käyttäytymisensä mukaan.

Ikinä en ole käyttäytynyt niin että se oikeuttaisi pitämään itseäni jotenkin huonompana tai olettamaan että myös minä olen samanlainen naarmuttelija ja renkaanpotkija kuin joku toinen. Myyjien pitäisi muistaa että asiakas on yksilö, tuskin kaikki asiakkaat kerralla ostavat tai edes kokeilevat mitään joten miksi pitäisi olla inhottava kaikille (tietty ei saisi olla kenellekään mutta ihmisiä tässä ollaan)? Itse en todellakaan astuisi tietyn liikkeen ovesta sisään jos inhoaisin myyjää niin paljon että kiusallani hajottaisin välineitä, vaikeita ovat tietenkin ne jotka eivät tajua tai välitä käsitellä toisten tai edes omia tavaroita kunnioituksella. Mutta ei palveluammatissa voi ainakaan lähteä siitä että palveltava on huono tai huonompi kuin joku toinen. Saako poliisi pitää kaikkia murhaajina tai edes rikollisina?

Känninen myyjä kuulostaa melko hyvältä kunhan ei ala turpaan vetelemään, voisi olla iloisempi meininki ja suhteellisuudentajua enemmän. Kyllä mulle on selvinpäinkin lauottu kaikkea jännää, mm. kerran varovasti kokeillessani kehuin erään kitaran sointia akustisesti (eihän sitä saanut vahvistimen kanssa kokeilla jos ei ole tosiostaja), "juu, se soi hyvin akustisesti ja se soi hyvin muutenkin". Silläkö perusteella pitäisi ostaa 3000 €:n hintainen, käytetty kitara jonka saa Saksasta kahteen tonniin? Luulen että känniseltä myyjältä olisi saanut fiksumpaa kommenttia tai vaikkapa kehotusta testaamaan.

Täytyy tässä samalla kehua että eivät kaikki onneksi, mm. Fazerilla ja Soitin-Huttusella ei ole ikinä ollut mitään ongelmia, korkeintaan omien rahavarojen vähäisyys. Nummelassa Viihdeässissä sekään ei ole niin iso ongelma kun on niin pieni liike :P. Hyvä että jotkut jaksavat ja tajuavat.
Jopo12
21.11.2007 13:47:49
Tuosta Thomannista tuli mieleeni, että olen pariinkin otteeseen tiedustellut heillä myytävien kitaroiden vastaavuutta kuviin, lähinnä värejä ja kannen kuviointia sekä vaihtoehtojen saatavuutta. Molemmilla kerroilla on tullut nopea vastaus joka kertoo esim. tietyn puun normaalista väristä tai että "kitara on melko samanvärinen kuin kuvassa" kun kysyin kannen kuviosta :D. Ei muuten mitään mutta jos haluan tietoa kitarasta joka on heillä myynnissä, toivoisin että vastaukset koskisivat kyseistä kitaraa eivätkä olisi ympäripyöreitä yleistyksiä joilla ei tee mitään.

"Kuvan kitarassa pitäisi olla eebenpuinen otelauta, miksi se ei ole tumma?"
"Kyllä kitarassamme on kuusi kieltä ja otelauta on ja ei."
Eemil
21.11.2007 14:59:23
Tuosta Thomannista tuli mieleeni, että olen pariinkin otteeseen tiedustellut heillä myytävien kitaroiden vastaavuutta kuviin, lähinnä värejä ja kannen kuviointia sekä vaihtoehtojen saatavuutta. Molemmilla kerroilla on tullut nopea vastaus joka kertoo esim. tietyn puun normaalista väristä tai että "kitara on melko samanvärinen kuin kuvassa" kun kysyin kannen kuviosta :D. Ei muuten mitään mutta jos haluan tietoa kitarasta joka on heillä myynnissä, toivoisin että vastaukset koskisivat kyseistä kitaraa eivätkä olisi ympäripyöreitä yleistyksiä joilla ei tee mitään.

Vähän sama kuin soittaisi ruokakauppaan ja tiedustelisi Valion Mustaleimaemmentalin reikien sijoittelua. Kitarat on yksilöitä, mutta niitä myydään niin paljon, että jos joku kertoisikin tietystä yksilöstä niin se menisi kaupaksi ennenkuin ehdit lukea vastauksen jonka olet sähköpostiisi saanut.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
J.Hollström
21.11.2007 15:07:42
Tuosta Thomannista tuli mieleeni, että olen pariinkin otteeseen tiedustellut heillä myytävien kitaroiden vastaavuutta kuviin.

Ne jotka noihin maileihin vastaa ei ole koskaan nähnytkään niitä kitaroita. Siihenhän tämä verkkokauppa perustuu, että varastot ja muu toiminta on keskitetty tiettyy paikkaan, "myyjät" istuu jossain etäkonttorissa vastaanottamassa sähköisiä kyselyitä / tilauksia ja syöttää niitä omiin systeemeihinsä. Ei voi olettaakaan saavansa mitään eksaktia tietoa, jos asioi thomannin tapaisten kauppojen kanssa.
Jopo12
21.11.2007 16:10:01
Oikeassa olette, mutta kun kysymys on mielestäni suhteellisen helposta asiasta vielä, kuvan kitarassa on vaikkapa vaahteraotelauta ja kolme humbuckeria ja alapuolella tekstissä lukee että kitarassa on ruusupuinen otelauta ja pelkästään yksi humppari, niin olisi sitä kiva tietää hieman mitä on ostamassa kun melko ristiriitaista tietoa annetaan. Missään ei välttämättä lue että kuva ei vastaa tuotetta, mikä ratkaisisi ongelman hyvin. Enkä oletakaan että kuvassa on aina juuri SE kitara mikä on myynnissä.

Reikien sijainti ei ole verrattavissa siihen ovatko kitaran osat erilaisia mitä kuvassa. Mieluummin vertaisin siihen että kyselisin Thomannilta onko myytävä juusto emmentalia vai goudaa. Ei minua kiinnosta onko "tuossa juuri tuollainen raita ja tuolla taas toisenlainen viuru". Mutta kun esim. nämä ns. flame top ja quilt top ovat aika eri asioita, niin haluan tietää kumpaa saan jos ostan. Kyllä kauppiaan pitää tietää mitä hän myy ja mitä hän saa maahantuojalta tai varastosta tai peräti valmistajalta.

Katsokaapa http://vintagekool.files.wordpress.com/2007/01/gibson-sg-standard.jpg jos kiinnostaa. Näyttääkö kovinkin siltä mitä kitara on oikeasti? Itselläni on vastaava, joskus kyselin miten tuo otelauta menee. Sain vastaukseksi että "ruusupuun väri vaihtelee tummanmustasta tummanruskeaan". Ymmärrettävää jos ei tiedä mitä myy, mutta olisi ehkä voinut mainita että ei osaa sanoa tai jopa etsiä lisää tietoa. Tai edes lisätä että "otelauta on kyseisessä kitarassa ruusupuuta ja sen normaali väri on sitä ja tätä" jotta olisi vähän helpottanut meikäläisen asiaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)