![]() 17.04.2014 07:18:32 | |
---|---|
sustain65: Kukaan ei ole kysellyt kelpoa teräskielistä Landolaa vaikka melkein ilman saisi pussin kera. :-/ Taisi ulina auttaa kun Landola lähti eilen! Tuli tilaa uudelle kitaralle. Tosin vaimon näkemys asiasta on eri. | |
![]() 17.04.2014 09:02:51 | |
Laulava Kylätohtori: Riippuu vähän pajastakin, Rikstone taitaa olla niitä vaikeammin myytäviä. Ja minusta se ei näytä enää vaikuttavan, onko kyse ulkomaisesta vai kotimaisesta pajasta. Ainakin, jos kyse ei ole Äffästä, Ämmästä tai vastaavasta. Mitenkähän tuo tori voi olla noin tukossa? Onko ihmisiltä sitten oikeasti rahat loppu, vai mikä tässä mättää. Rikstone on kyllä siitä vaikeimmasta päästä myydä, pieni ja verrattain tuntematon yhden miehen paja. Tuotteet ovat kyllä todella laadukkaita, mutta se ei aina auta. Eipä nuo isommatkaan kotimaiset (Amfisound, Ruokangas jne. ) mene kaupaksi kuin hintoja polkemalla, eikä kukaan varmaan väitä että olisi laadussa jotain naputtamista. Mitä olen tuota toria nyt seurannut niin isommat jenkkimerkit tai halpikset liikkuu vielä kohtuullisesti, muuten tuntuu että pitäisi antaa melkein ilmaiseksi. Jos vaihtokaupat kiinnostaa niin nyt on hyvä ahdollisuus sitä kautta testata uusia juttuja. Tokaihinkin tuli vuorokauden sisään ihan järjetön määrä erilaisia vaihtoehdotuksia. Vähän pelottaa, kuinka kauan tuota omaa Tokaita saa torilla roikottaa. Se on nyt ainakin varmaa, että en osta enää yhtään mitään torilta. Pitäkää tunkkinne! Sanotaan tämä leikillä, mutta kuitenkin tosissaan... :) Ymmärrän sinua erittäin hyvin. :) | |
![]() 17.04.2014 09:14:34 (muokattu 17.04.2014 09:19:28) | |
Rikstonet on vahvareina aivan älyttömän hyvässä hinta/laatu suhteessa -- siis ihan uutenakin. En ymmärrä mikä ihme tossa mättää, että niitä ei saa kaupaksi muuta kuin pilkkahintaan. Jäi mieleen kun muistaakseni vuosi puolitoista sitten oli torilla kaupan Rikstonen versio 5E3 Tweed Deluxesta, tweed kotelolla, hintaan 690€ (EDIT: Itseasiassa se taisi olla 660€). Tuolla hinnalla se taisi lopulta vaihtaa omistajaa, mutta aikaisemmalla n. 750€ hinnalla se roikkui torilla hyvän tovin. Vastaavasti pari kolme kk sitten oli Bluetonen vastaava vahvari hintaan 1200€ ja siitä kilpailtiin kuka sen ehtii ostaa... Voi vain kuvitella kuinka nopeasti toi Rikstone olisi kadonnut torilta 750€ hinnalla, jos merkki olisi ollut eri. | |
![]() 17.04.2014 09:18:10 | |
Jaha, torillahan oli parhaillaan tällainen http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=869800 5E3 / Chrema Wheat tyylinen (tweed koteloinen) vahvari hintaan 850€. Anteeksi, mutta mitä v*ttua, miksi kukaan ei osta tuota? Ihan tajuton hinta-laatu suhde. | |
![]() 17.04.2014 09:25:29 | |
klobasa: Rikstonet on vahvareina aivan älyttömän hyvässä hinta/laatu suhteessa -- siis ihan uutenakin. En ymmärrä mikä ihme tossa mättää, että niitä ei saa kaupaksi muuta kuin pilkkahintaan. Jäi mieleen kun muistaakseni vuosi puolitoista sitten oli torilla kaupan Rikstonen versio 5E3 Tweed Deluxesta, tweed kotelolla, hintaan 690€ (EDIT: Itseasiassa se taisi olla 660€). Tuolla hinnalla se taisi lopulta vaihtaa omistajaa, mutta aikaisemmalla n. 750€ hinnalla se roikkui torilla hyvän tovin. Sitä ne ovat, vastaavasta laadusta saa maksaa yleensä monta kertaa enemmän. Asiakaspalvelu toimii myös enemmän kuin hyvin. Moni ostaja varmasti arpoo ostopäätöstä kun ei ole tietoa millainen valmistaja on kyseessä. | |
![]() 17.04.2014 09:33:37 (muokattu 17.04.2014 09:34:45) | |
Gabe: Asiakaspalvelu toimii myös enemmän kuin hyvin. Jep. Minä olen varmasti maailman rasittavin asiakas kun kyselen miljoona kysymystä (yht. vuoden ajan speksailin), mutta Risto on aina vastannut kaikkiin tyhmiinkin kysymyksiin kärsivällisesti. Ja kun kaikki on lopulta valmista, vahvari ostettu ja todettu täydelliseksi, niin päätän, että lopetan sähkökitaroinnin ja heitän vahvarin torille. Fiksua? No ei, mutta se onkin minun ongelma :) Jos ette osta mun kauppaamaa Rikstonea, niin harkitaa ihmeessä uuden tilaamista itse valmistajalta tai noita mitä löytyy torilta. Sieltä löytyy aidosti mahtavia koneita kiinalaisten piirilevy-mdf-kotelo -kombojen hinnalla. | |
![]() 17.04.2014 09:43:11 | |
klobasa: Jep. Minä olen varmasti maailman rasittavin asiakas kun kyselen miljoona kysymystä (yht. vuoden ajan speksailin), mutta Risto on aina vastannut kaikkiin tyhmiinkin kysymyksiin kärsivällisesti. Samaa vikaa meikäläisessä. :D Risto on ihailtavan kärsivällinen. Ja kun kaikki on lopulta valmista, vahvari ostettu ja todettu täydelliseksi, niin päätän, että lopetan sähkökitaroinnin ja heitän vahvarin torille. Fiksua? No ei, mutta se onkin minun ongelma :) Joskus käy näin, tarpeet ja tilanteet muuttuu välillä tiuhaankin tahtiin. Sellaista se on toisinaan. Jos ette osta mun kauppaamaa Rikstonea, niin harkitaa ihmeessä uuden tilaamista itse valmistajalta tai noita mitä löytyy torilta. Sieltä löytyy aidosti mahtavia koneita kiinalaisten piirilevy-mdf-kotelo -kombojen hinnalla. Voin myös suositella lämpimästi. | |
![]() 17.04.2014 11:22:41 | |
Kyllähän joka kodissa pitäisi 5E3 olla. Tuo sopuhintainen Rikstone on ollut myynnissä kaiketi nelisen päivää, joten ehkä on vielä ennenaikaista kirota olematonta menekkiä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 17.04.2014 12:10:40 | |
varakeef: Kyllähän joka kodissa pitäisi 5E3 olla. Ehdottomasti! | |
![]() 17.04.2014 16:31:54 | |
Parin vuoden tauon jälkeen aktivoiduttuani olen kaupannut kuukauden aikana ainakin Octaswitchin, Memory manin, Ibanez Jeminin, Pedaltrain Pron, Radialin ABY-boksin, ESP:n basson, kontrabasson ja Microkorgin. Mitään ei ole jäänyt myymättä. Kai se tässäkin tosiaan korreloi täysin siihen myytävään tavaraan ja hinnoitteluun, on minullakin nurkat täynnä pilipalipedaaleja yms. joita en tarvitse, mutta ei kyllä jaksa muutaman kympin tuotteiden suhteen edes nähdä myymisvaivaa :) Look behind you, a three-necked guitar! | |
![]() 17.04.2014 16:54:44 | |
varakeef: Kyllähän joka kodissa pitäisi 5E3 olla. Täsmälleen samaa mieltä on meikäläinenkin. Mutta ei vielä oo -takuu varmasti tulee olemaan, jos vain henki pikkasenkin tulevaisuudessa pihisee. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... | |
![]() 18.04.2014 01:03:19 | |
varakeef: Kyllähän joka kodissa pitäisi 5E3 olla. Hankala kyllä sanoa vastaan tähän. Se on vähän sama kuin Telecaster. Jostapa tulikin taas mieleen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/5e3_tele.mp3 Höh. Rupesipa tekemään mieli tuon yhdistelmän kurittamista. Tottakai, yhdeltä yöllä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 18.04.2014 07:24:11 | |
Jucciz: Hankala kyllä sanoa vastaan tähän. Se on vähän sama kuin Telecaster. Jostapa tulikin taas mieleen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/5e3_tele.mp3 Höh. Rupesipa tekemään mieli tuon yhdistelmän kurittamista. Tottakai, yhdeltä yöllä. Offtopiccia, mutta on kyllä maukas soundi! Onko ihan vain Telen mikkien vaihdolla ja volapotikalla haettu nuo erot vai onko jotain pedaalejakin mukana? Boltsa | |
![]() 18.04.2014 12:40:08 | |
Joskus on onni onnettomuudessa,kun joku kampe ei menekään kaupaksi ja toteaa,et onneksi ei mennytkään,sillees kävi tollaisen Clark Gainster kloonin kanssa,aamulla kävin tossa treeniksellä tarjoomassa Paulin ja JMP:n väliin tota purkkia ja voi hellanduudeli mikä peli!!!! Roikkui Torilla muutamaan otteeseen 70€:n hintaan,vaan eipä kelvannut kelleen,lysti näin,mitä silläkin muutamalla kympillä ois tehnyt? Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan. | |
![]() 18.04.2014 13:01:28 | |
Boltsa: Offtopiccia, mutta on kyllä maukas soundi! Onko ihan vain Telen mikkien vaihdolla ja volapotikalla haettu nuo erot vai onko jotain pedaalejakin mukana? Kiitosta. Pelkkä Tele, piuha ja 5E3 - ja tosiaan mikkiasennon vaihdoilla ja volapotikkaa pyörittelemällä eri soundit. On se hauska kone. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 18.04.2014 19:47:48 | |
Näissä on kyllä välillä niinniin Tankki täyteen,ala`Sulo Vilen meininkiä,etenkin jotkut pedaalit:SAIN HALVALLA,on aika usein ilmeisestikin ostoperuste.Mulle on kyllä aikalailla sama,maksaako joku pedaali jonka haluaa satasen,vai sen kakskymppiä päälle,sillä ei loppupelissä ole minkkään sortin merkitystä,jos purkki tulee käyttöön ja on laudassa puolikin vuotta,tokihan aina kannattaa yrittää tinkiä,vaikkei onnaiskaan,eipä nuo silti ostamatta jää,josko muuten on hinta käypä.Eipä noissa pedaaleissa juuri takkiin pääse tulemaan,josko käytettynä ostaa,hyvä esimerkki:Torilta MXR Carbon copy käytettynä:125€,oli aktiivisessa käytössä 3 vuotta,Torilla myyden:tasan 100€,aika pieni lainahinta? Uusien kamppeiden kanssa ne tappiot syntyy,senpä takia ihan suosiolla pitää pysytellä second hand,third,fourth...etc linjoilla,tai oikeastaan pitäis pysyä vaan kokonaan kamarumban ulkopuolisella kehällä,kun kaikki tarvittava jo on,mut se on oma lukunsa se..... Aika koomistahan tää kaikki välineiden kanssa pulaaminen,alku-ja loppupelissä on,monta tosikovaa kepittäjää on matkalla tullut vastaan,niillä on ollut tukijalka tukevasti maassa,eikä kamat oo juuri näytelleet kummoista osaa,se soundi on vaan ollut osa sitä äijää,ovat ilmeisestikin päässeet hiekkalaatikon reunan yli,pitäisköhän itsekin koittaa??? Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan. | |
![]() 18.04.2014 20:59:31 | |
Nyt kun on pikkumasu täynnä lampaanfilettä ja vs-pottuja,eikä juuri muuhun kykene,voi kai hyvällä syyllä höpöttää joutavia,ehkä sekaan eksyy jotain asiaakin? Tuosta on ollut jonkun verran puhetta,ettei kotimaiset soittimet ja laitteet mene kaupaksi kuin polkuhintaan,kyllä ne menee,jos ovat oikeasti hyviä,ainakin oma kokemus on osoittanut sen.Homma vaatii vaan oikeasti aikaa ja sen,että peli on oikeasti hyvä ja hinta/kunto suhteessa uuteen kohdallaan.Muutama kotimainen handmade keppi on tullut vuosien varrella ostettua ja myytyä,eikä noissa sen enempää ole tullut takkiin,kuin ulkomaistenkaan,ne mitkä on uutena ostanut,niiden kanssa tottakai joutuu tosiasian eteen,ettei käytetystä saa enempää,kuin siitä saa,mutta jos vertaa vaikka Big G:hen,tai äF:ään,jonka on ostanut uutena hintaan:3000€,niin ei siitä kauhean paljon yli:2000€ saa,ihan sama pätee jonkun tunnetun kotimaisen Luthierin tuotokseen,myyntiaika todennäköisesti on vaan pidempi,ei kyllä mikään sääntö.Se mikä laskee kotimaisten hintaa on:Myyjällä tulee hiki! Jos keppi on oikeasti hyvä ja tunnetun soitinrakentajan tekemä,se menee aivan varmasti käypään hintaan ajan kanssa.Sama yhtälö kyllä vaffareidenkin kanssa.Eihän täällä kovin monta virallista vahvistinpajaa ole,joten vertailu on siinä mielessä hankalampaa,yksi oma kokemus on kotimaisesta vahvistimesta,oli kaksi vuotta aktiivisessa käytössä,eikä sitä myydessä tullut sen kummempia takkiin,kuin minkään muunkaan uutena ostetun myynnissä,meni muuten muistaakseni kaupaksi alle viikossa.Vahvistinpuolella on kyllä omat jujunsa,nimekkäillä kotimaisilla valmistajilla lienee sertifikaatit,kun kyse on kuitenkin sähkölaitteista? Tuli vaan joskus mieleen moinen,kun monenmoista DIY-peliä on kaupan ja periaatteessa se jonkun kotona asiallisesti rakentama voi olla yhtä hyvä ja turvallinen,kuin se virallisen pajankin.Entäpä jos sitten sattuu jotain,miten esmes vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan,tai ikävimmässä tapauksessa....? Itse en kyllä,josko saisinkin jonkun aparaatin kolvattua kasaan(ja varmaan saisinkin,eipä nuo mitään kovin korkeaa rakettitiedettä ole),uskaltaisi sitä lähteä kellekään myymään,mitä jos olisikin joku maa pielessä.Voihan sitä sattua hyväsyttyjenkin laitteiden kanssa ja on sattunutkin:Joskus yli 2o vuotta sitten ostin Hiwatt 50w combon,toimi ihan moitteetta,eikä huomannut siinä mitään ihmeellistä,tulipa sitten iskettyä turpansa Shuren viiskasiin ja silloin lävähti,kun otin kielistä samaan aikaan kiinni,täytyy sanoa,et meni aika stroboksi(siks kai oon vähän tällainen)....mut se siitä,vielä täällä höpöttämässä.... Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan. | |
![]() 19.04.2014 09:36:06 | |
Loistosettiä Jukalta. Komppaan vähän joka asiassa. Mutta yksi itseäkin kiinnostava asia on tuo sertifikaatipuoli. Jokaisessa myytävässä sähkölaitteessahan pitäisi olla CE-leima. Myös yksityinen rakentaja ja myyjä joutuu kirjallisesti todistamaan myytävän laitteen täyttävän vaatimukset. Esim. Uraltonen sivuilla törmäsin viimeksi tällaiseen "varoitukseen" jonkin kitin yhteydessä. Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, miten vakuutusyhtiöt ym. suhtautuvat sattuneeseen onnettomuuteen, jos rakentajana on yksityinen henkilö ja vaaditut leimat ja sertifikaatit puuttuvat. Bluetonelta CE-leima löytyy, muista kotimaisista en tiedä. Kitaran elektroniikka taitaa olla sen verran vähäistä, ettei siinä leimoja tarvita. Vai tarvitaanko? Pitikö esim. CE-leima olla kaikissa myytävissä tuotteissa... Ai niin ja asiaan. Tokain strato meni alle vuorokaudessa..... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 19.04.2014 12:22:43 | |
Laulava Kylätohtori: Loistosettiä Jukalta. Komppaan vähän joka asiassa. Mutta yksi itseäkin kiinnostava asia on tuo sertifikaatipuoli. Jokaisessa myytävässä sähkölaitteessahan pitäisi olla CE-leima. Myös yksityinen rakentaja ja myyjä joutuu kirjallisesti todistamaan myytävän laitteen täyttävän vaatimukset. Esim. Uraltonen sivuilla törmäsin viimeksi tällaiseen "varoitukseen" jonkin kitin yhteydessä. Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, miten vakuutusyhtiöt ym. suhtautuvat sattuneeseen onnettomuuteen, jos rakentajana on yksityinen henkilö ja vaaditut leimat ja sertifikaatit puuttuvat. Bluetonelta CE-leima löytyy, muista kotimaisista en tiedä. Kitaran elektroniikka taitaa olla sen verran vähäistä, ettei siinä leimoja tarvita. Vai tarvitaanko? Pitikö esim. CE-leima olla kaikissa myytävissä tuotteissa... Ai niin ja asiaan. Tokain strato meni alle vuorokaudessa..... Käsittääkseni CE pitää olla kakkissa myytävissä tuotteissa. Pikkupajoista isoihin tuottajiin asti. No voihan niitä leimaamattomia myydä, mutta niistä puuttuu ainakin tuo vakuutus turva. Bauhaus myy esim muutamia Wc pönttöjä ja hanoja josta tuo leima puuttuu. Niistä aiheutuvia vesivahinkoja ei käsittääkseni saa vakuutusyhtiöiltä. Tuotettahan ei siis ole hyväksytty. Näin käsitin tuossa. Monikaan ammattimies ei suostu edes laittamaan tavaraa paikkaan jollei se ce löydy. Jne jne. | |
![]() 19.04.2014 12:59:20 | |
JaaGeRMaisTeR: Käsittääkseni CE pitää olla kakkissa myytävissä tuotteissa. Pikkupajoista isoihin tuottajiin asti. No voihan niitä leimaamattomia myydä, mutta niistä puuttuu ainakin tuo vakuutus turva. Bauhaus myy esim muutamia Wc pönttöjä ja hanoja josta tuo leima puuttuu. Niistä aiheutuvia vesivahinkoja ei käsittääkseni saa vakuutusyhtiöiltä. Tuotettahan ei siis ole hyväksytty. Näin käsitin tuossa. Monikaan ammattimies ei suostu edes laittamaan tavaraa paikkaan jollei se ce löydy. Jne jne. Ok, näin itsekin vähän ajattelin. Mutta saako CE-leimattomia edes myydä? Se on helppo uskoa, ettei ammattimies suostu leimattomia käyttämään. Lisäksi käsittääkseni elektroniikka puolella valmistajalta vaaditaan myös erinäisiä turvallisuussertifikaateja tai vastaavia. Joten ainakin itse olen sitä mieltä, että kannattaa olla tarkkana, kun näitä DIY-vehkeitä ostelee, ettei tule ikäviä yllätyksiä, jos jotain sattuu. Itse en varmaan edes uskaltaisi itse kasaamaani vahvistinta myydä eteenpäin... Rahastustahan nuo kurssit ym. aika pitkälle ovat. Ainakin siltä pohjalta, mitä olen itse niitä joutunut työn puolesta suorittamaan. Tosin en ole elektroniikka-alalla. Mutta eipä se auta, kun ne on pakko olla niin ne on pakko olla... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)