Arttu_Ace 17.08.2012 11:46:50 | |
---|
nannne: Aissaakeli, tuliko semmonen hidastettu dressman kaatuminen. "Ei ii ii ii ii ii...." Ajattelin, että no näinhän tässä pitikin käydä kun noin typerästi jätin tuon Gibbonin siihen. Sen verran olin väsynyt ettei aivot toimineet niin ripeästi että olisin kerennyt asiaa siinä kaatumisvaiheessa oikein edes tajuamaan. Omistan Gibsonin ja edelleen kaikki hyvin. "Yritän olla kitara-, rock- ja muunkin musiikin suhteen avarakorvainen, mutta mun mielestä ois kyllä kaikkien etu, ettei tota djenttiä äänitettäisi tai esitettäisi enää sekuntiakaan. Ikinä." -Jucciz |
Gabe 17.08.2012 19:26:52 | |
---|
Arttu_Ace: Ajattelin, että no näinhän tässä pitikin käydä kun noin typerästi jätin tuon Gibbonin siihen. Sen verran olin väsynyt ettei aivot toimineet niin ripeästi että olisin kerennyt asiaa siinä kaatumisvaiheessa oikein edes tajuamaan. Omistan Gibsonin ja edelleen kaikki hyvin. Mulla kävi taannoin SG:lle melkein sama homma. Tosin maahan tönäisyn hoiti muksu. Eikä käynyt mitään, virekin säilyi. Eli rytmihäiriöillä ja migreenillä selvittiin. Viisastuin kuitenkin vahingosta, eli ei kitaroita tuolia vasten ainakaan silloin kun lapset on hereillä :) " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
VIPMetal 18.08.2012 22:05:05 | |
---|
Krice: Minulla on sellainen soittotyyli, että käsi menee sinne alaviistoon potikoita kohti automaattisesti. En tiedä miten soittaessa käsi voisi heilua yläsarven kohdalla, mutta kaipa sekin on mahdollista. Tappingissä tuo Gibsonin LP:n mikkikytkin on harmillisesti edessä, kun pitäis oikeallakin kädellä dempata kieliä. Mut siihen pitää vaan tottua. Ei tainnut Les Paul soittaa kolmella oikean käden sormella otelaudalla... =) No siis eihän Gibsonilla pitäis soitella tommosia, enkä paljoa enää soittelekaan, mutta joskus... Räkkimiehiä jo vuodesta 2000. |
Muerte9 22.08.2012 10:33:16 | |
---|
|
Gabe 22.08.2012 10:42:38 | |
---|
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
Volle 22.08.2012 12:34:52 | |
---|
Arttu_Ace: Eilen oli Les Paul nojallaan sohvaa vasten ja sitä vahingossa potkaisin. Siitä se lattialle kaatui ja lapa kopsahti mattoon. Virekään ei kärsinyt. Itellä kävi joskus ennen joulua ikävämmin. SG nojaili seinään (kyllä juuri näin, telineet olivat jääneet reenikämpille) varakitarana keikalla. Jossakin välissä olin kuulevinani kesken biisin kolauksen, vilkaisin taaksepäin ja kitara oli turvallaan maassa. No, setti soiteltiin loppuun ja poikkihan se lapa oli. Oli mennyt jo onneksi aiemminkin, joten ei sikäli vituttanut niin paljoa kuin olisi ehkä voinut. |
Lunnu 22.08.2012 13:10:17 | |
---|
Mulla on Gibsoni mutta kun katsoo mihin suuntaan maailma on menossa niin ei voi kyllä sanoa että kaikki olis hyvin Nostalgy is not what it used to be |
hallu 22.08.2012 14:23:17 | |
---|
qal: Mulla on Gibsoni mutta kun katsoo mihin suuntaan maailma on menossa niin ei voi kyllä sanoa että kaikki olis hyvin Kunhan ne ruusupuut palautetaan gibsonille, niin maailma pelastuu;-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Jii 22.08.2012 18:03:14 | |
---|
qal: Mulla on Gibsoni mutta kun katsoo mihin suuntaan maailma on menossa niin ei voi kyllä sanoa että kaikki olis hyvin Sinänsä loistava huomio! Kitaransoitolla maailmaa ei tosin taida saada pahemmaksi paikaksi, luki lavassa mitä hyvänsä. Oma G-pajan tekele tekee maailmastani joskus hyvän ja se on soittimelta paljon. And I can't help but love the stench of loss... |
Åboensis 22.08.2012 18:52:32 (muokattu 22.08.2012 19:16:25) | |
---|
Gabe: " The guitar is light and resonant, sounds real good. Would you return it? " Hell no! Oh wait, tässä olikin kyseessä joku Iso-G:n tuote, eikä Parker Fly... Sori, otan takkini ja käyn ;-). EDIT: Varmuuden vuoksi ja ennenkuin kukaan ehtii hermostumaan Parker-homon mukahauskasta postauksesta ilmoitan, että ennen Kenin kelkkaan hyppäämistä omistin kolme Gibsonia ja kaikki oli siltä osin oikein hyvin - tosin nyt asiat ovat vielä paremmin :-D. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Funkyshiva 22.08.2012 19:42:43 | |
---|
Ei haittaa "parker-homon" postaukset...Gibson fanaatikkona silti rakastan Tom Andersonin soitettavuutta, ja Steibergerin (hiilikuitu/EMG:N aktiivimikit) sustainia särösaundeilla. Silti, kummassakaan niistä ei ole "SITÄ" LP-saundia. Jokainen kitara on yksilö...pointti on siinä, että löytää ne yksilöt, jotka saa oman soiton kuulostamaan paremmalta...tilanteessa, kun tilanteessa. :) Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
Gabe 22.08.2012 21:09:36 | |
---|
Funkyshiva: Jokainen kitara on yksilö...pointti on siinä, että löytää ne yksilöt, jotka saa oman soiton kuulostamaan paremmalta...tilanteessa, kun tilanteessa. :) Näinhän tuo on. Itse olen omistanut vain hyviä yksilöitä, tämä johtuu siitä että olen aina valinnut hyvät yksilöt. En oikein ymmärrä ideaa huonon kitaran ostamisessa... " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
Lancelot 22.08.2012 21:25:01 | |
---|
Gabe: Näinhän tuo on. Itse olen omistanut vain hyviä yksilöitä, tämä johtuu siitä että olen aina valinnut hyvät yksilöt. En oikein ymmärrä ideaa huonon kitaran ostamisessa... Voiko Thomanniltakin tilatessa valita sen hyvän yksilön? -->Joo mulle tais olla puhelu tuolla.. |
Terry Pantheras 22.08.2012 21:46:03 | |
---|
Lancelot: Voiko Thomanniltakin tilatessa valita sen hyvän yksilön? -->Joo mulle tais olla puhelu tuolla.. Tätä olen miettynyt joskus, että millä perusteella esim. jostain Thomannilla lähettävät tietyn yksilön vaikkapa Suomeen randomjantterille X... Pakkohan niiden on jotenkin olla tietoisia kunkin yksilön ominaisuuksista saman mallin sisällä - varsinkin kalliimpien Gibsonien kohdalla. Höpsis! |
ballfish 22.08.2012 21:47:25 | |
---|
Terry Pantheras: Tätä olen miettynyt joskus, että millä perusteella esim. jostain Thomannilla lähettävät tietyn yksilön vaikkapa Suomeen randomjantterille X... Pakkohan niiden on jotenkin olla tietoisia kunkin yksilön ominaisuuksista saman mallin sisällä - varsinkin kalliimpien Gibsonien kohdalla. Pinosta päällimmäinen? Kiinnostaa varastomiesta varmaan ihan kympillä etsiä parhaiten soiva yksilö kun asiakas voi kuitenkin palauttaa kepin =) "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
Muovinen 22.08.2012 21:56:45 | |
---|
Volle: Itellä kävi joskus ennen joulua ikävämmin. SG nojaili seinään (kyllä juuri näin, telineet olivat jääneet reenikämpille) varakitarana keikalla. Jossakin välissä olin kuulevinani kesken biisin kolauksen, vilkaisin taaksepäin ja kitara oli turvallaan maassa. No, setti soiteltiin loppuun ja poikkihan se lapa oli. Oli mennyt jo onneksi aiemminkin, joten ei sikäli vituttanut niin paljoa kuin olisi ehkä voinut. Minä annoin oman LP:ni eräälle keikalle varakitaraksi, itse soitin rumpuja. Eräässä vaiheessa tätä erittäin sekavaa keikkaa näen rumpupallilta, kun basisti kaatuu ja tönäisee kaappia/vahvaria/mikälieollutkaan, jota vasten gibboni seisoskeli (itse en ois siihen jättäny) ja kitara lentää naama edellä lavalle. Siinä sitten sydän kurkussa soittelen jo valmiiksi hektisen keikan loppuun ja mietin miten kävi. Olin lukenut paljon juttuja Gibsonien lapojen murtumisherkkyydestä ja olin aivan varma, että huonosti kävi. Mutta mitä vielä - ei naarmuakaan! Toisaalta, toi on tommonen faded-versio ja siinä ei pikku skrupuja edes huomaa. Oikeastaan tuo näyttää sitä paremmalta, mitä enemmän siinä on käytönjälkiä. Hintaisekseen aivan mahtava työkalu, tuota ei ole mitään järkeä myydä pois. Ikinä. -General Petrovsky |
Gabe 22.08.2012 23:09:23 | |
---|
Lancelot: Voiko Thomanniltakin tilatessa valita sen hyvän yksilön? -->Joo mulle tais olla puhelu tuolla.. Thomannilla on sellainen 30 päivän katumusaika minkä sisällä voi kitaran palauttaa takaisin. Itse olen lähettänyt tähän piikkiin parikin kitaran takaisin kun ei miellyttänyt. Ei nettikaupasta tilatessakaan ole pakko ottaa huonoa tuotetta. Pääosin pyrin hoitamaan kitarakaupat kuitenkin niin että saan ihan itse testata ja valita. " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
hallu 23.08.2012 00:14:36 | |
---|
Lancelot: Voiko Thomanniltakin tilatessa valita sen hyvän yksilön? -->Joo mulle tais olla puhelu tuolla.. No jos gibsonin tilaa, niin ne kaikki yksilöthän on hyviä;-). No itselleni tämä on ihan totta sikäli, että kävin kerran tyypittelemässä ihan vierekkäin muutamaa Gibson LesPaul Standardia musafasulla ja en ihan oikeasti parhaalla tahdollanikaan löytänyt niistä mitään eroja. Ne olivat niin samanlaisia, että ihan sama minkä niistä olisi ottanut. Tuossa taannoin kun ostin baja teleni (vähän ohi aiheen), niin valittavanani oli kaksi bajaa enkä niistäkään löytänyt muuta kuin värieron ja ostin sen kumpi miellytti silmä enemmän. minä olen ajatellut, että nykyisin taitaa se hyvä yksilö olla oletusarvoinen ja se satunnainen huono yksilö pitää vaan tunnistaa ja palauttaa valmistajalle (toivottavasti). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Gabe 23.08.2012 00:26:48 | |
---|
hallu: No jos gibsonin tilaa, niin ne kaikki yksilöthän on hyviä;-). No itselleni tämä on ihan totta sikäli, että kävin kerran tyypittelemässä ihan vierekkäin muutamaa Gibson LesPaul Standardia musafasulla ja en ihan oikeasti parhaalla tahdollanikaan löytänyt niistä mitään eroja. Ne olivat niin samanlaisia, että ihan sama minkä niistä olisi ottanut. Tuossa taannoin kun ostin baja teleni (vähän ohi aiheen), niin valittavanani oli kaksi bajaa enkä niistäkään löytänyt muuta kuin värieron ja ostin sen kumpi miellytti silmä enemmän. minä olen ajatellut, että nykyisin taitaa se hyvä yksilö olla oletusarvoinen ja se satunnainen huono yksilö pitää vaan tunnistaa ja palauttaa valmistajalle (toivottavasti). Näinhän tämä varmasti menee pitkälti kaikissa laatumerkeissä. Suurimmat erot huomaa viimeistelyssä. Olen puissakin huomannut jonkun verran eroa, mutta mitä enemmän kitaralla on hintaa niin sitä vähemmän vaihtelua tässäkin. " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
Ziggy Bubba 23.08.2012 16:45:39 (muokattu 23.08.2012 16:45:52) | |
---|
Gabe: Näinhän tämä varmasti menee pitkälti kaikissa laatumerkeissä. Suurimmat erot huomaa viimeistelyssä. Olen puissakin huomannut jonkun verran eroa, mutta mitä enemmän kitaralla on hintaa niin sitä vähemmän vaihtelua tässäkin. Säädöissä voi myös olla eroja. Se huonosti säädetty laatukeppi voi tuntua suorastaan karmealta peliltä, kun taas halpisritsa kunnolla tuunattuna voi olla handuun erittäin passeli. Gibsonilla ei mun kokemusten mukaan ole just ollut tässä kohtaa sanomista. Jopa intonaatiot ovat olleet omissa kohillaan suorilta - melkeinpä virekin :) |