Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 555 56 57 58 59202 203 204 205 206
ReBeat
03.10.2011 21:41:07

T.K.: Warmonth-kaulat menis heittämällä kiinni

USA-runkoihin menee ainakin.
LaMotta
03.10.2011 21:43:49 (muokattu 03.10.2011 21:56:30)

Will it Fit My Guitar?

http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/faq2Pop.aspx

En ole 100% varma asiasta kun en ole omistanut yhtään Squieria mutta olisiko niin, että Fenderin kaulatasku on syvempi?
Antihumanisti
Morri
03.10.2011 22:28:29
Stone: Tällaisenko? http://www.muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=560436

No juu, tosin tuossa postaamassani linkissä kaveri taisi sanoa 63 Reissue, ja tuo on 60. Tiedä sitten onko mitään eroa noissa, en ole minkään sortin asiantuntija. Jotenkin tuo punainen body vieläpä valkoisella reunalistalla on komia. Kelpaa siihen telen verhota, kuten naisenkin.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Celeb
05.10.2011 21:24:31
Vladi: Kyllä, ehdottomasti. Voipi olla että seuraavasta palkasta pitää moinen kotiuttaa. Oli sen verta hauska peli. Toki toria pitää vielä tutkailla käytettyjen osalta, monet on suositellu myös baja-telejä.

Joko palkka muuten tuli ja meni? Jos ostit CV:n niin olisi mukava kuulla kokemuksia, jos oot saanut sitä rauhassa himassa testata.
Estranged
05.10.2011 21:47:26
Mitä nyt vähän kuukkeloin tuota Warmothin kaula CV-Teleen-asiaa, niin näyttäisi siltä, että sopisivat. Varsin megacool.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional
juici
06.10.2011 19:50:44

juici: /Mainos alkaa

Minulla ois sellainen muuten jouten.

/Mainos loppuu.

Ja ostaja löytyi. Oleppas hyvä.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Vladi
06.10.2011 21:43:52
Celeb: Joko palkka muuten tuli ja meni? Jos ostit CV:n niin olisi mukava kuulla kokemuksia, jos oot saanut sitä rauhassa himassa testata.

Palkka tuli mutta tele ei ainakaan vielä. Tässä olis nyt varaa/tilaa kämpässä hankkia yks kitara ja palloinen telen ja jonkin tilukepin välillä. Ehkä päädyn kompromissiin ja ostan jonkun Blacktop-telen. :D
hallu
07.10.2011 13:28:22
No niin, nyt tuli aku sedästä telekasterin onnellinen omistaja:-D kauan minä sitä jahkailin, mutta taisi mennä valinta sitten nappiin enkä tällä hetkellä usko että tulen Bajan ostoa koskaan katumaan. Harmi etten ehtinyt siihen torilla olleeseen bajaan näppejäni iskeä kun tuo minkä nyt uutena ostin on prikuulleen samanlainen, mutta vain kalliimpi.

Tänään on tiedossa telen säätötalkoot kun pistän tuon itselleni sopivaan kuosiin. Edelleen ihmettelen, että miten tuo voi olla niin hyvä ja halpa (ihan niinkuin se olisi hinnoiteltu selkeästi alihintaiseksi). Kertokaapa te jotka olette bajan pidempään tuntenut, että minkälaisia heikkouksia on tullut vastaan? onko kitara kulunut käytössä? elektroniikka soundaa hyvältä, mutta kestääkö se? tuo volapotikan painokytkin saattaa olla heikko lenkki? mites nuo virittimet, onko pitänyt vaihtaa?

Jos tästä kitarasta ei kertakaikkiaan löydy heikkoja kohtia niin ihmettelen miten noita yleensäkään voi olla kaupan hyllyssä (luulisi että ihmiset makuupussien kanssa noita jonottaa;-)). Itse en tuosta ole puutteita löytänyt, mutta jos jotakin keksin niin takuulla raportoin teille siitä. Nyt tuo tuntuu olevan ihan kuin Steve Jobs vainaan piirustuspäydältä koko soitin:-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
StevieRayVehkakoski
07.10.2011 13:44:46
Mä tein omaan Bajaani seuraavat: Talla irti ja autotallissa rälläkällä ja santapaperilla kulmat pyöreiksi, kaulasta hinkkasin takapuolen mataksi ja otelaudasta raavin mattopuukolla suurimmat lakat pois (sitä on muuten ihan tajuttomasti). Kaulaliitos ja kaulakulma oli suht kohdallaan heti valmiiksi, ne tarrat heitin helvettiin sieltä kaulan ja bodyn välistä ja muutenkin tasoittelin pinnat siisteiksi.

Ei siinä mun mielestä kertakaikkiaan mitään vikaa ole, lakkaa on kaikkialla turhan paksusti ja työn laatu nyt ei ole ihan 100% mutta ei kai tollasella ole mitään merkitystä jos sitä kitaraa ajattelee ihan kitarana eikä minään taide-esineenä. Se 4-way switch mun piti vaihtaa pois mutta en jaksanut ruveta kolvailemaan.
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
MoreK
07.10.2011 14:01:29

Omasta Bajasta en ole isompia enkä oikein pienempiäkään puutteita löytänyt. Jotain vähäpätöistä:

- S-kytkin ja koko potikka tuntuu vähän heppoiselta, olen ruuvaillut sitä kireämmälle pariin otteeseen, mutta kyllä se hieman huljuaa edelleen.
- Pleksi ei ollut ihan fit vaan kanotti pikkaisen potikkasuojan päällä. Asettui pienellä pleksin hiomisella.

En mä nyt muuta keksi. Mikit vaihdoin, mutta ihan siitä syystä, että tarvitsin rokimmat ja hurinattomat soundit. Orkkis-mikit soundasi myös erittäin hyvälle ja sopii country/blues vetkutuksiin mainiosti.

Hyvä peli, en vaihda ihan heti pois.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
hallu
07.10.2011 14:44:40
StevieRayVehkakoski: Mä tein omaan Bajaani seuraavat: Talla irti ja autotallissa rälläkällä ja santapaperilla kulmat pyöreiksi, kaulasta hinkkasin takapuolen mataksi ja otelaudasta raavin mattopuukolla suurimmat lakat pois (sitä on muuten ihan tajuttomasti). Kaulaliitos ja kaulakulma oli suht kohdallaan heti valmiiksi, ne tarrat heitin helvettiin sieltä kaulan ja bodyn välistä ja muutenkin tasoittelin pinnat siisteiksi.

Ei siinä mun mielestä kertakaikkiaan mitään vikaa ole, lakkaa on kaikkialla turhan paksusti ja työn laatu nyt ei ole ihan 100% mutta ei kai tollasella ole mitään merkitystä jos sitä kitaraa ajattelee ihan kitarana eikä minään taide-esineenä. Se 4-way switch mun piti vaihtaa pois mutta en jaksanut ruveta kolvailemaan.

Joo, pitää olla kyllä lakan ystävä tuon bajan kanssa:-) itselleni tuo bajan lakkaus sopii paremmin kuin ne usan satiinilakat joista en oikein tykkää. Tota tuliko sulle ongelmia sen mikkikytkimen kanssa? vai ihan muutenko vain meinasit sitä modailla? tuolle tallan aluslevylle en varmaan tee mitään (ainakaan aluksi), mutta kaulan joudun varmaan irroittamaan vielä tänään koska näyttää, että rassia pitää vähän kiristää ja meinaa laittaa ykstoistasen kilisetin siihen, niin samalla varmaa riivin sieltä tarrat veke jos niitä on kaulataskussa. Pleksin suojamuovin irrotan tietenkin ja kielia lasken pikkuisen alemmas. Satula vaikuttaa valmiiksi olevan sopivan korkuinen ja lopuksi säädän intonaation (odotankin sitä jännityksellä kun tässä on tämä perinteinen kolmen messinkipalan ratkaisu ja olen kuullut joillakin olleen inotnaation kanssa ongelmia).
hallu
07.10.2011 18:57:42
No nyt on uusi tele jotakuinkin säädöissä. Eli pistin RotoSound -011 - .048 kielisatsin ja kiristin vähä kaularassia, laskin kieliä alemmas ja säädin intonaation. Huomasin, että kaulan tyvessä on runkoon lovettu kolo kaulamikkipoteroon saakka josta päässee kaularassia säätämään kun pleksin irroittaa, mutta kaulan irroitus saatta olla kuitenkin yksikertaisempi operaatio. Uudet kielet varmaan edesauttoivat sitä, että intonaatio napsahti paikalleen ihan heittämällä ei mitään vaikeuksia wanhanaikaisista messinkitallapaloista huolimatta. Sellaisen huomion tein, että kun kieliuraa ei ole niin kieli saattaa helposti luistaa tallapalan säätöruuvia vasten joka saa sen samaan epäpuhtaasti ja lisäksi kielten välit tallapäässä ovat hiukan epätasaiset, mutta sen asian voinee helposti korjata halutessaan (itse ajattelin ettei tu häiritse koska oletan sen olevan telen ominaisuus).
Freewheeler
07.10.2011 21:50:36
hallu: No nyt on uusi tele jotakuinkin säädöissä. Eli pistin RotoSound -011 - .048 kielisatsin ja kiristin vähä kaularassia, laskin kieliä alemmas ja säädin intonaation. Huomasin, että kaulan tyvessä on runkoon lovettu kolo kaulamikkipoteroon saakka josta päässee kaularassia säätämään kun pleksin irroittaa, mutta kaulan irroitus saatta olla kuitenkin yksikertaisempi operaatio. Uudet kielet varmaan edesauttoivat sitä, että intonaatio napsahti paikalleen ihan heittämällä ei mitään vaikeuksia wanhanaikaisista messinkitallapaloista huolimatta. Sellaisen huomion tein, että kun kieliuraa ei ole niin kieli saattaa helposti luistaa tallapalan säätöruuvia vasten joka saa sen samaan epäpuhtaasti ja lisäksi kielten välit tallapäässä ovat hiukan epätasaiset, mutta sen asian voinee helposti korjata halutessaan (itse ajattelin ettei tu häiritse koska oletan sen olevan telen ominaisuus).

Perinteisesti Telen kaularaudan säätö on tehty "pleksin alta". Kunhan muistaa varoa kaulamikkiä ruuvaillessa..
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
H-Diddy
09.10.2011 19:54:39
Baja telessä ei oo häiriösuojausta joka onkin ainoa "modi" mitä omaani oon tehny. Eiku liimasin kuitenkin baseplaten tukevammin tallamikkiin kiinni joka kiersi jonkin verran. Loistava kitara ja onneksi olkoon.
Stone
10.10.2011 09:38:44 (muokattu 10.10.2011 09:39:23)

Vaihteeksi taas aina yhtä suosittu baja keskustelu pinnassa, joten kysytäänpä. Bajassa kun on mikkiasentoihin se painokytkin, jolla lisää soundivariaatioita, niin onko bajassa yhteensä siis 8 eri mikkivariaatiota? Kiinnostaa sikäli, kun välillä olen "leikitellyt" ajatuksella, että jos hulluuttani luopuisin Fender 60's cp Stratosta ja tilalle baja tele, niin millaista soundivastinetta bajan mikkivariaatioilla voisi saada verrattuna stratoon?
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
hallu
10.10.2011 10:25:13
Stone: Vaihteeksi taas aina yhtä suosittu baja keskustelu pinnassa, joten kysytäänpä. Bajassa kun on mikkiasentoihin se painokytkin, jolla lisää soundivariaatioita, niin onko bajassa yhteensä siis 8 eri mikkivariaatiota? Kiinnostaa sikäli, kun välillä olen "leikitellyt" ajatuksella, että jos hulluuttani luopuisin Fender 60's cp Stratosta ja tilalle baja tele, niin millaista soundivastinetta bajan mikkivariaatioilla voisi saada verrattuna stratoon?

Ei kai ihan kahdeksaa, vaan kuusi. Eli siinä on nähdäkseni siinä ykkös- ja kolmosasennossa tallamikki tai kaulamikki valittuna ja niille yksittäisille mikkiasennoille on vain yksi tila. Kakkos- ja nelosasennossa on niille mikeille yhdessä sarjaan- tai rinnakkainkytkentä ja sillä painokytkimellä saadaan aikaiseksi vaiheenkääntö eli minusta niitä variaatioita on kuusi.

Elä hyvä mies luovu stratosta, pistä miluummin se tele siihen rinnalle. Olen nyt soittanut paljon stratoa ja teleä rinnakkain. Tuntumaltaan ne ovat kovastikin samanlaisia (tuossa vanhassa sotaratsustratosani on vaahterainen otelauta jossa on sama radius kuin bajassa ja kaulaprofiilikin tuntuu ihan samalta eli paksukaulaisia ovat molemmat), mutta soundi on erilainen telen soundissa on enemmän kolinaa ja semmoista napsua (atikiksi tuota voisi joku sanoa) ja telen sointi on jotenkin voimakkaampi olisko se sustaini siinä erilainen, vaikka tallamikit kuulostavat molemmissa aika samanlaisilta. Stratossa se tremolo tuonee oman lisänsä siihen sointiin ja telessä on taas se iso aluslevy ja messinkitallapalat.

Itsekin löysin paljon bajasuitsutusta mnetistäkin enkä enää ihmettele. Kuten jo mainitsin niin tämä tele teki minuun aivan odottamattoman suuren vaikutuksen ja tuntuu ihan kuin tämä olisi aivan liian halpa kitara (no ei kai tämä oikeasti ole kun musafasunkin seinällä näitä pari roikkui, niin että pystyi oikein valitsemaan että kumman ottaa).
Stone
10.10.2011 11:21:49 (muokattu 10.10.2011 11:22:04)

hallu: Ei kai ihan kahdeksaa, vaan kuusi. Eli siinä on nähdäkseni siinä ykkös- ja kolmosasennossa tallamikki tai kaulamikki valittuna ja niille yksittäisille mikkiasennoille on vain yksi tila. Kakkos- ja nelosasennossa on niille mikeille yhdessä sarjaan- tai rinnakkainkytkentä ja sillä painokytkimellä saadaan aikaiseksi vaiheenkääntö eli minusta niitä variaatioita on kuusi.

Okei, oma muisti pätkii, kun viimeksi otin pelkää akustista sointia F-musiikissa bajasta.

Elä hyvä mies luovu stratosta, pistä miluummin se tele siihen rinnalle.

Jaa, ettei saa siis vakavasta asiasta laskea leikkiä...ei edes pilapäitenkään :)
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Kuha
10.10.2011 12:32:29

hallu:Kuten jo mainitsin niin tämä tele teki minuun aivan odottamattoman suuren vaikutuksen ja tuntuu ihan kuin tämä olisi aivan liian halpa kitara.

Harmittaa kun myin oman Bajani aikoinaan - pelkästään hyvän kaulan takia olisi pitänyt se säästää. Paljon hyvää Teleä pikkurahalla siinä.
H-Diddy
11.10.2011 14:17:41
Itellä vaihtu strato teleen juurikin sen takia etten keksinyt oikein käyttöä straton keskimikille ja tremoloakin tuli väänneltyä sen verran vähän ettei sitäkään paljoa ikävä ole. Onhan strato kyllä sellainen yleiskitara ettei paremmasta väliä, mutta telessä kaikki mulle turha loistaa poissaolollaan ja kontrollit on kivemmin sijoiteltu. Soundissakin on enemmän rähinää.
Bajassa se s-1 kytkin on hivenen turha omiin tarpeisiin. 4 asentoinen mikkivalitsin jakaa kans vähän mielipidettäni. Todella hyvä se soundi missä molemmat mikit rinnan mutta jotenki ketuttaa se neljäs asento. Hankaloittaa livesoitossa mikin vaihtoa ku ei voi vaan läväytellä sitä tallalta kaulalle ihan niin näppärästi. Harkitsenkin josko kolvais sen neljännen asennon s1 kytkimen taakse ja vaihtaisin kolmiasentoisen kytkimen.
jaripat
13.10.2011 08:34:39
Näistä on varmaan (ehkä?) ollut jo puhettakin, mutta en millään jaksa kahlata kahta pitkää ketjua läpi..
Onko kelleen tullu mielipidettä noista custom shopin "nocaster"-mikeistä?

Ite ostin moiset teleeni ja musta ne oli vähän vaisut. Laitoin sitten vanhat takasin. En kuitenkaan ollut kytkenyt niitä nocastereita niin, kuin ohjeissa neuvottiin, vaan ihan vaan vaihdoin ne vanhojen tilalle.

Mutta sitten tulikin ajatus tehdä tuollainen nocaster -replica, vieläpä ehkä relikoitukin.
Ja tästä päästään seuraavaan kysymykseen: miten hyvin tuollaisen vintagetallan, jossa on kolme tallapalaa, saa säädettyä hienovireeseen?

Ja vielä, kuka täällä kauppaa niitä siirtokuva logoja, jos vielä sellaisenkin haluaisi laittaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)