Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 553 54 55 56 57121 122 123 124 125
Legatus
28.10.2007 11:16:55
Kuopion DLX musiikissa on aina kauhean yrmeän näköset myyjät. Ei niiltä uskalla kysyä mitään ku pelkää, että ne alkaa haukkumaan sua. Sen sijaan Flangerissa on rento meininki.

Ne saattavat olla vähän yrmeän näkösiä tyyppejä, mutta jätkät on ihan helvetin mukavia. Asiakaspalvelun laadusta erinomainen arvosana. Ja jos Kuopion musaliikkeitten asiakaspalvelun tasot laitettaisiin järjestykseen niin se on:
1. DLX Musiikki
2. Flanger
3. Kuopion Musiikki

Ja Flanger on minun vakiokauppani, sieltä pyrin ostamaan kaiken, jos ei ole jotain niin sitten DLX:ään. Kuopion Musiikkiin en astu jalallani enää ikinä.!
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
FensonGibder
28.10.2007 11:48:22
No joo, eihän tässä asiassa ole kuin kaksi ääripäätä (huokaus..). Eihän ole mitenkään mahdollista, että löytyy asiakkaita (tai myyjiä) jotka ovat asiallisia vaikka eivät hymyilekään suu messingillä. Ei, pois sellaiset ajatukset.

Eihän tässä ole kysymys mistään henkilökemioista! Kauppa on kauppaa. Myyjän homma on myydä tuotteet ja ottaa rahat pois vaikka olis hankalampikin tyyppi astunut kauppaan.

Ei asiakkaan tarvitse mitenkään erikseen ANSAITA hyvää palvelua.

Jos myyjä ei halua AINA palvella asiakasta parhaan osaamisensa mukaan niin omistajana alentaisin palkkaa tai antaisin lopuksi potkut moiselle kermapersemyyjälle.

Jos taas liikkeen omistaja itse ei anna hyvää palvelua asikkaalle, niin se taas on paskempi tilanne varsinkin pienillä paikkakunnilla. Tähän voi reagoida vain jättämällä menemättä moiseen putiikkiin. Pienillä paikkakunnilla sana leviää nopeasti eli siitä vain kertomaan kaikille huonoista kokemuksista.

Tässä yksinkertaiset ohjeet sekä asikkaalle että kaupalle:
- asiakas ilmaisee myyjälle selkeästi kaupassa vierailun tarkoituksen (osto, testi, tms.)
- asiakas kohtelee testaamiaan tuotteita mitä suurimmalla varovaisuudella
- myyjäpuoli pitää kiinni siitä mitä lupaa asiakkaalle (hinnat, toimitusajat yms.)

Jos lupaus ei toteudu niin asikkaalla on täysi oikeus olla tyytymätön palveluun ja narista siitä.

Eli vielä kerran: Asiakkaan ei tarvitse ANSAITA hyvää palvelua. Kaupan pitää taas antaa aina parasta mahdollista palvelua.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Bookkeeper
28.10.2007 15:34:26
Asiakkaan ei tarvitse olla ystävällinen eikä hymyillä. Se on myyjän toimenkuva.

Ystävällinen käytös on ihan kaikkien toimenkuva. Kts. sosiaalisen kanssakäymisen perusteet...

Asiakkaita on monenlaisia. Joitain hymyilevä ("virnuileva") myyjä saattaa ärsyttää. Osa haluaa soitella niillä kipsoneilla rauhassa, ilman että myyjä häiritsee jammailua tarjoamalla palvelua. Periaatteessa myyjän tulisi palvella kaikkia parhaan kykynsä mukaan. Siis periaatteessa. Tosielämässä v-mäinen asiakas/pomo/alainen vaikuttaa omalla käytöksellään saamaansa kohteluun.

Asiakkaan ei tarvitse ansaita palvelua - 100% totta. Jos ihmiset haluavat pitää kiinni "mä en väistä koska mulla on oikeus ajaa tällä kaistalla"-ajattelutavasta, niin mikäs siinä. Tepastelkaa liikkeeseen kiukkuinen ilme naamalla, käyttäytykää epäystävällisesti ja tulkaa sitten tänne itkemään kun viereinen asiakas sai ystävällisempää palvelua/enemmän alennusta ;-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Painajaismainen
28.10.2007 15:45:17 (muokattu 28.10.2007 15:45:26)
Asiakkaana koetan olla iloinen ja ottaa huomioon sen että ei niitä myyjiä välttämättä haluta palvella asiakasta joka on noussut väärällä jalalla vuoteesta ja on v**tumainen hapannaama, vaikka pitäisikin.

Reilu peli molemmin puolin niin kauppa luistaa. 15 vuotiaaksi olen aina saanut asianmukaista ja hyvää palvelua (not KPO:n äf).
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjän mokoma" - ötzi
Bookkeeper
28.10.2007 15:47:59
Jos myyjä ei halua AINA palvella asiakasta parhaan osaamisensa mukaan niin omistajana alentaisin palkkaa tai antaisin lopuksi potkut moiselle kermapersemyyjälle.

Potkut kaikille? :-)

Sama homma ruokakaupoissa, kodinkoneliikkeissä, matkatoimistoissa...täydelliset asiakaspalvelijat ovat kiven alla. Jos ihan rehellisiä ollaan, kuinka moni suomalainen _oikeasti_ tekee työnsä AINA niin hyvin kuin osaa? Jos kunnan työmies ei AINA halua kaivaa ojaa, potkut. Jos kansanedustaja ei AINA halua palvella kansaa, potkut. Jne.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
merirosvokissa
28.10.2007 15:52:43
Sama homma ruokakaupoissa, kodinkoneliikkeissä, matkatoimistoissa...täydelliset asiakaspalvelijat ovat kiven alla. Jos ihan rehellisiä ollaan, kuinka moni suomalainen _oikeasti_ tekee työnsä AINA niin hyvin kuin osaa? Jos kunnan työmies ei AINA halua kaivaa ojaa, potkut. Jos kansanedustaja ei AINA halua palvella kansaa, potkut. Jne.

Tämä on ikävä kyllä totta, ihmisiä kun ei aina varmastikaan jaksa kiinnostaa se työ, saati mikään muukaan, ihmisiä ne kauppiaatkin ovat.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal
Vapour
28.10.2007 16:15:46
No joo, eihän tässä asiassa ole kuin kaksi ääripäätä (huokaus..). Eihän ole mitenkään mahdollista, että löytyy asiakkaita (tai myyjiä) jotka ovat asiallisia vaikka eivät hymyilekään suu messingillä. Ei, pois sellaiset ajatukset.

Tietty. Tarkoitin lähinnä, että ei kenenkään tartte kertää urpoilua muiden taholta asemansa takia, ainakaan kun on kyseessä soitinkauppias ja asiakas. Myyjän ei tartte kuunnella idioottia asiakasta ja päinvastoin. Eri asia on tietty se, että myyjille on aina taloudellisesti kannattavaa suhtautua tilanteisiin stoalaisesti. Asiallisen kuivakkaasta palvelusta on hyvä esimerkki esmes Levytukku, jossa palvelu ei mitenkään hymyilevää ole, mutta kautta linjan laadukasta.

Kaikki me ollaan ihmisiä kuitenkin.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
FensonGibder
28.10.2007 18:21:26
Tietty. Tarkoitin lähinnä, että ei kenenkään tartte kertää urpoilua muiden taholta asemansa takia, ainakaan kun on kyseessä soitinkauppias ja asiakas. Myyjän ei tartte kuunnella idioottia asiakasta ja päinvastoin.

Ai että asiakaat on urpoja jotka tulee vittuilemaan kauppaan paremman tekemisen puutteessa?

Ollaanko me kaikki täällä urpoja jotka on saanut huonoa palvelua liikkeessä - eli 95% Muusikoiden.nettiläisistä?

Ja asiakaspalvelutehtävissä tapaat kaikenlaisia ihmisiä, et voi itse valita niitä joilla on kauneimmat kulmakarvat.

Sairaanhoitajatkin joutuu vaihtamaan paskalakanat kaikkein urpoimmiltakin vittuilijoilta.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
bfoc
28.10.2007 18:34:32
Tietty. Tarkoitin lähinnä, että ei kenenkään tartte kertää urpoilua muiden taholta asemansa takia, ainakaan kun on kyseessä soitinkauppias ja asiakas. Myyjän ei tartte kuunnella idioottia asiakasta ja päinvastoin.

Pitää paikkansa. Jos tyypistä ei ole kuin riesaa, voipi antaa porttarin kauppaan. Tietysti uusia mahdollisia asiakkaita ja eritoten vanhoja hyviä asiakkaita on syytä palvella hyvin. Nykyään kyllä kaikki firmat vakuutusyhtiöistä kännyoperaattoreihin yrittää haalia uusia asiakkaita ja vanhat asiakkaat maksavat korkeampia hintoja, mikä on mun mielestä aika hanurista.

Eri asia on tietty se, että myyjille on aina taloudellisesti kannattavaa suhtautua tilanteisiin stoalaisesti. Asiallisen kuivakkaasta palvelusta on hyvä esimerkki esmes Levytukku, jossa palvelu ei mitenkään hymyilevää ole, mutta kautta linjan laadukasta.

Mun mielestä asiantunteva myyjä, joka auttaa tarvittaessa ja muuten jättää rauhaan on parempi kuin virnuileva hemmo joka levittää takkinsa jalkojen juureen ja toimii kitarapallina. Siis en kaipaa nöyristelyä vaan mielummin asiantuntemusta ja testirauhaa.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
bfoc
28.10.2007 18:40:25
Ai että asiakaat on urpoja jotka tulee vittuilemaan kauppaan paremman tekemisen puutteessa?

Valtaosa ei mutta kyllä näitäkin löytyy. Ihan jopa yritysten välisessä toiminnassa. Useimmiten sellaisia jotka on pakotettu käyttämään a:ta vaikka haluiais itse b:tä. Hinnasta sen sit huomaa.

Ollaanko me kaikki täällä urpoja jotka on saanut huonoa palvelua liikkeessä - eli 95% Muusikoiden.nettiläisistä?
Tunnustaudun. Kehtasin erästäkin suurehkoa useassa kaupungissa toimivaa firmaa pyytää tilaamaan kitaran (alle 500€) testattavaksi. Vastaus oli "Saattaa olla mahdollista." ja 3 kuukauteen ei kuuluntu mitään. Vein tyhmän itseni ja tyhmän luottokorttini toiseen firmaan. Ei jaksa vaivata niitä fiksuja enää siinä toisessa afäärissä

Ja asiakaspalvelutehtävissä tapaat kaikenlaisia ihmisiä, et voi itse valita niitä joilla on kauneimmat kulmakarvat.
Ei, mutta asenteella, reagointinopeudella ja hinnoittelulla voi vaikuttaa siihen tuleeko se idiootti uudestaan heiluttamaan kulmakarvojaan. Jos tavoitteet täyttyy muutenkin ei kaikkia pököjä tarvitse paapoa.

Sairaanhoitajatkin joutuu vaihtamaan paskalakanat kaikkein urpoimmiltakin vittuilijoilta.
Mutta urpot makailee skeidoissaan pidempään kun fiksut...
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Eemil
29.10.2007 10:20:12

Eli 59775 jäsentä! Nyt musiikkiliikkeiden on aika aloittaa kyllä petraus jos tämä pitää paikkansa.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
CanYouStayStill
29.10.2007 10:57:09

Kuopion DLX musiikissa on aina kauhean yrmeän näköset myyjät. Ei niiltä uskalla kysyä mitään ku pelkää, että ne alkaa haukkumaan sua. Sen sijaan Flangerissa on rento meininki.

No itse sain ainakin loistavaa palvelua siellä käydessäni. Ei ole koiraa karvoihin katsomista. Tai sitten itse olin vain pelottavampi...
Vapour
29.10.2007 12:07:06

Joo, just tätähän mä tarkoitin...

Ehkä mun ei vaan pitäis kirjoittaa mitään, kun kaikki tarkoittamani kääntyy ympäri ja ymmärretään väärin. Valtaosa asiakkaista on fiksua ja siistiä porukkaa, ja löytyypä jokunen kliffa myyjäkin täältä pohjolan perältä. On mulle nihkeilty myyjien taholta, mutta olen saanut myös ihan helvetin hyvää palvelua.

Eiköhän tää ole mun osalta tässä.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
speech
29.10.2007 15:25:29

DLX:ssä olen aina saanut suorastaan järkyttävän hyvää palvelua. Siellä on ilo asioida.
Skebaristi
29.10.2007 15:35:56

Minä olen saanut DLX:ssä aina hyvää palvelua. Flanger on muuten ihan ok, mutta tuntuu että ei siellä viitsi mitään testata, kun alkaa hirmu tyrkyttäminen.
Möö
Painajaismainen
29.10.2007 15:38:51
Minä olen saanut DLX:ssä aina hyvää palvelua. Flanger on muuten ihan ok, mutta tuntuu että ei siellä viitsi mitään testata, kun alkaa hirmu tyrkyttäminen.

Tuo on muuten totta. :) Mukavia heppujahan ne muuten, intoa riittää.
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjän mokoma" - ötzi
juici
29.10.2007 16:09:11

Pitäkää mielessä, että kyseessä on yksityisyrittäjän pitämä paikka, ei raha itsestään juokse kassaan.
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
Traditional
29.10.2007 16:52:07
jos Kuopion musaliikkeitten asiakaspalvelun tasot laitettaisiin järjestykseen niin se on:
1. DLX Musiikki
2. Flanger
3. Kuopion Musiikki

Ja Flanger on minun vakiokauppani, sieltä pyrin ostamaan kaiken, jos ei ole jotain niin sitten DLX:ään. Kuopion Musiikkiin en astu jalallani enää ikinä.!

Komppia. F:ää voisi verrata Ahoseen nääsvillessä.
Musical violence since '05
dk2mes
30.10.2007 17:45:37
Meijjän rumpalin täti/vastaava meni ostamaan tälle kapuloita lahjaksi. Myyjä myi sille vispilät "hevikapuloina". Paikka Oulun Musiikki-Kullas.

Sitte toinen:
Pistin äitini hakemaan plektroja.

Dramatisoitu kun en ite paikalla ollu mutta kuitenkin

Äiti: Poijalle pitäs saada plektroja.
Myyjä: Minkä laisia, jazz plektroja vai?
Äiti: En tiiä. Heviä se soittaa kitaralla.
Myyjä: No pistetään tämmöset..

Sainpahan sitte semmosia plekuja että ei meinaa kätteen sopia.. Onneksi veli soittaa bassoa että sille ne passaa oikeen hyvin. Paikka tässäkin Kullas.

Että tämmöstä tälläkertaa..
bfoc
30.10.2007 19:55:51
Dramatisoitu kun en ite paikalla ollu mutta kuitenkin

Äiti: Poijalle pitäs saada plektroja.
Myyjä: Minkä laisia, jazz plektroja vai?
Äiti: En tiiä. Heviä se soittaa kitaralla.
Myyjä: No pistetään tämmöset..

Sainpahan sitte semmosia plekuja että ei meinaa kätteen sopia.. Onneksi veli soittaa bassoa että sille ne passaa oikeen hyvin. Paikka tässäkin Kullas.

Että tämmöstä tälläkertaa..

Milläs se myyjä voi tietää mitä plekuja sä käytät jos et mutsilles kerro? Se ei ole meedio vaan normaali kaupansetä. Ens kerralla varmaan iannat tarkemmat ohjeistukset?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)