![]() 16.06.2021 16:55:44 | |
---|---|
Kassalta ostettuna kaikki on kallista. | |
![]() 16.06.2021 17:01:55 | |
kojones: Kassalta ostettuna kaikki on kallista. Näin se vaikuttaa olevan. No jatkossa vain laatikkoon ja automaattiin. Loppuu kassaduunitkin. | |
![]() 16.06.2021 18:12:31 | |
Pikkutavaraa briteistä alle tullin maksurajan. Piti kuitenkin tullata ja siellä se on nyt odottanut 3 viikkoa statuksella "tullaus tehty". Tämä ja aiempi linkki tullausongelmista ei kyllä oikein houkuttele tilailemaan EU:n ulkopuolelta. Suomesta ja EU:sta paketit on kyllä tulleet nopsasti, joten ei pääse valittamaan. Got a six-string heartbeat | |
![]() 16.06.2021 19:18:16 (muokattu 16.06.2021 19:21:11) | |
Kyllä lähetys on saman hintaista tiskiltä ja netin kautta. Voi olla, että se mistä tilasit sen kirjan, on joku isompi toimija ja sillä on Postin kanssa diili. Tai sitten lähettää tappiolla. Mä itse suosin aina maxikirjettä, sekä Suomeen, että ulkomaille. Se on kaikista halvin vaihtoehto yleensä. Tavallinen kirje mitoilla 25 x 35,3 x 3 cm, 2 kg on 3,70€. Niin tiskiltä kuin netin kautta. Heti kun paksuus menee yli tuon 3 cm, tulee lisää hintaa aika rutkasti, koska ei mahdu postiluukusta. Je suis 190221 | |
![]() 16.06.2021 20:00:00 | |
Henri Henri Olavi: Kyllä lähetys on saman hintaista tiskiltä ja netin kautta. Voi olla, että se mistä tilasit sen kirjan, on joku isompi toimija ja sillä on Postin kanssa diili. Tai sitten lähettää tappiolla. Mä itse suosin aina maxikirjettä, sekä Suomeen, että ulkomaille. Se on kaikista halvin vaihtoehto yleensä. Tavallinen kirje mitoilla 25 x 35,3 x 3 cm, 2 kg on 3,70€. Niin tiskiltä kuin netin kautta. Heti kun paksuus menee yli tuon 3 cm, tulee lisää hintaa aika rutkasti, koska ei mahdu postiluukusta. Noin mäkin luulin. Mutta hinnat on menneet uusiksi. Vain alle 250g kirjeet on 3,70€. Sen jälkeen maksaa 7,40€. Ja vituttaa koska toi oli avaamaton kirje ja jos olisin fiksuna tiennyt tästä, olisin punninnut tuon ja repinyt ylimääräistä pahvia pois tai laittanut kympin pokkarin kirjekuoreen. | |
![]() 16.06.2021 20:19:36 | |
Tympee Huttunen: Noin mäkin luulin. Mutta hinnat on menneet uusiksi. Vain alle 250g kirjeet on 3,70€. Sen jälkeen maksaa 7,40€. Ok. Eivät ole päivittäneet hintoja sitten. Tuo olisi mennyt halvemmalla maxikirjeenä. Ja vituttaa koska toi oli avaamaton kirje ja jos olisin fiksuna tiennyt tästä, olisin punninnut tuon ja repinyt ylimääräistä pahvia pois tai laittanut kympin pokkarin kirjekuoreen. Joo. Nää on näitä kun saa aina arvailla, onko jokin muuttunut hinnassa, painossa tai dimensioissa, mutta sitä ei ole mihinkään ilmoitettu. Paitsi siellä tiskillä sitten. Mä lähetän about viikottain jonnekin päin maailmaa pari pakettia ja enimmäkseen kaikki sujuu kyllä hyvin. Kallis puljuhan se on, mutta muu maailmakin alkaa ottaa pikkuhiljaa meitä kiinni hinnoissa. Je suis 190221 | |
![]() 17.06.2021 22:10:37 | |
Mape: Pikkutavaraa briteistä alle tullin maksurajan. Piti kuitenkin tullata ja siellä se on nyt odottanut 3 viikkoa statuksella "tullaus tehty". Tämä ja aiempi linkki tullausongelmista ei kyllä oikein houkuttele tilailemaan EU:n ulkopuolelta. Suomesta ja EU:sta paketit on kyllä tulleet nopsasti, joten ei pääse valittamaan. Maksoitko Postin käsittelymaksun? Ilman sitä ei liikahda. Ja vinkkinä jatkon varalle: jos arvo on alle tullausrajan niin tullille sähköpostia jossa pyytää vapautusta, säästyy tuolta Postin maksultakin. | |
![]() 18.06.2021 13:31:13 | |
kojones: Maksoitko Postin käsittelymaksun? Ilman sitä ei liikahda. Ja vinkkinä jatkon varalle: jos arvo on alle tullausrajan niin tullille sähköpostia jossa pyytää vapautusta, säästyy tuolta Postin maksultakin. Tuo postin käsittelymaksu tullauksessa on kyllä melko perberistä, siinä ollaan maksettu kuitenkin postitus haluttuun paikkaan jo ja postilla ei muuta tekoa siinä ole, kuin tehdä hommansa mistä on jo maksettu... Liekö voivat lähettää edes takasin sitä pakettia, eli pitäsköhän sitä tilata kiinasta pumpulia, paljon... kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 18.06.2021 14:29:53 | |
Ei tarvitse ohjeistuksen mukaan maksaa tuota Postin käsittelymaksua kun jää rajan alle. Tulli ei myöskään ohjeistuksen mukaan enää vapauta noita eli ainoa tapa on tullauspalvelun kautta ns. nollatullaus. https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus Voit joissain tapauksissa saada Postilta saapumisilmoituksen tullattavasta lähetyksestä, vaikka sen arvo olisi enintään 22 euroa. Tämä voi johtua esimerkiksi siitä, että Posti ei tiedä lähetyksen arvoa. Jos arvonlisäveron määrä jää alle viiden euron, sitä ei tällä hetkellä yleensä tarvitse maksaa. Sinun pitää kuitenkin tullata lähetys, jotta saat sen Postilta. Et voi enää aiempaan tapaan pyytää Tullilta tällaisen lähetyksen vapautusta sähköpostitse. Tee tullaus osoitteessa tulli.fi/tullaa-pakettisi Jos lähetyksestä ei tarvinnutkaan maksaa veroja, ei Postin käsittelymaksuakaan peritä. Tee vain vapautuspyyntö: huolinta@posti.com Ja tullin mailista, kun sinne viestittelin aiemmin: Suomeen Euroopan unionin ulkopuolelta lentäen saapuvista postilähetyksistä on pitänyt antaa 15.3.2021 lähtien turvatietoilmoitukset ennen tavaroiden lastausta lähtömaassa. Uudistuksesta johtuen, osassa lähetyksiä Posti ei pystynyt toimittamaan Tullille tarvittavaa uutta ilmoitusta puutteellisten tietojen takia. Näiden turvatietoilmoitusten takia Tulli ei enää pysty lähetyksiä vapauttamaan, joten ainoa tapa saada lähetys on Tullata lähetys ja näin Posti voi toimittaa paketin sinulle. Kun teet tullauksen/tulliselvityksen, siitä tulee ns. nollatullaus, eli ei tarvitse maksaa mitään. Myöskään Postin käsittelymaksua ei tarvitse maksaa. Ohjeet oli kyllä alun perin ristissä mitä Postin saapumisilmoituksessa luki ja mitä Tullin palvelusta tuli automaattivastauksena eli ilmeisesti prosessit vähän hakee vielä malliaan. Tuossa yllä olevassa linkissä olikin tuollainen erilainen vapautuspyyntö postin kautta, joten pitää varmaan sieltä koittaa seuraavaksi kun ei pakettia nyt ole näkynyt. Got a six-string heartbeat | |
![]() 18.06.2021 15:07:51 | |
korvaoo: Tuo postin käsittelymaksu tullauksessa on kyllä melko perberistä, siinä ollaan maksettu kuitenkin postitus haluttuun paikkaan jo ja postilla ei muuta tekoa siinä ole, kuin tehdä hommansa mistä on jo maksettu... Liekö voivat lähettää edes takasin sitä pakettia, eli pitäsköhän sitä tilata kiinasta pumpulia, paljon... Mua hämää tossa eniten se, että maksu on kiinteä. Aivan sama, onko kyseessä 23€ vai 2000€ tuote. Prosentuaalisesti se 2,90€ tuntuu kovalta 23€ tuotteessa, 2000€ tuotteessa ihan yhdentekevää. Tänään viimeksi tein tuontitullauksen itse. En ole edes harkinnut tullauksen tekemisen siirtämistä Postille. Muutoinhan Posti toimii hyvin. Ihmiset itse vain saisivat hakea pakettinsa automaateista sukkelaan. En ymmärrä sitä että automaateissa roikotetaan paketteja vuorokaudesta toiseen. moving in stereo | |
![]() 19.06.2021 10:09:22 | |
korvaoo: eli pitäsköhän sitä tilata kiinasta pumpulia, paljon... Kiina on ollut taloussodassa länsimaiden kanssa jo pitkään ja sellaista toimintaa ei ehkä kannattaisi tukea kovin innokkaasti. Minusta jokaisen länsimaisen ihmisen velvollisuus olisi osallistua sotaan Kiinaa vastaan siltä osin kuin se on mahdollista. | |
![]() 19.06.2021 11:42:54 | |
Miksi muut saavat käydä taloussotaa, mutta Kiina ei? Toki Kiinassa on valtavasti ongelmia, eivätkä ihmisoikeusloukkaukset ole niistä pienimmät. Siksi mielestäni Kiinaa voi boikotoida oikein hyvin, mutta ei sen takia, että yrittävät kasvattaa ja sanella talouttaan omien ehtojensa mukaisesti, koska niin tekevät kaikki muutkin. Je suis 190221 | |
![]() 19.06.2021 11:59:30 | |
olisi osallistua sotaan Kiinaa vastaan No siis kyseessä tietenkin läpipasko ja ihmisoikeuksiin ja -arvoon perseensä pyyhkivä kommaridiktatuuri, mutta eiköhän rauhanomainen boikotointi kuitenkin riitä? Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. | |
![]() 19.06.2021 14:20:30 | |
korvaoo: Tuo postin käsittelymaksu tullauksessa on kyllä melko perberistä On. Itellä oli kanssa tuollainen alle maksurajan jäänyt tullaus ja kaikki meni tullin sivuilla ok maaliin asti. Seuraavana päivänä tuli postilta tekstari että vapauta lähetyksesi maksamalla käsittelymaksu tms.. En tiennyt että sähköpostillakin olisi voinut vapauttaa. | |
![]() 19.06.2021 20:05:47 | |
Tuo pyyntö huolinta@posti.com muuten toimi minulla eli paketti oli jäänyt johonkin luuppiin ja pistivät se nyt eteenpäin kun pyysin tuolta. Toivottavasti jatkossa toimii vähän paremmin tuo systeemi eikä tarvitse erillisiä maileja lähetellä. Got a six-string heartbeat | |
![]() 28.06.2021 19:37:16 (muokattu 29.06.2021 09:22:33) | |
mettän peikko: Aikaisemmin olen päässyt postin kanssa helpolla, eikä ongelmia ole ollut. Nyt kuitenkin eräs paketti on ollut seurannan mukaan kohta jo viikon r-kioskissa johon se on jätetty. Lisäksi äsken yritin viedä pakettia automaattiin ja siellä lokerossa oli jo valmiina paketti. En kehdannut jättää omaa pakettia sinne. Pitää kai ostaa lähetys uusiksi jotta saan paketin liikkelle. Huomenna voi sitten aloittaa taistelun byrokraattien kanssa. Jep, mulla kävi sama. Sitten uusin suoritus: ulkomailta saapui paketti. En kyttäillyt sitä aktiivisesti kun arvelin että kyllä se sieltä tulee, mutta satuin nyt sitten kuitenkin perjantaina eBayn kautta vilkaisemaan että missäs mennään. Siellähän näkyikin että paketti on levännyt jo pari viikkoa noutopisteessä, viimeinen säilytyspäivä tiistaina, ja minulle ei tietystikään ollut tullut minkään sortin ilmoitusta. No, eipä siinä, eikun hakemaan kerta lähetystunnus ja sen mukana paketin historia löytyy. No elähä mittään, eihän ne siellä kaupan postissa tiedä paketista sitten mitään. "Juu meillä ei tässä näy sitä ja tätä ja tuota." -Voitko tehdä mitään, katsoa vaikka tuosta selkäsi takaa hyllystä? "Ei pysty, soita aspaan. Voe jeesuksen saatana. No, maanantaina sitten soitan aspaan, josta kerrotaan hyllykoodi jolla voin uudemman kerran pyöräillä noutamaan mokomaa murheenkryyniä ja kertoa postin tädille MISSÄ HÄNEN FIRMANSA SYSTEEMIN SISÄLLÄ OLEVA PALIKKA ON! vOE helevettiläinen melkein ärsytti. Ei tulis mieleenkään omassa työssä että jos joku meidän systeemi ei toimi niin asiakas soittaa jonnekin tukeen sitä selvittämään enkä minä itse, mitä helvettiä. Niinno, unohdin että enhän minä tässä tapauksessa ole postin asiakas vaan uhri, asiakas oli se lähettäjä. Kuitenkin, kelvotonta toimintaa. Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 29.06.2021 06:27:22 | |
Ei pysty, soita aspaan En nyt mitenkään halua väheksyä kärsimystäsi, mutta jos siellä hyllyssä on semmoiset seitsemänsataa lähetystä eikä hyllykoodia tiedetä, niin penkomatta se jäisi ehkä sinultakin. Tai minulta. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. | |
![]() 29.06.2021 07:11:46 (muokattu 29.06.2021 07:13:44) | |
Noissa tekstarilla tulevissa lähetyksien ilmoituksissa on ilmoitettu se hyllykoodi, se kannattaa aina mainita jos se täti ei osaa lukea sitä puhelimen näytöltä. Helpottaa ja nopeuttaa. | |
![]() 29.06.2021 11:43:34 | |
ilmoitettu se hyllykoodi Jep. Itse sanon aina pelkän hyllärin kun jotain haen, helpottaa ja nopeuttaa kummasti. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. | |
![]() 29.06.2021 12:20:50 | |
msalama: En nyt mitenkään halua väheksyä kärsimystäsi, mutta jos siellä hyllyssä on semmoiset seitsemänsataa lähetystä eikä hyllykoodia tiedetä, niin penkomatta se jäisi ehkä sinultakin. Tai minulta. Jos on olemassa jokin postipaketin toimituspalvelu, jota myydään asiakkaille, niin kyllä sen pitäisi olla ketjun sisäinen asia vastata logistiikan toimivuudesta ja soitella toisilleen esim. aspaan ja selvitellä hyllypaikkoja. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)