Juzpe 29.09.2015 12:04:41 | |
---|
Rämppy: GeorgeL kulmaplugeihin saa semmoisia irtohattuja, jotka estää plugin "korkin" löystymisen. Ei sillä, että mulla olisi ilman hattujakaan ongelmaksi asti liitokset löystyneet. George L:ssä lähinnä vituttaakin niiden liitosten tekeminen alun alkaen. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Åboensis 29.09.2015 18:14:58 (muokattu 29.09.2015 18:15:12) | |
---|
RikuKS: Maukas lankku! Perhana kun itsekkin tajuaisin että noin vähällä määrälläkin pärjäisi ihan hyvin! ;) Kas, kiitos. Oikeasti! Itte olen joskus vastaavasti kuolastellut noita teikäläisen Analogmaneja - pahuksen komean näköisiä/ kuuloisia purnukoita ;D. Sitä paitsi teillä on erittäin hyvä maku päähineissä, sir. Niin, ja pakko tulla toimeen vähillä muljuttimilla kun isompikaan määrä ei ole tehnyt omasta soitosta yhtään sen kummoisempaa - testattu on ;D. Tuli turhan kalliiksi. Välillä on sitten menty sinne toiseenkin ääripäähän ja soitettu pelkällä kitara - piuha - styrkkari -meiningillä. Suosittelen kokeilemaan, se on yllättävän vapauttavaa. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Numb 29.09.2015 19:00:25 | |
---|
Tällä hetkellä ja jo jonkin aikaa on menty Budwah - Mooer Pitch Box - i. Kane phaser - i. Kane clean boost - viri. Mooerikin on aika turha, yhden harvoin soitetun biisin a-osassa käytössä. Kanavanvaihtopolkusin on laudasta erillään. Nää riittää mulle. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Gabe 29.09.2015 20:14:01 (muokattu 29.09.2015 20:14:52) | |
---|
Tällä hetkellä jo jonkin aikaa menty: Kitara-piuha-vahvistin. e. Reverb ja tremolo löytyy koneesta ihan omasta takaa, ja niillä on kyllä käyttöä ihan kivasti. |
Åboensis 29.09.2015 21:41:01 | |
---|
Gabe: Tällä hetkellä jo jonkin aikaa menty: Kitara-piuha-vahvistin. e. Reverb ja tremolo löytyy koneesta ihan omasta takaa, ja niillä on kyllä käyttöä ihan kivasti. Reverbihän ei ole efekti, se on osa elämää. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
RikuKS 29.09.2015 22:38:57 | |
---|
Åboensis: Kas, kiitos. Oikeasti! Itte olen joskus vastaavasti kuolastellut noita teikäläisen Analogmaneja - pahuksen komean näköisiä/ kuuloisia purnukoita ;D. Sitä paitsi teillä on erittäin hyvä maku päähineissä, sir. Niin, ja pakko tulla toimeen vähillä muljuttimilla kun isompikaan määrä ei ole tehnyt omasta soitosta yhtään sen kummoisempaa - testattu on ;D. Tuli turhan kalliiksi. Välillä on sitten menty sinne toiseenkin ääripäähän ja soitettu pelkällä kitara - piuha - styrkkari -meiningillä. Suosittelen kokeilemaan, se on yllättävän vapauttavaa. Hah, kiitos hattu-diggauksesta! On tullut välillä soitettua treenit pelkällä Sun Facella ja kieltämättä on ihmetellyt kuinka hyvin silläkin voisi kaiken vetää. Mutta sitten iskee se "mutta kun toi ja toikin on kiva purkki"-syndrooma ja seuraavissa reeneissä on taas kaikki nakuttimet völjyssä. :D |
ÄrGee 29.09.2015 23:18:10 | |
---|
Pedaalit ovat vahvarin päällä treenikämpällä, mutta vielä se päivä koittaa jolloin ne ovat kiinni laudassa... ja hurinaa aiheuttava surkea 1spot heivattuna helvettiin. Onko kellään vinkkejä johdotuksen toteuttamiseen pedaalien sekä efektiloopin ja laudan välillä? Mielellään kohtuuhintaisia eikä mitään Custom Soundsin johtoviuhkoja. |
Juzpe 29.09.2015 23:38:23 | |
---|
ÄrGee: Pedaalit ovat vahvarin päällä treenikämpällä, mutta vielä se päivä koittaa jolloin ne ovat kiinni laudassa... ja hurinaa aiheuttava surkea 1spot heivattuna helvettiin. Onko kellään vinkkejä johdotuksen toteuttamiseen pedaalien sekä efektiloopin ja laudan välillä? Mielellään kohtuuhintaisia eikä mitään Custom Soundsin johtoviuhkoja. No... jos sulla menee laudasta suora signaali nupille, nupin effuloopin sendistä lautaan ja takaisin, sekä 1-2 inserttipiuhaa tai midipiuhan vahvarin ohjaamiseen, niin helposti satasen läjä kaapelia, jos pituutta on edes jonkin verran ja ihan paskinta metrilakua ei halua laittaa. Siihen sitten suojasukka päälle ja nippusiteillä koko homma kasaan. Mulla on vielä lavakaapelin lavan puoleisessa päässä ekalla parialla metrillä sellainen kova muovinen suojus. Ei oo halpaa lystiä tommonen vaikka ittekin tekis, mutta hajonneet lakut vituttas keskimäärin enemmän. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
ÄrGee 30.09.2015 00:19:15 | |
---|
Juzpe: No... jos sulla menee laudasta suora signaali nupille, nupin effuloopin sendistä lautaan ja takaisin, sekä 1-2 inserttipiuhaa tai midipiuhan vahvarin ohjaamiseen, niin helposti satasen läjä kaapelia, jos pituutta on edes jonkin verran ja ihan paskinta metrilakua ei halua laittaa. Siihen sitten suojasukka päälle ja nippusiteillä koko homma kasaan. Mulla on vielä lavakaapelin lavan puoleisessa päässä ekalla parialla metrillä sellainen kova muovinen suojus. Ei oo halpaa lystiä tommonen vaikka ittekin tekis, mutta hajonneet lakut vituttas keskimäärin enemmän. Jos selviäisi 20-30 eurolla per 6-metrin piuha, laittaisi kasaan nippusiteillä ja suojaisi paketin suojasukalla. Kaapelinsuojaputkea rakennustarvikeliikkeestä... tein itse ja säästin -meiningillä. |
Rämppy 30.09.2015 08:40:27 | |
---|
Juzpe: George L:ssä lähinnä vituttaakin niiden liitosten tekeminen alun alkaen. Jaa? Mun mielestä ei juurikaan voisi olla vaivattomampi homma. Piuha sisään, taitto 90 asteen kulmaan ja korkki kiinni. Homma vie niin lyhyen ajan, että pitää olla tosi alhainen vitutuskynnys jos siinä ajassa alkaa v-käyrä nousta :D Saahan sitä sanoa. |
Gabe 30.09.2015 13:04:58 | |
---|
Åboensis: Reverbihän ei ole efekti, se on osa elämää. Täysin totta turiset. |
Åboensis 30.09.2015 14:47:30 | |
---|
Gabe: Täysin totta turiset. Kerrankin XD. (Virhe. Liian lyhyt, tyhjänpäiväinen ja turha egonpullistelukirjoitus.) "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Numb 30.09.2015 14:56:56 | |
---|
Reverbissä parasta on se, että sen saa pois päältä. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Laulava Kylätohtori 30.09.2015 15:13:46 | |
---|
Numb: Reverbissä parasta on se, että sen saa pois päältä. Täysin totta turiset. :D Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Sarko 30.09.2015 15:25:37 | |
---|
Höpsis, reverb on ystävä, etenkin tyylitajuisesti ja maltilla käytettynä. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gabe 30.09.2015 17:34:14 | |
---|
Reverb, delay ja tremolo ovat oikeastaan ainoita efektejä millä koen minkäänlaista käyttöä. Aika hillitysti noitakin tulee kyllä käyteltyä, mutta kuitenkin. Oikea nauhakaiku pitäisi jossain välissä vielä laittaa. |
Puavali 30.09.2015 17:41:24 | |
---|
ÄrGee: ... ja hurinaa aiheuttava surkea 1spot heivattuna helvettiin... Ei se 1spot oo niin paha kuin dunlopin muuntaja. Radiaani toimmii Olen rento, rauhallinen ja ulospäinsuuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
freakingenius 01.10.2015 00:25:57 | |
---|
ÄrGee: ... ja hurinaa aiheuttava surkea 1spot heivattuna helvettiin. Ei mulla ainakaan mitään ylimäärästä hurinaa ole koti- eikä keikkaolosuhteissa kuulunut. Ehkä mulla on joku hyvä yksilö kun kaikki muut tuntuu valittavan. |
Puavali 01.10.2015 07:53:03 | |
---|
freakingenius: Ei mulla ainakaan mitään ylimäärästä hurinaa ole koti- eikä keikkaolosuhteissa kuulunut. Ehkä mulla on joku hyvä yksilö kun kaikki muut tuntuu valittavan. Entisen kämpän sähköissä jollain pedaalilla oli hurinaa, mutta uudella kämpällä daisy chainissä hurinaa ei enää ollutkaan. Radiaani toimmii Olen rento, rauhallinen ja ulospäinsuuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
Sarko 01.10.2015 10:07:35 | |
---|
Gabe: Reverb, delay ja tremolo ovat oikeastaan ainoita efektejä millä koen minkäänlaista käyttöä. Aika hillitysti noitakin tulee kyllä käyteltyä, mutta kuitenkin. Oikea nauhakaiku pitäisi jossain välissä vielä laittaa. Nauhakaiku vois olla ihan nasta studioon ja treenikselle mut vimonen vehje jonka ottaisin keikoille mukaan. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |