![]() 24.06.2014 21:26:34 (muokattu 24.06.2014 21:28:06) | |
---|---|
^Edit^ Ei, ku sähän kyselit mesa kaapeista. :) Ne on kyllä loistavia, mutta en oo vielä nauhoitellut niillä mitään. http://soundcloud.com/mediumplayer | |
![]() 25.06.2014 09:40:27 | |
ReBeat: En tiiä oonko minä vaan tai korvat tukossa, mutta aika tummanpehmeät särövallit. Ei purentaa. Miksauksessa on varmasti paranneltavaa aina. Saattaisi vähän parantua pienellä EQ korjailulla. http://soundcloud.com/mediumplayer | |
![]() 25.06.2014 22:51:05 | |
Mitäs kokemuksia muuten ihmisillä on noista erillisistä IR paketeista? Itse olen tähän mennessä tyytynyt ilmaisiin ja Axe:n firmwaren mukana tuleviin maistiaisiin ja OwnHammerin kaapit on ainakin omaa korvaa miellyttänyt kovasti. Toisaalta itse en halua runkata miljoonan eri mikki- ja sijoitusvaihtoehdon kanssa vaan diggaan noista Axen tyylisistä "tässä yks skobe, jos ei käy koklaa jotai toista" yksittäisistä sampleista. | |
![]() 26.06.2014 00:05:13 (muokattu 26.06.2014 00:06:19) | |
Ownhammerin Marshall 4x12"-paketti on kova, high gain essentials ihan kauheeta sirinää. Ehkä en sitten oo high gain -tyyppi. Amp factoryllä ja Fractalilla itsellään on joitain kivoja pikkucombosoundeja. Ylivoimaisesti eniten käyttöä miulla saa tuo ownhammerin marsu joka on miljoonalla eri kajarilla äänitetty. Käytän sen L-BB -kajaria kaikkialla missä haluan 4x12"-soundia, todella hyvä ja selkeä ja luonnollinen ja silti potkiva soundi. Se on tuossa edellisen sivun klipissäkin. Firmwaren mukana tulee L-BB äänitettynä R121-mikillä, siitä saa jo aika hyvän maistiaisen. Tuo mikitys on vähän turhan bassoisa, mutta se on ilmainen. :) On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 26.06.2014 09:13:31 | |
Itse en oo mikään himoaktiivi päivittelijä ja viimeisin fw oli 11 ja ny tuuppasin tuon 15 firmiksen sisään. Kysyisinkin että mitä tuo päivitys tekee noille signaaliketjun vanhoille säädöille jos ei sinne lataa uusia presettejä lainkaan? Eli onko vanhat saundit käytössä niin pitkään kun käyt ronklaamassa vaikkapa vahvistinmallinnoksia. | |
![]() 26.06.2014 09:24:42 | |
Muuttuu ne samantien, todennäköisesti esim presettien volumetasot vähän pomppii ja joudut ne fiksailemaan takaisin ruotuun. Suositteleevat myös että avaat presetin ja valitset vahvaripalikan, jossa vaihdat vahvarin tyypin toiseen, ja sitten takaisin. Tuo resetoi myös kaikki näkymättömät parametrit jotka on muuttuneet. Mutta onhan siitä vaivaa, vaikket olisikaan käyttänyt kaikkia advanced-juttuja, kun myös master volume ja presence resetoituu. Kaikki lisävalikot resetoituu, joten jos soundisi perustuu niihin, joudut askartelemaan ne uusiksi. Valikoista löytyy nykyään joku "update all amps" -nappi joka raiskaa kaikki presettisi ym. tavalla automaattisesti. Ota ehottomasti backupit ennen päivitystä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 26.06.2014 10:36:18 | |
Itse tuli aloitettua kylmästi puhtaaltapöydältä tämän FW15:n kanssa. Eli kaikki vanhat presetit talteen tietokoneelle ja uusia saundeja vääntämään. http://soundcloud.com/mediumplayer | |
![]() 26.06.2014 17:13:19 | |
Mulla on axe-fx:n kaverina Uno chipillinen FCB1010. Haluaisin käyttää lautaa vaihtamaan pelkästään presettejä mutta 10. painikkeen haluaisin ohjaamaan sooloboostia. Onko mahdollista ja jos on niin kuinka se täytyy ohjelmoida? | |
![]() 26.06.2014 21:48:44 | |
Jaqqi1991: Mulla on axe-fx:n kaverina Uno chipillinen FCB1010. Haluaisin käyttää lautaa vaihtamaan pelkästään presettejä mutta 10. painikkeen haluaisin ohjaamaan sooloboostia. Onko mahdollista ja jos on niin kuinka se täytyy ohjelmoida? Onhan se. Asetat vain Ripwerxin editorissa CNT1:lle sopivan CC:n (Axen boostia vastaava MIDI CC), arvoksi 127 ja kakkosarvoksi 0. Näin polkaisemalla menee päälle. Jos kuitenkin haluaisit yhden ylimääräisen pedaalin, voit ohjelmoida, että presetin vaihtava pedaali polkeekin sooloboostia päälle/pois sen jälkeen kun presetti on valittu. Onnistuu niin, että teet kuin yllä tuolle pedaalille. Oikeasti suosittelisin kuitenkin scenejen käyttöä, ne mahdollistavat huomattavasti monipuolisempaa kontrollia ihan presettikohtaisesti. Itselläni ylärivi vaihtaa presetteja, alarivi sceneja ja sitten yksi pedaali virittimelle. Preset-nappien polkeminen toimii tap tempona. | |
![]() 26.06.2014 23:16:47 | |
Suositteleevat myös että avaat presetin ja valitset vahvaripalikan, jossa vaihdat vahvarin tyypin toiseen, ja sitten takaisin. Tuo resetoi myös kaikki näkymättömät parametrit jotka on muuttuneet. Mutta onhan siitä vaivaa, vaikket olisikaan käyttänyt kaikkia advanced-juttuja, kun myös master volume ja presence resetoituu. Kaikki lisävalikot resetoituu, joten jos soundisi perustuu niihin, joudut askartelemaan ne uusiksi. Valikoista löytyy nykyään joku "update all amps" -nappi joka raiskaa kaikki presettisi ym. tavalla automaattisesti. Ota ehottomasti backupit ennen päivitystä. juuri tuota tarkoitinkin että kun vahvarimallinnosta käyttää pois ja valitsee uudestaan niin levelit muuttuu. Amppi mallinnoksissa nuo on kuultavissa ihan konkreettisesti ja mietinkin että päteekö tämä sama myös efekteihin. Noissa nuo ruuvaukset vaan niin maltillisia että niistä ny ei osaa yhtäkkiä sanoa muuttuuko vai ei. Empä tullu ottaneeksi backuppia mutta onneksi noita luottosaundeja ei oo kovin paljoa ja perustuvat pitkälti sellasiin mallinnoksiin joita oon käyttäny aiemmin aitona rautana. Millä tavalla voi ottaa backupin esimerkiksi vain yhdestä presetistä? | |
![]() 26.06.2014 23:30:46 | |
Oikeasti suosittelisin kuitenkin scenejen käyttöä, ne mahdollistavat huomattavasti monipuolisempaa kontrollia ihan presettikohtaisesti. Itselläni ylärivi vaihtaa presetteja, alarivi sceneja ja sitten yksi pedaali virittimelle. Preset-nappien polkeminen toimii tap tempona. Kiitos muuten Laxu tuosta sinun FCB-setupista! Poimin sen vuosi sitten fraktaalifoorumilta ja siitä lähtien ollut käytössä. Ei oo midin kanssa tarvinnut itse säätää, kun tuossa on käytännössä mulle kaikki tarpeellinen. Loopperikin löytyy 0-bankin takaa. | |
![]() 26.06.2014 23:33:45 | |
juso: Millä tavalla voi ottaa backupin esimerkiksi vain yhdestä presetistä? Eikös helpoin oo käyttää Axe-editin export toimintoa? | |
![]() 26.06.2014 23:55:23 | |
Lepinkäinen: Kiitos muuten Laxu tuosta sinun FCB-setupista! Poimin sen vuosi sitten fraktaalifoorumilta ja siitä lähtien ollut käytössä. Ei oo midin kanssa tarvinnut itse säätää, kun tuossa on käytännössä mulle kaikki tarpeellinen. Loopperikin löytyy 0-bankin takaa. Eipä kestä! Mihin tyyliin olet säätänyt eri skenet? Itse olen yleensä laittanut että ykkönen on joku särösoundi, kakkonen puhdas, kolmonen soolosärö ja nelonen joku jännäsoundi puhtaan kanssa. Tämä on ihan ok, mutta varmasti parempia soundeja saisin jos säätäisin pätsini enemmän yhden soundin ihmeiksi. | |
![]() 27.06.2014 00:15:23 | |
LaXu: Onhan se. Asetat vain Ripwerxin editorissa CNT1:lle sopivan CC:n (Axen boostia vastaava MIDI CC), arvoksi 127 ja kakkosarvoksi 0. Näin polkaisemalla menee päälle. Jos kuitenkin haluaisit yhden ylimääräisen pedaalin, voit ohjelmoida, että presetin vaihtava pedaali polkeekin sooloboostia päälle/pois sen jälkeen kun presetti on valittu. Onnistuu niin, että teet kuin yllä tuolle pedaalille. Oikeasti suosittelisin kuitenkin scenejen käyttöä, ne mahdollistavat huomattavasti monipuolisempaa kontrollia ihan presettikohtaisesti. Itselläni ylärivi vaihtaa presetteja, alarivi sceneja ja sitten yksi pedaali virittimelle. Preset-nappien polkeminen toimii tap tempona. Kiitti Laxu vastauksesta, asetin niin että toisen kerran polkaisemalla menee boosti päälle. Scenejä on kyllä tarkoitus ruveta käyttämään tulevaisuudessa, nyt ei kuitenkaan aika riittänyt tutustua/säätää, kun täytyy saada vain tarvittavat saundit helposti lautaan tulevaa keikkaa varten. Onko muuten käyttäjän vai laitteen vika kun axe editin Block Librarystä koittaa valita esim. vahvistinta Y-puolella (X/Y), niin axe korvaakin X:n ja Y jää tyhjäksi? Aika rasittava ongelma, kun ei voi kopioida vanhoja asetuksia vaan aina pitäisi säätää uudelleen.. | |
![]() 27.06.2014 21:44:02 | |
LaXu: Eipä kestä! Mihin tyyliin olet säätänyt eri skenet? Itse olen yleensä laittanut että ykkönen on joku särösoundi, kakkonen puhdas, kolmonen soolosärö ja nelonen joku jännäsoundi puhtaan kanssa. Tämä on ihan ok, mutta varmasti parempia soundeja saisin jos säätäisin pätsini enemmän yhden soundin ihmeiksi. Kyllä mullakin on enemmän soundeja yhden presetin takana, sillon ainakin soundien vaihdot on mahdollisimman nopeita. Ongelmanahan tässä setupissa on se, ettei FCB ei osaa näyttää kumpi on päällä silloin kun scenet on saman polkimen takana. Tästä johtuen perussetupissa 1 ja 2 scenet oon pitänyt samana, niin ei tuu sekoiltua tuon kanssa vaan aina tietää mihin mennään. Puhdasta soundia siis tämä 1=2. Scene 3 sitten perussärö ja 4 sama perussoundi ja siihen joku efekti päälle. 5 on sitten laulava särösoolosoundi delaylla. 6 variaatio tuosta jos on tarpeen, vaikka harmoniat päälle pitchshifteristä. 7/8 sitten tarpeen mukaan cleania sooloa, erikoisempaa häröpalloa tai muuta kivaa. Tuon rungon ajattelin pitää tulevaisuudessa, eli että presetti per biisi ja sceneilä biisin sisällä muutokset. Nyt kun bändihommia ollaan tässä pitkästä aikaa virittelemässä, niin pitää kattoa, miten sitten tositoimissa tarpeita herää, kun biisejä tulee lisää. Jamihommissahan olis hyvä, jos sais stompboxmodin tarvittaessa päälle. Onnistunee että tota setuppia on mahdollista muuttaa niin, että 2 bank on esim yksittäisiä pedaaleja on/off? | |
![]() 30.06.2014 21:20:07 | |
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 30.06.2014 21:35:41 (muokattu 30.06.2014 21:36:39) | |
askomiko: Emäntä ei ihan aina tykkää mun harrastuksista. Alkaa yhdessäolon lumous kadota? Tykkäsin kyllä tuostakin rutinasta, pörinästä ja ujelluksesta. | |
![]() 07.07.2014 14:11:11 | |
"If you dig it, you must learn it."
http://www.truthinshredding.com | |
![]() 07.07.2014 20:00:04 | |
http://soundcloud.com/mediumplayer | |
![]() 08.07.2014 12:57:47 | |
mize7: https://www.youtube.com/watch?v=aov46A1icAs Tässä hieman FW15 päivityksen läpikäyntiä. Onneks ens viikolla alkaa kesäloma ja pääsee rauhassa kikkailemaan uusien firmisten kanssa. Itellä vieläkin FW12 asennettuna. "When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen www.DREAMTALE.org | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)