Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 552 53 54 55 56202 203 204 205 206
ramoret
09.08.2011 00:05:54 (muokattu 10.08.2011 14:27:18)
Minua viisammat ja väkevämmät vois antaa valistuneita arvauksia siitä mitä seuraavassa tilanteessa kannattais lähtä kokeilemaan.

Mun mij tele on alkana pitää aivan ihmeellisiä häiriö ääniä ja lisäksi volu nupikka on ilmeisesti särki kun ei ota kaikkea volumea pois vaikka sen "nollille" vääntää. Toi häiriö ääni on mallia kun et koske rauta osiin surisee ja ku kosket nii surina vähenee. Kolvasin maajohdot paremmin kiinni ja ongelma hieman väheni mut ei hävinny kokonaan. Seuraavaksi ei vissiin auta ku vaihtaa uus potikka volumeen ja kattoo mitä tapahtuu vai mikä ois teidän seuraava liike tässä tilanteessa?

e.
potikan+konkan vaihto pelasti maailman..
A.Mankinen
23.08.2011 20:38:56
Terve,

Uudesta Telestä olen tässä haaveillut ja näyttäisi hieman sille, että tilaushommiksi menisi, kun ei viitsisi satoja kilometrejä lähteä ajelemaan...
Eli haaveeni on American Standard Tele ja ajattelin kokeneemmilta tahoilta tiedustella niiden laadun tasaisuutta noin yleisellä tasolla. Lähinnä puuosienlaatu ja sointi itseäni kiinnostaa.
Muutama meksikolainen Tele; classic 60 twang kingeillä & Baja itseltäni jo löytyvät. Baja soi akustisesti mahtavasti ja classic ei olleskaan. Molemmilla on toki puolensa ja vahvuutensa mutta olen törmäillyt noiden meksikon pelejen kohdalla laadun vaihteluun.
Amerikaanoista onkin sitten vähemmän kokemusta, jos ei taannoin omistamaani ekan sarjan HW1:tä lasketa ihan täysin siihen joukkoon...
antnis
26.08.2011 17:50:54
Tarttisin kaulan about 97-malliseen jenkki-G&L Asat Classicciin. Mistähän tuota vois ebayn lisäks katsella?
J-PPP
26.08.2011 18:45:29
antnis: Tarttisin kaulan about 97-malliseen jenkki-G&L Asat Classicciin. Mistähän tuota vois ebayn lisäks katsella?

http://www.guitarsbyleo.com/MARKET/market.php3
http://www.guitarsbyleo.com/FORUM/

Mikäs siinä alkuperäisessä kaulassa on vikana? Voi nimittäin vaikea ja kallis hankinta, melkein lähtisin korjaamaan alkuperäistä jos suinkaan mahdollista.
antnis
26.08.2011 23:30:27
J-PPP: http://www.guitarsbyleo.com/MARKET/market.php3
http://www.guitarsbyleo.com/FORUM/

Mikäs siinä alkuperäisessä kaulassa on vikana? Voi nimittäin vaikea ja kallis hankinta, melkein lähtisin korjaamaan alkuperäistä jos suinkaan mahdollista.

Se orggis kaula on mutkalla ja nauhat pitäis vaihtaa. Remontti maksaa 450e. Noh ehkä sen laitattaminen kuntoon on sittenkin järkevintä.
antnis
27.08.2011 18:55:19 (muokattu 27.08.2011 18:56:51)
On kyllä helvetin hyvät soundit tuossa G&Lssä, sain sen soimaan puhtaasti vitosnauhalta ylöspäin ja kantrit helähtää paremmin kuin odotinkaan. Lisäksi 7.25 radius tuntuu ihmeen hyvältä soittaa. Pakko varmaan kaivaa kuvetta kaulan hiomiseen&uusiin nauhoihin.
p130
29.08.2011 14:30:02

antnis: Se orggis kaula on mutkalla ja nauhat pitäis vaihtaa. Remontti maksaa 450e. Noh ehkä sen laitattaminen kuntoon on sittenkin järkevintä.

Kuulostaa aika kovalle verrattuna remontteihin joita olen omille ritsoille teettänyt. Kannattaa kysellä tarjouksia useammalta pajalta.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
tommijk
11.09.2011 11:39:11
Pistetäänpäs vielä tänne, kun veikkaan että ongelma liittyy vahvasti telecasterin rakenteeseen..

Baja telessä on tämmöinen outo vika. Ylä-E kieli soi sekä vapaana, että miltä tahansa nauhalta painettuna ikäänkuin "sitar"maisesti.. jos tiedätte mitä tarkoitan.

Jenkki foorumeilla puhuttiin että johtuu satulan huonosta urasta..mutta tuo joka nauhan käyttäytyminen samalla tavalla viittaisi vikaan tallapalassa? Kitarassa perus messinkipalat. Olen koittanut vaihtaa kohtaa johon kieli osuu tallapalassa, mutta ilman tulosta. Joten nyt ollaan kyllä täysin tietämättömiä.. Kielen korkeuskaan ei tuntunut vaikuttavan asiaan.

Kellään muulla kokemusta vastaavasta viasta?
s8na
11.09.2011 11:58:42

Tommy The Cat: Pistetäänpäs vielä tänne, kun veikkaan että ongelma liittyy vahvasti telecasterin rakenteeseen..

Baja telessä on tämmöinen outo vika. Ylä-E kieli soi sekä vapaana, että miltä tahansa nauhalta painettuna ikäänkuin "sitar"maisesti.. jos tiedätte mitä tarkoitan.

Jenkki foorumeilla puhuttiin että johtuu satulan huonosta urasta..mutta tuo joka nauhan käyttäytyminen samalla tavalla viittaisi vikaan tallapalassa? Kitarassa perus messinkipalat. Olen koittanut vaihtaa kohtaa johon kieli osuu tallapalassa, mutta ilman tulosta. Joten nyt ollaan kyllä täysin tietämättömiä.. Kielen korkeuskaan ei tuntunut vaikuttavan asiaan.

Kellään muulla kokemusta vastaavasta viasta?

Ei telestä mutta Floikallinen Charveli tekee tuota jos kielet saa asetettua jotenkin huonosti tallaan. Kieli varmaan ottaa värähdellessään kiinni satulaan tallapalaan, toisin sanoen se kohta missä kieli irtoaa tallapalasta, on jostain syystä liian loiva. Luulisin että sama voi tapahtua myös satulassa jos satulan ura on väljä.
fxb
11.09.2011 11:59:02 (muokattu 11.09.2011 12:01:17)
Mulla oli les paulissa samaa ongelmaa, korjaantu kun laitoin vähän paksummat kielet, kympistä yhteentoista. En sitten sen tarkempaan tutkinu asiaa. Epäilisin että satula liian väljäksi tehty.
El_Jyrkkä
11.09.2011 17:27:33
Tuli ostettua itsellekin ensimmäinen kunnon kitara, Fender Telecaster Joe Strummer Relic. (kuvia profiilissa) Jakaa varmasti mielipiteet, mutta itseäni ainakin miellyttää sekä ulkonäkö, että soittotuntuma ja soundi.
Runouteni on vuosikymmeniä ymmärretty väärin. Haluan rahaa ja pillua, enkä mitään hevonvitun Aleksis Kivi-tunnustuspalkintoja! -Eino Leino-
Alfons Åberg
11.09.2011 17:40:22
El_Jyrkkä: Tuli ostettua itsellekin ensimmäinen kunnon kitara, Fender Telecaster Joe Strummer Relic. (kuvia profiilissa) Jakaa varmasti mielipiteet, mutta itseäni ainakin miellyttää sekä ulkonäkö, että soittotuntuma ja soundi.

Miten tuossa on kaulan takaosa toteuttu? Fenderin mallikuvissahan se näyttää sellaiselta lahonneelta.
"Joskus romanttisissakin elokuvissa pitäisi olla rehelliset trailerit. Esim Titanic: Leonardo Dicaprio yrittää nussia kaksi tuntia ketäsenytolia,sivussa titanic" -LamaAjanElvis
El_Jyrkkä
11.09.2011 17:43:17
IntriguingMan: Miten tuossa on kaulan takaosa toteuttu? Fenderin mallikuvissahan se näyttää sellaiselta lahonneelta.

Enemmänkin sellainen todella kulunut, vähän kuin lakkaamaton pinta vuosien jälkeen. ohut lakkakerros siinä päällä. Roadworneissa taitaa olla vähän samansuuntainen, joskin tuossa se on viety paljon pidemmälle.
Runouteni on vuosikymmeniä ymmärretty väärin. Haluan rahaa ja pillua, enkä mitään hevonvitun Aleksis Kivi-tunnustuspalkintoja! -Eino Leino-
jii.haanpaa
11.09.2011 20:10:13
fxb: Mulla oli les paulissa samaa ongelmaa, korjaantu kun laitoin vähän paksummat kielet, kympistä yhteentoista. En sitten sen tarkempaan tutkinu asiaa. Epäilisin että satula liian väljäksi tehty.

Mulla myös. Siis paulissa. Vika ilmaantui kun vaihdoin värkkiin tallan. Ja katosi kun tallalla oli jokuset rämpyttelyt soiteltu. Tallavalmistaja tuolloin opastikin, että tallan pitää hieman paskaantua soittamisesta ennen kuin palat asettuvat kunnolla.

Onko kyse uudesta kitarasta?
19691970
13.09.2011 09:05:56
19691970: En ole huomannut, jotta tässä ketjussa olisi vielä ollut tästä juttua:
http://www.thomann.de/fi/fender_sq_classic_vibe_tele_50s_lh.htm

Marraskuun puolivälissä lupailivat Thomannille noita tulevaksi, kun asiasta kysäisin, huomattuani et Fenderin sivuillekkin tuo on jo ilmaantunut, uuden vasuri-affinity-mallin lisäksi :

http://www.fender.com/en-FI/products/search.php/?partno=0303029550
http://www.fender.com/en-FI/products/search.php/?partno=0310223550

(Squierguitars.com osoite näköjään ohjautuu nykyään Fender.com-sivuille)

Thomannilla Affinitya näyttää olevan hyllyssäkin jo:
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_tele_mn_bb_lh.htm
Tawsky
15.09.2011 12:06:50 (muokattu 15.09.2011 12:07:12)
Meikäläinen on innostunut uudestaa telellä soittelemaan. Kyseessä siis Suomessa käsin tehty Siroma-tele, eli Tero Siromaan väännös. http://muusikoiden.net/dyn/users/91106.jpg
Kuvassa tietysti ylimpänä.
Jesus Muerte
16.09.2011 14:34:00
Onko porukalla antaa suosituksia Teleen menevästä humpparitallasta? Mielellään edullisesta. :) Mulla tuossa CV Squierissa on tällä hetkellä sinkkukokoinen Artecin humppari, jonka joskus Ebaystä hommasin. Vähän silti tuntuu, että täysikokoisella humbuckerilla voisi lähteä hi-gain -jutut paremmin. Varsinkin dempatut kielet tuntuvat aina typerän kuuloisilta. Vika tosin voi olla soittajassakin.

SP-elektroniikalta näyttäisi ainakin löytyvän kohtuuhintaista rautaa, samoten britti-Ebayssä oli ainakin Seco-merkkistä tallaa tarjolla. Onko kumpaakaan kukaan kokeillut?
Juicefani11
16.09.2011 15:23:12
Ajattelin tämän ja ensi vuoden aikana tehdä Telecasterin ITSE.. Se voisikin olla kitara joka säilyy kauan, lankku on leppää..
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
Vladi
18.09.2011 22:02:44
Kiitän kaikkia keskustelijoita. Telekuume iski. Ensimmäistä kertaa se on niin vahva, että kitara pitäisi saada, pelkkä fiilistely ei enää riitä. Arrgh.

Auttakaa teleistä mitään tietämätöntä. Haluaisin rokkitelen todennäköisesti sunburstilla, hinta siinä 300-600e välillä. Uusi tai käytetty. Taitaa vaihtoehtoja olla noin miljoona + 1?
LaMotta
18.09.2011 22:06:19 (muokattu 18.09.2011 22:06:31)

Vladi: Auttakaa teleistä mitään tietämätöntä. Haluaisin rokkitelen todennäköisesti sunburstilla, hinta siinä 300-600e välillä. Uusi tai käytetty. Taitaa vaihtoehtoja olla noin miljoona + 1?

Meksikolainen 50's Classic.
"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun. "Errare humanum est."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)