Aihe: Telecaster
1 2 3 4 552 53 54 55 56122 123 124 125 126
FensonGibder
30.12.2007 17:44:49
Eipä noita taida täällä liikkeissäkään kymmentä rivissä roikkua.Jos yksi on,niin siihen se sitten on tyydyttävä,sopivan painoinen tahi ei.

Siihen on tosiaan tyydyttävä - jos on pakko saada kitara mukaan kun sinne kauppaan asti on jaksanut mennä.

Kuka pakottaa ostamaan ei tyydyttävän kitaran - muu kuin itse.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Kuha
30.12.2007 18:05:31

Koska mietin vaan, että sieltä voi tulla minkälainen yksilö tahansa ja jos kaupasta sellasen ostais nii tulis varmasti sopivan painonen jne.

Jos tilaat T-kaupasta ja saat kepin, joka ei vastaa odotuksiasi, niin sitten vain palautat sen ja tilaat uuden tilalle. 30 päivän sisällä tilauksesta tämä onnistuu.
J.Hollström
30.12.2007 18:14:50
Eli jotain mystistä tapahtuu uudelle kitaralle muutaman viikon sisällä kotona - jotain sellaista joka ei tule esiin kaupassa.

Todellakin. Eikä se ole muutamia viikkoja, vaan mielummin kuukausia, jopa vuosia. Ensinnäkin soittajan pitää totuttauduttava siihen soittimeen, ja sisäistää se. Itse en ymmärrä sitäkään ideologiaa, että jokun on istuttava lapaseen heti kertakokeilulla. Moni asiallinen soitin menee ohi suun jos esim. kaula ei olekaan se mieluinen. Mulla on kaikissa soittimissa omanlaisensa kaula, eikä se ole mikään issue. Lisäksi soittimien hienoudet avautuu usein vasta useiden soittokertojen jälkeen. Soittaja ja soitin tulee ikäänkuin samaksi, jos näin hienoa vertauskuvaa uskaltaa tänne laittaa.

Kerropa nyt tarkemmin minkälaisista syistä olet laittanut uuden kitaran kiertoon soittelun jälkeen kun olet huomannut ettet enää haluakaan sitä kitaraa jonka olit juuri GASispäissä ostanut.

Uusia kitaroita ei ole montaa itselläni pyörinyt. Mutta noi mitä on kiertoon lähteneet, on jostain syystä vain lopettaneet mielenkintonsa, tai muuten vaan tökkineet. Lisäksi armoton kamarumba on joskus pakottanut myymään uuden tilalta alta pois että saa uutta gearia kämppään. Moni hieno soitin on jatkanut matkaansa, mutta niitä on ilo myydäkin, koska tietää että seuraava omistajakin on varmasti tyytyväinen.

Ja mikset pyydä kotiin testejä varten kitaraa, jos se on sun juttus. Siinähän häviää törkeesti rahaa jos ostaa kitaran jota ei sitten haluakaan pitää.

Käytettyjen kaupassa ei tota rahaa juurikaan pala hukkaan. Useimmiten saa kyllä omansa helposti pois, silloin kun oikealla hinnalla soittimia ostelee.
jran
30.12.2007 18:43:26
Eipä noita taida täällä liikkeissäkään kymmentä rivissä roikkua. Jos yksi on,niin siihen se sitten on tyydyttävä, sopivan painoinen tahi ei.

Siihen on tosiaan tyydyttävä - jos on pakko saada kitara mukaan kun sinne kauppaan asti on jaksanut mennä. Kuka pakottaa ostamaan ei tyydyttävän kitaran - muu kuin itse.

Joo, turha näistä kai kinata on. Jokainen tekee niinkuin haluaa.

Tuon viimeksi hankkimani Baja Telen kanssa kävi kyllä niin, että katoin vaan kaupassa että onpa komea peli. Sitten menin vielä ihan koittaankin. Huomasin koittaneeni sitä siinä varmaan 45min, kunnes tajusin että täähän on oikeasti tosi hyväntuntuinen soittopeli. Mukaanhan se sitten jäi. Ja painoakin on sen verran, että ei varmaan kelpaisi kaikille (selkeästi painavampi kun mun '72 Custom). Jos se nyt joku kriteeri on.

Nyt kun olen paremmin tutustunut soittimeen ja sen tarjoamiin soundeihin, olen enemmän sitä mieltä että oli hyvä ostos. Niin ja hintakin jälkikäteen tekemäni vertailun jälkeen oli samaa luokkaa kun T-kaupassa. Voisi olla järkevämpää verrata hintoja etukäteen, mutta...
jpousi
02.01.2008 14:14:43 (muokattu 02.01.2008 14:15:10)
Tilasin saksalaisesta www.guitar24.de -firmasta juuri Fender Classic Player Baja Telecasterin. Hinta 565 euroa sisälsi postikulut Suomeen. Kerron minkälainen yksilö sieltä sitten aikanaan tupsahtaa.

Aion oitis vaihtaa Bajan tallapalat Glendalen intonoituihin vastaaviin (mallia Redd Volkaert). Muita muutoksia tuskin teen.
Jopas lähti!
Dunga
02.01.2008 14:17:01 (muokattu 02.01.2008 14:20:49)
Baja tele tulee tännekin jossain vaiheessa, kunhan saan tuon SGn kaupaksi. Kaasutus on melkoinen.

Tilasin saksalaisesta www.guitar24.de -firmasta juuri Fender Classic Player Baja Telecasterin. Hinta 565 euroa sisälsi postikulut Suomeen. Kerron minkälainen yksilö sieltä sitten aikanaan tupsahtaa.

Millaisia maksutapoja nuo tarjoavat? Löytyykö postiennakkoa tms UPS kuljetusta kotiin?
weelie
02.01.2008 14:34:53 (muokattu 03.01.2008 12:37:22)
Aion oitis vaihtaa Bajan tallapalat Glendalen intonoituihin vastaaviin (mallia Redd Volkaert).

No nuohan on ihan kultaa varmasti, tiedän kuinka niitä tdpri:ssä on hehkutettu.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
jpousi
02.01.2008 15:47:36
Millaisia maksutapoja nuo tarjoavat? Löytyykö postiennakkoa tms UPS kuljetusta kotiin?

Taisi olla se normaali Visa/Mastercard ja pankkiennakko. Jos valitsee pankkiennakon (Vorkasse), he lähettävät sitten sähköpostissa tarvittavat IBAN/SWIFT-tiedot.

Thomannin tarjoamaa postiennakkoa (siis että maksaisi tuotteen Suomen postissa) ei ollut.

Ne Glendalen tallapalat... ne ovat olleet yhdessä aiemmassa Telessäni. Ihan ok, joskaan ne ikävä kyllä eivät merkittävästi muuttaneet soittotaitoani Volkaertmaiseen suuntaan... :(
Jopas lähti!
Joees
02.01.2008 17:15:06
Ne Glendalen tallapalat... ne ovat olleet yhdessä aiemmassa Telessäni. Ihan ok, joskaan ne ikävä kyllä eivät merkittävästi muuttaneet soittotaitoani Volkaertmaiseen suuntaan... :(

Hehheh!

Mun tekis mieli kyllä kokeilla noita tallapaloja, ei vaan oo tullut toistaiseksi missään vastaan valmiiksi laitettuna. En siis ole jaksanut ostaa ja testata.

Tosin, en mä tota Wilkinsonin tallaa pois ottaisi tuosta thinlinestä... ;-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
darrell
03.01.2008 10:30:14
Niin ja hintakin jälkikäteen tekemäni vertailun jälkeen oli samaa luokkaa kun T-kaupassa. Voisi olla järkevämpää verrata hintoja etukäteen, mutta...

Tuonkin osalta tilanne on muuttunut, kun ovat Suomessa huomanneet, että Baja on hyvä ja haluttu soitin. Omaa Bajaa vuosi sitten ostaessa hintaero oli Suomen ja Saksan välillä n. 200e, ... ja Fasun toimitusaika oli n. 4 kk.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
weelie
03.01.2008 10:49:35 (muokattu 03.01.2008 11:03:04)

Kai maar sulla on 11-kielet, isot haalarit, punaset kutrit ja hookoon siniset sormien tilalla? :D

REDD VOLKAERTISTA:
Onko sulla se uudempi laajemman levityksen saanut Volkaert-DVD, jossa on sekä opetus, että keikkapätkä? Teletwang taisi olla nimeltään. Olisin kiinnostunut näkemään tuon! http://www.jklutherie.com/browsepro … ucts/REDD-VOLKAERT--Tele-Twang-(DVD).HTML

(Mulla on vain se ensimmäinen Volkaertin live-DVD (vuodelta 2004, muistaakseni), jota tehtiin vain 500:n sarja ja se meni sen siliän tien. Voin sen myös myydä pois jos joku on kiinnostunut? http://www.tdpri.com/forum/telecast … possible-get-redd-volkaert-dvd.html )
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
Left Handed Man
03.01.2008 11:34:30
Osta vaan tää nyt XD : http://www.thomann.de/fi/fender_broadcaster_telecaster.htm

Eikä maksa paljoakaan.
Metallica RULEZ
K.Hill
03.01.2008 12:21:20
Ostakaa hyvät ihmiset oikea telecaster. Allekirjoittaneella sattuukiin olemaan yksi myynnissä...
cruel_destiny
03.01.2008 17:02:09 (muokattu 03.01.2008 17:17:23)
Pitkän aikaa tuli soitettua vain stratolla ties kuinka monet treenit. Eilen päätin kytkeä teleni sitten kiinni (ensimmäistä kertaa laukusta poissa ehkä kahteen kuukauteen) yhtä biisiä varten ajatellen juuri sen tarvitsevan tuota telen kaunista helekkyyttä. Ei siinä enää kitaroita vaihdeltu. Tuli ihan tuttava treenikseltä kehumaan kuinka hyvältä saundaa. Kyllä se siinä on.

Kauan aikaa teleä hain ja tämän ostettuani en edes kauheasti tykännyt siitä, mutta psykoakustiikka ja tottuminen tekevät ihmeitä. Tai sitten olen soitellut liikaa stratolla...

EDIT: lisäsin vieläpä kaikesta innostuneena (tärähtäneen) kuvan sivulleni.
I eat rice and curry everyday surreal
Puavali
03.01.2008 17:30:44
Ostakaa hyvät ihmiset oikea telecaster. Allekirjoittaneella sattuukiin olemaan yksi myynnissä...

Yks nolla liikaa hinnassa.

Vai vaihdatko volvoon? Pienellä välillä lähtee.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
tracyjacks
03.01.2008 17:41:59
Itse oon ihastunut Fender Lite Ash-malliin. Tuollaista kokeilin, ja on niin nappi mun kätösiin, ja taipuu monenlaiseen musiikkiin - ja eihän siitä mihinkään pääse että on se birdseye niin hieno.

Ajattelin mustana hommata, kun vaan saa tuon mun Tele Deluxen myytyä ensin. (Huom! Katsokaa ilmoitus ja kuvat profiilistani ;))
"Christian? Bloody hell..."
Puavali
03.01.2008 17:50:09
Itse oon ihastunut Fender Lite Ash-malliin. Tuollaista kokeilin, ja on niin nappi mun kätösiin, ja taipuu monenlaiseen musiikkiin - ja eihän siitä mihinkään pääse että on se birdseye niin hieno.

Ajattelin mustana hommata, kun vaan saa tuon mun Tele Deluxen myytyä ensin. (Huom! Katsokaa ilmoitus ja kuvat profiilistani ;))

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=208015
http://muusikoiden.net/dyn/users/33833.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/33832.jpg

Ihan kivan näkönen peli.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
tracyjacks
03.01.2008 18:00:04 (muokattu 03.01.2008 18:05:48)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=208015
http://muusikoiden.net/dyn/users/33833.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/33832.jpg

Ihan kivan näkönen peli.

Tosi mahtava peli myöskin, itse tykkään todella paljon soundista ja tatsista, mutta jotenkin tykkään vielä enemmän ihan perustelestä, joten sellainen nyt hankinnan alla sitten. : )

Edit: Ja pahoittelen jos tänne postaaminen tuosta Telestäni oli mainostusta. ;) Tuo Lite Ash vaan GASittaa niin kovasti!
"Christian? Bloody hell..."
Jome
03.01.2008 20:37:58
Vaihdoin tuossa just omaan teleen tallamikiksi SD:n Jerry Donahuen. Erittäin hyvältä kyllä kuullostaa näin pikaisen testauksen jälkeen, mutta nyt keskiasento soundista tuli todella ohut.
Mistähän tuo vois johtua, kykennät kyllä on oikein. Kaulamikkinä on alkuperäinen fenderin mikki. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia, eikö nuo mikit vaan jotenkin "käy hyvin yhteen" vai voisiko joku huono juotos jossakin olla syy???
7,62mm. One size fits all.
Swan
03.01.2008 20:56:26
Vaihdoin tuossa just omaan teleen tallamikiksi SD:n Jerry Donahuen. Erittäin hyvältä kyllä kuullostaa näin pikaisen testauksen jälkeen, mutta nyt keskiasento soundista tuli todella ohut.
Mistähän tuo vois johtua, kykennät kyllä on oikein. Kaulamikkinä on alkuperäinen fenderin mikki. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia, eikö nuo mikit vaan jotenkin "käy hyvin yhteen" vai voisiko joku huono juotos jossakin olla syy???

Voi olla, että vastavaiheeseen meni. Vaihda mikin kuuman ja maan paikkaa.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)