![]() 14.08.2014 22:54:01 (muokattu 14.08.2014 23:15:30) | |
---|---|
On vissiin liittimet/kytkin huollon tarpeessa. Joo, nuo ei ole mitenkään erityisen laadukkaasti kasattuja. Vikoja ja pätkimisiä esiintyy helposti. Ja noitahan tehtiin (Shin-ei piiriin perustuvia pedaaleja) Japanin suunnassa usean eri valmistajan toimesta 60-l. lopulta 70-l.puoleen väliin. Alkuperäisten Shin-Ei Companion FY-2 Fuzzien valmistui loppui käsittääkseni ihan parin vuoden jälkeen (60-lopulla). Ja tätä seurasi sitten Super Fuzz ym. versiot. | |
![]() 14.08.2014 22:57:56 | |
Mitenkäs fuzzit toimii trankkuvahvistinten kanssa? Trademark 60:n kliinikanavan päälle olisi kiva rakentaa jotain isoa ja ilkeää pörinää, mutta kun ei oikein kama torilla liiku niin en viitsisi ihan sokkona ostaa testiin. | |
![]() 15.08.2014 04:37:48 | |
Muovinen: Tuo Skreddy onkin ollut pari kertaa liipaisimella. Toinen kiinnostava ois Sam's Fuzztool tai mikä sen nimi nyt olikaan. Mutta eipä tässä mikkään hätä, kun tili iski just kesän työttömyyden johdosta pohjaan. Mites Wampler Velvet Fuzz? Sen minä ostaisin, jos olisi tarvetta kolmannelle fuzzille laudassa. "Oon Jari, kun se on Atte." - Linda | |
![]() 15.08.2014 09:22:28 | |
Muovinen: Tuo Skreddy onkin ollut pari kertaa liipaisimella. Toinen kiinnostava ois Sam's Fuzztool tai mikä sen nimi nyt olikaan. Mutta eipä tässä mikkään hätä, kun tili iski just kesän työttömyyden johdosta pohjaan. Lunar Module Dlx:ää meinasin ehdotella itsekin, mutten viitsinyt, kun oli itsellä sellainen torilla myynnissä. Mutta nyt, kun se on myyty, niin voin suositella. Itsellä oli S0r0666:n versio aiheesta ja se oli kyllä hyvä. Ainaki minusta vähän pehmeämpi ja vähemmän 'fuzzmainen' kuin pahimmat ff-johdannaiset, joita olen omistanut... Sam's Fuzztoolin poistin juuri torilta, mutta en ole ehtinyt kokeilemaan vielä... Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
![]() 15.08.2014 09:50:41 | |
Laulava Kylätohtori: Lunar Module Dlx:ää meinasin ehdotella itsekin, mutten viitsinyt, kun oli itsellä sellainen torilla myynnissä. Mutta nyt, kun se on myyty, niin voin suositella. Itsellä oli S0r0666:n versio aiheesta ja se oli kyllä hyvä. Ainaki minusta vähän pehmeämpi ja vähemmän 'fuzzmainen' kuin pahimmat ff-johdannaiset, joita olen omistanut... Sam's Fuzztoolin poistin juuri torilta, mutta en ole ehtinyt kokeilemaan vielä.. Munsta fuzz naamat on just pehmeen saundisii phutseja. Ainakin verrattuna tonebander yms. hommiin. Tietty aika paljon riippuu siitä onko germanium vai pii trankut. "Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil." | |
![]() 15.08.2014 10:13:48 | |
PJS: Munsta fuzz naamat on just pehmeen saundisii phutseja. Ainakin verrattuna tonebander yms. hommiin. Tietty aika paljon riippuu siitä onko germanium vai pii trankut. Joo ainakin oma vanhempi white dot Sunface on yksi tyylikkäimmistä ja pehmeimmistä fuzzeista jota olen kokeillut. Eritysesti jos sundialia ruuvaa, tarvittaessa myös räkäisempää saa irti. War... war never changes. | |
![]() 15.08.2014 10:17:45 | |
PJS: Munsta fuzz naamat on just pehmeen saundisii phutseja. Ainakin verrattuna tonebander yms. hommiin. Tietty aika paljon riippuu siitä onko germanium vai pii trankut. Joo, varmasti näin. Itse asiassa luulen, että minulla on sen verran puukorvat ja fuzz-terminologia hukassa, että minun arvioilleni ei kannata antaa liikaa painoarvoa. Pehmeä taisi tosiaan olla väärä sanavalinta... Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
![]() 15.08.2014 10:22:26 | |
Tappajabanaani: Mitenkäs fuzzit toimii trankkuvahvistinten kanssa? Trademark 60:n kliinikanavan päälle olisi kiva rakentaa jotain isoa ja ilkeää pörinää, mutta kun ei oikein kama torilla liiku niin en viitsisi ihan sokkona ostaa testiin. Ei varmaan auta kuin kokeilla. Puhtaan päälle futsit on usein aika surinaa. Joku itsestään pelaava futsi vois ehkä toimia suurimmalla todennäköisyydellä. Pharaohiahan on sellaiseksi ainakin kehuttu. Kokeile myös ajaa futsia mietoon säröön, toimii todennäköisesti paremmin. | |
![]() 15.08.2014 11:07:13 | |
s8na: Ei varmaan auta kuin kokeilla. Puhtaan päälle futsit on usein aika surinaa. Joku itsestään pelaava futsi vois ehkä toimia suurimmalla todennäköisyydellä. Pharaohiahan on sellaiseksi ainakin kehuttu. Kokeile myös ajaa futsia mietoon säröön, toimii todennäköisesti paremmin. Way Huge Swollen Pickleä voi runtata puhtaaseenkin, mutta mieluummin silti toisen särön kanssa. Harva fuzzi tosiaan säväyttää yksinään. "Oon Jari, kun se on Atte." - Linda | |
![]() 16.08.2014 00:44:08 | |
Tappajabanaani: Mitenkäs fuzzit toimii trankkuvahvistinten kanssa? Trademark 60:n kliinikanavan päälle olisi kiva rakentaa jotain isoa ja ilkeää pörinää, mutta kun ei oikein kama torilla liiku niin en viitsisi ihan sokkona ostaa testiin. Big Muff w/ tone wicker on ollut tähän hommaan hyvä. Myös normi muffi on ollut kelvollinen, mutta tuolla tone wickerilla varustettuna pörinä on ollut enemmän tuollaista isoa ja ilkeää. Itse olen tykännyt saundista siihen asti kunnes transistorivahvistin tosiaan menee ruvelle, eikä "röpöttävä" ääni oikein iske turpaan tai hivele korvia. Vähän liiankin ilkeän kuuloista :-D. Headroomia siis pitää riittää. | |
![]() 16.08.2014 08:27:01 | |
vesguR: Big Muff w/ tone wicker on ollut tähän hommaan hyvä. Myös normi muffi on ollut kelvollinen, mutta tuolla tone wickerilla varustettuna pörinä on ollut enemmän tuollaista isoa ja ilkeää. Itse olen tykännyt saundista siihen asti kunnes transistorivahvistin tosiaan menee ruvelle, eikä "röpöttävä" ääni oikein iske turpaan tai hivele korvia. Vähän liiankin ilkeän kuuloista :-D. Headroomia siis pitää riittää. Muffille tai johdannaiselle ääni täältäkin. | |
![]() 16.08.2014 15:41:56 | |
JaaGeRMaisTeR: Muffille tai johdannaiselle ääni täältäkin. Jees kiitos ehdotuksista. Ihan perinteinen Muff oli mun mielestä aikanaan melko käyttökelvoton ainakin bändihommissa se kun oli melko scoopattua pörinää. Toi wicker-versio voisi kiinnostaa jos se tonen ohitus auttaa tuohon ongelmaan. Ei ainakaan kallis olisi. | |
![]() 16.08.2014 18:50:50 | |
Tappajabanaani: Jees kiitos ehdotuksista. Ihan perinteinen Muff oli mun mielestä aikanaan melko käyttökelvoton ainakin bändihommissa se kun oli melko scoopattua pörinää. Toi wicker-versio voisi kiinnostaa jos se tonen ohitus auttaa tuohon ongelmaan. Ei ainakaan kallis olisi. Ei se ihan hirveesti tohon keskialueen puutteeseen auta tuossakaan versiossa. Pikemminkin suosittelen kokeilemaan Oparimuffia tai Triangle Big Muffia. Niissä on enempi keskialuepuukkoa. When in doubt, lower your expectations. | |
![]() 16.08.2014 23:39:00 | |
Tappajabanaani: Jees kiitos ehdotuksista. Ihan perinteinen Muff oli mun mielestä aikanaan melko käyttökelvoton ainakin bändihommissa se kun oli melko scoopattua pörinää. Toi wicker-versio voisi kiinnostaa jos se tonen ohitus auttaa tuohon ongelmaan. Ei ainakaan kallis olisi. Ite tykkää. Johdannaiset ja tarkennettuna Eno metalistik purkista. Metal muff johdannainen joka jytisee ja ääni on iso, agressiivinen ja hyökkäävä. Tykkään moisesta, eikä maksanut kuin 30€ posteineen :) Ei paha investointi tuollaisesta laitoksesta. | |
![]() 17.08.2014 17:52:46 | |
Myrkky Nuoli: Ei se ihan hirveesti tohon keskialueen puutteeseen auta tuossakaan versiossa. Pikemminkin suosittelen kokeilemaan Oparimuffia tai Triangle Big Muffia. Niissä on enempi keskialuepuukkoa. Taitaa olla sitten vähän kalliimpi reissu? Itse en osaa lainkaan kolvailla, joten kaiken maailman modauksetkin jää tekemättä. Josko koeajan tuon tavan Muffin vielä. Ehkä se olisi käyttökelpoisempi näin muutaman vuoden tauon jälkeen. Ite tykkää. Johdannaiset ja tarkennettuna Eno metalistik purkista. Metal muff johdannainen joka jytisee ja ääni on iso, agressiivinen ja hyökkäävä. Tykkään moisesta, eikä maksanut kuin 30€ posteineen :) Ei paha investointi tuollaisesta laitoksesta. Mulla oli joskus joku pikkuversio tuosta Metal Muffista ja olihan se aika äreä :D Se ei kyllä muistaakseni ollut fuzz enää ollenkaan. | |
![]() 17.08.2014 17:56:59 | |
Tappajabanaani: Taitaa olla sitten vähän kalliimpi reissu? Itse en osaa lainkaan kolvailla, joten kaiken maailman modauksetkin jää tekemättä. Josko koeajan tuon tavan Muffin vielä. Ehkä se olisi käyttökelpoisempi näin muutaman vuoden tauon jälkeen. Riippuu vähän. Johdannaisia ja klooneja on kuitenkin markkinat pullollaan. Esim. Mooer Triangle Buff oli oikein hyvä halppis triangle muffi. Mun lemppari muff-johdannaiset lienee Pharaoh Fuzz ja MP Fire Red Fuzz. When in doubt, lower your expectations. | |
![]() 20.08.2014 16:03:17 (muokattu 20.08.2014 16:03:53) | |
Sain vihdoin ruuvattua fuzzin toimimaan high-gain meiningeissä just eikä melkein kuten haluan. Hyvin mieto asetus mutta just sen verran että sieltä saa sen rosoisemman röpötyksen soundiin mukaan. Seuraavaks pääseekin asettelee ja modailee wahia ketjuun mukaan, ei loppunu runkkaus vielä.. :DD Kojonesin värkkäämää Lunar Module -kopiota siis tässä ruuvailen. Bonarina vielä säädettävä käyttöjännite, erittäin toimiva ja hyväsoundinen laitos. Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin? | |
![]() 02.09.2014 21:31:56 | |
No niin pojat! Fuzzeista luopuminen jäi kaivelemaan sen verran pahasti että pistin ikävää helpottaakseni astetta mielenkiintoisemman fuzzin tilaukseen. Sain Janne Paasosen maaniteltua tekemään minulle mittatilaustyönä Fuzz Facen ja sitä on ideoitu tässä muutama päivä, tulee olemaan upea. Se kasataan point-to-point tyyliin eyeletlevylle ja transistoreiksi valittiin vähän harvinaisemmat NOS NKT773 (NPN tyypin) germaniumtrankut 60-luvulta. Sokerina pohjalla on ulkoinen bias-säätö. Tulee olemaan pitkät viikot edessä. | |
![]() 02.09.2014 21:34:33 | |
Gabe: No niin pojat! Fuzzeista luopuminen jäi kaivelemaan sen verran pahasti että pistin ikävää helpottaakseni astetta mielenkiintoisemman fuzzin tilaukseen. Sain Janne Paasosen maaniteltua tekemään minulle mittatilaustyönä Fuzz Facen ja sitä on ideoitu tässä muutama päivä, tulee olemaan upea. Se kasataan point-to-point tyyliin eyeletlevylle ja transistoreiksi valittiin vähän harvinaisemmat NOS NKT773 (NPN tyypin) germaniumtrankut 60-luvulta. Sokerina pohjalla on ulkoinen bias-säätö. Tulee olemaan pitkät viikot edessä. Oho! Jannehan ei taida pääasiassa tilausduuneja tehdä. Ei muutakun piinallista odottelua. When in doubt, lower your expectations. | |
![]() 02.09.2014 22:03:44 | |
Myrkky Nuoli: Oho! Jannehan ei taida pääasiassa tilausduuneja tehdä. Ei muutakun piinallista odottelua. Harvemmin tekee käsittääkseni. Polttelee jo kovasti. :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)