Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 550 51 52 53 5468 69 70 71 72
OzoMan
30.11.2006 12:55:12 (muokattu 30.11.2006 12:57:51)

Pistin Ranille quotea ja oma unelma tulisi maksamaan 1500 euroa! Uskomatonta.
Eli siis Randy Rhoadsi mattamustana, valkosilla bevelsseillä, 24 nauhalla ja Inverted Cross inlayillä. Ja tottakai Schallerin floydi, ebeniotelauta, neck-thru-rakenne ja muut vastaavat. Ilman noita Ristejä se olis 1340 euroa.. Pitää vielä miettiä kumpi olis kestävämpi ratkaisu, voi olla että ristit alkaa kyrsimään lopulta. Mutta toisaalta nyt se ainakin tuntuu maailman siisteimmältä ratkaisulta.

Ja olihan mulla jotain teitäkin kiinnostavaa! Jos nyt tilaa kitaran niin alkavat tekemään vasta ensimmäinen maaliskuuta. Aikamoinen odotus siitä tulisi... Saa nähdä miten tässä nyt käy.

Edit: Pistin vielä omiin kuviin luonnoksen tuosta kepukasta :).
Ben_D
30.11.2006 13:34:20

Pistin Ranille quotea ja oma unelma tulisi maksamaan 1500 euroa! Uskomatonta.
Eli siis Randy Rhoadsi mattamustana, valkosilla bevelsseillä, 24 nauhalla ja Inverted Cross inlayillä. Ja tottakai Schallerin floydi, ebeniotelauta, neck-thru-rakenne ja muut vastaavat. Ilman noita Ristejä se olis 1340 euroa.. Pitää vielä miettiä kumpi olis kestävämpi ratkaisu, voi olla että ristit alkaa kyrsimään lopulta. Mutta toisaalta nyt se ainakin tuntuu maailman siisteimmältä ratkaisulta.

Ja olihan mulla jotain teitäkin kiinnostavaa! Jos nyt tilaa kitaran niin alkavat tekemään vasta ensimmäinen maaliskuuta. Aikamoinen odotus siitä tulisi... Saa nähdä miten tässä nyt käy.

Edit: Pistin vielä omiin kuviin luonnoksen tuosta kepukasta :).

Samanlainen kun mun helmikuussa valmistuva paitsi; body KV, 1-mikki, rautaristiotelautamerkit.
http://www.fiercemetal.org
OzoMan
30.11.2006 13:50:00

Samanlainen kun mun helmikuussa valmistuva paitsi; body KV, 1-mikki, rautaristiotelautamerkit.

Niin joo tosiaan itsekin ajattelin vain yhden mikin laittaa, tuo vaan jotenkin jäi tuohon kun kokeilin. Äijälle kyllä tulossa hieno kitara! Paljonko tuli hintaa?
Ben_D
30.11.2006 14:22:14 (muokattu 30.11.2006 14:22:47)

Niin joo tosiaan itsekin ajattelin vain yhden mikin laittaa, tuo vaan jotenkin jäi tuohon kun kokeilin. Äijälle kyllä tulossa hieno kitara! Paljonko tuli hintaa?

Olisko ollu about 1500 euroo. Kannattaa mainita, että haluat "Jackson" bevelsit...Ranin omat ovat leveämmät kun Jacksonin.
http://www.fiercemetal.org
OzoMan
30.11.2006 16:04:22 (muokattu 30.11.2006 16:05:53)

Olisko ollu about 1500 euroo. Kannattaa mainita, että haluat "Jackson" bevelsit...Ranin omat ovat leveämmät kun Jacksonin.

Hei kiitti! Enpäs olis hoksannu. Se oliski pistäny harmittaan ton hintaluokan kepissä ko ei ookaan sellanen ko ajateltu.

Edit: Eipä muuten näyttäisi olevan hintataso noussut ainakaan vielä.
Räbbänä
30.11.2006 16:25:33
Nähtävästi lisää Ranin omistajia tulossa.

Ainakin Catamenian kitaristi Riku näyttäisi olevan Rania hankkimassa. Ei luultavasti ketään kiinnosta, mutta pistipä vaan silmään bändin kotisivuilla Rikun kamalistan lopussa.

"soon Ran Guitars Custom"
ps3t
30.11.2006 19:04:50 (muokattu 30.11.2006 19:05:55)

Ranilta tuli postia...Ja eikun 2,5 kuukautta lisää odotusta. Piti olla marraskuun lopulla valmis, mutta menee näillä näkymin helmikuun puoleenväliin :/ Eli jos viimeisin arvio pitää paikkansa niin kaikenkaikkiaan aikaa kuluu 10,5kk tilauspäivästä valmistumiseen, vaikka kyseessä ole kovin erikoinen keppi. Sen on sit paree olla hyvä. Toinen Ran-keskustelu sai ainakin meikäläisen varpailleen.
Teknisyys on perseestä.
ReBeat
01.12.2006 10:06:58 (muokattu 01.12.2006 10:13:14)

Ranilta tuli postia...Ja eikun 2,5 kuukautta lisää odotusta. Piti olla marraskuun lopulla valmis, mutta menee näillä näkymin helmikuun puoleenväliin :/ Eli jos viimeisin arvio pitää paikkansa niin kaikenkaikkiaan aikaa kuluu 10,5kk tilauspäivästä valmistumiseen, vaikka kyseessä ole kovin erikoinen keppi. Sen on sit paree olla hyvä. Toinen Ran-keskustelu sai ainakin meikäläisen varpailleen.

Valmistaja ilmoittaa siis 2,5kk viivästyksestä vasta sinä päivänä kun kitaran piti olla jo valmis. Eikä mitään ennakoivaa postia ennen tuota. Ei hyvin mene. Taitavat painaa kusi sukassa hommia ja unohtavat univelkaisina jo mitä ovat edes tekemässä kenellekin. /provo

Kukaan ei ole näemmä ottanut customiinsa koverettuja otelautoja.. Kävi vain mielessäni semmoinen juttu tuota Ynkka-stratoa soitelessani, että jos ei halua kokonaan koverettua otelautaa vaan vaikka 12-fretistä eteenpäin.. Tämmöisiä näkee aika ajoin. Mietinkin enimmäkseen, että minkälaisia vaikutuksia sillä on esim kitaran säätöihin, intonaatioon ymv roskiin jos osa kaulasta on koverettu..? Vai liekö sillä mitään vaikutuksia?

Itse röydin stratosta otelaudan juurikin 12. nauhasta ylöspäin noin puoltoista vuotta sitten. Ei siinä isompia säätöjä sen jälkeen tarvinnut tehdä. Soundista kuitenkin sen verran, että kun ite viilasin ylimpiin väleihin maksimit ja alempiinkin melko paljon, niin soundi ohentui ehkä hiukan. Joten jos aikoo ottaa paljon puuta pois ja haluaa silti "puuta" soundiin, niin kaulan on ehkä hyvä olla paksumpi kuin ibanezin super wizard.
Explorer
01.12.2006 19:49:40

Vähän offtopic, mutta sanotaan silti. Amfisound ilmoitti kitaran toimitusajaksi 4-5kk, mutta jo 3kk päästä virheetön ja kaunis soitin oli valmis.

Näitä säikeen juttuja luettuaan tulee mieleen vanha sanonta merta edemmäs kalaan menemisestä.
Invader
01.12.2006 19:52:55
Näitä säikeen juttuja luettuaan tulee mieleen vanha sanonta merta edemmäs kalaan menemisestä.

Ei se oikein vieläkään ole verrattavissa tuohon, hintaero suomalaisien pajojen tuotteisiin kuitenkin on mitä on.
Tai sitten ei..
Anal Revenger
01.12.2006 20:37:47 (muokattu 01.12.2006 20:38:52)
Ei se oikein vieläkään ole verrattavissa tuohon, hintaero suomalaisien pajojen tuotteisiin kuitenkin on mitä on.

Maksaako kitarastaan sen 500-1000e enemmän vai odottaa ennemmin sen vuoden lisää?
Invader
01.12.2006 21:00:48
Maksaako kitarastaan sen 500-1000e enemmän vai odottaa ennemmin sen vuoden lisää?

Vuoden lisää? Eipäs liioitella sentään. Ja itselleni ainakin opiskelijana se 1000e on iso raha. Eikä mulla mikään kiire tässä ole.
Tai sitten ei..
Anal Revenger
01.12.2006 21:24:38
Vuoden lisää? Eipäs liioitella sentään. Ja itselleni ainakin opiskelijana se 1000e on iso raha. Eikä mulla mikään kiire tässä ole.

Amfisoundilta tilaa =3kk
Ran = 4kk ennen kuin alkavat edes tekemään + reilu puoli vuotta tekemiseen, about 11+ kk. 11(+)-3= 8+

Ei tuo nyt niin paljoa heitä ja kun tuonne kuitenkin tilauksia satelee koko ajan ympäri galaksia niin taas ajat venyy niin hyvästi alkaa kohta paukkumaan vuoden rajat.
Invader
01.12.2006 21:33:46
Nojoo, toi jonotuslista lisää kyllä uusien tilausten valmistumisaikaa, mutta tässä threadissa tähän mennessä joka ikinen on tilannut omansa ennen tuota jonotuslistaa, että se siitä merta edemmäs kalaan menemisestä ainakin tältä erää.
Tai sitten ei..
Jii
01.12.2006 21:50:37
Amfisoundilta tilaa =3kk
Ran = 4kk ennen kuin alkavat edes tekemään + reilu puoli vuotta tekemiseen, about 11+ kk. 11(+)-3= 8+

Ei tuo nyt niin paljoa heitä ja kun tuonne kuitenkin tilauksia satelee koko ajan ympäri galaksia niin taas ajat venyy niin hyvästi alkaa kohta paukkumaan vuoden rajat.

Amfisound teki oman kitarani noin kahdessa kuukaudessa. Priimasoitin. Aikaa on tuosta toki kulunut. Hienoa, että soittimet toimitetaan edelleen järkevässä ajassa.

Tämä on toki offtopikkia. Ranista tulisi puhua. Eikö tämä muuten ole pienen mittakaavan globalisoitumista? Ran teki hyvää jälkeä nopeasti (?) alussa halvalla. Siitä kiinnostuttiin ja tilauksia satelee -> toimitusajat pitenevät. Tuosta seuraavana varmaan hinnat nousevat. Jne.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Rallakka
02.12.2006 00:10:07

Siitä kiinnostuttiin ja tilauksia satelee -> toimitusajat pitenevät. Tuosta seuraavana varmaan hinnat nousevat. Jne.

Minä taas veikkaan että siltä menee laatu seuraavaksi... Jollain konstilla sillä täytyy alkaa purkaan jonoa ja se voi näkyä laadussa. Ja siis itse veikkaan että siinähän se tulee näkymään.
"I'm only wearing black until they invent something darker"
Jonnelite
02.12.2006 18:34:34 (muokattu 02.12.2006 18:36:53)

Kannattaa kuitenkin laskea jonkun verran euroja myös kitaran takuupolitiikkaan, joka esimerkiksi Amfisoundilla on 20 vuotta.
Epäilen takuuasioiden toimivuutta, joustavuutta, luotettavuutta, pituutta ja nopeutta asioidessasi Puolaan.
Laitettuani kitaran matkahuollolla pajalle maanantaipäivänä se tuli sieltä saman viikon torstaina takaisin täydellisissä säädöissä kielet vaihdettuna.
tarzan
02.12.2006 18:56:52
Minä taas veikkaan että siltä menee laatu seuraavaksi... Jollain konstilla sillä täytyy alkaa purkaan jonoa ja se voi näkyä laadussa. Ja siis itse veikkaan että siinähän se tulee näkymään.

Ikävä ennustus, mutta lienee kyllä melkoisen totta. Mikäli Ran laajentaisi verstastaan ja palkkaisi lisää henkilökuntaa, toimitusajat pysyisivät (ehkä) kohtuullisina. Nykyisten tilausten purkaminen ei varmaankaan onnistu kasvattamatta työntekijöiden lukumäärää, siis mikäli laatu pysyisi samana. Eli valitettavasti helpoin ratkaisu tuntuisi olevan laatutason lasku. Jos taas tiloja laajennettaisiin ja henkilökuntaa palkattaisiin lisää, hinnat nousisivat varmaankin aika reilusti.
Helvetin hyvä paimen
Jake.e
02.12.2006 20:18:41
Itse tilasin lähinnä hinnan (opiskelija budjetilla elelen) ja asiakaspalvelun vuoksi. Amfisoundille ois tästä matkaa tollanen 30km, joten matkan Puolaan voitte päätellä. Amfisoundilta hinta-arvion teko kesti n. 2-3kk, joka Ranilta saapui alle päivässä. Kaikkiin tyhmiin kyselyihini Ran vastaili ja kyseli tarkennuksia tiettyihin kohtiin ystävällisesti. Lisäksi RANin hinta oli 1420€ (kitara, flight case, postikulut) ja Amfisoundin paketti oli taas sellanein "sinnepäin se menee." Alkuperäistä sähköpostiviestiä ei ole enää tallella, mutta se meni tyyliin "joo kyllä se tuonne 2200€ yli menee".

Tein oman päätökseni, tehkää te omanne.

Mene ja tiedä.
Jerk.
Rallakka
02.12.2006 21:59:05

Itse tilasin lähinnä hinnan (opiskelija budjetilla elelen) ja asiakaspalvelun vuoksi.

Ite taas käytän mielelläni Amfisoundia, koska sinne on matkaa 20km ja tykkään siitä että saa lätistä ihan paskaakin niiden kanssa siinä asioimisen lomassa, mukavia jätkiä.

Tein oman päätökseni, tehkää te omanne.

Mene ja tiedä.

Ihan puhtaasti vi**uilematta toivon että sinulla ei tule ongelmia laadun tai minkään mokan suhteen, koska silloin voi mennä ja tietää... Puolaan pitkä matka, Haukiputaalle ei ja tarkoitan että toki molemmille valmistajille voi moka käydä. Otin tämän nyt tässä esiin, kun itse postailin tuosta aavistuksestani laadun kärsimisestä.

Toisaalta en ole kustomi kummaltakaan osapuolelta tilannut, mutta kitaroitani olen amfilla huollattanut.
"I'm only wearing black until they invent something darker"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)