Aihe: Mitä kieliä käytät kitarassasi?
1 2 3 4 549 50 51 52 5374 75 76 77 78
Gabe
05.04.2016 23:24:19
Laulava Kylätohtori: Pistin Harleyn 11 setin stratoon, eikä ne nyt ole ollenkaan huonot kielet. Ehkä tuntuma on aavistuksen erilainen kuin D'addarioissa - omasta mielestäni ehkä vähän huonompaan suuntaan. Se nyt ainakin oli pieni miinus, että tuntuu, että venyttämään joutuu enemmän. Eli jos venytän saman verran kuin ennen D'addarioilla (11 setti sekin), niin nyt Benttiksillä jää vajaaksi ja joutuu venyttämään vielä enemmän.

Soundi on mielestäni ihan jees. Sellaista 'uusien kielin' soundia näissä ei ole kuin esim. Elixirissä oli tai yhtä paljon kirkkautta kuin uusissa D'addarioissa, mutta se ei ole kaikissa tilanteissa välttämättä huono asia. Sanotaan, että positiivinen yllätys ja hyvät kielet, mutta pitää nyt antaa ajan kulua ennen kuin sanoo mitään lopullista...

Liityn heihin, jotka suosittelevat testaamaan...

Lespaan pistin Harleyn pinnoitetun 10 setin (ei saa paksumpina). Jos en paremmin tietäisi, niin luulisin, että on ihan samoja kieliä kuin nuo tavalliset. Ehkä nämä olivat vähän kirkkaammat, mutta toki ihan eri kitarakin kyseessä, joten en uskalla mitään varmaa sanoa...

Kuulostaa lupaavalta. Raportoihan vielä miten pitkään niillä soittelee. Ilmeisesti näppäihin ei jäänyt sellaista mustaa mönjää?
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
BugBadWolf
05.04.2016 23:31:31
Gabe: Kuulostaa lupaavalta. Raportoihan vielä miten pitkään niillä soittelee. Ilmeisesti näppäihin ei jäänyt sellaista mustaa mönjää?

Joskus jossain yksittäisessä kielessä on ylimääräistä mönjää. Minulla muuten ollut aina G-kieli. Ilmeisesti vetovaiheessa jäänyt vähän varastorasvaa (siltähän se tuntuu) tahmaamaan. Parin vuoden aikana kaiketi 3 sellaista tullut vastaan, että ei se nyt mahdoton ongelma ole ollut.

Mustaa mönjää en ole nänyt koskaan.

Hikipyyhkeellä olen niistä selvinnyt.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Gabe
05.04.2016 23:41:16
BugBadWolf: Joskus jossain yksittäisessä kielessä on ylimääräistä mönjää. Minulla muuten ollut aina G-kieli. Ilmeisesti vetovaiheessa jäänyt vähän varastorasvaa (siltähän se tuntuu) tahmaamaan. Parin vuoden aikana kaiketi 3 sellaista tullut vastaan, että ei se nyt mahdoton ongelma ole ollut.

Mustaa mönjää en ole nänyt koskaan.

Hikipyyhkeellä olen niistä selvinnyt.

Mulla oli punomattomat kielet jonkun mönjän pietossa, olisiko sitä varastorasvaa sitten. Sormen päät oli tummat sen jäljiltä eikä se minusta täysin kyllä pyyhkimällä lähtenyt..
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
BugBadWolf
05.04.2016 23:51:33
Gabe:...olisiko sitä varastorasvaa sitten...

Kaikki rauta on materiaalivaiheessa varastorasvan peitossa. Rautalankaahan se kielikin tuossa mielessä on, ennenkuin päähän pannaan solmu, pesaistaan ja paketoidaan. Se on nykyisin sellaista mopojen ketjuista tuttua ruiskutettavaa mönjää. Vähän tuntuu huonolta tarraliimalta. Mönjän olemuksen takia sitä on jossain paikassa enemmän kuin toisessa. Ja nyt, jos kaikki tehdään mahdollisimman halvalla, pesukin tietysti tehdään minimisijoituksella.

En hämmästyisi vaikka sitä löytyisi muistakin merkeistä. Liekö koskaan tullut puheeksi?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
jra
06.04.2016 00:36:19
BugBadWolf: En hämmästyisi vaikka sitä löytyisi muistakin merkeistä. Liekö koskaan tullut puheeksi?

Mikä se olikaan joskus 00-luvun puolella se amerikkalainen webbikauppa, joka möi omalla merkillään kieliä halvalla? Niistä kielistä jäi mieleen juuri vastaava huomattava sormia mustaava vaikutus. Samanlaista ei itsellä ole sen jälkeen tullut vastaan.

Saattaa olla vielä jossain laatikon pohjalla avaamaton paketti tai pari, kun sitten vähitellen alkoi saamaan merkkitavaraa samaan hintaan ja ilman vastaavia ulkomusiikillisia ilmiöitä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Kefiiri
06.04.2016 00:38:28 (muokattu 06.04.2016 00:38:40)
BugBadWolf: En hämmästyisi vaikka sitä löytyisi muistakin merkeistä. Liekö koskaan tullut puheeksi?

Kyllähän niitä mustia viiruja välillä tulee sormiin ihan merkkikielistäkin, ihan siis jo 70 -luvulta muistan. Pelkkä nykyajan ilmiö tuo ei tosiaan ole.
En ole musiikin asiantuntija.
Laulava Kylätohtori
06.04.2016 08:45:41
Gabe: Kuulostaa lupaavalta. Raportoihan vielä miten pitkään niillä soittelee. Ilmeisesti näppäihin ei jäänyt sellaista mustaa mönjää?

Ei jäänyt mustaa mönjää, mutta sen oloisia ne vähän on, että niissä jotain tällaista rasvaa oli. Ei siis paljon, sellainen tuntuma kuin olisi pistetty jotain CRC:tä tms. ja sitten pyyhitty rätillä pois. Eli ei juuri mitään, mutta lievä tuntuma kuitenkin. Minusta esim. D'addariot ovat täysin kuivia ja puhtaita, kun ne otta paketista. Olleet aina, joka paketti.

Pitää nyt katsoa, kuinka kauan kestävät. Sen verran selkeästi ovat erilaiset, että se on kyllä 100 % varma, että eivät ole samaa tavaraa kuin D'addariot. Ja mitä muistelen Ernien tuntumaa, niin oli sekin sen verran erilainen, että eri kielistä puhutaan.

Ja tässä, kun on yleisesti puhuttu, että jotain tulee samalta tehtaalta, niin se, että tuote X tulee samalta tehtaalta kuin tuote Y, ei tarkota, että ne ovat identtiset. Voivat olla täysin eri materiaaleista tehty ja eri spekseillä muutenkin. Ainut yhdistävä tekijä on tehtaan seinät. Siinä mielessä ei kannata liian hätäisesti yhtäläisyysmerkkejä vedellä...
They pass too much electricity. -SRV
Kefiiri
06.04.2016 10:03:43
Laulava Kylätohtori: Ja tässä, kun on yleisesti puhuttu, että jotain tulee samalta tehtaalta, niin se, että tuote X tulee samalta tehtaalta kuin tuote Y, ei tarkota, että ne ovat identtiset. Voivat olla täysin eri materiaaleista tehty ja eri spekseillä muutenkin. Ainut yhdistävä tekijä on tehtaan seinät. Siinä mielessä ei kannata liian hätäisesti yhtäläisyysmerkkejä vedellä...

Todellakin näin, pätee kitaroihin ja kaikkeen.
En ole musiikin asiantuntija.
BugBadWolf
06.04.2016 15:30:23
Laulava Kylätohtori:...Voivat olla täysin eri materiaaleista tehty ja eri spekseillä muutenkin. Ainut yhdistävä tekijä on tehtaan seinät...

Niin...

Hämmästyisin kuitenkin suuresti, jos kaikki markkinoiden sadat erimerkkiset kielisetit tehtäisiin eri langasta. Ja nimenomaan halpaa tuotetta varten ei taida olla taloudellisesti mahdollista tehdä ihan omaa materiaalia.

Poikkeahan kurillasi Thomannilla. Kapua vahvistinosastolle, möngi keinokuormiin ja vertaa Harley Benton (to-del-la toimiva kapine) ja Jet City.

Kun katsot tarkkaan, huomaat jotakin näistä kapineiden erilaisuudesta ;D
tuskiz
25.04.2016 22:52:10
Jee nosto.

Täytyypä sanoa, että olivat oikeen positiivinen kiva ylläri Gibsonin Vintage Reissue puhdasnikkelikielet jotka lykkäsin testimielessä Ibanezin AR-420:een tässä jokin aika sitten. Sointi on tosi täyteläinen ja puhdas verrattuna D'addarion EXL140 mitä normisti on tullu käyteltyä tossa gaugessa, sopii juuri tommoseen Lespa-malliseen kitaraan hyvin oli se sitten enemmän tai vähemmän bullshit-markkinointia, myös ei näytä kuolevankaan ihan välittömästi ja edelleen soundaa hyvältä näin 3 viikon ahkeran soittelun jälkeen.
ÄrGee
28.04.2016 22:19:22
Semmoinen havainto, että D'addarion EXL-kielet eivät kestä korroosiota niin hyvin kuin NYXL:t. Näissä on myös vähemmän jännitettä punomattomien kielien osalta, mikä on ainoa hyvä puoli. Pitää kai seuraavaksi hommata 10-52 Elixirit 11-56 D'addarioiden tilalle, koska on sen verran hapokasta hikeä käsissä.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
sustain65
29.04.2016 06:15:04
ÄrGee: Semmoinen havainto, että D'addarion EXL-kielet eivät kestä korroosiota niin hyvin kuin NYXL:t. Näissä on myös vähemmän jännitettä punomattomien kielien osalta, mikä on ainoa hyvä puoli. Pitää kai seuraavaksi hommata 10-52 Elixirit 11-56 D'addarioiden tilalle, koska on sen verran hapokasta hikeä käsissä.

Mulla on 10-52 Elixirit käytössä lespassa, hyvät on siihen, hommasin muutaman setin lisääkin jo.
iec
29.04.2016 08:26:13

BugBadWolf: Niin...

Hämmästyisin kuitenkin suuresti, jos kaikki markkinoiden sadat erimerkkiset kielisetit tehtäisiin eri langasta. Ja nimenomaan halpaa tuotetta varten ei taida olla taloudellisesti mahdollista tehdä ihan omaa materiaalia.

Poikkeahan kurillasi Thomannilla. Kapua vahvistinosastolle, möngi keinokuormiin ja vertaa Harley Benton (to-del-la toimiva kapine) ja Jet City.

Heh... Juuri ostin tuon HB keinokuorman, koska näytti olevan käytännössä Jet City, mutta eri painatuksilla :D Pitääpä vielä ehtiä jossain vaiheessa testaamaan. Ei ole kyllä hinnalla pilattu.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
29.04.2016 08:33:47 (muokattu 29.04.2016 08:35:54)
BugBadWolf: Hämmästyisin kuitenkin suuresti, jos kaikki markkinoiden sadat erimerkkiset kielisetit tehtäisiin eri langasta. Ja nimenomaan halpaa tuotetta varten ei taida olla taloudellisesti mahdollista tehdä ihan omaa materiaalia.

Ei tämä mitään taikuutta ole. Teräksiä on monia erilaisia seostuksesta riippuen. Eri materiaali, eri ominaisuudet, eri hinta - simple as that. Ei halpoja varten mitään erityistä taikahalpamateriaalia tehdäkään, vaan käytetään ihan normi halpamateriaaleja.

Sama laite?

e. hyvin on muuten mennyt Benttoneiden kanssa. Ei ne mitään erityisen ihmeellisiä ole, mutta ei niissä mitään vikaa tai ongelmiakaan ole ollut. Parempia ovat kuin hinta antaisi ymmärtää...

e. niin siis Benttonien kielien kanssa. Käytössä 11-setti stratossa...
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
29.04.2016 15:53:44
Laulava Kylätohtori:...Sama laite?...

Potikoiden paikat (vaihdettu siis vain päinvastaiseen järjestykseen) ja etupaneelin maalaus eroavat. Tarkemmalla silmäyksellä kuitenkin huomaa samaksi kapineeksi.

Ja hinta eroaa. Kuristelen Mark III:a yösoitteluihin tuolla kuormalla ja hyvin toimii.

Juu. Ei ole kitarankieli tuollainen keinokuorma, mutta vähän liiankin hyvä esimerkki logon vaikutuksesta hintaan.
ÄrGee
29.04.2016 16:08:27
sustain65: Mulla on 10-52 Elixirit käytössä lespassa, hyvät on siihen, hommasin muutaman setin lisääkin jo.

25,5'' skaalalla se on vain siinä ja siinä, että onko ne jo liian spagettia standard-D tai drop-C vireessä.
s8na
29.04.2016 18:10:25

ÄrGee: 25,5'' skaalalla se on vain siinä ja siinä, että onko ne jo liian spagettia standard-D tai drop-C vireessä.

Just soittelin eile treenit droppi A# 10-52 setillä lespassa. Vähä bendit herkkiä. :)
ÄrGee
29.04.2016 18:12:29
s8na: Just soittelin eile treenit droppi A# 10-52 setillä lespassa. Vähä bendit herkkiä. :)

Dii, helposti sitä painaa otelautakädellä liikaa ja nuotti on epävireinen.
high_society
29.04.2016 18:43:48
Elixirejä jo vuosia käyttänyt ja hyväksi todennut.
Aina välillä jotain alelaarin löytöjä kietonu kiinni, nyt viimeks optima goldeja...ei tullu Elixirien voittajaa noistakaan.
Jos jostain syystä ei Elixirejä, niin Fenderin bulletit on stratoissa.
Dadadaddarioista en ole koskaan pitänyt jostain kumman syystä.

Melkeen mikä merkki tahansa, ni ekat pari kolme tuntia saundi syvältä....

10/46 - 12/52 E ja Eb vireissä.
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
s8na
30.04.2016 01:10:31 (muokattu 30.04.2016 01:12:21)

ÄrGee: Dii, helposti sitä painaa otelautakädellä liikaa ja nuotti on epävireinen.

Ku soittaa tollasta kolmen nuotin stoneria niin tulee phaseri ilman pedaalia. Ei haittaa. Joo on mulla normisti vähä paksumpi setti ja pitää vielä laittaa jäykempää jatkossa.

Darcot ollu edelleen hyvää perussettiä ja noi jäänee noihin perusvireen keppeihin. Olivat aikanaan superhalpoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)