Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 549 50 51 52 5371 72 73 74 75
aristoteles666
10.09.2020 19:07:59

"mun mielestä - ja mitä nyt netistä lukenu ni monen muunki mielestä - "

Tämä oli se mikä pisti ihmettelemään, jos mua kiinnostaisi mitä muut netissä on ollut mieltä, niin lukisin varmaan itse.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Tami
10.09.2020 19:14:10

sepisti: On se kumma, ettei voi vain todeta, että laitteessa oli mielestäni kylmät ja muoviset efektit. Sen sijaan alat ihmettelemään, että kuka näitä viitsii käyttää, ja ettei varmasti kukaan ammattilainen, jolla on varaa oikeisiin laitteisiin :) Ja nyt sua harmittaa, kun jengi väittää sulle vastaan... Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö sun kokemus voi olla päinvastainen.

Näin se on....ja edelleen hupaisaa on tuo ammattilaisuus ja sen vaatimukset ja määritelmät. Ehken eniten noilla soundeilla prosentuaalisesti on merkitystä m.netin kirjoittelijoille joille ei kelpaa oikein mikään siihen makuuhuonepuuhasteluun. Aikalailla perus bulkkikamaa tuolla keikkailevien soittajien kamppeissa tulee eteen toki musaskenestäkin jonkin verran riippuen. Melko vähän axeja, helixejä tai kemppereitä verrattuna vaikkapa bossin polkimilla ja classic30:llä soittaviin. Ja paljon myös muuta semmosta kampetta jotka me ollaan dumattu täällä palstalla täysin sopimattomiksi ja muovisiksi.

Yhtä kaikki, tärkeämpää on tulla Mr PP:n tapaan kovaan ääneen ja kärkkäästi dumaamaan jokin laite, kuin todeta että en osaa käyttää, ei sovellu mun setuppiin jne jne. Ja lukemalla tätä ketjua voi todeta Mr PP:nkin jutun elävän siitä miten VL3 pesee ja linkoaa päätyen siihen tosiasiaan, ettei hänkään käytä sitä efektinä muutoin kuin kotona ja silloinkin vain yhtä efektiä kerrallaan...(huomaattehan ihan lievän kärjistykseni) Mun tc helicon voicelive3 laulu/kitaraefekti multispedu pesi ton efektit ihan mennen tullen - jopa efektien monipuolisempien säätöjen osalta. Harmi vaan, ku efektit ei pärjänny mitenkään päin 6-vuotta sitten ostamalleni multiefektille. Ja säätöjä noissa efekteissä on tosi nihkeesti mielestäni. Siitä nyt ei vaan pääse mihinkään. Jollekki kelpaa - minulle ei kelvannut kolkon kuulloset efektit.

Nyt minulle on pääasia se, että mä saan HX Stompilla korvattua minun käytössä useamman polkimen. Mulla on minun käytössä toimiva setuppi tuolla Stompilla ja muutamalla oheispedaalilla, eikä minun tapauksessa ole soundeissa eroa siinä määrin että ruuvaisin timelinen ja Flintin takaisin lautaan, ne ovat kaapissa kyllä tallesssa.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
paskiaispaska
10.09.2020 19:33:46

sepisti: On se kumma, ettei voi vain todeta, että laitteessa oli mielestäni kylmät ja muoviset efektit. Sen sijaan alat ihmettelemään, että kuka näitä viitsii käyttää, ja ettei varmasti kukaan ammattilainen, jolla on varaa oikeisiin laitteisiin :) Ja nyt sua harmittaa, kun jengi väittää sulle vastaan...

Mun kokemuksen mukaan näitä laitteita käytetään, koska voidaan päästä toivottuun soundiin (tai ainakin liveolosuhteissa riittävän lähelle toivottua) verrattain pienellä roudaamisella. Uusimmassa Riffi-lehdessä Osmo Ikonen kertoi käyttävänsä Helixiä sekä kitaran, basson, että sellon kanssa esiintyessään televisio-ohjelmien bändeissä. Itse en ole kiinnittänyt huomiota erityisen muoviseen soundiin hänen soittossaan.

Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö sun kokemus voi olla päinvastainen.

Älä nyt sekota sitä helixiä tähän, koska sen käyttäjät varmaan käyttää sitä niiden vahvistinmallinnosten takia ja ne ovat ilmeisen toimivia(joskin parempiakin löytyy)

Hx effectsissä ei ole mitään muita kuin efektejä. Puhuin muovisen ja kylmän kuullosista efekteistä - en mistään vahvistinmallinnoksista. Tarviiko tätä vielä kuinka monta kertaa sanoa? Käyttääkö osmo ikonen sitä helixiä oikean vahvistimen loopissa pelkkänä efektilaitteena? Tuskimpa - koska siihen tarjotukseen löytyy parempiakin laitteita.

En ihmetellyt, että kuka näitä viitsii käyttää, vaan kun täällä toitotetaan että ei voi olla paska ku lukuisat ammattilaiset tätä käyttää, niin halusin jotain vastauksia tähän, että minkäköhän tason ammattilaiset tätä hx effectsiä oikeen käyttää? Iso osa kun ammattilaisista tekee töitä keskeinkertasilla vehkeillä, koska se on heille bisnestä ja ylimääräset kulut vaan haittatekijä. Joten duunit hoidetaan sillä millä paras hyötysuhde jne. Markkinoilta löytyy paljon laadukkaampia efektilaitteita jos raha ei ole este. Ei kukaan osta taksiajoonkaan mersua - ennenku menee sen verran hyvin että siihen laatuun pystyy vähän satsaamaan. Sitä ennen ajellaan kiioilla sun muilla halvemmilla merkeillä mistä ei ehkä ihan sitä premium mukavuutta löydy. Ja jotkut ajaa niillä kiioilla vaikka menestystä tuleekin, koska niistä jää viivan alle enemmän tilikauden päättyessä. Tämän takia mä en usko siihen, että ammattilaisten vehkeet olis aina niitä parhaita mahdollisia. Itsekkään en yrittäjänä tosiaankaan osta aina kallempia ja parhaimpia vehkeitä mitä kaupasta löytyy - vaan tarkotuksenmukaiset. Kotona voi sitte hifistellä.

Veikkaisin, että yhdenkään soundistaan ylpeän ja tarkan ison luokan ammattimuusikon(raha ei este) laudasta tätä hx effectsiä ei löydy - ja siihen nyt tuskin on mitään muuta syytä, kun että parempisoundisempiakin efektilaitteita löytyy markkinoilta.

Ei tuo mikään sysipaska ollu tietenkään, mutta käytän mielummin mun vanhaa voicelive kolmosta efektilaitteena kuin tuota uutukaista hx effectsiä, ni kyllä se jostain kertoo. Kyllä se vähän laitto vituttamaan, ku ton line6 uutena ostin ja tajusin, että vanhassa vara parempi ja ei se analogipurkkien veronen ole - eikä edes sen voiceliven. Tosi pettynyt olin kyllä, ei sitä ole kieltäminen. Odotin, että sillä sais korvattua analogilaudan, mutta eipä sitte korvattukkaan ja päätin laittaa sen eteenpäin "hinnalla millä hyvänsä".
paskiaispaska
10.09.2020 19:51:24 (muokattu 10.09.2020 20:03:49)

Tami: Näin se on....ja edelleen hupaisaa on tuo ammattilaisuus ja sen vaatimukset ja määritelmät. Ehken eniten noilla soundeilla prosentuaalisesti on merkitystä m.netin kirjoittelijoille joille ei kelpaa oikein mikään siihen makuuhuonepuuhasteluun. Aikalailla perus bulkkikamaa tuolla keikkailevien soittajien kamppeissa tulee eteen toki musaskenestäkin jonkin verran riippuen. Melko vähän axeja, helixejä tai kemppereitä verrattuna vaikkapa bossin polkimilla ja classic30:llä soittaviin. Ja paljon myös muuta semmosta kampetta jotka me ollaan dumattu täällä palstalla täysin sopimattomiksi ja muovisiksi.

Yhtä kaikki, tärkeämpää on tulla Mr PP:n tapaan kovaan ääneen ja kärkkäästi dumaamaan jokin laite, kuin todeta että en osaa käyttää, ei sovellu mun setuppiin jne jne. Ja lukemalla tätä ketjua voi todeta Mr PP:nkin jutun elävän siitä miten VL3 pesee ja linkoaa päätyen siihen tosiasiaan, ettei hänkään käytä sitä efektinä muutoin kuin kotona ja silloinkin vain yhtä efektiä kerrallaan...(huomaattehan ihan lievän kärjistykseni)

Nyt minulle on pääasia se, että mä saan HX Stompilla korvattua minun käytössä useamman polkimen. Mulla on minun käytössä toimiva setuppi tuolla Stompilla ja muutamalla oheispedaalilla, eikä minun tapauksessa ole soundeissa eroa siinä määrin että ruuvaisin timelinen ja Flintin takaisin lautaan, ne ovat kaapissa kyllä tallesssa.

Ei mulla mikään juttu elä. Voiceliven tila - ja modulaatioefektit pesivät ton hx effectsin mennen tullen - ja se tässä pisti eniten juuri vituttamaankin, kun kuvittelin että kuudessa vuodessa olis tekniikka menny sen verran eteenpäin näissä halvemmissakin laitteissa, että eroa ei analogiin huomaisi. No luulin väärin - ja tuo ei edes päässy sille tasolle ku kuus vuotta sitte ostamani multiefekti. Kyllä se mielestäni sillon on vähän keskinkertanen efektilaite. Kyllä tuolta maailmalta löytty paljon keskusteluja jossa parjataan tän laitteen 4-kaapelikytkennässä ilmenevää äänenlaatuongelmaa ja kolkkoja modulaatioefektisoundeja yms.

Sehän on hemmetin hyvä, että tää jonkun setuppiin istuu. Onhan toi ominaisuuksiltaan ja kooltaan tosi hyvä - vaikka hyvin nihkeesti pystyy niitä efektejä säätelemään - verrattuna tähän voiceliveen.

Veikkaan, että täällä mnetissä on minun lisäksi muitaki analogi/tone/kamarunkkarihifistelijöitä jotka nauttii siitä täydellisen tonen metsästyksestä ja se on osana tätä harrastusta sen itse soittamisen ohella. Näille halusin tuoda ilmi, että kokeilematta ei tätä laitetta kannata ostaa - niinku minä tein.

Onkos siinä jotain väärää, jos ei halua työntää sitä kitarasoundia täyteen efektejä, vaan käyttää maltillisesti yhtä tai max kahta kerrallaan? Reverb ja delay ei ole koskaan samaan aikaan päällä. Muita mitä käytän, ni flanger, chorus, tremolo... ne nyt on tietty joskus jonkun tilaefektin kanssa samaan aikaan päällä. Noi hx effectsin fuzzit nyt ainaki oli aika vitsi, joten niistä ei sen enempää... Boostit ja overdrivet oli hyviä, sitä ei käy kieltäminen. Mutta niitä nyt ei tule koskaan käytettyä, koska keikkavahvarissa tarpeeks kanavia sooloboosteineen, joten tila ja modulaatiot tarvii vaan ottaa pedaaleilla.
McNulty
10.09.2020 19:59:29
paskiaispaska: Ei mulla mikään juttu elä. Voiceliven tila - ja modulaatioefektit pesivät ton hx effectsin mennen tullen - ja se tässä pisti eniten juuri vituttamaankin, kun kuvittelin että kuudessa vuodessa olis tekniikka menny sen verran eteenpäin näissä halvemmissakin laitteissa, että eroa ei analogiin huomaisi. No luulin väärin - ja tuo ei edes päässy sille tasolle ku kuus vuotta sitte ostamani multiefekti. Kyllä se mielestäni sillon on vähän keskinkertanen efektilaite. Kyllä tuolta maailmalta löytty paljon keskusteluja jossa parjataan tän laitteen 4-kaapelikytkennässä ilmenevää äänenlaatuongelmaa ja kolkkoja modulaatioefektisoundeja yms.

Sehän on hemmetin hyvä, että tää jonkun setuppiin istuu. Onhan toi ominaisuuksiltaan ja kooltaan tosi hyvä - vaikka hyvin nihkeesti pystyy niitä efektejä säätelemään - verrattuna tähän voiceliveen.

Veikkaan, että täällä mnetissä on minun lisäksi muitaki analogi/tone/kamarunkkarihifistelijöitä jotka nauttii siitä täydellisen tonen metsästyksestä ja se on osana tätä harrastusta sen itse soittamisen ohella. Näille halusin tuoda ilmi, että kokeilematta ei tätä laitetta kannata ostaa - niinku minä tein.

Siis hetkinen. Eikö HX Effects perustu samaan Helix-koneeseen kuin se lattiamalli, HX Stomp jne.? Vai onko sen softa ja rauta selkeästi eri mitä muu Helix-perhe?

Eihän kyse ole siis mistään uudesta siinä mielessä. Helixit (ja VL3) taisivat molemmat tulla markkinoille vuoden 2015 aikana. HX Effects tuotteena taisi tulla 2,5 vuotta sitten markkinoille, mutta sisuskaluthan siinäkin pohjautuvat jo paljon vanhempaan teknologiaan. Kai?

Lopulta kyse on siitä, kuinka paljon prosessoritehoa on ja miten sitä hyödynnetään.
moving in stereo
paskiaispaska
10.09.2020 20:06:10 (muokattu 10.09.2020 20:11:20)

McNulty: Siis hetkinen. Eikö HX Effects perustu samaan Helix-koneeseen kuin se lattiamalli, HX Stomp jne.? Vai onko sen softa ja rauta selkeästi eri mitä muu Helix-perhe?

Eihän kyse ole siis mistään uudesta siinä mielessä. Helixit (ja VL3) taisivat molemmat tulla markkinoille vuoden 2015 aikana. HX Effects tuotteena taisi tulla 2,5 vuotta sitten markkinoille, mutta sisuskaluthan siinäkin pohjautuvat jo paljon vanhempaan teknologiaan. Kai?

Lopulta kyse on siitä, kuinka paljon prosessoritehoa on ja miten sitä hyödynnetään.

Ilmeisesti näin. Lopulta kyse on vaan siitä, että tämä "uutuutena" myytävä laite sisältää vanhentunutta tekniikkaa siis? T:Markkinoinnin uhri

Vaan uskosin, että tuossa voicelivessa on vielä tehottomampi prossu, koska se kyllä kyykkää ku lyö vahvistinmalleja päälle. Latency kasvaa hieman - verrattuna ku pitää pelkkää vaikka reverbiä päällä. Eli siinä on mun korvaan tehty parempaa duunia algoritmien kanssa.
McNulty
10.09.2020 20:19:37
paskiaispaska: Ilmeisesti näin. Lopulta kyse on vaan siitä, että tämä "uutuutena" myytävä laite sisältää vanhentunutta tekniikkaa siis? T:Markkinoinnin uhri

Kaikki huomenna myytävä teknologia on jo vanhaa :)
Näin se vaan IT-maailma toimii. Tässä suhteessa siis joku analoginen vibe on luotettavampi valinta.

Vaan uskosin, että tuossa voicelivessa on vielä tehottomampi prossu, koska se kyllä kyykkää ku lyö vahvistinmalleja päälle. Latency kasvaa hieman - verrattuna ku pitää pelkkää vaikka reverbiä päällä. Eli siinä on mun korvaan tehty parempaa duunia algoritmien kanssa.

Tai sitten kyseessä on vaan niin yksinkertainen asia että VL3:n laskentateho loppuu kesken eli sen softa koittaa hyödyntää resursseja joita raudalla ei ole. Tätä koodausta varmasti on Helixissä enemmän, koska mukana on tosiaan etuaste-touhuja, IR:t yms. Ehkäpä myös prossutehojen käyttöä on rajoitettu, jotta kaikki tuo toimii samanaikaisesti. Tästä kun lohkotaan pelkät efektit omaan purnukkaan, niin ne jäävät köppäisiksi juuri siksi, ettei koko laskentatehoa ole otettu käyttöön.

Tuota voi miettiä vaikka siten, että terveellä miehellä on kaksi kättä. Jos pitää hoitaa yksi asia, niin kaksi kättä riittää hienosti. Yhdelläkin jopa pärjää. Jos taasen pitää hoitaa 17 hommaa samanaikaisesti, niin silloin loppuu kädet ja kaikki 17 asiaa kärsii siitä :) Eiks ollu hyvä analogia? :D
moving in stereo
Haeroe
11.09.2020 10:24:53

paskiaispaska: paljon keskusteluja jossa parjataan tän laitteen 4-kaapelikytkennässä ilmenevää äänenlaatuongelmaa ja kolkkoja modulaatioefektisoundeja yms.

Minä, joka olen Helix-fanipoju, olen HX Effects:stä vähän samaa mieltä. Jotain häikkää siinä oli neljän kaapelin metodissa. Mulla oli tuo vermes silloin, kun vielä omistin ylipäätään mitään styrkkaria. Vein HX Effects:in takaisin Fasulle kahden viikon palautusajan puitteissa. Sen verran se oli pettymys. Efektit on mielestäni hyvät eli siinä olen eri mieltä, mutta jotain ihmeellistä suhinaa sieltä tuli läpi. Se oli minulle no-no.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Entropia666
11.09.2020 11:47:33 (muokattu 11.09.2020 11:49:45)

Haeroe: Minä, joka olen Helix-fanipoju, olen HX Effects:stä vähän samaa mieltä. Jotain häikkää siinä oli neljän kaapelin metodissa. Mulla oli tuo vermes silloin, kun vielä omistin ylipäätään mitään styrkkaria. Vein HX Effects:in takaisin Fasulle kahden viikon palautusajan puitteissa. Sen verran se oli pettymys. Efektit on mielestäni hyvät eli siinä olen eri mieltä, mutta jotain ihmeellistä suhinaa sieltä tuli läpi. Se oli minulle no-no.

Mikä homma? Mulla on HX Effects 4CM kiinni omassa nupissa enkä oo huomannu että söis soundia. Äänitin nuppia pelkän piuhan ja kitaran kanssa, sit löin HX:n kiinni ja äänitin uudestaan. Ei eroa kun kuunteli DAWissa klippejä vuorotellen.

Toki studioäänityksissä oon pyrkiny laittamaan aidot purkit narulle, mutta livenä toi vehe on huikee Pod500X:n jälkeen. Jos haluu parempaa vastinetta niin pitäs varmaan ostaa Axen lauta mikä sitten maksaakin tuplasti tai triplasti. Ja yleisössä kukaan ei huomaa mitään eroo.

Hommasin mäkille himasoitteluita varten sen HX Nativen, eikä efekteissä tunnu olevan juurikaan eroa soundin puolesta.
Haeroe
11.09.2020 12:07:29

Entropia666: Mikä homma? Mulla on HX Effects 4CM kiinni omassa nupissa enkä oo huomannu että söis soundia.

En huomannut, että saundi olisi muuttunut. Se toi mukanaan ihmeellistä suhinaa. Itse efektit oli mun mielestä hyviä ja ovat edelleen.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Entropia666
11.09.2020 13:00:42 (muokattu 11.09.2020 13:01:28)

Haeroe: En huomannut, että saundi olisi muuttunut. Se toi mukanaan ihmeellistä suhinaa. Itse efektit oli mun mielestä hyviä ja ovat edelleen.

Joo, kohinaa saattaa tulla kun tulee AD/DA-käännös välissä. Tosin ei sitä kohinaakaan älyttömästi tule ja noise gatella mitään ei tule läpi. Efektit kelpaa myös mulle, ei ne ihan hirveästi häviä aidoille verrokeille. Eli livenä 5/5, kun vaihtaa koko kattauksen kanavista lähtien yhdellä polkasulla ja saa tehtyä snapshotit per biisi.
gunnar
11.09.2020 13:40:26 (muokattu 11.09.2020 13:41:00)
Haeroe: Minä, joka olen Helix-fanipoju, olen HX Effects:stä vähän samaa mieltä. Jotain häikkää siinä oli neljän kaapelin metodissa. Mulla oli tuo vermes silloin, kun vielä omistin ylipäätään mitään styrkkaria. Vein HX Effects:in takaisin Fasulle kahden viikon palautusajan puitteissa. Sen verran se oli pettymys. Efektit on mielestäni hyvät eli siinä olen eri mieltä, mutta jotain ihmeellistä suhinaa sieltä tuli läpi. Se oli minulle no-no.

Tämä vaivasi HX Effects mallisarjan alkupään versiota, siis 2 reilu vuotta sitten! Minäkin vaihdoin HX Effects laitteen uudempaan hardis versioon Tompan takuuvaihtona tästä syystä.

Minulla on nykyään myös HX Stomp ja en huomaa mitään eroa jos vertaan 4 kaapelin metodilla HX Stomp ja Effectsiä.

HX Effectsissä on myös täysin samat efektit, kuin Stompissa ja muissa Helixeissä, eli siinäkään suhteessa samalla viivalla muiden laitteiden kanssa.

Eli PP:n uudessa laitteessa ei tätä em. ongelmaa ole, eikä muillakaan suht uusia laitteita omistavilla. Eli no problem sen suhteen.

Se on sit tietty eriasia jos soundit ei miellytä muuten Helix sarjalaisissa.
Entropia666
11.09.2020 13:48:53

gunnar: Tämä vaivasi HX Effects mallisarjan alkupään versiota, siis 2 reilu vuotta sitten!

Mistä tietää mikä versio on kyseessä? Meinaatko että on hardis-ongelma vai softa-ongelma?
paskiaispaska
11.09.2020 15:14:11

Entropia666: Mikä homma? Mulla on HX Effects 4CM kiinni omassa nupissa enkä oo huomannu että söis soundia. Äänitin nuppia pelkän piuhan ja kitaran kanssa, sit löin HX:n kiinni ja äänitin uudestaan. Ei eroa kun kuunteli DAWissa klippejä vuorotellen.

Toki studioäänityksissä oon pyrkiny laittamaan aidot purkit narulle, mutta livenä toi vehe on huikee Pod500X:n jälkeen. Jos haluu parempaa vastinetta niin pitäs varmaan ostaa Axen lauta mikä sitten maksaakin tuplasti tai triplasti. Ja yleisössä kukaan ei huomaa mitään eroo.

Hommasin mäkille himasoitteluita varten sen HX Nativen, eikä efekteissä tunnu olevan juurikaan eroa soundin puolesta.

Minkälaista musiikkia soittelet? Oon huomannu, että sillä on yleensä aika paljon merkitystä siihen mitä laitteelta vaaditaan ja mitkä asiat häiritsevät jne.

Higain metallissa, jossa soitetaan todella tehokailla mikeillä, kielet todella lähellä otelautaa ja ohuella plektralla - on aivan eri laitevaatimukset, ku reunaroson rajamalla ja volumepotikan kanssa kikkailevalla dynaamista soittoa harrastavalla kitaristilla. Myös kappaleen loppumiksauksissa on paljon eroja. Kappaleessa, jossa soittaa rumpali, basisti, kaks rytmikitaraa(pannattu laitoihin), lead kitara, syntikka ja vilua taustakuoroa ja vaikka ties mitä - ei juuri hirveesti merkitystä mitä efektiä siellä seassa koittaa saada esille, koska kaikkia soittimia joudutaan jälkityöstämään miksaus vaiheessa todella rajusti että saadaan mahtumaan puuroutumatta samalle loppuraidalle. Kun taas vaikka rumpali-basso-kitara yhdistelmässä kaikilla soittimilla on todella paljon enemmän tilaa soida sitä pienintäkin nyanssia myöden myös siellä lopullisella raidalla.

Higain metallissa lyödään nosegatea signaalitielle hiljentelemään suhinoita ja tonepotikat ja kaulamikit heitetään joskus kitarasta helvettiin syömästä nupille kulkevaa signaalin tehoa. Tässä tapauksessa ei varmastikkaan huomaa, jos se ad/da muunnos kitaran ja vahvarin välissä heikentää aavistuksen sitä kitaran reagointia siihen miten sitä kitaraa soitetaan.

Kun taas se paf mikeillä tai sinkuilla soittava reunaroson kanssa hiplailija ja soittodynamiikalla leikittelevä kitaristi kyllä huomaa eron. Itse en koskaan pidä noisegatea päällä. Ei ole ollu ikinä tarvetta ja tykkään, että sieltä kitarakaapista kuuluu ne pienimmätki nyanssit sillon ku soitellaan vaikka sormin hiplaillen.

Itsellä tosiaan ei mitään suhinoita tullu 4cable kytkennässä(koska kytkin sen oikein, eli loopin toisessa piuhassa pitää olla katkottu maa). Mutta soittodynamiikkaan reagoinnissa huomasin pienen eron. Tätäkään ei yleisö kuule, mutta sen tuntee kyllä yksin soittaessa.
aristoteles666
11.09.2020 15:51:18 (muokattu 11.09.2020 15:52:25)

Ei pidä olla katkottua maata jos kytkee oikein, menkää nyt helkkariin levittämästä roskaa.
siinä oli niin paljon muutakin roskaa etten jaksa edes vastata
tai siis tää on PP lle.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
paskiaispaska
11.09.2020 16:13:28 (muokattu 11.09.2020 16:45:44)

aristoteles666: Ei pidä olla katkottua maata jos kytkee oikein, menkää nyt helkkariin levittämästä roskaa.
tai siis tää on PP lle.

Ok.

https://line6.com/media/ips/uploads … ost-31090-0-18695800-1517414140.jpg

Nyt ei kerkee enempää vänkäämään, ku makkarikitaristin pitää ruveta roudaamaan huomista keikkaa varten.

Ja huom. Tuo ei ole line6 ohjeistus, vaan ratkaisu alkupään laitteiden hurinaongelmiin 4cable kytkennässä, joka johtui ilmeisesti maalenkistä?
paskiaispaska
12.09.2020 03:50:16

aristoteles666: Ei pidä olla katkottua maata jos kytkee oikein, menkää nyt helkkariin levittämästä roskaa.
tai siis tää on PP lle.

Jäi nyt vielä vähän epäselväksi tämä muu roska - tuon aiemmin levittämäni fake newsin lisäksi. Voisitko oikaista? Tuli täasä roudauksien välissä pieni tauko, niin rupesi vähän vaivaamaan asia? Olen vain makkarikitaristi, niin kiinnostaisi nyt kuulla tämän isojen stagejen staran fakta tähän väliin, kun kirjautumistietojen perusteella olet tämän vastauksen jo moneen kertaan käynyt lukemassa?

T:humaltunut makkarikitarisi backstagella ilmasien juomien kimpussa.
Jousipolvi
14.09.2020 09:29:30
Moi

Onkos joku laittanut jotain näytön suojaa helixiin?
Jos on, niin laittakaa vinkkejä sopivista.
Hengissä hoidosta huolimatta!
Entropia666
14.09.2020 11:07:56 (muokattu 14.09.2020 11:08:48)

paskiaispaska: Minkälaista musiikkia soittelet? Oon huomannu, että sillä on yleensä aika paljon merkitystä siihen mitä laitteelta vaaditaan ja mitkä asiat häiritsevät jne.

Higain metallissa, jossa soitetaan todella tehokailla mikeillä, kielet todella lähellä otelautaa ja ohuella plektralla - on aivan eri laitevaatimukset, ku reunaroson rajamalla ja volumepotikan kanssa kikkailevalla dynaamista soittoa harrastavalla kitaristilla. Myös kappaleen loppumiksauksissa on paljon eroja. Kappaleessa, jossa soittaa rumpali, basisti, kaks rytmikitaraa(pannattu laitoihin), lead kitara, syntikka ja vilua taustakuoroa ja vaikka ties mitä - ei juuri hirveesti merkitystä mitä efektiä siellä seassa koittaa saada esille, koska kaikkia soittimia joudutaan jälkityöstämään miksaus vaiheessa todella rajusti että saadaan mahtumaan puuroutumatta samalle loppuraidalle. Kun taas vaikka rumpali-basso-kitara yhdistelmässä kaikilla soittimilla on todella paljon enemmän tilaa soida sitä pienintäkin nyanssia myöden myös siellä lopullisella raidalla.

Higain metallissa lyödään nosegatea signaalitielle hiljentelemään suhinoita ja tonepotikat ja kaulamikit heitetään joskus kitarasta helvettiin syömästä nupille kulkevaa signaalin tehoa. Tässä tapauksessa ei varmastikkaan huomaa, jos se ad/da muunnos kitaran ja vahvarin välissä heikentää aavistuksen sitä kitaran reagointia siihen miten sitä kitaraa soitetaan.

Kun taas se paf mikeillä tai sinkuilla soittava reunaroson kanssa hiplailija ja soittodynamiikalla leikittelevä kitaristi kyllä huomaa eron. Itse en koskaan pidä noisegatea päällä. Ei ole ollu ikinä tarvetta ja tykkään, että sieltä kitarakaapista kuuluu ne pienimmätki nyanssit sillon ku soitellaan vaikka sormin hiplaillen.

Itsellä tosiaan ei mitään suhinoita tullu 4cable kytkennässä(koska kytkin sen oikein, eli loopin toisessa piuhassa pitää olla katkottu maa). Mutta soittodynamiikkaan reagoinnissa huomasin pienen eron. Tätäkään ei yleisö kuule, mutta sen tuntee kyllä yksin soittaessa.

Mä soitan metallia, mutta ilman mitään synia ja taustanauhoja. Levyjäkin on tullu väännettyä, viimeisin vieläpä kohtuu pieteetillä. Jos et oo ite ollu äänittelemässä ja tarkkaamossa istumassa miksaajan kanssa, niin en ehkä alkais heittelemään analyysejä siitä miten noita tehdään. Ja varsinkin jos et soita metallia, niin en kyllä kovin vakavasti ota noita sun analyysejä metallisoundin sielunelämästä. Mulla on myös vintage-speksattu Les Paul ja vahvareista löytyy hyvät puhtaat kanavat.

Itelleni toi HX Effects ei syö soundia, kun testasin sen studiokamppeilla silloin kun säädin soundeja kuntoon. Tosin mulla on linjatasoinen looppi, tiedä sit olisko instrumentti-levelillä eri tulos. Todennäköisesti ei. Piuhat on ihan normaalit, eikä ne hurise sen enempää kuin aidotkaan spedut loopissa. Soittotuntumassakaan ei oo eroa onko TS808 nupin edessä vai HX:n sisällä.

Helvetin hyvä laitos 350€ hintaan minkä käytettynä siitä maksoin.
gunnar
14.09.2020 11:42:58
Entropia666: Mistä tietää mikä versio on kyseessä? Meinaatko että on hardis-ongelma vai softa-ongelma?

Itse käsitin, että ongelma ilmeni vain osassa alkupään versioiden hardista. Lueskelin silloin jenkki foorumeita ja osalla oli ongelmia, osalla ei. Ongelma oli ilmeisesti niin marginaalinen, että Line6 ei julkaissut asiasta mitään virallista tiedotetta tai takaisin kutsua. Tuohon versio asiaan en siis osaa vastata. Mä tilasin tuon Tompan ekasta myyntierästä, joten mun orkkislaite oli näitä aikaisia versioita.

Sun viimeisestä postauksesta päätellen, sulla ei ole ongelmia. Eipä tosiaan huolta tästä sitten!

Samaa mieltä myös, että pirun hyvä vekotin. Mahdollistaa monta sellaista asiaa, jota ennen en pystynyt toteuttamaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)