![]() 17.05.2012 13:23:47 (muokattu 17.05.2012 13:24:05) | |
---|---|
Tuhat viestiä ja 51 sivua O_o ... Gibson herättää kivasti mielipiteitä :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 17.05.2012 13:35:04 | |
Gabe: Googletin, näinhän se on :) Sama pätee tosin toisinkin päin. Totta. Voihan olla että minäkin esim. näen ja muistan Gibsonien viat joista olen joskus avautunut paremmin kuin halvempien kitaroiden, koska oletan niiden olevan parempia hintansa tähden, tai koska olen joskus niistä ärsyyntynyt ja nyt tulee aina niitä etsimällä etsittyä. Tai en usko, tämähän tarkoittaisi että saatan joskus olla lähestulkoon väärässä. | |
![]() 17.05.2012 13:41:23 | |
Heh :D Niinpä, itse olen huomannut omassa mielessäni sellaisen seikan että edullisemmissa kitaroissa pieniä vikoja tai puutteita sietää paljon paremmin kuin kalliimmissa. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 17.05.2012 13:45:31 | |
Gabe: Heh :D Niinpä, itse olen huomannut omassa mielessäni sellaisen seikan että edullisemmissa kitaroissa pieniä vikoja tai puutteita sietää paljon paremmin kuin kalliimmissa. Mikä on toisaalta jollain tavalla perusteltuakin. | |
![]() 17.05.2012 20:16:55 | |
Spiral: Mikä on toisaalta jollain tavalla perusteltuakin. Se riippuu tietenkin siitä mistä maksaa. Jos saa rahoilleen vastinetta niin sehän on tärkeintä. Yksi maksaa viattomuudesta/täydellisyydestä ja toinen luonteesta, kuka mistäkin. Varmaa on ainoastaan se että kukaan ei saa pelkästään rusinoita pullasta ja jokaisesta ominaisuudesta maksetaan muullakin kuin rahalla eli hyvyys yhdessä asiassa merkitsee usein keskinkertaisuutta tai huonoutta jossakin toisessa asiassa. Sen vuoksi esittäessämme oman näkemyksemme universaalina totuutena emme arvioi pelkästään sitä tuotetta, vaan tulemme myös vähätelleeksi toisten ihmisten näkökulmaa. Itse yritän olla tässä asiassa hereillä omissa kommenteissani siinä aina onnistumatta. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 17.05.2012 21:15:29 | |
hallu: Se riippuu tietenkin siitä mistä maksaa. Jos saa rahoilleen vastinetta niin sehän on tärkeintä. Yksi maksaa viattomuudesta/täydellisyydestä ja toinen luonteesta, kuka mistäkin. Varmaa on ainoastaan se että kukaan ei saa pelkästään rusinoita pullasta ja jokaisesta ominaisuudesta maksetaan muullakin kuin rahalla eli hyvyys yhdessä asiassa merkitsee usein keskinkertaisuutta tai huonoutta jossakin toisessa asiassa. No joo, noin maailmassa jossa mikään ei merkitse mitään eikä siitäkään voi mitään sanoa. | |
![]() 17.05.2012 21:39:15 | |
Spiral: No joo, noin maailmassa jossa mikään ei merkitse mitään eikä siitäkään voi mitään sanoa. Nyt en aivan ymmärtänyt??? minä siis luulin puhuvani nimenomaan asioiden merkityksellisyydestä. Toisaalta sen asian tunnistamisesta/tunnustamisesta, että jokainen arvioi asioita omasta näkökulmastaan. Siis sama juttu minkä Gabe mainitsi tuossa muutama viesti sitten. Kommenttini siis pitää sisällään väittämän, että ainakaan arvosoitinten kohdalla ei ole olemassa yksiselitteisiä kriteerejä soittimen hyvyyden mittaamiseksi vaan kyse on aina erilaisten ominaisuuksien henkilökohtaisista painotuksista. Tämänkö ymmärrät asioiden merkityksettömyydeksi? tki kaikesta voi sanoa melkeinpä mitä tahansa, mutta kovin harvoista asioista voi sanoa mitään yksiselitteistä. Minä uskon näkeväni maailman kovin kompleksisena, siitäkö olet eri mieltä? en ymmärrä, kerro pyydän. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 17.05.2012 21:50:14 (muokattu 17.05.2012 21:52:01) | |
pekurides: Onkohan tuon lakkakerroksen kanssa oikeasti mitään tekemistä soinnin suhteen? Aina välillä joku heittää aiheesta mutta onko jossain tehty oikeasti yhtään luotettavaa tutkimusta vai onko tämäkin ihan samaa "veijonesso", "isot poijat kertoi" mutuilua:=) faktoja kehiin vaadin. -p- Mun special faded soi ainakin eri tavalla kuin relikoitunut special tai kumpikaan stankuista. Saattaahan siihen vaikuttaa vaikka hormonit tai seksinpuutekin. Teepä testi ni luen mielenkiinnolla. E: eri tavalla=avoimemmin. Se on sit eri juttu onko se hyvä vai huono asia. Tykkäsin joka tapauksessa. http://www.youtube.com/watch?v=ZQZ5VKD2E1A tuo äänitetty kyseisellä kitaralla ja Rockerverb-combolla. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." | |
![]() 17.05.2012 21:53:24 | |
hallu: Nyt en aivan ymmärtänyt??? minä siis luulin puhuvani nimenomaan asioiden merkityksellisyydestä. Toisaalta sen asian tunnistamisesta/tunnustamisesta, että jokainen arvioi asioita omasta näkökulmastaan. Siis sama juttu minkä Gabe mainitsi tuossa muutama viesti sitten. Kommenttini siis pitää sisällään väittämän, että ainakaan arvosoitinten kohdalla ei ole olemassa yksiselitteisiä kriteerejä soittimen hyvyyden mittaamiseksi vaan kyse on aina erilaisten ominaisuuksien henkilökohtaisista painotuksista. Tämänkö ymmärrät asioiden merkityksettömyydeksi? tki kaikesta voi sanoa melkeinpä mitä tahansa, mutta kovin harvoista asioista voi sanoa mitään yksiselitteistä. Minä uskon näkeväni maailman kovin kompleksisena, siitäkö olet eri mieltä? en ymmärrä, kerro pyydän. Eiku tuossa mun kommentissa oli vaan liikaa luonnetta. Ei sen hyvyyttä tai järkevyyttä voi arvioida muuta kuin sen mukaan mitä minä olen sillä halunnut ilmaista. Minun kommentti, minun hyvyys-mittarit. Yksinkertaistettu näkemys jossa maailma on pelkästään kompleksinen menee minun luonne-mittareilla ihan jorpakkoon. Niin, yritän demonstroida sitä että totta kai voidaan mennä mitä hämärämpiin henkilökohtaisiin ja subjektiivisiin analyyseihin, mutta se johtaa kovin harvoin hedelmälliseen julkiseen keskusteluun. | |
![]() 18.05.2012 02:28:56 (muokattu 18.05.2012 02:31:52) | |
Spiral: Eiku tuossa mun kommentissa oli vaan liikaa luonnetta. Ei sen hyvyyttä tai järkevyyttä voi arvioida muuta kuin sen mukaan mitä minä olen sillä halunnut ilmaista. Minun kommentti, minun hyvyys-mittarit. Yksinkertaistettu näkemys jossa maailma on pelkästään kompleksinen menee minun luonne-mittareilla ihan jorpakkoon. Niin, yritän demonstroida sitä että totta kai voidaan mennä mitä hämärämpiin henkilökohtaisiin ja subjektiivisiin analyyseihin, mutta se johtaa kovin harvoin hedelmälliseen julkiseen keskusteluun. Okei, nyt ymmärrän:-) kiitos selvennyksestä. Olet tietenkin aivan oikeassa, tällaisissa keskusteluissa pitää viitatta konkreettisiin havaittavissa oleviin seikkoihin eikä mutufiiliksiin. Olen täysin samaa mieltä kanssasi tästä. Oikeastaan yritin lähestyä varmaan samaa asiaa toisesta suunnasta tuossa aikaisemmassa viestissäni. Ajattelin, että keskustelun roihahtaessa on usein kyse siitä, että unohdamme konkreettisten argumenttien takana olevat henkilökohtaiset intressit jolloin tulemme helposti menneeksi henkilökohtaisuuksiin silloinkin kun emme sitä tarkoita, mikä on omiaan kärjistämään keskustelua. Kaiken kaikkiaan kaikenlainen kamaruotiminen on mitä antoisinta hommaa ja olen itse oppinut paljon teiltä kaikilta, mutta kaikkien hienointa on saada testata omia ideoita ja ajatusrakennelmia. E: muusikoiden netissä nimittäin on hienoa, että te osaatte ampua ajatusankkani ilman että ammutte minua. Ei tarvitse pelätä että sanoo jotain tyhmää:-). Kiitos teille kaikille siitä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 18.05.2012 07:14:58 | |
hallu: Okei, nyt ymmärrän:-) kiitos selvennyksestä. Olet tietenkin aivan oikeassa, tällaisissa keskusteluissa pitää viitatta konkreettisiin havaittavissa oleviin seikkoihin eikä mutufiiliksiin. Olen täysin samaa mieltä kanssasi tästä. Oikeastaan yritin lähestyä varmaan samaa asiaa toisesta suunnasta tuossa aikaisemmassa viestissäni. Ajattelin, että keskustelun roihahtaessa on usein kyse siitä, että unohdamme konkreettisten argumenttien takana olevat henkilökohtaiset intressit jolloin tulemme helposti menneeksi henkilökohtaisuuksiin silloinkin kun emme sitä tarkoita, mikä on omiaan kärjistämään keskustelua. Kaiken kaikkiaan kaikenlainen kamaruotiminen on mitä antoisinta hommaa ja olen itse oppinut paljon teiltä kaikilta, mutta kaikkien hienointa on saada testata omia ideoita ja ajatusrakennelmia. E: muusikoiden netissä nimittäin on hienoa, että te osaatte ampua ajatusankkani ilman että ammutte minua. Ei tarvitse pelätä että sanoo jotain tyhmää:-). Kiitos teille kaikille siitä. Hyvä kirjoitus. :) | |
![]() 18.05.2012 10:26:51 | |
hallu: Kaiken kaikkiaan kaikenlainen kamaruotiminen on mitä antoisinta hommaa ja olen itse oppinut paljon teiltä kaikilta, mutta kaikkien hienointa on saada testata omia ideoita ja ajatusrakennelmia. E: muusikoiden netissä nimittäin on hienoa, että te osaatte ampua ajatusankkani ilman että ammutte minua. Ei tarvitse pelätä että sanoo jotain tyhmää:-). Kiitos teille kaikille siitä. Samaa mieltä :) Joskus (usein) omat alkuun hyvinkin nerokkaat ideat ja päätelmät romuttuvat kun ei omassa pikku päässään olekaan miettinyt asiaa aivan kaikilta puolin. Siksi mnet on kyllä aivan mahtava. on hienoa, että te osaatte ampua ajatusankkani ilman että ammutte minua. etenkin tuo pitäisi pitää aina itsekin mielessä keskusteluissa, harva varmaan on sitä mieltä mitä on pelkästään muita ärsyttääkeen :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 18.05.2012 12:21:38 | |
Gabe: Samaa mieltä :) Joskus (usein) omat alkuun hyvinkin nerokkaat ideat ja päätelmät romuttuvat kun ei omassa pikku päässään olekaan miettinyt asiaa aivan kaikilta puolin. Siksi mnet on kyllä aivan mahtava. etenkin tuo pitäisi pitää aina itsekin mielessä keskusteluissa, harva varmaan on sitä mieltä mitä on pelkästään muita ärsyttääkeen :) Niin on ainakin itse tullut muutama täysin virhe hankinta vältettyä, kun on täällä ensin kertonut visioistaan. Aina löytyy tyyppejä, jotka tietää paremmin kyseisestä asiasta. Näin välttää itse pahimmat sudenkuopat... Räkkimiehiä jo vuodesta 2000. | |
![]() 20.05.2012 14:47:04 | |
Sg standard hankittu. Neljästä palasta oleva body.. soi parhaiten niistä mitä testasin vaikka joukossa oli kaksipalaisiakin. Eli nyt omistan gibsonin ja on viimein kaikki hyvin :D | |
![]() 21.05.2012 11:53:57 | |
Spiral: Tämäntyylissä keskuteluissa (palojen määrä ja lakkaus) saa aika harvoin mitään faktoja ja jos niitä kehtaa pyytää niin on mulkku. Kohta joku tulee taas kertomaan omat kokemuksensa faktoina... *naamapalmu* Näinpä. Ja tuskin kukaan kiistää, etteikö kitaroiden välillä olisi saundieroja, mutta itse ihmettelen, miten kultakorvat pystyvät sanomaan, mistä ero johtuu. Eroon vaikuttavia tekijöitä on kymmeniä kuten esim. rungon, kaulan tai otelaudan puun laatu (mitä laatua, miten soi, miten tiivistä erää jne.), mikit, tallat, kielet (ikä, paksuus ym.), satulat, johdot, kitaran ruuvien kireys ym. ym. ym. onhan näitä aina lueteltu. Joten miten joku pystyy nyt sanomaan auringon tarkasti, mistä saundierot johtuvat. Mistä sen tietää, että se on juuri esim. lakkaus, eikä joku muu kymmenistä eri mahdollisuuksista tai niiden yhdistelmistä. Usein sanotaan, että mulla on kaksi samanlaista kitaraa, missä ainut ero on lakkaus, otelautamateriaali ym. Mutta kuten varmasti jokainen ymmärrämme, ei ole olemassa kahta identtistä kitaraa, joiden ero voidaan sanoa olevan vain yhdessä ominaisuudessa. Toivottavati ei kuulosta liian kärjistetyltä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten sen erottaa, mistä kitaroiden saundierot johtuvat. San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... | |
![]() 21.05.2012 12:07:30 | |
Täälä kun kaikkeen gibsonaiheiseen saa vastauksen, niin kertokaapas nyt, onko tosiaan näin että kyseistä väriä ei kuus kieliseen käytännössä saa? http://www.flying-v.ch/customs/fc_02lp/fc02lp.jpg Toki tuo spessueditionkin kelpais, mutta tokko on koko pohjoismaissa ainuttakaan ja jos löytyykin niin en mie sentäs siitä niin pal maksa :) kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 21.05.2012 12:22:42 | |
korvaoo: Täälä kun kaikkeen gibsonaiheiseen saa vastauksen, niin kertokaapas nyt, onko tosiaan näin että kyseistä väriä ei kuus kieliseen käytännössä saa? http://www.flying-v.ch/customs/fc_02lp/fc02lp.jpg Toki tuo spessueditionkin kelpais, mutta tokko on koko pohjoismaissa ainuttakaan ja jos löytyykin niin en mie sentäs siitä niin pal maksa :) Niin mitä väriä? Mustaa Flying V-kitaraa? Vai tuollasta mustaa jossa on rungossa bindaukset, ja Customin otelauta, otelautamerkit ja lapaupotus??
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 21.05.2012 12:50:52 | |
Laulava Kylätohtori: Näinpä. Ja tuskin kukaan kiistää, etteikö kitaroiden välillä olisi saundieroja, mutta itse ihmettelen, miten kultakorvat pystyvät sanomaan, mistä ero johtuu Usein sanotaan, että mulla on kaksi samanlaista kitaraa, missä ainut ero on lakkaus, otelautamateriaali ym. Mutta kuten varmasti jokainen ymmärrämme, ei ole olemassa kahta identtistä kitaraa, joiden ero voidaan sanoa olevan vain yhdessä ominaisuudessa. Toivottavati ei kuulosta liian kärjistetyltä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten sen erottaa, mistä kitaroiden saundierot johtuvat. Annoin plussaa. Olen miettinyt itsekin samaa monesti. Mahdotontahan se on ihan tarkkaan sanoa. Yksilöitä jokainen :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 21.05.2012 13:00:28 (muokattu 21.05.2012 13:01:13) | |
fox: Niin mitä väriä? Mustaa Flying V-kitaraa? Vai tuollasta mustaa jossa on rungossa bindaukset, ja Customin otelauta, otelautamerkit ja lapaupotus?? siis mustaa kultasilla osilla ja tuolla kiinteällä v-tallalla kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 21.05.2012 13:07:30 | |
korvaoo: siis mustaa kultasilla osilla ja tuolla kiinteällä v-tallalla Noilla lp custom-tyylisillä bindauksilla ja otelautamerkeillä + 58 tyylisellä tailpiecellä ei löydy kuin custom shopista tilaamalla jos uuden haluaa. Käytettynä noita liikkuu, hinnat alkaen n. 4000e Musta http://www.gbase.com/gear/gibson-custom-shop-flying-v-cust-2002-black# Punainen http://www.gbase.com/gear/gibson-flying-v-custom-2006-cherry | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)