Krice 05.09.2005 21:46:18 (muokattu 05.09.2005 21:48:21) | |
---|
|
temppiz 05.09.2005 22:21:53 (muokattu 05.09.2005 22:22:55) | |
---|
Tauon etsii alapäätaiteilijaa! (basistia) |
Jag 05.09.2005 23:23:05 | |
---|
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
LamaAjanElvis 05.09.2005 23:41:06 | |
---|
Kricesta tulee seuraava Ynkkä. ja minä ostan sen levyn. I don't know why my heart beats, i only know it does...Sormet lähtee soundista.
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
Kimmo72 06.09.2005 00:13:59 (muokattu 06.09.2005 00:15:17) | |
---|
Kamalat soundit. Why oh why..? Studio 1 päälle ja ruuvaamaan, jos sitäkään. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
wilzhu 06.09.2005 00:29:25 | |
---|
saleen Krice perusti tän ketjun vain lesoilumielessä;) Mutta ei se mitään. Hyviä pätkiä ja taitava meininkiä. Eikun ainiin. Hidas ja huonohan se on, kuten aiemmin lupasin sanoa. Elämä Off. |
PoLFus 06.09.2005 08:49:58 | |
---|
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
Tympee Huttunen 06.09.2005 08:54:30 (muokattu 06.09.2005 08:54:45) | |
---|
Mä veikkaan, et ketjun lopussa on jo ihan hyvä soundi ja zoom on pudotettu kokonaan pois. Tilalla on pelkkä modern hi gain gainin ollessa kutosella ja efekteinä pelkkä delay. |
Krice 06.09.2005 15:59:16 | |
---|
Soundi oli jo paljon parempi, tosin äänitystaso oli melko matala... No tuon parempaa ei Vampista saa:) Muuten aika kiintoisia presettejä siitä löytyy, esm. 20B on kiva. Taisit olla tietokoneen vieressä kun tuollaista ääntä sieltä kuului alussa? Jep. Sormi rec/stop-nappien lähellä ja sata uusintaottoa:) |
juhist 06.09.2005 16:24:34 | |
---|
Mä veikkaan, et ketjun lopussa on jo ihan hyvä soundi ja zoom on pudotettu kokonaan pois. Tilalla on pelkkä modern hi gain gainin ollessa kutosella ja efekteinä pelkkä delay. komppaan vahvasti |
Krice 07.09.2005 21:56:20 | |
---|
Säätelin vamppia koko Tyranny Of Soulsin aikana ja vika kappaleeseen sain kelvollisen soundin.. kesti pitkään tajuta, että kun vahvistimen oma kaappimalli oli päällä niin se laittoi soundin banaaniksi. Vamp piti laittaa inputtiin ja mode L2, että sillä saa livesoitossa ylipäätään jollain tasolla kuuluvaa ääntä aikaan. Silti soundi ei ole kovin erotteleva ja sitä on hankala kuulla jos soittaa levyn päälle. Toisin on Zoomilla, jonka sirkkeli inisee vaikka minkä soundimaton päälle:) Gain on kutosessa ja modern hi gain mallina, mutta delayn sijasta hieman kompressoria. Ja drive piti laittaa 1:lle. Driven ja gainin yhdistelmä toimii paremmin kuin se, että yrittää laittaa läski-driven pois päältä ja rullata gain kaakkoon. Tuo siitä hiukan hankala säätää, kun yhteensä bass-mid-treble -nappeja on 3x3, eli ensin L2-moden perussäätö (koska siinähän ei ole kaappimallia), sitten soundin säädöt ja vielä vahvistimen omat napit. Ei oikein tiedä pitäisikö treb/midiä lisätä, että saisi soundin kuuluvaksi, vai pitäisikö vääntää jotain volumenappia (niitäkin on yhteensä kolme). |
Marzi 11.09.2005 16:37:54 | |
---|
Pitäisi joskus saada jollakin vehkeellä testattua se viive, mikä tuossa tulee. Esim Smaart Livellä onnistuu.(analysaattorisofta) Pitää vaan splitata kitara Vamppiin ja Smaarttiin. Sitte vaan calculate delay. Voisin joskus käydä liikkeessä testaamassa läppärin kans. Netistä saa demoversion SIA SmaartLivestä: http://www.siasoft.com/ Tarvitset lisäksi tietsikan ja kaksikanavaisen äänikortin, koska vehkeellävoi verrata kahta signaalia keskenään. Myös tuo viiveen lasku on osa hommaa, koska on helpompi tulkita esim PA-laitteiden taajuuskäyrää kun mitattava signaali(mittamikrofoni) ja referenssisignaali(suoraan mikseristä/läppäristä tuleva kohina tai musiikki) ovat samassa timessä. Eli palkit pomppii ruudulla yhtä aikaa. Digivehkeissä(siis näissä mallintavissa kitaravehkeissä) tuntuu olevan melki aina pieni viive kun vertaa analogivehkeeseen, liekö prosessorit vielä liian hitaita tai jotain... Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
wilzhu 12.09.2005 04:37:01 | |
---|
Olisiko jotain, jolla laitettaisiin ääni koneelta V-ampiin, josta sen pitäisi tulla koneelle ja sillä mitattaisiin viive? Elämä Off. |
Krice 12.09.2005 12:34:39 | |
---|
Olisiko jotain, jolla laitettaisiin ääni koneelta V-ampiin, josta sen pitäisi tulla koneelle ja sillä mitattaisiin viive? Ei sitä tarvitse mitata, siinä on selkeä viive. Laitoin muuten taas vampin pelkäksi boosteriksi "efektilenkkiin" ja iskin Zoomin mukaan. Todella kova särö:) Sillä on kivempi soitella kun se kuuluu selvästi eikä viivettä ole. Tai on, mutta ei Zoomissa. Vampista laitoin Vamp Clean -ampin ja kompressoria vähän. Vampin kompressori nimittäin toimii, toisin kuin Zoomissa:) |
Sipher 12.09.2005 13:25:00 | |
---|
there were is wrong, there is a vamp-2. ROFL! pelastit juuri työpäivän +++ =P Dead girls are easy |
temppiz 12.09.2005 13:56:17 (muokattu 12.09.2005 14:02:23) | |
---|
Ei sitä tarvitse mitata, siinä on selkeä viive. Kyllä se nyt vaan tarvitsee mitata! :) Jos nyt oikein mittasin niin sain keskimäärin 5,7ms vampille viivettä ja tubescreamerissa viivettä oli 0.02ms. E: Eli ääni jota on verrattu on kitaran taputtelu otelaudasta niin, että kielet osuu nauhoihin ja kuuluu semmonen räminä. Paremman tuloksen varmaan sais, kun lähettäis jotain siniaaltoa katkonaisesti kumpaankin kanavaan. Tauon etsii alapäätaiteilijaa! (basistia) |
wilzhu 12.09.2005 15:14:26 | |
---|
Kyllä se nyt vaan tarvitsee mitata! :) Jos nyt oikein mittasin niin sain keskimäärin 5,7ms vampille viivettä ja tubescreamerissa viivettä oli 0.02ms. E: Eli ääni jota on verrattu on kitaran taputtelu otelaudasta niin, että kielet osuu nauhoihin ja kuuluu semmonen räminä. Paremman tuloksen varmaan sais, kun lähettäis jotain siniaaltoa katkonaisesti kumpaankin kanavaan. Ei ton 5,7:n ms:n pitäisi mielestäni ainakaan olla havaittavissa, mutta taitaa olla. Kyllä se minulla ainakin varmaan pitempi on, kun sen niin herkästi huomaan. Elämä Off. |