![]() 14.01.2007 08:52:02 | |
---|---|
harmi ettei ole 2x12" koossa tuollaista halpista. Ostaisin heti ja pistäisin uudet elementit sisälle. Siitä sais varsin hyvän reeniskaapin :) edit. niin ja miksei siis kotosallekin. On siellä 2x12" http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212.htm | |
![]() 14.01.2007 12:35:05 | |
Eri asia on taas elementit. Kaiutin on kuitenkin se, joka sitä soundia ilmoille lykkää. HB:n kaapeista kannattaa musta tilata ehdottomasti ne kalliimmat Celestionin Vintage30-elementtien kera. Tuo v30:sillä varusteltu kaappi ei siis soundillisesti eroa suuremmin esim marshallin vastaavilla ämyreillä varustetusta kaapista? Ne jotka soittaa ne tietää. | |
![]() 14.01.2007 12:54:37 | |
Eri asia on taas elementit. Kaiutin on kuitenkin se, joka sitä soundia ilmoille lykkää. HB:n kaapeista kannattaa musta tilata ehdottomasti ne kalliimmat Celestionin Vintage30-elementtien kera. ja hassuinta on se, että neljä vintage30 -elementtiä maksaa yhteensä huomattavasti enemmän kuin tuo harley bentonin kaappi. :P | |
![]() 14.01.2007 13:09:12 | |
Tuo v30:sillä varusteltu kaappi ei siis soundillisesti eroa suuremmin esim marshallin vastaavilla ämyreillä varustetusta kaapista? No kai se nyt jotenkin eroaa. Onko se ero satasten arvoinen (ja mihin suuntaan) onkin toki eri asia. Kaappien kestävyyttä yms. pitäisi kysyä HB-vehkeiden omistajilta. Minä Rakenna itse pedaalisi Jau? Ostan: Virityskoneistot kitaralle, EMG-aktiivit. Tarjoa! | |
![]() 03.03.2007 00:57:28 | |
Onko kukaan vielä testannut tuota HB 4x12 v30 elementeillä olevaa? Mitenkähän eroaa Laneyn 4x12 kaappiin rocket 50 elementeillä? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm http://www.thomann.de/fi/laney_lv412a.htm Ei silti missää tapauksessa ole mitään hinnan kirouksia. Kuutisen vuotta kitaraa olen yrittäny soittaa, eipä siitä vielä taho mitään tulla. | |
![]() 03.03.2007 09:18:13 (muokattu 03.03.2007 09:37:41) | |
Ei VOI olla hyvä. Ei 175 € saa kuin yhden elementin, niin miten sitten neljä ja vielä laatikko mukaan ??? ei ei ! Toki vähän kärjistin, mutta silti ! ; ) rok rok !!! | |
![]() 03.03.2007 10:08:03 | |
Epäilyttää kyllä voiko tuo alhainen hinta perustua pelkästään suuriin volyymeihin vai onko se V30 HB-kaapissa sittenkään ihan samalta tuotantolinjalta kuin irtonaisina myytävät V30-elementit? Te jotka meinaatte kaapin kaikesta huolimatta hommata, pistäkäähän analyyttistä kertomusta niistä sitten! | |
![]() 03.03.2007 10:15:01 (muokattu 03.03.2007 10:48:34) | |
No joo, joskus kolme vuotta sitten ostettiin kimpassa noita V30-elementtejä suoraan "tehtaan myymälästä" Englannista, tai se taisi olla oikeastaan joku isompi musiikkikauppa samalla paikakunnalla lähellä tehdasta, en osaa sanoa tarkalleen, kun kitaristimme junaili homman. Mutta ämyreiden hinnaksi tuli noin 120 euroa/kpl. Noi H-B -kaappien elementitkin vissiin kootaan Kiinassa. Siksi niillä on mahdollista tehdä katetta noinkin halvalla hinnalla. No sitten, mulla on viikon jököttänyt tommonen V30 4x12 yläkaappi nurkassa, mutta en ole kiireiltäni vielä pannut triamppiani siihen kiinni. Kaappi oli sen verran painava, että se ei tullut postin kautta, vaan sen piti maksaa etukäteen ja sitten kuukauden odotuksen jälkeen DHL toi ovelle. Ulkoisesti kaappi vaikuttaa ihan o.k. Kunnollista tolexia pinnassa ja hyvälaatuinen vahva etukangas. Ensimmäinen homma oli koittaa lähteekö logo irti, ja irtosihan se nätisti, kun muoviviivotinta logon alla pyöritteli ;-) Kahvat eivät ole muovia, vaan muotoon prässättyä metallia. Hyvä juttu , voisi olettaa kestävän. Pyörät on vähän pienet, mutta tukevan oloiset. Pyörät saa helposti irti ja pohjassa kumijalat varsin stydit. Ohmisuus on monipuolisesti valittavissa. Pitää nyt vaan kunnolla tykittää tässä ja kokeilla. Yhtäkaikki, eihän ton rimoitus sisäpuolelta mikään iso homma ole, jos kaappi joustaa, mutta epäilenpä tarvetta moiseen, tukevalta vaikuttaa. Elementit jos on pletkut, niin sitten on kyseenalaisempi juttu koko kauppa... | |
![]() 03.03.2007 10:23:32 | |
Epäilyttää kyllä voiko tuo alhainen hinta perustua pelkästään suuriin volyymeihin vai onko se V30 HB-kaapissa sittenkään ihan samalta tuotantolinjalta kuin irtonaisina myytävät V30-elementit? Minusta tuo kertoo lähinnä siitä, minkä hintainen Celestionin merkki nykyään on. Ottaen huomioon kuinka laadukkaita ämyreitä esim. Eminence tekee ja mihin hintaan ne saadaan ulos kuluttajamyyntiin niin itse olettaisin että Celestionissa on katetta aika roimasti. Luultavasti Harrikan V30 on niitä kiinalaisia Celestioneja mitä yleensäkin myydään ja joissakin piireissä dissataan. Käytännön kokemusta noiden eroista ei kyllä ole, hyvin ne on toiminut kumpikin mutta rinnakkain en ole kokeillut. | |
![]() 03.03.2007 10:28:11 (muokattu 03.03.2007 10:30:12) | |
Mulla on referenssinä Englannin V30-elementit 2 kpl 1x12 omatekemät kaapit. Olisi mahdollisuutta vertailevaan analyysiin, mutta en tiedä syntyykö multa paperille... | |
![]() 03.03.2007 11:53:16 (muokattu 03.03.2007 12:04:40) | |
Tässä mun ensiarviot: Soundi on avoin, ei missään tapauksessa tumma tai mutainen. Kaappikumua ei havaittu. Yläpäässä V30-elementille tyypillistä kirpeyttä, mutta niin on Englannin Celestioneissakin. Kaapin kalustus kuulostaa hyvin tyypillisesti V30:sille, kuten on lupa odottaakin. Aivan mahdottomilla volyymeilla ei hellapoliisin läheisyyden vuoksi kokeiltu, että alkaisiko ritisemään. Mun mielestä kaapin soundi on sen verran selkeästi V30-osastoa, että hankintaa voi pohtia siitä näkökulmasta, miellyttääkö nimenomaan V30-elementin hieman kirpeä äänikuva. Toiset tykkää, toiset ei, ja he kääntävät korvansa ehkä Greenback:ien suuntaan. Ei muuta kun alakuappia tilloomaan... | |
![]() 23.03.2007 17:38:20 | |
Onks näissä ihan surkeet elementit vai onks ne ihan semmossii et pystyy soittamaan vähä kokeneemmatkin. ku kyllä toi halpa hinta houkuttelee :P | |
![]() 23.03.2007 17:46:05 | |
Mitä noihin "Kiinan Celestioneihin" tulee, niin eikös nykyään kaikki Celestionit tehdä kiinassa, paitsi ne kalleimmat heritaget? Eli jos ostat sen runsaan satasen v30:sen tai greenbackin, sekin on mitä todennäköisimmin Kiinasta? Luin HC:sta, että Celestion oli ihan siirtänyt tuotantolaitteensa ja kaikki Englannista Kiinaan, eli samoilla laitteilla niitä siellä tehdään. Aika vähän käsityön osuutta noissa, joten en usko, että se valmistusmaa soundiin juuri mitenkään vaikuttaa. Pahimmassa tapauksessa vaan on hieman enemmän suutareita mukana noissa kajareissa. | |
![]() 23.03.2007 21:18:04 | |
Celestionin tuotanto on tosiaan muutoin kiinassa paitsi heritaget perinteisesti. Samat materiaalit ja laaduntarkkailu edelleen käytössä kuitenkin eli celestion on yhä celestion eikä se les tin kon san | |
![]() 23.03.2007 21:28:41 (muokattu 23.03.2007 21:29:02) | |
moi, itsehän ostin ehkäpä noin vuosi sitten tuon hb:n halvimman 2x12" kaapin ja vaihdoin siihen greenbackit ja nyt kun on päästy treeniksellekin sitä käyttämään niin kyllä se jcm800:sen käskyjä ottaa hyvin vastaan. eikä ole mitään ylimääräisiä pärinöitä havaittavissa. omasta mielestäni varmasti hintansa arvoinen. | |
![]() 18.08.2007 16:28:10 | |
Hommasin T-kaupasta tuollaisen Harley Bentonin G412A kaapin. Aivan käyttökelpoinen minulle. Soundaa hyvin V30 elementeille, niinkuin haluan. Ei jää dempeissä jälkeen ja kestää kovaakin luukuttamista. Kyllä tolla varmaan kuulon sais pois :P Suuntaavahan tuo kaappi on, mutta ei se minua häiritse. Erottelukyky on hyvä, kirkkaat tulee hyvin ja botnea biisaa vaikka kuinka! Rahat ei riittäny kalliimpaan (Rectifierin oma kaappi, samoilla elementeillä Thomannilla 1333e) joten musta 350eeroa ei todellakaan ole paha, noinkin hyvästä kaapista. Ulkonäkökin on minusta aika hyvä. Ainoa häiritsevä asia on Harley Benttonin logo, mutta se saa varmaankin kyytiä. Renkaat on ihan ok. Soundi yllätti minut, se oli parempi kun uskalsin kuvitella! Voin suositella. Käytössä on Single Rectifier nuppi, jolla irtoaa kyllä kaapista kovat murinat! Olen kokeillut samaa nuppia myös Orangen PPC412 kaapin kanssa, joka maksaa tonnin, ja ei minusta HB häviä tuolle paljoakaan! Samat elementithän löytyy molemmista. Nyt on sitten jotain arviota tostakin kaapista. Ehkä kukaan muu ei oo kehannu sanoa Harley Benttonista mitään hyvää :D Tosin kaappi on vasta vajaan viikon vanha, mutta tuskimpa se tuosta mihinkään räjähtää! Onhan sille kuitenkin annettu 3 vuoden takuu... | |
![]() 20.08.2007 12:51:06 | |
Ei kellään olis kuvia noista kaapeista? Mietin just että kannattaako teetättää kahta tyhjää 4x12 komeroa jos noi on jo ok kamaa ja 175e:llä irtoo. -alppu "xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" | |
![]() 20.08.2007 15:01:05 | |
Ei kellään olis kuvia noista kaapeista? Mietin just että kannattaako teetättää kahta tyhjää 4x12 komeroa jos noi on jo ok kamaa ja 175e:llä irtoo. -alppu No mulla nyt on omissa kuvissa tommonen kuva, ei varmaankaan paljoa auta noin huono kuva, mutta stackista mä sen oon ottanukin. Se normi versio mikä maksaa ton 175e. Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. | |
![]() 20.08.2007 22:19:49 | |
Ei kellään olis kuvia noista kaapeista? Thomannillahan voit pyöritellä kuvaa kaapista vaikka kuinka! http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_gitarrenbox.htm http://www.thomann.de/fi/harley_ben … id=de90c96e9ec6210b9d08fb0ecbec2d1e http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212.htm Siitä! | |
![]() 21.08.2007 00:20:57 | |
Thomannillahan voit pyöritellä kuvaa kaapista vaikka kuinka! http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_gitarrenbox.htm http://www.thomann.de/fi/harley_ben … id=de90c96e9ec6210b9d08fb0ecbec2d1e http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212.htm Siitä! Mainoskuvat on aina mainoskuvia. Lähinnä esim sisäkuvat kiinnostaa, samaten ilman tuota etu"kangasta" jos se on irtoavaa mallia. Kovin näyttää ohkaselle noi etureunat. -alppu "xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)