Aihe: Krank Revolution
1 2 3 4 5 6 7
temesta
12.08.2005 20:43:54
Tänään ostin sit Krank revolution demonupin ja demokaapin yht. 2200€ . Helvetin iloinen omistaja olen nyt. :) Paitsi täytyy vielä hakee ne maanantaina kun ei mahtunu tänään mukaan.
Ben_D
12.08.2005 21:39:51 (muokattu 12.08.2005 21:47:20)

Onko kateellisten panettelua vai mitä, mutta Jenkeissä eivät hirveesti lukemani perusteella perusta Krankkien päälle?? No..Jenkit ovat Jenkkejä.
Tompsi
12.08.2005 21:55:14
Onko kateellisten panettelua vai mitä, mutta Jenkeissä eivät hirveesti lukemani perusteella perusta Krankkien päälle?? No..Jenkit ovat Jenkkejä.

Tuolla Harmony Centralissa ainakin olivat nyrpeitä kun Krankin työntekijät itse kirjoittelivat ylistäviä laitearvioita sivuston tietokantaan.
Ben_D
12.08.2005 21:58:31

Tuolla Harmony Centralissa ainakin olivat nyrpeitä kun Krankin työntekijät itse kirjoittelivat ylistäviä laitearvioita sivuston tietokantaan.

Juu no Harmony Central kannattaa aina ottaa vähän niin ja näin.
Tompsi
12.08.2005 22:04:19
Juu no Harmony Central kannattaa aina ottaa vähän niin ja näin.

Juu, totta tuokin. Tarkoitin vain että kylmäkiskoisuus Krankia kohtaan voi selittyä sillä "ne on huijareita koko jengi" -mentaliteetilla joka tuolta Hooseen keskustelufoorumeilta lähti leviämään.
Ben_D
12.08.2005 22:08:48 (muokattu 12.08.2005 22:09:20)

Juu, totta tuokin. Tarkoitin vain että kylmäkiskoisuus Krankia kohtaan voi selittyä sillä "ne on huijareita koko jengi" -mentaliteetilla joka tuolta Hooseen keskustelufoorumeilta lähti leviämään.

Sen mitä nyt kerran testasin niin onhan toi hyvä vahvistin ja säröskaala on laaja, mutta kysymys kuuluu, onko se 1790 euron arvoinen? Melkein maksan saman hinnan sitten suoraan ENGL Savagesta. Ne 6505 pääteputket saa kyllä lahkeet lepattamaan.
Super-Jari
13.08.2005 10:51:14
Näytti olevan Oulussa Rampallakin Krankkistäkki nurkassa. 1790e.
januszian
13.08.2005 13:21:12

hinnoista puheenollen, musamaailman Powerballissa seisoi 1860 EUROA!!!!!!

Ettei sekään aina oo se mitä kandee tuijottaa... Tampereen Soitinkeskuksesta tilasin omani hintaan 1530 ja jotain kuljetusrippeitä päälle.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
oiva tumpeloinen
13.08.2005 14:24:50
hinnoista puheenollen, musamaailman Powerballissa seisoi 1860 EUROA!!!!!!

Ettei sekään aina oo se mitä kandee tuijottaa... Tampereen Soitinkeskuksesta tilasin omani hintaan 1530 ja jotain kuljetusrippeitä päälle.

Musamaailmassa on korkeammat hinnat hylly- kuin tilaustavaralle. Jos tilaat sieltä Engl:n vahvistimia, niin se hinta on thomannin hinta +30€ toimituskuluja. Näin he sen minulle ainakin ilmoittivat.
Ben_D
13.08.2005 15:36:30

Musamaailmassa on korkeammat hinnat hylly- kuin tilaustavaralle. Jos tilaat sieltä Engl:n vahvistimia, niin se hinta on thomannin hinta +30€ toimituskuluja. Näin he sen minulle ainakin ilmoittivat.

Juu hyvät ovat Musamaailman hinnat. Kyselin tänään ENGL Savagea; hinta 2020. Tampereen Soitinkeskuksessa kyseinen laite 1860 euroa. Mistäköhän mä tässä tapauksessa Savageni ostaisin?
Super-Jari
13.08.2005 18:34:29
Juu hyvät ovat Musamaailman hinnat. Kyselin tänään ENGL Savagea; hinta 2020. Tampereen Soitinkeskuksessa kyseinen laite 1860 euroa. Mistäköhän mä tässä tapauksessa Savageni ostaisin?

Suosittelen että ostat Tampereelta.
Ben_D
13.08.2005 18:37:29

Suosittelen että ostat Tampereelta.

Kiitos vinkistäsi. Nyt tunnen oloni paljon varmemmaksi ;) Tosiasiassa ostan Euroopasta käytettyjen markkinoilta.
Super-Jari
13.08.2005 18:45:59
Kiitos vinkistäsi. Nyt tunnen oloni paljon varmemmaksi ;) Tosiasiassa ostan Euroopasta käytettyjen markkinoilta.

Jeps. Ole hyvä vaan. Mukava että saa olla kaverille avuksi.
Terry Pantheras
27.08.2005 10:08:31
Mikä hitto teitä siinä alapäässä niin kiehtoo? Bassovoittoinen soundi tuntuu olevan tämän päivän hevikitaristeilla ihmeellinen ihanne, sillä minun mielestäni liian tuhti soundi ei ole hyvä ja se ei opeta soittamaan sitä kitaraa sillä tavalla, että siitä saa sitä jämäkkyyttä ilman niitä mahtavia alapäitä. Kitara on keskiäänisoitin, antakaa sen oikean basson hoidella ne alataajuudet.

Ei se alapää itsessään, vaan se, että se on tiukka, eikä plösö. Ja meidän basistilla on niin huonot vermeet...
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
januszian
27.08.2005 12:50:10

Mä oon Ghetto-booty mies. Mitä isompi ja löysempi, sitä parempi. :)

nojoo, joku raja tietysti siinäkin. Ei recto vaan jotain sen ja Krankin väliltä.
re infecta
27.08.2005 14:40:28 (muokattu 27.08.2005 14:50:57)
Mä oon Ghetto-booty mies. Mitä isompi ja löysempi, sitä parempi. :) nojoo, joku raja tietysti siinäkin. Ei recto vaan jotain sen ja Krankin väliltä.

Katselepas Mesa/Boogie F-50 tai F-100 (sama vahvistin, eri tehot vain). Siinä on erinomainen puhdas, ja särökanava raju ja löysähkö (siinä MTV-mättömattojen ja Metalzonen välissä kallistuen ensimmäiseen päähän hieman enemmän). F-50 -nuppi uutena ovh. 1500 €, mutta Levytukusta saa tinkastua siihen 1350 €.

Laatupeli, mutta myin omani pois juuri sen takia, että kaipaan tiukempaa säröä, kun soittaa hevimpää tavaraa. Olisin pitänyt, jos olisi varaa kahteen vahvistimeen.
[Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus]
McNulty
27.08.2005 15:28:36
Mä oon Ghetto-booty mies. Mitä isompi ja löysempi, sitä parempi. :)

Tsek mai avatar, biaaaatch! :)

nojoo, joku raja tietysti siinäkin. Ei recto vaan jotain sen ja Krankin väliltä.

Marshall? Engl? Laney? :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
januszian
28.08.2005 08:57:13 (muokattu 28.08.2005 09:04:18)

Niin kaikkihan tietää että mulla on ENGL Powerball. :)

Mä kävin itteasiassa tyyppaamassa Levytukussa F-50 nuppia 2x12 kaapilla ja mun mielestä se oli hemmetin tylsän kuulonen vehje.
Säröt oli jotenki perus. ei siitä saanu ilkeetä murskaa. Tosin Mesat on tunnettuja siitä ettei ne noin vaan aukee ja sit ku aukee ni sit pelottaa...

(tätä ennen olin juuri tullut Krank/powerball vertailustani josta lisää aiemmilla sivuilla tässä threadissa)

Mesa clean on yks niistä mainitsemattomimmista (onks toi ees sana?) puhtaista jotka on ihan jees muttei mitenkään säväytä, toisin kuin Powerballissa joka on suvereenisti paras cleani high gain nupissa mitä vastaan on tullut. Senpä takia en varmastikkaan ikinä tule nuppia vaihtamaan ellei jostain samantasoista tai parempaa cleania löydy.
Tai sitten ostan toisen nupin kaveriksi jolloin voisin tietysti cleaninkin vaihtaa johonkin Fender Bassmaniksi, Twiniksi tai Deluxe reverbiksi. Mulle Fender clean on se parhaus. Ja ENGL Powerball menee helvetin lähelle ottaen huomioon millaseksi helvetin koneeksi se on tarkotettu.

Vaahtoan lisää:

Mä olin tossa kämpillä yks päivä pähkäilemässä että mistähän saisin lisää löysää pörinää ja kääntelin potikoita nupissa etsien hyvyyttä. Ensin väänsin bassot täysille ja deep potikan päättäristä myös. Sen jälkeen otin lo gain (lo gain my ass... tai booty) kanavan bass boost namiskan pois päältä. parempi.
Vähemmän boomya alamiddleä ja enemmän syvää bassoa kuten kalliimmissa boutique virityksissä. Sen jälkeen vielä käänsin gainia pienemmälle saadakseni selkeyttä ja tiukkaa FIZZZZZZZZZZZZ saundia vähemmän.
Mutta tämäkin tuntui vielä tiukalta ENGLissä.
Aikani vispailtua, väänsin G-majorista releen auki tai kiinni (en koskaan muista miten ne menee) jolloin sain tuo high gain kanava käyttöön. Yhtäkkiä bassot kasvoi, tai lähinnä koko saundi kasvoi isommaksi ja gainin ollessa lo gain kanavalla hieman liian vähäinen, high gain kanavassa se oli JUST eikä melkein! juuri sitä löysempää pörinää oli nyt juuri riittävästi ilman että missään vaiheessa mentiin sinne metal zone alueelle! Nyt alkoi jo olla meininkiä!

vaikka sanotaan että toi high gain on vielä kompressoidumpi kuin se lo gain niin ainakin hyvin pienellä gain asetuksella, (3-5) se pörisee isommin ja löysemmin kuin tuo lo gain kanava joka mun mielestä on juuri se tiukempi. Saundi jotenkin muuttuu vaan vähemmän bassoksi sillä ja hiukan terävämmäksi. ja tiukemmaksi. vaikee selittää. :)

Sitten vielä G-majorista hieno EQ kun siinä on se 3 band parametric EQ jonka saa tallennettua presetkohtasesti. vähän alamiddlea lisää, alinta bassoa ja 10 KHz yläkertaa kun ENGL on pikkasen "tylsä" sieltä ihan ylimmästä terästä. Ja Mesan 4x12 on myös "optimoitu" niin ettei sieltä tulee mitään korvia rasittavaa helposti ulos. Tai jotenki se on mikityksessä helpompi saada soimaan live tilanteessa. Aina ku joku räkänokka teini tuo Marshallin kaapin keikalle niin äänimies pyörittää silmiään mutta kun sinne tuodaan Mesa, nyökkää setä hyväksyvästi. :)

no, sellasta taas. Kyllä toi ENGL Powerball on vaan niin saatanan magee vehje ja monipuolisuudessaan KERTAKAIKKIAAN lyömätön!

Ennen ku poliisit tulee niin kyllä, mulla on nyt nupissani kaikki bassot täysillä (paitsi clean kanavalla jossa on se bass boost namiska pohjassa) ja pieni boosti vielä G-majorista mutta en oo vielä bändin kanssa kokeillu asetuksia joten voi olla että noi asetukset ei basistin "pyynnöstä" tollein jää. :) Yksin on hieno mättää kun saundi täyttää koko taajuusvasteen. Ja god knows, Mesan 4x12 Rectifier Standard "kestää" sen alapään. Nyt mä oon Nu-metal, jee.
Ben_D
28.08.2005 09:49:59

januszian: Oletko kokeillut Savagea?
Malakian
28.08.2005 09:50:35 (muokattu 28.08.2005 09:51:04)
Mä diggaan myös Powerballista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)