PIM 10.02.2015 10:33:56 | |
---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
discominister 10.02.2015 14:07:27 | |
---|
pappasfin: Polywebeistä en ole ite tykänny, ne eivät vaan soundaa ja tunnu hyvätä, niissä on omaan makuuni liikaa pinnoitetta ;D Vaikka mä olenkin Elixirien käyttäjä niin olen kokeillu alla olevia merkkejä pinnoitetuissa ja noikin on ihan hyvä käydä läpi kokeilumielessä kun soundia hakee. Pinnoitustavaltaan noi menee siihen Martinin kastiin. Oletko kokeillut Cleartonea? Ne on suht mukavat ja mitä ite olen noita kokeillu niin soivat nätisti eli bassopuoli on ihan hyvä ja samoin se treble puoli ja aika hyvässä balanssissa (toki tämä on makukysymys kun soundeista puhutaan). http://www.thomann.de/fi/cleartone_ct_7411_emp_acoustic_set.htm Sitten löytyy D'addarioltakin pinnoitettuja kuten alla olevat http://www.thomann.de/fi/daddario_exp26.htm Ja onhan noita muitakin. Loppuun on vielä pakko todeta soundin suhteen sekin, että kielien lisäksi soundiin vaikuttaa mm. käytetty pleku, paksummalla tuhdimpaa ja ohkaisemmalla terävämpää ja vielä sekin näissä vaikuttaa käyttääkö matta- vaiko kiiltäväpinntaista plekua, tätäkin puolta kandee kokeilla akkareissa. Tuo plektrajuttu on todellinen tosi. Se on minulle tässä lähiaikoina valjennut. Martinin Lifespaneja käyttäessä ei oikeastaan toiminut kuin kaikista liukkaimmat plektrat, joilla sai kirkkautta siihen soundiin. Nyt Elixerejä samalla plektralla soittaessa on soundi taas liian kirjas, täytyy siirtyä pehmeämpiin plektroihin (ihan hyvä juttu, koska niitä riittää). Onhan noita pinnoitettuja kieliä tosiaan vaikka minkä merkkisiä. Ei vain oikein huvita laittaa rahaa niiden kokeiluun kun jäi noista Martinien käyttöiästä niin huono kuva. Elixir kun ainakin mainostaa olevansa ainoa brändi, joka päällystää koko kielen ja sen kautta saadaan pitkä käyttöikä. Käsittääkseni kaikki muut merkit päällystävät sen punoksen, jolloin punosten väliin jää se tila johon sheisse kertyy. |
PIM 10.02.2015 14:19:53 (muokattu 10.02.2015 14:21:27) | |
---|
En ole kyllä huomannut, että Optimoihin kerääntyisi edes sinne punosten väliin paskaa. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
discominister 10.02.2015 14:36:05 | |
---|
PIM: En ole kyllä huomannut, että Optimoihin kerääntyisi edes sinne punosten väliin paskaa. Ei sinne siis silmin nähtävästi sitä paskaa kerry. Mutta juuri se punosten väliin jäävä aines (iho,ruoste,rasva yms.), on se joka kuolettaa kielen ajan myötä. Sen takia ei-punotut kielet eivät kuoletu samalla tavoin kuin punotut. |
a.poddikti 12.02.2015 21:56:10 | |
---|
Ennen käytin addaarioita, mutta joku mainosti ja käski kokeilemaan elixiriä 5-7 vuotta sitten. Ja sen jälkeen en muita ole käyttänytkään. Ostin tänään uusimmat 10-52. 3-4 settiä menee vuoteen. |
pappasfin 21.02.2015 16:29:00 | |
---|
Tuli laitettua 7-kieliseen Ibaneziin Elixirin 009 - 042 setti + 056 seiskakieleksi. Toimii kyllä vaan niin maan perusteellisen hyvin ja soundee ihan hemmetin hyvältä. Kyllä kelpaa soitella ;D PappaSFin |
johanssen 28.02.2015 00:49:34 | |
---|
johanssen: Keskustelun innoittamana olen nyt näitä Elixir-kieliä testannut sekä sähköllä että akkarilla. Fuckin' liukkailta ne tuntuu ja vähän löysiltä, mutta en anna vielä periksi, vaan annan kuukauden lisäaikaa. Akkarissa toi liukkaus häiritsi minua enemmän kuin sähkärissä. Molemmat tuntuivat kuitenkin lörpöiltä. Kokemuksesta viisastuen: Ei oo mun juttu noi. Liukkaus häiritsi aina vaan enempi ja enempi sekä sähkömailassa sekä akustisessa. Kuinka sen Akkarin soundikin parani, kun siihen heitti taas .013 Martinit. Positiivisena pidän sitä, että omaan makuuni sopivat kielet ovat edullista peruskauraa. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
PIM 28.02.2015 10:11:05 | |
---|
johanssen: Kokemuksesta viisastuen: Ei oo mun juttu noi. Liukkaus häiritsi aina vaan enempi ja enempi sekä sähkömailassa sekä akustisessa. Kuinka sen Akkarin soundikin parani, kun siihen heitti taas .013 Martinit. Positiivisena pidän sitä, että omaan makuuni sopivat kielet ovat edullista peruskauraa. Kannattaa sijoittaa 12 euroa ja kokeilla noita Optiman kullattuja. Niissä pinta on ehkä jopa pikkasen normikieltä nihkeämpi ainakin uutena ja siten täydellinen vastakohta noille liukkaille Elixireille. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
horseface 28.02.2015 10:40:42 | |
---|
Tyhmä kysymys mutta ovatko nuo Optimat kullankeltaiset? Blingbling-vaikutelma vähän kavahduttaa. Oli miten oli, näin on! |
PIM 28.02.2015 11:19:38 | |
---|
horseface: Tyhmä kysymys mutta ovatko nuo Optimat kullankeltaiset? Blingbling-vaikutelma vähän kavahduttaa. Juu on, äkkiä siihen silmä tottuu ja sormet tykkään kun sitä mustaa paskaa ei kerry kieleen. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
johanssen 28.02.2015 14:18:44 | |
---|
PIM: Kannattaa sijoittaa 12 euroa ja kokeilla noita Optiman kullattuja. Niissä pinta on ehkä jopa pikkasen normikieltä nihkeämpi ainakin uutena ja siten täydellinen vastakohta noille liukkaille Elixireille. Vähän arveluttaa, kun mulla on paha "allergia" kaikkea skeban kullattua hardwarea kohtaan. Mutta ei noi kyllä pahalta kuvissa näyttäneet. Tiedä vaikka kokeilisinkin. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Espmarshall 03.03.2015 11:25:14 | |
---|
johanssen: Kokemuksesta viisastuen: Ei oo mun juttu noi. Liukkaus häiritsi aina vaan enempi ja enempi sekä sähkömailassa sekä akustisessa. Kuinka sen Akkarin soundikin parani, kun siihen heitti taas .013 Martinit. Positiivisena pidän sitä, että omaan makuuni sopivat kielet ovat edullista peruskauraa. Olisi kiva tietää, että soititko niillä nanoweb päällysteisillä vai Polyweb päällysteisillä. Omasta mielestäni nanowebit ovat hyvin lähellä normaaleja kieliä, eikä niiden "liukkaus" haittaa soittoa yhtään. What is best is ESP ;) |
johanssen 03.03.2015 16:35:49 | |
---|
Espmarshall: Olisi kiva tietää, että soititko niillä nanoweb päällysteisillä vai Polyweb päällysteisillä. Omasta mielestäni nanowebit ovat hyvin lähellä normaaleja kieliä, eikä niiden "liukkaus" haittaa soittoa yhtään. Kyllä ne "nanowebit" oli. Tää on kait henkimaailman juttu, mutta löysät ja liukkaat ne oli verrattuna normaalisti käyttämiini kieliin. Akkarissa Martin ja sähköllä D'addario. Mie oon niin rajoittunut näihin omiin mieltymyksiini, joista yksi on esimerkiksi se, että nauhat ei saa olla yli 1 mm korkeat. Ei viiti vanha, kapinen koira enää opetella uusia metkuja. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Laulava Kylätohtori 03.03.2015 21:25:53 | |
---|
johanssen: Kyllä ne "nanowebit" oli. Tää on kait henkimaailman juttu, mutta löysät ja liukkaat ne oli verrattuna normaalisti käyttämiini kieliin. Akkarissa Martin ja sähköllä D'addario. Mie oon niin rajoittunut näihin omiin mieltymyksiini, joista yksi on esimerkiksi se, että nauhat ei saa olla yli 1 mm korkeat. Ei viiti vanha, kapinen koira enää opetella uusia metkuja. On kyllä, koska minusta Nanowebit (Polyja en ole edes kokeillut) oli kireät kielet. Eli bendailu vaati enemmän voimaa kuin muilla kielimerkeillä, joita olen kokeillut... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
johanssen 04.03.2015 00:41:03 | |
---|
Laulava Kylätohtori: On kyllä, koska minusta Nanowebit (Polyja en ole edes kokeillut) oli kireät kielet. Eli bendailu vaati enemmän voimaa kuin muilla kielimerkeillä, joita olen kokeillut... Outo juttu. Sähkökepissä ne oli mulla vähemmän aikaa ja vaihtui tosi nopeasti takas D'addarioon, sillä se niitten liukkaus ja rosterinauhat ei kyllä taittunu mulla niin sitte yhtään...ja mie kun tykkään normaalisti just rosterien liukkaudesta. Sähköskebassa ei tosin ollu niin suurta lörppöyttä kuin akkarissa, mutta en mie ymmärrä, miten ne on voinu kireiltä tuntua? Akkarissa ne oli mulla vähän yli kuukauden laiskuuttaan, mutta kun piti sitten saada soundia tallennettua, niin pakko oli vaihtaa kielet, että soundas mun korviin hyvältä. Ja soitin kyllä myös niillä Elixireillä testit. Mutta tää on nyt vaan mun kokemus noista ja ainostaan kahdesta nanoweb-setistä: yks akkariin ja yks sähköihin. Testattu on ja tälläkertaa muut vei voiton. Tarkoitus ei oo mitenkään dissata näitä kieliä ja merkkiä, vaan kertoa niistä oma rehellinen kokemus. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Tympee Huttunen 04.03.2015 05:04:28 | |
---|
Laulava Kylätohtori: On kyllä, koska minusta Nanowebit (Polyja en ole edes kokeillut) oli kireät kielet. Eli bendailu vaati enemmän voimaa kuin muilla kielimerkeillä, joita olen kokeillut... Täsmällee sama havainto. Tilasin testiin Optiman kullatut kielet. |
Bluesmies 06.04.2018 23:24:54 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1129 päivää vanhaan aiheeseen! Tuli tämä asia ajankohtaiseksi, kun juuri tilasin uudet kielet. Elixirit ei vain toimi minulle. Liukkaus tuntuu ihmeelliseltä ja ovat kyllä aivan helvetin jäykät. 10-setti itsellä ja bendit koskee sormiin telellä. Ei kiitos. Nyt tuli tilattua DR pure bluesit. Saas nähdä, onko laatu millainen. |
Progorava 06.04.2018 23:40:21 | |
---|
Bluesmies: Tuli tämä asia ajankohtaiseksi, kun juuri tilasin uudet kielet. Elixirit ei vain toimi minulle. Liukkaus tuntuu ihmeelliseltä ja ovat kyllä aivan helvetin jäykät. 10-setti itsellä ja bendit koskee sormiin telellä. Ei kiitos. Kummallista. Käytin aikoinaan elixiriä paljon, enkä havainnut mitään eroa jäykkyydessä. Ehdottomasti parhaat päällystetyt mitä kokeilin. Minusta myös liukkaus oli vain hyvä asia. Nykyisin en jaksa enää välittää. Kunhan on kielet kitarassa. Mielellään kaikki 6. Bassossa mulla on vihreät Aurorat, joita kollega väitti tahmeiksi. En sitäkään osannut kokea ongelmaksi. Olen varmaan vain liian sopeutuvainen pelimanni. Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut |
Rämppy 07.04.2018 01:28:11 | |
---|
Minäkään en ole huomannut Elixir Nanowebeissä erityistä jäykkyyttä verrattuna tavallisiin kieliin. Kahdessa kitarassa tälläkin hetkellä kiinni nanowebit. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Jeszse 07.04.2018 09:08:17 | |
---|
Jäykkyydestä en tiiä mutta en itekkään kyllä tuu toimeen elixirien liukkauden kanssa. Märältä tuntuvat kielet hyi helvetti. D'addario master race. Rahka pulla
Sinkki kuume mittari |