Ben_D 14.10.2005 19:42:38 | |
---|
Minä en ainakaan onnistunut saamaan kunnon soundia rhythm-kanavasta. Jäi säröt liian vähäiselle, vaikka sekä nupista ja pedaalista oli täysillä. Outoa. Pientä kirkkautta lisää lead-kanavaan sain haettua, mutta suuria parannuksia ei kyllä soundiin tullut. Oliskohan jotain vikaa laitteessa? Mulla 5150:n rhythm kanava heräs eloon kun hankin Uraltone SD-1:n. Tietysti voi olla, että meidän käsitys hyvästä crunchista ja säröstä on erilainen, mutta mulla särö oli pehmee ja alapäätä tuli mukavasti lisää. Nuppi oli 5150 1-versio, jossa on jotain tonaalisia eroja II-malliin (joka teikäläisellä käsittääkseni on). |
Xizor 14.10.2005 23:47:02 | |
---|
Just sain tänään oman modatun SD-1:sen postissa ja aivan loistava peli kyllä on. Toimii Valvetronixin kanssa kuin junan vessa. =) |
DaKiller 15.10.2005 08:35:55 | |
---|
Oliskohan jotain vikaa laitteessa? Mulla 5150:n rhythm kanava heräs eloon kun hankin Uraltone SD-1:n. Tietysti voi olla, että meidän käsitys hyvästä crunchista ja säröstä on erilainen, mutta mulla särö oli pehmee ja alapäätä tuli mukavasti lisää. Nuppi oli 5150 1-versio, jossa on jotain tonaalisia eroja II-malliin (joka teikäläisellä käsittääkseni on). Sain suht. edulliseen hintaan tuon SD-1:n ja odottelen sitä nyt tässä malttamattona. Ajattelin, että kaiken sen hypetyksen jälkeen mitä hra. Ben(kin) on yhdistelmästä SD-1 + SISO puhunut, on se pakko ainakin kokeilla =) Eh, no purnukoita ei ole koskaan liikaa nurkissa pölyä keräämässä. Modauksen teen kuitenkin itse tarpeen vaatiessa.. |
Ben_D 15.10.2005 09:33:35 | |
---|
Sain suht. edulliseen hintaan tuon SD-1:n ja odottelen sitä nyt tässä malttamattona. Ajattelin, että kaiken sen hypetyksen jälkeen mitä hra. Ben(kin) on yhdistelmästä SD-1 + SISO puhunut, on se pakko ainakin kokeilla =) Eh, no purnukoita ei ole koskaan liikaa nurkissa pölyä keräämässä. Modauksen teen kuitenkin itse tarpeen vaatiessa.. Siis aikaisemmin hypetin yhdistelmää TS-9+5150 (rhythm kanava, crunch moodi), mutta kyllä toi Uraltone SD-1 vie voiton TS-9:stä. |
koponen 15.10.2005 09:40:39 (muokattu 15.10.2005 09:40:55) | |
---|
Siis aikaisemmin hypetin yhdistelmää TS-9+5150 (rhythm kanava, crunch moodi), mutta kyllä toi Uraltone SD-1 vie voiton TS-9:stä. Laitas nyt jotain clippiä kun salkussa pyörii tyhjän panttina yksi SD-1 jonka voisi vaikka modata. Nimenomaan kiinostaa kun itsellänikin on tuo 5150II. Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Ben_D 15.10.2005 09:45:23 | |
---|
Laitas nyt jotain clippiä kun salkussa pyörii tyhjän panttina yksi SD-1 jonka voisi vaikka modata. Nimenomaan kiinostaa kun itsellänikin on tuo 5150II. No se on vähän hankalampi tilaus. Vaihdoin nimittäin muutama kuukausi takaperin 5150:n ENGL Savageen. |
koponen 15.10.2005 10:30:19 | |
---|
No se on vähän hankalampi tilaus. Vaihdoin nimittäin muutama kuukausi takaperin 5150:n ENGL Savageen. No töllön töitähä sie oot männä tekemään.. ;) No ei mahda mitään, pitää varmaan lähettää sokkona modattavaksi tai metsästää sopivat pavut itse. Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Ben_D 15.10.2005 10:33:50 | |
---|
No töllön töitähä sie oot männä tekemään.. ;) No ei mahda mitään, pitää varmaan lähettää sokkona modattavaksi tai metsästää sopivat pavut itse. En missään tapauksessa. 5150 on hyvä, mutta..... |
DaKiller 15.10.2005 11:09:33 | |
---|
Siis aikaisemmin hypetin yhdistelmää TS-9+5150 (rhythm kanava, crunch moodi), mutta kyllä toi Uraltone SD-1 vie voiton TS-9:stä. Juu, elä ota kaikkea niin haudanvakavasti. Kunhan heitin, niin sanotusti. |
Ben_D 15.10.2005 11:12:55 | |
---|
Juu, elä ota kaikkea niin haudanvakavasti. Kunhan heitin, niin sanotusti. Nyt ei ymmärrä. Mitä mä nyt otin vakavasti? |
DaKiller 15.10.2005 11:15:43 | |
---|
Nyt ei ymmärrä. Mitä mä nyt otin vakavasti? Ei mitään. Unohda. |
Ben_D 15.10.2005 11:51:20 | |
---|
Ei mitään. Unohda. Tätä ei paineta villasella ;) |
DaKiller 15.10.2005 12:32:01 | |
---|
Tätä ei paineta villasella ;) En mitään muuta odottanutkaan ;) |
vipu5 16.03.2006 21:40:52 (muokattu 16.03.2006 21:44:02) | |
---|
|
Mrezzye 16.03.2006 22:04:56 | |
---|
No eipä siinä loppujen lopuksi viissin ihmeitä tehdä. Muutama komponentti vaihdetaan ja laitetaan kytkin. Siltikin maksan mielellään 30€ ennen kuin alan itse tehdä. Pitäähän sitä työllistävää vaikutustakin ajatella. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
vipu5 17.03.2006 08:01:45 | |
---|
No eipä siinä loppujen lopuksi viissin ihmeitä tehdä. Muutama komponentti vaihdetaan ja laitetaan kytkin. Siltikin maksan mielellään 30€ ennen kuin alan itse tehdä. Pitäähän sitä työllistävää vaikutustakin ajatella. Totta, Mikon sd-1 modaustahan voi pitää lähes kulttuuritekona ;) Mutta myös oma efektien kanssa puuhastelu on hauskaa, ja sitäpaitsi, eikös suurin osa muusikoista ole työttömiä? ;D |
momo 17.03.2006 12:04:23 | |
---|
Totta, Mikon sd-1 modaustahan voi pitää lähes kulttuuritekona ;) Mutta myös oma efektien kanssa puuhastelu on hauskaa, ja sitäpaitsi, eikös suurin osa muusikoista ole työttömiä? ;D Tai opiskelijoita joilla on liikaa vapaa-aikaa, joka käytetään mm. Kitarakamat-palstan säännölliseen seuraamiseen. ;) "Raha on vain vaihdon väline" |
Mikko Kankaanpää 18.03.2006 11:08:05 | |
---|
Tietääkö kukaan mitä tuossa uraltone-modissa tarkalleen ottaen on tehty? Vai onko kyseessä liikesalaisuus? Saako tämmöistä edes kysellä? ;) Minä tiedän.-) Vaihdetaan kymmenkunta osaa ja lisätään pari. Kytkimellä valitaan erilaiset diodit /ledit oparin takaisinkytkentään. Hyvin simppeliä eikä mitään rakettitiedettä niinkuin ei mikään muukaan SD1 modi. Jos ymmärtää edes hiukan elektroniikasta ja näistä vahvistinpiireistä on laitetta helppo modata oman maun mukaan. Netissä on kai kymmenittäin modaus sivuja joista saa vinkkejä. Minulla ei ole tietoa mitä nuo amerikan modaajat laitteelle tekee, mutta itse päädyin tiettyyn kytkentään ja siitä olen saanut erittäin hyvää palautetta. Mielipideasioita tietty. Mikko
http://www.uraltone.com |
cruel_destiny 18.03.2006 13:10:41 (muokattu 18.03.2006 13:56:59) | |
---|
mietin tässä et mites toimis toi SD-1 modauksella tälläsessä setissä: Tokai SG -> RAT (ite hieman modattu, käytän semmosena kevyenä rosona) -> BF-2 Flanger -> DE-7 delay/echo -> JH-1 wah -> Peavey 30 classic. Ongelmana on nimittäin se että bänditreeneissä peaveyn oma särö (jota käytän pääasiallisesti) tuntuu vähän kuolleelta ja haluaisin enemmän paksuutta ja kirkkautta. Tällä hetkellä nimittäin rumpujen kanssa soitettuna tuntuu että vaikka kuinka laitan middlee (bass täysil) ja trebleä pois niin koko homma tuntuu täysin treble buustatulta. Hakusessa oisi sinne Kingston Wallin rosojen puolelle. Olen myöskin miettinyt siirtymistä kesällä nuppi (marshall 2204, jos jostain löydän) ja kaappi systeemiin. Tähän tämmöinen buustaus on aivan mahtava kuulemma? Voisiko joku auttaa myöskin hieman siinä että mikä tossa classicissa on; treenatessa särökanava on noin puolet hiljasemmalla kuin clean vaikka säädöt ovat samoina ja soittaessa tunnin pari niin vehje tuntuu menettävän voimaa, onko putkiremontin aika? (itse en kauheasti putkivehjeistä tiedä, kun vasta syksyllä siirryin semmoisiin) |
P-Nut 18.03.2006 15:21:22 | |
---|
Just sain tänään oman modatun SD-1:sen postissa ja aivan loistava peli kyllä on. Toimii Valvetronixin kanssa kuin junan vessa. =) Vaadin ääniklippejä :) Monet valvetronixin omistajat ovatkin sanoneet, että erilliset säröpedaalit potkii oikein hyvin tuon kans ja mikä sen parempaa kun täällä niin usean hehkuttama Uraltonen modaama SD-1 :) Damn, that's a fine pile of duckshit :] |