Aihe: Paras kitara jolla olet soittanut
1 2 3 4 5 6 7 8
Dinorocker
06.08.2005 11:31:16 (muokattu 06.08.2005 14:09:39)
Omat Flying V, LP Custom, Patrick Eggle ja vintage Ibanez Tele. Eggle ei enää ole mulla.

USA Hamerit ja USA Schecter ovat kaupassa/frendillä olleet HYVIÄ.
Outrider
tapsali
06.08.2005 13:30:43
Oma american deluxe strato on tosi huippu, mut jos joku pitäis vielä mainita ni PRS custom 24 jota kerran DLX:ssä kokeilin! Sen jälkeen olen sellasen perään haikaillut!!!! Sais vaan rahaa jostain...
J.Hollström
06.08.2005 15:21:08
Joko kaikki ovat listanneet omat kitaransa tänne?
Tompsi
06.08.2005 15:26:29
Lehtolan Hannun väsäämä Explorer soi aika vitsin hyvin kun sitä sormeilin, oli kiva käteen kans!
DaKiller
06.08.2005 15:33:42

Joko kaikki ovat listanneet omat kitaransa tänne?

Olen jo pitkän aikaa vastustanut kiusausta. Alkaa käydä jo liian vaikeaksi kun threadi nostetaan aika ajoin ylös.
Niskamies
06.08.2005 15:46:12
Olen jo pitkän aikaa vastustanut kiusausta. Alkaa käydä jo liian vaikeaksi kun threadi nostetaan aika ajoin ylös.

C-1 Classic on aika tykki peli(kts. omakuva)
Virallisesti semi-pro!
Tee
06.08.2005 18:21:50
tykkään omasta telestä ja lespasta aika paljon mutta voi toki johtua siitä että niillä on tottunut soitteleen.
:K
Lord of the strings
06.08.2005 18:44:04
Ihan sitä parasta kokeilemaani ei varmaan pysty sanomaan koska olen testannut paljon hyviä kitaroita. Ainakin eräs Levytukussa testaamani Fenkun Telecaster tuntui käteen hyvältä vaikka kaula tuntui aluksi oudolta Stratocasterin jälkeen.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
Ziggy Bubba
06.08.2005 18:52:00

Vasurina eri yksilöiden (ja mallien) testailu on aika harvassa. Kyllä muutamat soittamani Gibsonit on miellyttäneet kovasti, erityisesti oma Studio-Lespa.... Aivan loistokeppi ainakin mun rajallisen kokemuksen perusteella. On jäänyt tuon hommaamisen jälkeen Ibanez RG570 ja kotimainen SG pahasti paitsioon :)

Soundin puolesta mieleen on jäänyt F-musiikissa testattu Iron Maiden strato.. Hyvää minihumppariräyhää.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
DaKiller
06.08.2005 19:06:36

C-1 Classic on aika tykki peli(kts. omakuva)

Hahaa! Nyt voidaan sitten yhdessä kehua tätä kerrassaan upeaa kitaraa mnettiläisille =)
rattledad
06.08.2005 19:50:47

Wanha Gibson J-45? Santa Cruz D/PW? Martin 000-28EC? National Style O? Ei ainakaan mikään omista, vaikka ovatkin ritsoiksi ihan kivoja. Joku oikeasti hyvä pitäisi kyllä joskus hankkia.
Keke Urlaub
06.08.2005 20:07:56

Kaikki noi päältä tonnin akustiset paitsi tacomat, fenderit...mitä vielä. Eli helmiä olivat Larriveet, Martinit ja Taylorit (unohtuikohan jotain merkkejä).
Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules / The fate of all mankind I see is in the hands of fools. |
Cujo
06.08.2005 20:08:21
Muistan kun ensimmäisen kerran pääsin soittamaan Gibson Les Paulia ja Fender Stratocasteria, ja vielä samana päivänä. Oli kyllä hienoa... :p
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in."
jarkki
06.08.2005 21:56:11
"Joko kaikki ovat listanneet omat kitaransa tänne?"
Joo eli saman asian ois voinu kysyy vaikka että "millä kitaralla nykyään soitat" ja vastaukset ois ollu aika lailla samoja. Kumma että noita parhaita kitaroita kuitenkin näkee torilla aika usein .... hmmm...eli tuli mieleen että haetaanko näin ehkä lisäarvoa sille nykyiselle kitaralle, josta halutaan kohta päästä eroon.
niskel
06.08.2005 23:23:30
"Joko kaikki ovat listanneet omat kitaransa tänne?"
Joo eli saman asian ois voinu kysyy vaikka että "millä kitaralla nykyään soitat" ja vastaukset ois ollu aika lailla samoja. Kumma että noita parhaita kitaroita kuitenkin näkee torilla aika usein .... hmmm...eli tuli mieleen että haetaanko näin ehkä lisäarvoa sille nykyiselle kitaralle, josta halutaan kohta päästä eroon.

Sinänsä olen samaa mieltä, mutta veikkaan, että moni on vastannut "totuuden mukaisesti" senkin takia, että omaan kitaraan totuttuaan se vaan yksinkertaisesti minunkin kohdalla tuntuu parhaalta.

Hommasin oman halpiskitarani tilalle Tokain Straton noin kuukausi sitten, ja sinä aikana on ahkeralla treenillä tullut siitä hyvin omiin käsiin sopiva väline. Välissä olen käynyt Millbrookilla kokeilemassa Nevalaisen Stratoa - joka on loistavan tuntuinen - mutta oma on silti oma. Kun soundi on omasta mielestä kohdallaan ja tuntuma on omaan kitaraan opittu, niin kyllähän se tuntuu herkästi parhaalta mahdolliselta soittimelta. Eikö saisi vai? :/

Otsikoksi tosiaan silti sopisi ehkä paremmin : "millä kitaralla soitat?"

Juki68: Mikä on paras kitara jolla olet soittanut? Mielen kiinnosta vaan kysyn kun et vastannut tuossa aiemmin? Oma veikkaus: Les paul?
Ei enään trankkua tähän taloon.
Strings
07.08.2005 03:02:36
Kyllä se on isäni vanha kasari squier stratocaster siitä ei tatsi ja saundi parane. Helvetin upea kitara!
.....
J.Hollström
07.08.2005 14:50:59
Juki68: Mikä on paras kitara jolla olet soittanut? Mielen kiinnosta vaan kysyn kun et vastannut tuossa aiemmin? Oma veikkaus: Les paul?

Olen tätä yrittänyt pohtia. Tottakai omat vermeet tuntuu jollain tasolla parhailta, kun ne on itselleen hommanut ja mieleisekseen säätänyt.

Olen soittanut niin monella hyvällä kitaralla, että niistä parhaan valitseminen on vaikeaa. Riippuu ihan miten tämän paras luokitellaan. Yksi kitara ei voi niin ylivoimainen, että sen voisi suoralta kädeltä tuomita parhaaksi.

Kaiken lisäksi kun sähkökitaroista puhutaan, tarvitaan vahvistin jonka läpi vehjettä soitetaan. Tällöin peliin astuu se kuinka hyvin ko. kombinaatio wörkkii keskenään. Kaikki pelithän ei toimi kimpassa hyvin, vaikka yksilöinä ne olisikin hyviä.

Eli minun on pakko vastata tähän, että paras tähän mennessä soittamani kitara on ollut Martin HD-28 akustinen. Se oli huippu. Eikä ole oma.
Jouni
07.08.2005 17:06:12 (muokattu 07.08.2005 17:06:34)
Muutama eri American Deluxe Strato musiikkiliikkeissä testailtuna ympäri Suomea.. Kaikki tehneet vaikutuksen Tehdasasetuksilla armoton peli..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..." Bella Italia #17
Mule
07.08.2005 17:10:31

Gibsonin ES-335 on nautinto soittaa - sähköllä tai akustisena, kummin vain. Mutta toisaalta....
-oma ´57 reissue Stratocaster - hähhää!
Pastilli? (+leikit) Bella Italia #6
Jag
07.08.2005 22:05:17

No tottakai se on tää mun oma ihan tuliuusi fenderin special malliston Jaguar. Varustettu kahella special humbuckeril, jotka suoltaa piuhaan ääntä joka ds-2:kosen kautta jatkaa matkaansa omaan classic 30 seeni. Tuloksena niin ihanan raaka/potkiva särö soundi jota olen etsiskellytkin. Cleaneilla soitettaessa parasta antia saa ulos kun kytkee vain kaulan puoleisen mikin päälle. Mukavan lämpöinen talvi-ilta soundi kantautuu korviini. Lisäksi erilaiset vipstaakit (joiden runsaus on joidenki mielestä miinusta, minusta ei) antavat runsaasti valinnanvapautta ja joilla saa ääntä muokattua uskomattoman monipuolisesti. Minusta kumminkin parasta tässä kitarassa on kaula. 24" pitkä ja 22 vintage nauhalla varustettu tikku, jonka radius on 184mm. on aivan täydellinen. siis tämä kaula sopii käteeni aivan kuin se olisi minun mittojen mukaan tehty.
Kitaran virettä ovat pitämässä yllä adjust-o-matic talla sekä Fenkun vintage virittimet. Ne suoriutuvat tehtävästään erinomaisesti. Kaiken tämä lisäksi kyseessä on vielä maailman näyttävin keppi (ks. omakuva) voin sanoa, että kyseessä on paras kitara millä olen koskaan soittanut.
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)