Aihe: DigiTech Bad Monkey
1 2 3 4 5 6 7 814 15 16 17 18
jussimus
31.05.2007 22:08:06
Mitenköhän tuo pelittäisi Screamerin kanssa? Vähän himottas apina :P

Apina on niin halpa ja hyväksi havaittu, että voit ihan hyvällä omallatunnolla ostaa sian säkissä. Tuskin tulet Apinaan pettymään, mutta jos jostain kumman syystä et keksisikään sille mitään käyttöä, niin aivan varmasti saat myytyä sen eteenpäin alta aikayksikön. Eikä tule pahasti takkiin, johtuen Apinan alhaisesta lähtöhinnasta.

Apina on jokapojan perustyökalu, joka kannattaa pitää nurkissa kaiken varalta. Ja hinta/laatu-suhde on ylivoimainen.

Suosittelen.

Edelleen.
Juustonaksu
31.05.2007 22:34:01
Bad Monkeyn onnellinen omistaja olen ollut jo muutaman vuoden ajan enkä todennäköisesti siitä koskaan tule luopumaan. :) Kaikkien omistamieni vahvistimien kanssa se on osoittautunut täysin ylivertaiseksi noihin muihin omistamiini purkkeihin verratessa.

Tällä hetkellä käytän sitä H&K:n Edition Tuben edessä.

Kertokaas mitä asetuksia pidätte vahvarissa ja monkeyssä kun sillä boostaatte???

Clean-kanavalle tykkään polkasta bluesrosoa pistämällä apinasta Leveliä ehkä klo 15, Gain nollilla (klo 8) ja EQ:lla vähän kontrolloida yläpäätä kuuluvammaksi (Les Paul + JJ:n putket on melko tumma yhdistelmä). Vahvistimessa tällöin tosiaan Clean, mutta EQ:n asetuksia tuskin tarvitsee mainita.

Samoilla BM:n säädöillä saa mainiosti lisää erottelevuutta säröpuolella, joko pienelle särölle tai vähän rokkaavammalle särölle. Kyllä tuolla saa massiivisuutta ihan eri lailla lisää siihen soundiin, vaikka combo onkin. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
trent
31.05.2007 23:54:51
Mulla on nyt edition tuben särökanavaa potkimassa bad monkey, mutta tuntuu että trebleä löytyy ihan liikaa vaikka apinassa olisi treblet nollilla ja vahvarissa sitä on sopivasti molemmille kanaville. Mitä mieltä on juustonaksu?
Ziggy Bubba
01.06.2007 00:00:10

Mulla on nyt edition tuben särökanavaa potkimassa bad monkey, mutta tuntuu että trebleä löytyy ihan liikaa vaikka apinassa olisi treblet nollilla ja vahvarissa sitä on sopivasti molemmille kanaville. Mitä mieltä on juustonaksu?

Kuulostaa aika oudolta, varsinkin kun nuo Apinan tone-potikat vaikuttavat soundiin aika reilusti.. Mun nähdäkseni pedaalissa ei ihmeempää treble-korostusta ole, enemmänkin sitä perinteistä tubecreamermäistä keskialueen tuuppausta. Ettei olisi vahvarissa/kitarassa vääränmalliset säädöt, siis Bad Monkeylle.
Myspace.com/Crookmachine
lärviapina
01.06.2007 00:55:55
tuota apinaa joskus testasin savageni kanssa ja paha maku jäi kyllä suuhun......
söi mielestäni julmetusti nupin omaa soundia pois eikä kyllä boostannu sitä mitenkään erityisemmin

vika tosiaan voi olla myös käyttäjässä....kin:)
pää tyynyn päällä eikä tyynyjen välissä
hjukke
01.06.2007 02:38:05

Itsekin ostin tänään apinan, sokkona, hieman synttärilahjaksi itselleni ja kotiin
juurikin Ed. Tubea tuuppaamaan. Toimii. Ei niinkään itsenäisenä od:nä, vaan buustina. Ja tässä ominaisuudessa kenties direct drivea paremmin. Pitänee kokeilla niitä vielä yhdessä.
Kaikki rannekellotornin mukana
ministeri
01.06.2007 06:49:47
Itsekin ostin tänään apinan, sokkona, hieman synttärilahjaksi itselleni ja kotiin
juurikin Ed. Tubea tuuppaamaan. Toimii. Ei niinkään itsenäisenä od:nä, vaan buustina. Ja tässä ominaisuudessa kenties direct drivea paremmin. Pitänee kokeilla niitä vielä yhdessä.

mun säröt syntyy juuri näiden kahden pedaalin avulla. yhdessä ja erikseen. Monkey -> direct drive..
hilipatihippan
Juustonaksu
01.06.2007 07:14:42 (muokattu 01.06.2007 07:16:06)

Edition Tuben orkkisputkilla (Oliskohan ne EH) se on todella nenäkäs ja rätisevä vehje. I don't like it. Onnekseni sain JJ:n putkiin vaihdetun pörpöttimen ja voin sanoa olevani hyvin tyytyväinen.

Säädöt tällä hetkellä: Bass klo 13, Middle klo 17, Trebble klo 13. Apinassa taasen alataajuudet on leikattuna klo 11 ja Trebblet korostettuna klo 13.30-14.

Minkälaisella ritsalla siellä soitellaan? :) Vaikuttaahan sekin jo ratkaisevasti. Kyllä tuosta saisi aika pistävää ääntä stratolla esim. LP kun on melko tumma ja yleensä käytän ainoastaan kaulamikkiä.

Edit: No eipä tuo nyt ehkä niin ihmekään ole, jos sulla on Edition Tubessa orkkisputket ja Evo tallassa...
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
trent
01.06.2007 10:51:26 (muokattu 01.06.2007 10:55:16)
No eipä tuo nyt ehkä niin ihmekään ole, jos sulla on Edition Tubessa orkkisputket ja Evo tallassa...

Tuli itselläkin mieleen, että se taitaa olla evo, joka kirkuu. Eipä ollut sitä ongelmaa entisillä tumppukamoilla. No ei muuta kuin säätämään. H&K:ssa mulla on etuasteessa tad ja jj putket.
En tiä, s**tana.
saastara
01.06.2007 11:12:40
Eilen kun yöllä kotiin tulin, oli pöydälleni ilmestynyt Bad Monkey ym kivaa krääsää. Skilliä toimintaa Saksanmaan pojilta.. ;) Sunnuntaina pääsee sitten tätäkin laajemmin testailemaan viimeinkin omalla setupilla. :)
Numb
01.06.2007 11:36:00

Minullakin on Monkey odottamassa liikkeessä muun tilatun tavaran tuloa...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
trent
01.06.2007 20:27:33
No nih, tuli tuossa säädeltyä ajan kanssa ja kyllähän sieltä kelpo soundit alkoi löytyä.
En tiä, s**tana.
M.U.
01.06.2007 21:05:06
Mitenkähän Bad Monkey toimisi Peaveyn Rage 158:n kanssa? Sellaista mukavaa bluessäröä kaipaisin ja olisi kiva jos joskus voisi vähän rokkiakin soitella.
Antti1
01.06.2007 23:16:06
Mitenkähän Bad Monkey toimisi Peaveyn Rage 158:n kanssa? Sellaista mukavaa bluessäröä kaipaisin ja olisi kiva jos joskus voisi vähän rokkiakin soitella.

Täytyy sanoa, että sorry: paskasta on kovin vaikea leipoa uskottavaa konvehtia. Rage on "ihan kiva" treenipurkki, mutta mukavaa bluessäröä siitä voi olla kovin vaikea saada ulos. Mä en kuitenkaan tiedä sun vaatimustasoa, joten suosittelen kokeilemaan. Ei ole kuitenkaan niin kallis ostos ja siitä on varmasti myöhemminkin iloa.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
Boogierooster
01.06.2007 23:49:54
Älä nyt! Kyllä mä Ragesta sain kolmen vuoden jälkeen hyvän bluussärön! Oisko ollu kaikki EQ:t täysissä, post klo 15 ja pre klo 10. Kaulamikki lespasta päälle ni lähtee sellanen ykkös- ja kakkoszepukan saundi! Ei se rage huono ole! En sitten kyllä tiedä tosta monkeysta sen kanssa, rage oli jo kierrossa kun monkeyn ostin.
Ziggy Bubba
01.06.2007 23:53:42

Ei se rage huono ole! En sitten kyllä tiedä tosta monkeysta sen kanssa, rage oli jo kierrossa kun monkeyn ostin.

Jaa, no ei se kyllä kovin hyväkään ole, vaikka toki tuolla alkuun pääsee. Itellä oli joskus tuosta se versio jossa on reverb (Blazer), eikä siitä kyllä kovin hehkeitä säröjä irronnut, purkeilla en juurikaan kokeillut... Jos ei Bad Monkeyllä irtoa tuosta blues, niin ei sitten millään :)
Myspace.com/Crookmachine
M.U.
02.06.2007 00:53:43
Joo eihän se Rage mikään huippu ainakaan ole. Taidan kuitenkin kokeilla Bad Monkeyn ostoa ennen kuin uuden vahvistimen ostan. Olisi hyvä jos vielä tämän vuoden pärjäisin Ragella.
Guitaristi
03.06.2007 12:04:51

Minulla on peeveen 6505+:n edessä tuo paha apina ja kyllähän se toimii. Tulee hyvä, vähän raaempi ja repivämpi särö, ja munaa tuli myös lisää. Tykkään itse käyttää sitä tuolla lead-kanavalla enkä crunchilla, jossa monet sitä tuntuu käyttävän. Niin ja itsellänikin level kympissä ja gain nollassa, eq:t taisivat olla jotain että treble klo 12 ja bass jossain klo 14. Suosittelen kyllä, kun ei ole kalliskaan.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Bluesmies
03.06.2007 12:58:02
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=148415

Tuossa olen käyttänyt lead-kitaroissa bad monkeyta. Vahvistimena Orange ad 15/12, jossa gain oli n. klo 11:a ja kitarana telecaster. Muita efektejä ei ole käytetty. Nauhoitettu siten, että mikki vain vahvistimen eteen ja soittamaan.
anusthurvalds
04.06.2007 19:46:02

DOD Juice Box = Digitech Bad Monkey

osaisikohan joku molemmista kokemuksia omaava verrata nuita?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)