Aihe: ENGL Savage
1 2 3 4 5 6 7
ReBeat
03.03.2007 19:01:09

OFF Position: Power Amp; the signla is fed from the power amp output (STAND BY is activated!)
ON Position; the LINE signal is fed from the Savage preamp.

...
Ja tuolla Line Out Selectionilla mitä ilmeisimmin valitaan, että onko kyseinen linjaoutputti päällä vai ei.

Tässä oli käsittääkseni asiavirhe, joita on aina syytä kaivella vanhoista ketjuista ja nussia kohdalleen. Eli eikös tuo line out on/off ole kytkin, jolla valitaan että otetaanko signaali etuasteelta vai vasta päätteen jälkeen.
pekurides
04.03.2007 21:30:07

Mulla tulee Marshalliin JJ:n ECC83:set kohtapuolin. Niitä vois sitten kans kokeilla ENGLissä.

Älkää eh:ta ainakaan sinne tunkeko, niissä vasta sitä yläpään kihinää piisaa ja muutenkin ohkanen saundi.No good.

Näissä putkiasioissa ei kannata pihtailla , sama ku ostais ferrarin ja tankkaisi siihen moponbensaa!

JJ,tung-sol ja GT 12ax7-m mullardikopio sekä GT ecc83 (groove tubesin jenkkimallit ei kiina!) omia suosikkeja sopivasti keskenään sekoitettuna Cobran uumeniin:)
Tunteella päin vittua.
tomek
01.08.2008 19:11:23
Jos ketään kiinnostaa ääninäytteitä suurimalta osin ENGL:n vahvistimista löytyy rocksolidamps.comista
P-man
01.08.2008 19:26:08
Rocksolidampsin ääninäytteet on kyllä aika hanurista.
Tuolla on huomattavasti parempia Engl pätkiä: http://www.netmusicians.org/?section2=amp
mhaarala
06.08.2008 21:03:39
Pitäisi hakea perjantaina Savage kotio, sitten aika kylmiltään treeneihin ja keikalle. Sättäämisen ja katastrofin ainekset on siis ilmassa. :P

Mutta tällainen tekninen kysymys, että sattuisiko kukaan tietämään mihin kukin noista kuudesta etusputkesta eniten vaikuttaa? Kun olisi kolme Telefunkenia mitkä pitäisi sijoitella jotenkin järkevästi tuonne... olisiko joku V1 - V3 - V6 hyvä järjestys, vai miten itse ripottelisitte paremmat putket tuonne tavanomaisten sekaan?
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Kjukka
06.08.2008 21:50:55

Pitäisi hakea perjantaina Savage kotio, sitten aika kylmiltään treeneihin ja keikalle. Sättäämisen ja katastrofin ainekset on siis ilmassa. :P

Mutta tällainen tekninen kysymys, että sattuisiko kukaan tietämään mihin kukin noista kuudesta etusputkesta eniten vaikuttaa? Kun olisi kolme Telefunkenia mitkä pitäisi sijoitella jotenkin järkevästi tuonne... olisiko joku V1 - V3 - V6 hyvä järjestys, vai miten itse ripottelisitte paremmat putket tuonne tavanomaisten sekaan?

Ne ensimmäiset paikat vaikuttavat eniten saundiin.
lärviapina
06.08.2008 22:05:58

Näin vastasi tehtaan pojat kun asiasta kysäsin:

"Since each preamp tubes has two internal systems, this is a little bit more complicated as it seems...

But here's a short overview:
- V1A = Input stage Clean and Crunch
- V1B = Input stage Crunch 2 and Lead
- V2A = First Gain Stage Crunch2 and Lead
- V2B = Second Gain Stage Lead
- V3B = Equalizer input Crunch 2 / Lead
- V3A = Rough Smooth
- V4A = First Gain Stage Clean / Crunch
- V4B = Second Gain Stage Crunch
- V5A = FX-Send
- V5B = FX-Return
- V6 = Phase Shifting"

oleppa hyvä
business in the front, party in the back.
mhaarala
06.08.2008 22:17:00 (muokattu 06.08.2008 22:17:09)
Kiitos ja kumarrus ja plussa :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Christeraser
06.05.2010 23:09:32 (muokattu 06.05.2010 23:20:06)

Uppista, jaksanut uutta ketjua tehdä...

Eli mitä olette PI putkeksi (V6) laittaneet Savageen? Tai mitä suosittelisitte (yleensäkin high gain vahvistimeen), itse ajattelin joko kehuttua Sovtekin 12ax7LPSää tai myöskin kehuttua JJ ECC83S putkea. Ehkä jopa 12AT7 putkea?

Nyt paikallaan on koko etusessa ja päätteessä Tung Solia (alle 6kk vanhat) enkä kaikkia siis lähtisi vaihtamaan, mutta pientä hienosäätöä voisi soundiin tehdä. Tarkoituksena ehkä hiukan lisää lämpöä eikä ehkä niin terävää yläkertaa kuin nyt. Kliineistä diggailen, eli lähinnä särön hienosäätöä enemmänkin.
pekurides
06.05.2010 23:36:11

Christeraser: Uppista, jaksanut uutta ketjua tehdä...

Eli mitä olette PI putkeksi (V6) laittaneet Savageen? Tai mitä suosittelisitte (yleensäkin high gain vahvistimeen), itse ajattelin joko kehuttua Sovtekin 12ax7LPSää tai myöskin kehuttua JJ ECC83S putkea. Ehkä jopa 12AT7 putkea?

Nyt paikallaan on koko etusessa ja päätteessä Tung Solia (alle 6kk vanhat) enkä kaikkia siis lähtisi vaihtamaan, mutta pientä hienosäätöä voisi soundiin tehdä. Tarkoituksena ehkä hiukan lisää lämpöä eikä ehkä niin terävää yläkertaa kuin nyt. Kliineistä diggailen, eli lähinnä särön hienosäätöä enemmänkin.

tuo 12at7 eli ecc81 kyllä vie varsinkin ekana putkena atakkiä ja terää aika reippaasti pois että jos metallia tai heviä tarkoitus veivata niin katoaapi agressiivisuus aika tehokkaasti ja tilalle tulee smoothimpi rokkipeli näin karkeasti luonnehdittuna:)

Itse olen ENGLissä todennut T.A.D Highgrade putkien sopivan kivasti ainakin special editionin etusen eli E570 voicingiin sopivaksi ja on muuten tiukka ja agressiivinen putki hyvällä erottelulla joka varsinkin alavireissa aika tärkeä pointti.

kokeile vaikka sijoittaa pari JJ:n ecc83:sta joukkoon.

Tai/ja sitten säädät pääteputkia piirun verran kuumemmaksi.(biasointi)

Jos tuo laitteesi myös 6kk vanha niin todennäköisesti tehtalla säätävät biasin aika kylmäksi.
They see me rollin, they hatin.
Christeraser
06.05.2010 23:46:15 (muokattu 06.05.2010 23:50:32)

Tattista, itse laite on vissiin vuodelta 1997,mikäli Englin asiakaspalvelusta arvasivat oikein serial nron perusteella. Mutta nuo putket ovat tosiaan 6kk vanhat ja BIAS säädetty kuumemmaksi.

Vaikka eri peli onkin niin JJstä en välittänyt entisen Laney GH100Ln etusessa laisinkaan vaan Tung sol oli 'se juttu'.
pekurides
07.05.2010 02:20:14

Christeraser: Tattista, itse laite on vissiin vuodelta 1997,mikäli Englin asiakaspalvelusta arvasivat oikein serial nron perusteella. Mutta nuo putket ovat tosiaan 6kk vanhat ja BIAS säädetty kuumemmaksi.

Vaikka eri peli onkin niin JJstä en välittänyt entisen Laney GH100Ln etusessa laisinkaan vaan Tung sol oli 'se juttu'.

ok. eli päättärit kunnossa varsinkin jos svetlanaa olet sinne tyrkännyt.... käykös tuo savage KT88 rööreillä?

Sen olen itse huomannut eri vaffareiden kanssa pulanneenna että jotkut etusputket mitkä toisella vehkeellä toimii ei välttämäti sitten eri tyyppisessä laitteessa taas pelitä yhtään samalla tavalla.... engl ja laney aika eri puusta ovatten veistetty, mielestäni, varsinkin tuo savage:=)

totta puhuen en minäkään enää välitä JJ;n putkista kun haetaan runtua ja erottelevuutta ne tuppaa menevän muussiksi ja alapäät helposti puuroutuvat.

sovtekit taas ovat aika suttuisia ja helposti kääntyvät siriseviksi ja elottomiksi, mutta jossain marshall tyyppisissä vehkeissä taas sanovat tuovan kivasti "räkää" ja rouheutta saundiin.. tiukassa metallisaundissa taas se "räkä" voi vetää saundin suttuiseksipörinä'ksi helposti.

tung-solit kieltämättä räyhäkkäitä mutta jokin pistävä taajuus yläkerrassa aina jäänyt vaivaamaan.

jostain syystä näiden:
http://www.tubeampdoctor.com/produc … ?cPath=21_60_63&products_id=390

...jälkeen ei ole kelvannut kuin Telefunkkenit ainakaan engliin.

Jotenkin niiden keskialue sopii englin taajuuksiin kivasti ja paljon tiukempi/agressiivisempi/jytkympi saundi kuin useimmilla perusputkilla.

Miinuksena voi pitää että taas räkäisessä rokkipörinässä nuo voivat olla liian "kireät".

mene ja tiedä..... makuasioita, pittää vaan ite kokeilla.
aristoteles666
07.05.2010 05:30:59

"Nyt paikallaan on koko etusessa ja päätteessä Tung Solia (alle 6kk vanhat) enkä kaikkia siis lähtisi vaihtamaan, mutta pientä hienosäätöä voisi soundiin tehdä"

näin hän kirjoitti ja savagen pääteputket ovat 6550
Ben_D
07.05.2010 08:49:59

Mulla on Savagessa Tungsolia etuasteessa ja Svetlanan KT-88 päätteessä. Hyvin jyrisee!

Toi on äänitetty aika pitkälle mun Savagella -> http://www.myspace.com/fleshred
Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred
pekurides
07.05.2010 12:15:27

aristoteles666: "Nyt paikallaan on koko etusessa ja päätteessä Tung Solia (alle 6kk vanhat) enkä kaikkia siis lähtisi vaihtamaan, mutta pientä hienosäätöä voisi soundiin tehdä"

näin hän kirjoitti ja savagen pääteputket ovat 6550

katoppa joo... näin oliki.... näin päivänvalossa näkee/ymmärtää taas hiukan paremmin.

Nuita tung-solin 6550 kyllä monet kehuneet hyviksi 6550 osastolla , mulla yksi pari tuon hypen takia oli kierroksessa VHT2150 päättärissä mutta mielestäni niissä oli hiukan liian pyöreä/löysä saundi ja se viimeinen alabotne taas KT88:ssa tiukempi ja muutenkin ehkä KT88 jollain tavalla tasapainoisempi... ehkä ei, ainakin kalliimpi niin pakko olla parempi:=)

Semmottia tanakkaa metallijyystöä etsiskelin tiukalla demppisaundilla.

Varmasti pitänee hiukan paikkaansa että 6550 olisi vähän kuin isojen poikien el34 ja KT88 taas vastaava isojen miesten 6l6 tai kt66. :=) näin leikillisesti ilmaisten.....

Tosin se mikä VHT:ssa toimii ei välttämäti ole parempi ENGLissä.
Christeraser
07.05.2010 14:59:41 (muokattu 07.05.2010 15:00:44)

pekurides: katoppa joo... näin oliki.... näin päivänvalossa näkee/ymmärtää taas hiukan paremmin.

Nuita tung-solin 6550 kyllä monet kehuneet hyviksi 6550 osastolla , mulla yksi pari tuon hypen takia oli kierroksessa VHT2150 päättärissä mutta mielestäni niissä oli hiukan liian pyöreä/löysä saundi ja se viimeinen alabotne taas KT88:ssa tiukempi ja muutenkin ehkä KT88 jollain tavalla tasapainoisempi... ehkä ei, ainakin kalliimpi niin pakko olla parempi:=)

Semmottia tanakkaa metallijyystöä etsiskelin tiukalla demppisaundilla.

Varmasti pitänee hiukan paikkaansa että 6550 olisi vähän kuin isojen poikien el34 ja KT88 taas vastaava isojen miesten 6l6 tai kt66. :=) näin leikillisesti ilmaisten.....

Tosin se mikä VHT:ssa toimii ei välttämäti ole parempi ENGLissä.

Jeah, eikä mulla sinäänsä alapään tiukkuudessa ole ongelmia (pun intended :P). Aattelin vaan jos PI putkea vaihtamalla saisi pientä hienosäätöä soundiin.

Klippiä omalla Savagella, Tung Solit päätteessä ja etusessa:
http://dl.dropbox.com/u/536880/ROS_Savage_mast.mp3
http://dl.dropbox.com/u/536880/DTWN_savage_m.mp3

Olennaisena osana on mikitys (SM57 kohtisuoraan pölykupin reunaan) ja kaappi joka on 1960B V30&T75set ristissä. V30 mikitetty. Jos on löysää niin johtuu heikosta soitosta :s
Jazkaa
07.05.2010 18:34:44
Christeraser:
Klippiä omalla Savagella, Tung Solit päätteessä ja etusessa:
http://dl.dropbox.com/u/536880/ROS_Savage_mast.mp3
http://dl.dropbox.com/u/536880/DTWN_savage_m.mp3

Olennaisena osana on mikitys (SM57 kohtisuoraan pölykupin reunaan) ja kaappi joka on 1960B V30&T75set ristissä. V30 mikitetty. Jos on löysää niin johtuu heikosta soitosta :s

Ei saatana, GAS.
Useimmilta naisilta saa kaksi kertaa. Ensin saa vongata ja sitten saa jäädä ilman.
CanYouStayStill
07.05.2010 22:05:26

Jazkaa: Ei saatana, GAS.

Jeps oli kyllä aika muheva soundi. Tykkäsin!
Christeraser
10.05.2010 17:27:45

Tattista :)

Thomanin tilauksen yhteydessä tulikin laitettua TAD 12AT7 -putki tilaukseen 12AX7 putken sijasta... PIksi eli V6seen.
http://www.thomann.de/fi/tad_rt002_roehre_12at7ecc81.htm
pekurides
11.05.2010 00:46:24

Christeraser: Tattista :)

Thomanin tilauksen yhteydessä tulikin laitettua TAD 12AT7 -putki tilaukseen 12AX7 putken sijasta... PIksi eli V6seen.
http://www.thomann.de/fi/tad_rt002_roehre_12at7ecc81.htm

Kannattaahan näitä kyllä aina erilaisia variaatioita kokeilla jos vaikka löytyisi se oma juttu.

Mulla oli kanssa pitkään yksi ecc81/12at7 framus cobrassa.. taisin tykätä eniten loopin bufferiputkena, ei syönyt terää siinä paikassa liikaa mutta kivasti pehmensi jotain piikkkiä ja toi smoothia ja jonkilaista lämpöä saundiin.

Tosin myöhemmin totesin että agressiivisuus kärsi liikaa ja lähti pois.

Toisaalta kun sellainen peli kyseessä missä ei ole särön määrästä homma kiinni niin hyvinkin voi noita pienempivahvisteisia putkia myös kokeilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)