J.RA 05.10.2005 20:13:15 | |
---|
Kuuntele Satyriconia tai Dark Funeralia niin ei ole niin limpparia vaikka Rectoilla vetää. Mielestäni Mokomallakin oli aika tiukka livesoundi. Pisti vaan silmään (tai korvaan) kun taannoin tässä olin katsastamassa. -Sellasta se vaan on- |
moottorisaha 05.10.2005 20:24:18 | |
---|
Koska Mesojen pörinä ja surina on valmiiksi scoopattua puuroa, niin tottakai se uppoaa live- ja studiomixiin helpommin (ja katoaa sinne vielä helpommin). Complete & utter bullshit. 1) Mesojen soundi ei ole valmiiksi skoopattua "pörinää ja surinaa" 2) Scoopattu "pörinä" / "surina" on helvetisti vaikeampi upottaa miksaukseen kuin keskiäänipainoteinen kitarasoundi. Menee basson tielle ja on vaikeampi saada kuulumaan järkevästi kaiken muun keskiäänimoskan tieltä. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Spike 05.10.2005 22:40:22 | |
---|
Mielestäni Mokomallakin oli aika tiukka livesoundi. Pisti vaan silmään (tai korvaan) kun taannoin tässä olin katsastamassa. Ite en tykänny Saunassa ainakaan yhtään. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
koponen 06.10.2005 00:52:37 (muokattu 06.10.2005 00:54:46) | |
---|
Tämähän on sanottu jo moneen kertaan mutta näistä perusvahvistimista 5150 vain on hevihommissa kokolailla lyömätön laite. Myös Peaveyn Triple XXX on todella hyvä ja monipuolinen kiuas ja siitä saa myös väännettyä aika lähelle 5150 soundin jos tarve vaatii. Powerball ja Fireball ei sytyttänyt. Mesan rectumfierit voi unohtaa suosiolla. Jos olisin nyt päivittämässä omia laitteitani (5150II+2x5150 kaappi) niin testaisin kyllä ehdottomasti Bognerin muutaman mallin, sekä Carvinin Legacyn. Joskus 80-luvulla olin nimittäin hyvinkin mieltynyt sellaiseen karvapintaiseen Carvinin putkinuppiin ja Legacystäkin olen kuullut vain pelkkää hyvää. Eikä se ole edes kallis. |
januszian 06.10.2005 01:01:45 | |
---|
Tämähän on sanottu jo moneen kertaan mutta näistä perusvahvistimista 5150 vain on hevihommissa kokolailla lyömätön laite. Myös Peaveyn Triple XXX on todella hyvä ja monipuolinen kiuas ja siitä saa myös väännettyä aika lähelle 5150 soundin jos tarve vaatii. Powerball ja Fireball ei sytyttänyt. Mesan rectumfierit voi unohtaa suosiolla. Jos olisin nyt päivittämässä omia laitteitani niin testaisin kyllä ehdottomasti Bognerin muutaman mallin, sekä Carvinin Universen. Joskus 80-luvulla olin nimittäin hyvinkin mieltynyt sellaiseen karvapintaiseen Carvinin putkinuppiin ja Universestäkin olen kuullut vain pelkkää hyvää. Eikä se ole edes kallis. Pakko heittää sanoja tähän. Triple XXX on melkoisen "tylsän" kuuloinen vehje omasta mielestäni. Se on paksu ja gainia löytyy vaikka sun millaseen makuun mutta se on vaan niin siisti ja sievä. Se ei potki eikä pure. ei murise eikä ärise. Tasapaksua chunkkia kyllä tuutin täydeltä mutta se ei meikäläisen veitikkaa ole koskaan kutkuttanut. 5150 on huomattavasti paremman kuuloinen vehje ja vaikken sitä ole monasti tyypannutkaan niin uskon että siitä saa todella monenlaista tonea eri tyyleihin. Puhdas siinä on kuulemma luokattoman huono. ENGL vahvarit ovat paljon monitahoisempia kuin Peaveyt. Niissä on enemmän ulottuvuutta jos sellaista sanaa voi saundiin käyttää. Ja Powerball on edelleen monipuolisin nuppi jonka olen testannut. Mutta ENGLiä vaivaa myös tuo omaan korvaan liian paksu ja tiukka saundi. Se ei myöskään murise ainakaan halvemmissa malleissa. En ole Savagea tai SE:tä kokeillut. ENGL on ylämiddlekäs joka saa saundin kuulostamaan kasarilta. Bogner Überschall on mahtivehje ja todella modernin kuuloinen muriseva mutta silti riittävän tiukka monenlaiseen menoon. Kitararemppa setä sanoi kun pajallaan ihastelin vehjettä että "tota kelpais suositella basistillekin kun on alapää niin kohillaan." :) En tiä miten toimisi. :) Mutta myös Überissa on puhdas akilleen kantapää. En ole muita Bognereita kokeillut. paitsi Voodoo Labs preamppia joka on Bognerin suunnittelema. Sekin oli liian tasainen paksu tiukka säröltään. Mutta mä olenkin edelleen takapotkuhevimies. :) hauska muuten lukea omaa threadia aikojen takaa jolloin ei mistään vielä mitään tiennyt. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
TheWickerMan 06.10.2005 09:21:45 (muokattu 06.10.2005 09:22:31) | |
---|
paiod Drink, Drank, Punk |
Pallo-Kala 24.11.2007 14:51:30 | |
---|
|
Jormaz 24.11.2007 14:58:18 | |
---|
^ gainia vaan on liikaa, menee pörinäksi. Vähemmän gainia, enemmän volaa, vähän trebleä pois ja middelä lisää niin johan murjoo. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Pallo-Kala 24.11.2007 14:59:55 | |
---|
^ gainia vaan on liikaa, menee pörinäksi. Vähemmän gainia, enemmän volaa, vähän trebleä pois ja middelä lisää niin johan murjoo. Juuri näin ! Tuo hieman särisee ja ritisee, mutta todella hyvä nuppi. |