Aihe: Mistä kannattaa ostaa kitara (Hki) ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
echo66
06.11.2005 10:42:25
Itse ostin 2000€ kitaran DLX:stä joka lopulta tuli 5kk päästä luvatusta 2 kuukaudesta. Minulle ei välillä annettu mitään informaatiota milloin saan kitaran tai missä se edes oli menossa oli jos en itse soittanut.... Tällöinkään kukaan ei tiennyt mitään. Lopulta kun vaivautuivat soittamaan jonnekkin Ruotsiin, niin kitara oli varastossa siellä.... tiedä sitten miten kauan!?! Tällöinkin minulta vielä kysyttiin "mikäs se kitara olikaan kun multa hävis ne muistilaput?". Huolimatta kitaran hinnasta, mitään muuta soitinkamaa en saanut kaupanpäälle. Kyseisessä liikkeessa en aio enää itse asioida, enkä muutenkaan suosittele sitä kenellekkään.
Oh hoh! Täytyy todeta vasta reilut 2 vuotta pääkaupunkiseudulla asuneena, enpä (Aron Soitinta ja Levytukkua lukuunottamatta) muualla ole saanut palvelua kuin DLX-musiikissa. Toisaalta en ole sieltä vielä mitään isompia hankintoja tehnyt, paitsi että ostin viime talvena akustisen kitaran. Akustinen oli vielä tarjouksessa -20%. Reilun kuukauden päästä vaihdettuani ensiasennuskielien tilalle uudet paksummat kielet, huomasin muutaman kielen ottavan kiinni nauhoihin. Ei muuta kuin vein takaisin myymälään ja tottakai se meni takuuseen ja vielä Oeschille (eli ei millekään myyjälle laitettavaksi) parin viikon päästä soitin oli todella hyvin säädetty ja soittokunnossa. Palvelu oli kokoajan hyvää ja mulle soitettiin kun kitara oli valmis. Tosin olen aina käydessäni pyrkinyt asioimaan saman myyjän kanssa, joka on palvelualan ammattilainen.
Surf pesee kaiken!!!
echo66
06.11.2005 10:46:16
Musamaailmasta saa huonoa palvelua! Monta kertaa käyny niin ku ollu testailemas siel jotain tms... En nyt jaksa tarkemmin ruveta kertoo mut en suosittele sitä kauppaa... Ei ajattele asiakkaan etua vaa jotai iha muuta...
Jep! Tästä olen samaa mieltä..tietysti rautalankamiehenä koen olevani k.o. liikkeelle väärää kohderyhmää..(keski-ikää lähentelevä keskituloinen..) eikös se ole vähän niikuin hevimiesten paikka???
Surf pesee kaiken!!!
tommi_899
12.11.2005 14:34:36

jaksaisikohan joku päivittää tuota karttaa?, ollaan menossa sinne tässä jokus ja olisi kiva löytää nekin mitkä on muutanut yms
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Jaava
21.11.2005 11:39:12
Myyköhän joku liike tässä hki alueella Engl:n nuppeja? Että pääsis kokeilemaan.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Gman
26.11.2005 22:40:27
Levytukkua voin suositella kaikille lämmöllä, saa kitaroista hyvin tietoo ja osataan palvella asiakastakin. Lisäksi skebat on oikeesti säädetty kondikseen ja aina pääsee testaa hyvin.

Näin hyvin ei ole asiat DLX-musicissa, jossa kokeilin kerran noin 1000 e:n Ibanezin Joe Satriani mallia, jossa kaikki säädöt oli päin helvettiä.
kyseessähän on laatu skeba, jolla pääsääntöisesti on hyvä soitella, mutta jos talla on pystyssä ja kielet tästä johtuen "metrissä" ja vibrankammen kiinnitys "holkki" on päässyt löystymään, eikä sitä ole viitsitty kiinnitää niin kyllä saa asiakas huonon kokemuksen tuosta merkistä.
Lisäksi taisi olla potikan kiinnitys löystynyt, joten sekin heilu siinä vielä boonuksena.

Ostin DLX:stä taannoin kielisetin puoliakustiseeni ja rupesin lyömään niitä kiinni kitaraan, niin sain todeta, että paketista puuttui 1 kieli. Menin samalla viikolla vielä reklamoimaan asiasta, niin myyjät katso ku halpaa makkaraa ja lopulta sain pummattua puuttuvan kielen settiini.

Kiteytettynä: Ostaisin DLX:stä pelkkiä plektroja ja vain siinä tapauksessa jos niitä myytäisiin automaatista.
simbabben
29.11.2005 21:02:01
Musä pörssist tai musikantist jeejee
Spiral
13.12.2005 19:31:22

En viittiny perustaa omaa ketjua...

Mikäs on sen turkulaisen pikkuputiikin nimi joka on Yliopistonkadulla, myy lähes pelkästään kitarakamaa. Mahd. nettiosoite?
Sieltä olen saanut aina hyvää palvelua. Silti en muista nimeä... :|
P2
14.12.2005 14:13:02
Huima Lumous
K.Hill
14.12.2005 21:24:18
Kyllähän se Kitarapaja on ihan ykköspaikka. Henkilökunta on mukavaa ja asiantuntevaa eikä katsota pikään vaikka käy vaan kuolaamassa. Korjaussysteemit toimii eikä hinnatkaan ole kovin kovat, Suomen halvimmat Martinit. Millbrook melkein vieressä ei sekään ole hassumpi vaikka valikoma on hiukan suppeampi, Seagull-akustiset tosin ovat hyviä hinta-laatusuhteeltaan.
oo-p
18.12.2005 22:52:10

käy ensin testailemassa sopivan olosia kitaroita lähimmässä mussiikkikaupassa ja löydettyäsi oikean tilaa semmonen saksasta. :D

www.thomann.de
www.musicstorekoeln.de

siellä kitarat ja kaikki muukin on keskimäärin 100-200 euroa halvempia. Postimaksut on noin 20€..
Terve, ja kiitos kaloista!
Aki
25.12.2005 01:48:15

käy ensin testailemassa sopivan olosia kitaroita lähimmässä mussiikkikaupassa ja löydettyäsi oikean tilaa semmonen saksasta. :D

www.thomann.de
www.musicstorekoeln.de

siellä kitarat ja kaikki muukin on keskimäärin 100-200 euroa halvempia. Postimaksut on noin 20€..

Paitti että keskimäärin enään ei. Jos pelkää ihmisiä, tämä on vieläkin ihan välttävä tapa.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
echo66
26.12.2005 12:45:06

www.thomann.de
www.musicstorekoeln.de

Ei ihme, jos musiikkikaupasta ei saa sitten palvelua.. Mennään kokeilemaan kitaraa ja myyjä käyttää aikaa esittelyyn ja sitten tilataan se Lapinpolttajien jälkeläisiltä!!! Todella selkärangatonta toimintaa.... Thomannit yms. onkin persaukisia varten!!!
Surf pesee kaiken!!!
Johnny99
27.12.2005 03:03:45 (muokattu 27.12.2005 03:04:42)

www.thomann.de
www.musicstorekoeln.de

Voisinpa väittää, että ainakin 80% tavaroista saat Suomesta halvemmalla kuin mistään Thomannilta kuhan vain et tyydy niihin hintalapussa oleviin tietoihin.

Lisäksi takuu yms. asiat hoituvat huomattavasti helpommin. Ja tärkein kaikista ainakin kitaroiden osalta: Saat kokeilla ja vertailla niitä keppejä ja kyseisiä yksilöitä paikan päällä.

Edit: Pakkaa menemään OT:ksi
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
oo-p
12.01.2006 17:57:21

Mutta on syytä muistaa että koskaan ei pitäisi ostaa kitaraa ennenkuin on testannut sitä!
Terve, ja kiitos kaloista!
J_Mikkonen
14.01.2006 17:47:13
www.kajaaninmusiikki.fi

Pikku putiikki, yleisimmät merkit Fender ja hevikirveet ( Jackson, ESP, yms.)
Kauniisti soi blues.
Johnny99
14.01.2006 18:23:33 (muokattu 14.01.2006 18:23:50)
www.kajaaninmusiikki.fi

Pikku putiikki, yleisimmät merkit Fender ja hevikirveet ( Jackson, ESP, yms.)

Niin, onhan se kajaani aika lähellä Helsinkiä.
Myykää mulle pink paisley tele/strato
J_Mikkonen
14.01.2006 19:14:17
Niin, onhan se kajaani aika lähellä Helsinkiä.

Nii, onhan se T-kauppakin toisaalta aika kaukana. Tämäkin ketju saataisin paremmin muita palvelevaksi jos lueteltaisiin muitakin musakauppoja, kuten on jo lueteltu.

Sitä paitsi:

Poistin turhat viestit sekoittamasta ja vaihdoin otsikon. Samanlaisia listoja kaupoista voisi tehdä myös muista kaupungeista.
Kauniisti soi blues.
jerkkila
18.01.2006 14:15:11
Miksi mennä kitarakauppaan kyn tämä Muusikoiden.NET tori on täynnänäs tosi upeaa skepaa? Minullakin on nurkat täynnä skepoja. Katsokaa ilmoituksia ja hakukone on vallan mainio.
hyppar-1
28.01.2006 21:45:24 (muokattu 28.01.2006 21:50:41)
Kitarapajasta sain erittäin hyvää palvelua! Soitin liikkeeseen ja kysyin saatteko hankittua "tietynlaisen kitaran"liikkeeseen kokeiltavaksi.Saman kitaran toimitusaika muualla noin puoli vuotta.No ensinnäkin liike otti asian hoitoon(pelkällä puhelinsoitolla)
ja hommasi haluamani kitaran (Löytyi Ruotsista) alle viikossa ja erittäin edulliseen hintaan.No nyt on skeba testattu ja hankittu.Joten suuret aplodit Kitarapajalle palvelusta.
Scan
30.01.2006 08:43:01
Levytukussa oli ihan asiansaosaavaa ja hyvää palvelua. Hintaakin tosiaan sai tiputeltua alaspäin ihan reippaalla kätösellä. Alunperin raahasin faijan sinne mukaan lähinnä backupiksi ja tinkimään mutta heti kun aloin juttelemaan myyjän kanssa hän meni kuolailemaan Gibsoneita ja jätti kaupanteon minulle. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)