Aihe: Jenkkiboikotti kitarakamoissa
1 2 3 4 5 6 7 812 13 14 15 16
Mikko1978
11.02.2025 07:39:49 (muokattu 11.02.2025 07:43:18)
Tympee Huttunen: No totta toinen puoli, Valcon pitäisi oma tehdas avata tämän vuoden puolella käsittääkseni.

Mulla on VMK25 ja ne ovat olleet todella hyvät. Oletan, että sulla oli ne VMK20 joissa oli aika isoja ongelmia alussa?

En muista mallinumeroa, muttanyt puhutaan vuoden 2022 mallista. Jostain alkuvaiheen ongelmista silloinkin puhuivat, mutta ne ongelmat piti olla jo voitettu.

Ekoissa kuulokkeissa rätisi yksi kuppi nopeissa liikkeissä. Seuraavaksi tuli sellaiset kuulokkeet, joissa kuului ihmeellistä digitaalista liverrystä silloin, kun toistossa oli hiljainen hetki. Kolmas kierros toi kuulokkeet, joissa rätisi sitte toinen kuppi kuin ensimmäisessä. Siihen loppui mun kärsivällisyys ja oikeastaan aikakin leikkiä tuollaisen kiinankuran kanssa. Ilmoitin, että vituiksi meni, eikä tarvitse enää ikinä lähettää mulle mitään. Jos noiden soundi olisi ollut jotenkin erityisen hyvä, niin ehkä se olisi antanut intoa jatkaa tuota hapankaalijalostusta, mutta se ei varsinaisesti ollut tällä kertaa tilanne. BT:n kautta ääni oli kohtuullinen, mutta kaapelin kautta aivan karsea. Soitan reissussa kitaraa kuulokkeiden kautta ja vahvistinmallien säädöt piti ruuvata täysin uusiksi edes siedettävän soiundin saamiseksi, kun Valcot vääristivät rajusti soundia.

Kuulokkeille olisi ollut huutava tarve, koska olin lähdössä vuoden mittaiselle reissulle. Onneksi menomatkalla Singaporen kentällä oli Sonyn WH-1000XM5 kuulokkeet sopivasti tarjouksessa ja sain kunnolliset kuulokkeet mukaan. Tuo vertailu ositti karulla tavalla sen, kuinka Valcon mainoslauseet olivat sitä itseään. Sonyissa on paljon parempi soundi - kaapelin kautta ero on astronomista mittaluokkaa. Sonyt istuvat päässä paljon mukavammin ja niiden vastamelukin on selvästi tehokkaampi. Akkukin kestää vähintään riittävän pitkään. Ainoat miinukset Sonyille siitä, ettei niiden kanssa voi harrastaa hikiliikuntaa ja ovat vähän kookkaat kuljettaa mukana.

EDIT: Muistin juuri, että olihan mulla myös Audezen elektrostaattiset luurit. En enää ole aivan varma, että meneekö kaikkien aikojen paskimman ostoksen erikoispalkinto Audezelle vai Valcolle.
Tympee Huttunen
11.02.2025 07:57:51
Laulava Kylätohtori: Mulla on myös VMK25:t ja ovat olleet erinomaiset. Akun kestokin on ihan omaa luokkaansa.

Joo, ihan älytön akun kesto. Ja nuo on muutenkin todella kestävät. Mulla on vaikka millä reissuilla olleet repun pohjalla kaiken maailman läppärien keskellä ilman mitään ongelmia. Pidän myös todella paljon äänenlaadusta ja mielestäni ei todellakaan geneerinen tuote, missä kompensoidaan bassotoistolla muuta kämäisyyttä. Yksinkertaisesti todella hyvä tuote.
tackleberry
11.02.2025 09:17:21 (muokattu 11.02.2025 09:42:56)
Mikko1978: Ensitöikseen Trump palautti laittomasti maassaan olevia lähtömaihinsa ja rajoitti huumeiden salakuljetusta.

https://www.newsweek.com/immigrant- … -biden-obama-compared-chart-2026835

"Yllättäen" totuus palautettujen määrästä on paljon pienempi mitä Bidenillä. Ja ennen Trumpia Meksikolla oli rajalla 15000 henkilöä valvomassa rajaa ja Trumpin uhkailujen/neuvotteluiden jälkeen Trump sai Meksikon pitämään rajalla 10000 henkilöä. Ihan "hyvä" neuvottelutulos.
Diudiu
Laulava Kylätohtori
11.02.2025 10:54:01
Mikko1978: Tuo hysteria on kyllä hassua seurattavaa. Kun Trump saa vahvan mandaatin kansalta demokraattisissa vaaleissa ja toteuttaa aktiivisesti sitä politiikkaa, mitä vaalipuheissaan lupasi, niin Hesari ja Yle kirjoittavat, kuinka demokratia on nyt tuhottu. On aika vaikea yhtyä näkemykseen siitä, kuinka Trump tuhoaa kaiken hyvän maailmasta, vaikka hänen ensimmäinen kautensa sujui varsinkin eurooppalaisin silmin oikein hyvin ja seuraajansa kaudella lähes kaikki meni pahasti metsään. Ensitöikseen Trump palautti laittomasti maassaan olevia lähtömaihinsa ja rajoitti huumeiden salakuljetusta. Tämäkin aiheitta itkuraivareita ja epätoivoon vajoamista vasemmassa laidassa...

Mandaattihan ei ollut vahva eikä oikeuta demokratian tai lainvastaisia toimia.

Jos kiinnostaa, mikä on pielessä, niin kannattaa kuunnella. Samaa voi tietysti suositella kaikille.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-72945371

Demokratian romuttamo Musk & Trump: Miksi vallankaappaus valtionhallinnossa on vaarallinen?

Kaappausyritys valtiokonttorissa, potkut kahdelle miljoonalle liittovaltion työntekijälle, kaaos hallinnossa... Yhdysvaltain presidentti ja hänen miljardööriliittolaisena uhmaavat lakeja ja yrittävät keskittää valtaa itselleen. Mitä hallinnon vyörytyksestä pitäisi ajatella? Trumpin ja Muskin peliä läpivalaisevat oikeushistorian emeritusprofessori Jukka Kekkonen ja poliittisen historian professori Juhana Aunesluoma. Toimittajana on Antti Pilke. Suora lähetys.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
DownWithTheSickness
13.02.2025 16:16:51
Laulava Kylätohtori: Mandaattihan ei ollut vahva eikä oikeuta demokratian tai lainvastaisia toimia.

Jos kiinnostaa, mikä on pielessä, niin kannattaa kuunnella. Samaa voi tietysti suositella kaikille.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-72945371

Ei kyllä kiinnosta tässä vaiheessa enää tippaakaan mitä ylellä on asiasta sanottavana, täysin puolueellinen laitos. Ylen itkupotkuraivarit hävityistä Amerikan presidentin vaaleista tulee varmasti jatkumaan seuraavat neljä vuotta, ja toivottavasti vielä senkin jälkeen JD Vancen voitettua seuraavat vaalit.
Ärrkhele
Oan
13.02.2025 16:37:02
Kylläpä komean bingorivin sai täyteen tästä parilta viime sivulta.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
masterhat
13.02.2025 17:17:22
Väitän, että pitkällä tähtäimellä tämä on euroopan liittovaltiolle vain ja ainoastaan hyvä asia, ettei tukeuduta maailmanpoliisiin, jenkkeihin, niin paljoa, mitä ennen.

Juu trump ei ole ihan ykkösukko, mutta en tiedä oliko vanhainkotikuntoinen biden sen parempi, tai olisiko harris ollut. 4 vuotta menee nopeasti, toivottavasti suomi ei ole sodassa sen aikana (tai milloinkaan), sitten perinteisesti on taas denokraattiehdokkaan vuoro hallita usaa
L.H
20.02.2025 09:02:15
Jos joku, niin ryssien kanssa veljeily on hyvä syy boikotille. Katsellaan uusia hankintoja sitten, jos tämä sekoilu loppuu.
zedder
20.02.2025 20:18:33
L.H: Jos joku, niin ryssien kanssa veljeily on hyvä syy boikotille. Katsellaan uusia hankintoja sitten, jos tämä sekoilu loppuu.

Jep, nyt on kyllä jo aika lailla muitakin syitä kuin kauppasotiminen olla ostelematta mitään USA:ssa tehtyä uutta kampetta millään diilillä. Onkohan vielä paljon niitä "ihassama" ja "hyvä tästä tulee" -tyyppejä täällä suomenmaassa? Ja onko MAGA-lippisten kurssi yhä kova jossain piireissä jossain päin?
Taiteellinen tyhjiö.
Laulava Kylätohtori
21.02.2025 14:31:29
DownWithTheSickness: Ei kyllä kiinnosta tässä vaiheessa enää tippaakaan mitä ylellä on asiasta sanottavana, täysin puolueellinen laitos. Ylen itkupotkuraivarit hävityistä Amerikan presidentin vaaleista tulee varmasti jatkumaan seuraavat neljä vuotta, ja toivottavasti vielä senkin jälkeen JD Vancen voitettua seuraavat vaalit.

Eihän siellä herra Yle olekaan äänessä, vaan oikeushistorian emeritusprofessori Jukka Kekkonen ja poliittisen historian professori Juhana Aunesluoma.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Master Of The Universe
21.02.2025 14:36:44
Niin, on se kumma että sen kansan vaihtoehdot viimeisessä pressapelissä oli tuossa. Homerista seuraava. Ainakin ois donitseja. Ei sillä etteikö olis nytkin...
Mieti ite jos et tajuu
Cancun
21.02.2025 15:19:34
Laulava Kylätohtori: Eihän siellä herra Yle olekaan äänessä, vaan oikeushistorian emeritusprofessori Jukka Kekkonen ja poliittisen historian professori Juhana Aunesluoma.

Juujuu, mutta katsos kun se riittää jos viesti vain välittyy Ylen kautta. Silloin se on automaattisesti puolueellista.
Laulava Kylätohtori
21.02.2025 15:20:56
Cancun: Juujuu, mutta katsos kun se riittää jos viesti vain välittyy Ylen kautta. Silloin se on automaattisesti puolueellista.

Asia selvä. :D
Oan
21.02.2025 15:58:40
Cancun: Juujuu, mutta katsos kun se riittää jos viesti vain välittyy Ylen kautta. Silloin se on automaattisesti puolueellista.

Ylellä on sellaiset automaattisuotimet siellä päällä, että aiheesta kuin aiheesta kaikki värittyy ja vääristyy vaikka olis kuka puhumassa.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Laulava Kylätohtori
21.02.2025 16:09:36
Oan: Ylellä on sellaiset automaattisuotimet siellä päällä, että aiheesta kuin aiheesta kaikki värittyy ja vääristyy vaikka olis kuka puhumassa.

Jos ihan sama nauha ajettaisiin Sammallahden YT kanavalta, niin se vaan yksinkertsisesti kuulostaisi ihan eriltä ja näkemykset olisivat päinvastaisia, koska Ylefiltterit ja vääristimet puuttuisivat.

Ja Yleltä tullessahan kaikki on automaattisesti kuuntelematta väärin, koska Ylen signaalimädättimet.

Ja sitten ihmetellään, miksei persujen mielipiteitä arvosteta ja oteta tosissaan. Kumma kyllä.
Mikko1978
21.02.2025 16:51:02
Laulava Kylätohtori:
Ja sitten ihmetellään, miksei persujen mielipiteitä arvosteta ja oteta tosissaan. Kumma kyllä.

Joo kuuntelemisen sijaan moni tykkäsi demonisoida kontrolloimattoman maahanmuuton kritisoijia. Ruotsissakaan ei oikeasti pitänyt olla mitään ongelmaa. Vänäjän kaasun varaan heittäytymisen kritisoiminen aiheutti lähinnä hymähtelyä.
BugBadWolf
21.02.2025 20:31:34
Sellaista minä vaan, että jos opetan papukaijan hokemaan ee on ämsee toiseeen, onko se nyt nero?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
zedder
21.02.2025 20:53:04
Jos minä nyt kysyn että onko perusteita boikotoida amerikkalaisia tuotteita? Venäläisiä tuotteita boitotoidaan koska ajatus on että kaikki siellä ovat jossakin määrin vastuussa oman johtajansa touhuista. Onkos USA:n asukkaat vastuussa magalomaanin touhuista, koska niin palion pöliäsakkia löytyi että sen pressakseen saivat kammettua?

Jenkkilässä kai yhä voisi mieltä osoittaa jne.
Taiteellinen tyhjiö.
Juhani_t
22.02.2025 15:20:06
zedder: Jos minä nyt kysyn että onko perusteita boikotoida amerikkalaisia tuotteita? Venäläisiä tuotteita boitotoidaan koska ajatus on että kaikki siellä ovat jossakin määrin vastuussa oman johtajansa touhuista. Onkos USA:n asukkaat vastuussa magalomaanin touhuista, koska niin palion pöliäsakkia löytyi että sen pressakseen saivat kammettua?

Jenkkilässä kai yhä voisi mieltä osoittaa jne.

Amerikaanot ovat ihan itse ja omin pikku kätösin valinneet presidenttinsä. Ryssälässä putler on valinnut itse itsensä. Kumpikin on erinomainen syy boikottiin. Toinen ehkäpä parempi syy on että amerikaanojen kamat on laatuunsa nähden todella ylihintaisia.
masterhat
24.02.2025 07:45:10 (muokattu 24.02.2025 07:45:36)
Tympee Huttunen:

Sen olen kyllä huomannut, että olen koko ajan boikotoinut enemmän ja enemmän ulkomaita ja pyrkinyt ostamaan kotimaista tavaraa ja vaatetusta. Esim Darkglass, Genelec ja Valco on pelkästään sellaisia ettei tarvitse laadussa tinkiä, mutta jotka ovat myös edullisia.

Kyllä sitä itsekin kiinan tuotantoa pyrkii välttämään joskus, mutta dark glassilla on ainakin kahdellakin tutulla porsinut bassonuppi Ja takuunasioidenkin kanssa ollut melkoista säätämistä, se siitä mielikuvasta kotimaisesta laadusta. Ja valcon laadusta samanlaisia kokemuksia lähipiirissä, valitettavasti

E: ja ostiko korg muuten darkglassin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)