J-PPP 04.04.2015 18:27:46 | |
---|
JeKo: Mut toi uusi edullisempi CS-mallisto voi olla toki ihan hyväkin juttu! Katotaan minkälaisilla spekseillä ne alkaa Pauleja sieltä pykäämään. Tuo CS 50's mallisto on tuskin juurikaan nykyisiä edullisempi, vaan nykyisten hintainen uusilla, "huonommilla" spekseillä. Speksit: http://i.imgur.com/Wojs8Re.jpg |
JeKo 04.04.2015 19:38:12 | |
---|
J-PPP: Tuo CS 50's mallisto on tuskin juurikaan nykyisiä edullisempi, vaan nykyisten hintainen uusilla, "huonommilla" spekseillä. Speksit: http://i.imgur.com/Wojs8Re.jpg Okei, eli käytettyjä pitää sitten katella jatkossakin. Noiden True Historicien hinnat tulee kipuamaan varmaan aika tähtitieteelliselle tasolle. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa |
Jukka Häikiö 04.04.2015 22:29:17 | |
---|
Jepjep, on niinkus niin hupihommaa noi kipponin jutut ja markkinamiehet hieroo käsiään. Täytynee varmaan laittaa omalta osalta boikottiin koko firma, myydä noi reissuet pois ja vaikka ostaa joku KOTIMAINEN, höh. Mitähän ne vielä keksii, oisko tämä jo tapissaan?: Lähempänä alkuperäistä, kuin se itse alkuperäinen, voi pyhä jysäys mä sanon. Kenenkä simmuun markkinamiehen Piiitkä, keltainen kaari osuu? Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
Mr. Speed 04.04.2015 22:32:37 | |
---|
Jukka Häikiö: Jepjep, on niinkus niin hupihommaa noi kipponin jutut ja markkinamiehet hieroo käsiään. Täytynee varmaan laittaa omalta osalta boikottiin koko firma, myydä noi reissuet pois ja vaikka ostaa joku KOTIMAINEN, höh. Mitähän ne vielä keksii, oisko tämä jo tapissaan?: Lähempänä alkuperäistä, kuin se itse alkuperäinen, voi pyhä jysäys mä sanon. Kenenkä simmuun markkinamiehen Piiitkä, keltainen kaari osuu? Kyllä se vaikuttaa, ettei päälle kuseminen rajoitu pelkästään silmikkoon. No... Kaikesta huolimatta, tiedät mihin tarjota tuota sun ärrää. |
AngieRainbow 04.04.2015 23:23:57 | |
---|
Jukka Häikiö: Jepjep, on niinkus niin hupihommaa noi kipponin jutut ja markkinamiehet hieroo käsiään. Täytynee varmaan laittaa omalta osalta boikottiin koko firma, myydä noi reissuet pois ja vaikka ostaa joku KOTIMAINEN, höh. Mitähän ne vielä keksii, oisko tämä jo tapissaan?: Lähempänä alkuperäistä, kuin se itse alkuperäinen, voi pyhä jysäys mä sanon. Kenenkä simmuun markkinamiehen Piiitkä, keltainen kaari osuu? Mikä Gibson LP sun omissa kuvissa on? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jukka Häikiö 05.04.2015 08:30:32 | |
---|
AngieRainbow: Mikä Gibson LP sun omissa kuvissa on? 1959 50th anniversary ja kuinka ollakaan, 335 on samalla mallimerkinnällä, LP on taas näitä Amerikan poikien Limited run höpötyksiä, 59 pieces made worldwide, 335 samaten 250kpl, kummatkin arvatenkin vuodelta -09. Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
Jukka Häikiö 05.04.2015 08:43:30 | |
---|
Mr. Speed: Kyllä se vaikuttaa, ettei päälle kuseminen rajoitu pelkästään silmikkoon. No... Kaikesta huolimatta, tiedät mihin tarjota tuota sun ärrää. Heh, nojoo, en mä noita tosiaan myydä aio, hyviä pelejä kumpainenkin. Jotennii vaan ottaa kupoliin toi rahastus, sama meinikihän on joka paikassa, luodaan tarve, jonka strategia on:Mieti sitä, mikä ei ole hyvin, kohta 2:Mieti sitä, mikä voisi olla vielä paremmin! Samalla systeemillä on myyty ihmisille uskomattomat määrät tavaraa, joissa on pienenpieniä "parannuksia" edellisiin malleihin, joiden merkitys on mitattavissa sillä keltaisen kaaren filosofialla. Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
hollstro 05.04.2015 09:17:54 | |
---|
Noiden CS Les Paulien osalta yksi asia johon ei saa selvyyttä mitenkään, on onko niissä Hondurasin mahonkia vai ei. Gibson ei vastaa mitään mikä olisi yksiselitteistä. Jo onkin todennäköistö ettei niissä ole. Onko tällä sitten mitään merkitystä on eri asia, mutta jos kitara todella tehtäisi orginal-speksillä niin Honduran Mahogany ja Brazilian RW olisivat pakolliset. Varmaan tällainenkin ultimate accurate true vintage spec-malli joskus tehdään nitraatti otelautamerkein ja luuliimoin. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Mr. Speed 05.04.2015 09:24:33 | |
---|
hollstro: Noiden CS Les Paulien osalta yksi asia johon ei saa selvyyttä mitenkään, on onko niissä Hondurasin mahonkia vai ei. Gibson ei vastaa mitään mikä olisi yksiselitteistä. Jo onkin todennäköistö ettei niissä ole. Onko tällä sitten mitään merkitystä on eri asia, mutta jos kitara todella tehtäisi orginal-speksillä niin Honduran Mahogany ja Brazilian RW olisivat pakolliset. Varmaan tällainenkin ultimate accurate true vintage spec-malli joskus tehdään nitraatti otelautamerkein ja luuliimoin. Itse asiassa alkuperäisten burstienkin speksit on eläny aika paljon ihan kitarakohtaisesti. Osa on tehty afrikkalaisesta mahjongista, ja osaan on käytetty esim. intian ruusupuuta. Hondurasin mahongin määritelmä nyt on jotain tasoa "käynyt tietyssä satamassa", eli sekin on aika löyhä. |
Jukka Häikiö 05.04.2015 10:05:40 | |
---|
Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
AngieRainbow 05.04.2015 11:12:17 (muokattu 05.04.2015 11:15:27) | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jukka Häikiö 06.04.2015 10:52:04 | |
---|
Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
AngieRainbow 06.04.2015 11:00:11 (muokattu 06.04.2015 11:01:08) | |
---|
Jukka Häikiö: Paha sanoa, no hinta ainakin... Taitaa jäädä mysteeriksi. Mietin vaan, että onko 1959 50th Anniversarylla ja 1960 50th Anniversary verison 1:llä specseiltään mitään eroa. No pääasia, että molemmilla on mieleiset kitarat. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Töynävä 06.04.2015 13:53:16 | |
---|
Jukka Häikiö: 1959 50th anniversary ja kuinka ollakaan, 335 on samalla mallimerkinnällä, LP on taas näitä Amerikan poikien Limited run höpötyksiä, 59 pieces made worldwide, 335 samaten 250kpl, kummatkin arvatenkin vuodelta -09. Woot! Mulla omissa kuvissa otos omasta heimolaisesta, joskin omani on ensimmäisestä 500:n sarjasta kitara numero 3. Hyvin soivat puut ja kunto virheetön - ilo omistaa moinen. AngieRainbow: Mulla on 1960 50th anniversary. Oma kitarani on ekaa versiota, eli käytännössä R9:n specseillä. Mikäköhän ero meidän kitaroilla on? Mulla on siis tämmönen... Tuttu, tutumpi, exä :). Jukka Häikiö: Paha sanoa, no hinta ainakin... No eiiii välttämättä (ainakaan radikaalisti, jos samaa lafkaa verrataan) - http://www.gcplatinum.com/Guitars/view_listing.cfm?prodId=2727 Hinnathan menee nyrkkisääntönä R9 > R0 > R8, eli näissäkin Rysit on tyyriimpiä. Sitten on eroja vielä (keräilyarvo), että onko gold book -sarjaa jne. Toki kannet näyttelee myös isoa roolia ja painokin jonnin verran. AngieRainbow: Taitaa jäädä mysteeriksi. Mietin vaan, että onko 1959 50th Anniversarylla ja 1960 50th Anniversary verison 1:llä specseiltään mitään eroa. No pääasia, että molemmilla on mieleiset kitarat. No bodyn puut ja viimeistely on ainakin ihan samat ja sama pätee kaulaan (kaulaprofiilissa version 1. = 59 STD). Molemmissa on long neck tenon. Rysissä on jumbonauhat, mutta R0:ssa ei taida..? Mikit on samat (BurstBucker 1 ja 2), potikat 500k, tallat ABR-1, satulat samat... Nauhat - en muista onko R0:ssa jumbot, eli olisiko siinä ainoa ero? Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni... |
Izer 09.04.2015 21:20:59 | |
---|
Itseäkin alkoi kiinnostaa nuo ABM:t. Mitkä kaikki osat olette siis vaihtaneet? Kaiken tuohon tallaan liittyvän (ja stop barin?)? Got a six-string heartbeat |
hollstro 10.04.2015 07:25:32 | |
---|
Izer: Itseäkin alkoi kiinnostaa nuo ABM:t. Mitkä kaikki osat olette siis vaihtaneet? Kaiken tuohon tallaan liittyvän (ja stop barin?)? Olen vaihtanut pelkän tallan. Sekin tekee jo ison muutoksen. En ole noita muita vaihtoja edes kokeillut. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Rämppy 10.04.2015 09:07:04 (muokattu 10.04.2015 09:09:51) | |
---|
hollstro: Olen vaihtanut pelkän tallan. Sekin tekee jo ison muutoksen. En ole noita muita vaihtoja edes kokeillut. Heitit siis tallan suoraan vanhojen tolppien ja korkeussäätöruuvin päälle? Varmaan aika turhaa vaihtaa kiinnitystolppia ja korkeudensäätöruuveja. Mites nuo tallanpalojen urat? Sinänsä pieni viilaus, mutta kannattaako yrittää itse sohia vai ootteko vieneet suosiolla pajalle viilattavaksi? Saahan sitä sanoa. |
hollstro 10.04.2015 09:18:12 | |
---|
Rämppy: Heitit siis tallan suoraan vanhojen tolppien ja korkeussäätöruuvin päälle? Varmaan aika turhaa vaihtaa kiinnitystolppia ja korkeudensäätöruuveja. Mites nuo tallanpalojen urat? Sinänsä pieni viilaus, mutta kannattaako yrittää itse sohia vai ootteko vieneet suosiolla pajalle viilattavaksi? Juu, just näin tein. Mulla on pienet viilat joilla ura syntyy helposti ja kohtuu hyvällä lopputuloksella. Ainakaan ei katko kieliä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Jukka Häikiö 10.04.2015 21:56:22 | |
---|
Rämppy: Heitit siis tallan suoraan vanhojen tolppien ja korkeussäätöruuvin päälle? Varmaan aika turhaa vaihtaa kiinnitystolppia ja korkeudensäätöruuveja. Mites nuo tallanpalojen urat? Sinänsä pieni viilaus, mutta kannattaako yrittää itse sohia vai ootteko vieneet suosiolla pajalle viilattavaksi? Tota noin, kielet löysälle, vaikka capo 1. nauhalle, eivät karkaa virikoneista, uusi talla paikalleen, kielet kireälle, asettelee kielet tallapalojen päälle oikealle hollilleen, tuurnalla ja vasaralla kevyt napsu tarkasti ja suoraan kielen päälle ja kas, helppoo ku heinänteko. Jos luotto omiin nikkarintaitoihin horjuu, se on sitten itsearvioinnin paikka, mut periaatteesa näin, ei oo paha rasti. Niin joo, ihan pikku napaus sitten vaan ja tarkistus, tuliko jälkeä, ihan pieni kynnellä tunnettava riittää, eli mitään reiluja uria ei tarvita, kieli pysyy siinä kyllä. Yleensä se liian syvä kolo, tai siis sen reuna katkoo kielen. Tolppia aivan turha uusia, jos kunnossa. Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
Rämppy 14.04.2015 10:45:57 | |
---|
Jukka Häikiö: Tota noin, kielet löysälle, vaikka capo 1. nauhalle, eivät karkaa virikoneista, uusi talla paikalleen, kielet kireälle, asettelee kielet tallapalojen päälle oikealle hollilleen, tuurnalla ja vasaralla kevyt napsu tarkasti ja suoraan kielen päälle ja kas, helppoo ku heinänteko. Jos luotto omiin nikkarintaitoihin horjuu, se on sitten itsearvioinnin paikka, mut periaatteesa näin, ei oo paha rasti. Niin joo, ihan pikku napaus sitten vaan ja tarkistus, tuliko jälkeä, ihan pieni kynnellä tunnettava riittää, eli mitään reiluja uria ei tarvita, kieli pysyy siinä kyllä. Yleensä se liian syvä kolo, tai siis sen reuna katkoo kielen. Tolppia aivan turha uusia, jos kunnossa. Jess, kiitos tästä. ABM-talla on tilauksessa. Kokeillaan sitten napautella kevyesti urat tallapaloihin. Saahan sitä sanoa. |