Hienoa että ongelma ratkesi. Nämä kaikki erilaiset vahvarit ovat vähän eri tapauksia aina säätämisen suhteen. Etkä ole todellakaan maailmanhistorian ensimmäinen kitaristi joka on paininut näiden samojen ongelmien kanssa. Nyt tosiaan noilla isoimmilla (klo 12 ja enemmän) Lead-volumesäädöillä kuulostaa jo minun korviini normaalilta soundilta. Mulla oli varmaan silloin yhtä väärät säädöt kuin sulla aiemmin, kun itse testasin komboversiota liikkeessä ja totesin että onpa räikeän ja riipivän kuuloinen vahvari. Tuossa voi olla Lead Volume-potikan kytkennässä rinnalla jokin ohituskonkka-vastus-hässäkkä, joka yrittää kompensoida suurella vaimennuksella treblen katoamista, ja sitten tässä kyseisessä mallissa se on vähän liian ärhäkkä siellä alle klo 12 asetuksilla. Voin olla väärässäkin, mutta luulen että juuri tästä on kyse. Olen tainnut törmätä vastaavaan juttuun putkivahvarirakennussarjan kanssa. Mutta pääasia on nyt että keksit millä säädöillä kuulostaa hyvältä ja opit lisää vahvarin säätämisestä. Nyt vain kovaa soittoa :) Ja ehkä tämä auttaa muitakin, jotka ovat tuominneet kyseisen vahvarin väärin perustein, eli osaavat kirjoitustesi perusteella kokeilla Ironballia uudelleen ja säätää gain+lead-volume+master volume -suhdetta toisella tavalla, ja ei jää soundi enää siitä kiinni. P.s. Minun korviini Metallica kuulosti oikein mallikkaalta tuolla Ironballilla. Eikä se huonolta kuulosta Blackstarillakaan. Nyt sulla on kaksi hyvää vahvistinta joilla pystyt soittamaan eri tilanteissa tarpeen mukaan. Blackstarilla kannattaa leikkiä sen ISF-säädön kanssa, mutta huomaathan että sitten saattaa joutua puljaamaan myös EQ:n kanss, jotta löytyy se maukkain soundi. Eli ei välttämättä eri ISF-säädöllä ne optimaaliset Bass-Mid-Treble -säädöt ole samat. Nämä jutut on mun mielestä parasta Muusikoiden.nettiä, kun saadaan autettua (tai ainakin oltua hengessä mukana) kun joku saa soundit kohdalleen tai jonkin vian selvitettyä ja korjattua. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |