Aihe: Aurora guitars
1 2 3 4 5 6 7 830 31 32 33 34
Gabe
04.08.2015 18:35:07 (muokattu 04.08.2015 19:47:28)
Pistin Navigotrin lessun kohti Auroran pajaa. :)

Olen niin tykästynyt tuohon kitaraan ettei tosikaan, ihan älyttömän hyvä yksilö ja upeat puut. Sillä tulee soitettua tosi paljon nykyään joten halusin suoda toiselle ihan kokonaan uuden pintakäsittelyn ja kunnon luusatulan. Muoviosiakin vähän vaihdellaan. Tulee karhennettu satiini nitrolakka kaulaan, ohut nitrolakka runkoon. Kansi lemondrop ja takaa tummanruskea.

Odotan mielenkiinnolla. Vähän kuin saisi kokonaan uuden kitaran. :)
tjj2000
04.08.2015 19:41:42
Gabe:.... Vähän kun sais kokonaan uuden kitaran. :)

Minun Fender mx standard strato on myös saanut "uuden" elämän täällä.
Vaihdatin mikkimuovipleksin kaikkine mikrofoneineen kokonaisuudessssn pajan tuotteeseen, rautaa on vaihdettu vibratallaan, nauhat on vähän kovempaa materiaalia kuin alkuperäiset (kolmatta kertaa oli hionta tarpeellinen). Samalla hiottiin otelaudasta vähän särmiä pois. Luutakin on laiteltu.
Viritykset on tehty pala kerrallaan muutaman vuoden aikana.
Matkaa kun on vain muutama kilometri.
Nyt strato on kuin toinen vehje; muuta kitaraa en tarvitse. Haluta voi, mutta tarvitse ei ;)
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Gabe
04.09.2015 16:40:07
No niin!

Nyt kotiutui Navigator Auroran pajalta. Aikataulussa pysyttiin hienosti eikä projektissa kaikkineen mennyt kovin kauan aikaakaan.. mukavasti väliaikatietojakin tipahteli projektin etenemisestä viikoittain. Vielä kitaran kotiuduttua tuli kyselyä perään että olihan varmasti sellainen kuin toivoin, mukavaa kun tekijälle on oikeasti tärkeää että homma tulee asiakkaan näkökulmastakin hyvin hoidetuksi. Ja tulihan se! Navigator sai siis ihan kokonaan uuden pintakäsittelyn, kunnon luusatulan ja nauhojakin vähän fiksailtiin ym. säätöä. Valitsin gloss top/satin back tyylin. Eli paksun ja kiiltävän nitrolakan kanteen, lemondrop värillä. Taakse pähkinää ja ohut satiininitrolakka.. kaulaan samoin. Nyt tuo kitara on ihan älyttömän mukava soittaa. Ohut satiinilakka kaulassa on paljon mukavampi tassuun kuin aiempi paksu lakkakerros. Uuden luusatulan ja huollettujen nauhojen ansiosta kielet saa nyt todella alas ilman mitään särinöitä ja tuntuma on muutenkin ihan älyttömän hyvä koko kaulan matkalta.

https://www.dropbox.com/sh/pir6dh1l … 3k2o/AAA7CPoXEFaivKNK1-ttS5gya?dl=0

Näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä ja on hyvä soittaa. Kiitos Kaitsulle nopeasta ja hyvästä työstä. Nyt tällä rokkaa taas monta vuotta huoletta. Olipa muuten hyvä idea sijoittaa jo hankittuun ja hyväksi havaittuun kitaraan, nyt tuntuu ihan kuin olisi saanut kokonaan uuden soittimen. :)
DireZ
04.09.2015 17:01:10
Kyllä tuli hieno! Pitänee varmaan seurata esimerkkiäsi ja laittaa myös oma Navi kohti pajaa:)
Gabe
04.09.2015 19:16:40
DireZ: Kyllä tuli hieno! Pitänee varmaan seurata esimerkkiäsi ja laittaa myös oma Navi kohti pajaa:)

Kiitos. :) Siitä tuli kyllä tosi kiva. Vinkkasinkin jo kaitsulle sen edellisen keskustelumme jälkeen että saattaa olla enemmänkin tunkua Navigatoreista täältä Turun suunnalta. Ehdottomasti kannattaa pistää luottopeli puunaukseen.
DireZ
04.09.2015 19:39:15
Hehe :) Heti kun saan lopullisesti pohdittua haluamani "ehostukset" niin varmasti otan kyseiseen herraan yhteyttä
Lancelot
04.09.2015 19:41:06
Aika rohkeesti tuunaatte kalliita pelejä. Kuinka tuollainen mahtaa vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon? Tai eihän sillä ole merkitystä koska pitopeli:)
DireZ
04.09.2015 19:53:23
Omalla kohdalla harkinnassa lähinnä maalipinnan uusimista, sillä oma Navi on nähnyt jonkin verran rock n rollia ja jälkeä löytyy. Värin olisi tarkoitus pysyä samana. Oikeassa olet kyllä ettei jälleenmyyntiarvo ole ainakaan nousemassa. Toisaalta keikkakitarana tämä on minullakin eli pitää nyt vielä punnita lähdenkö entisöimään :)
TTV
04.09.2015 20:20:25
Lancelot: Aika rohkeesti tuunaatte kalliita pelejä. Kuinka tuollainen mahtaa vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon? Tai eihän sillä ole merkitystä koska pitopeli:)

Toi Gaben teettämä ehostus on kyllä sellainen, että mun silmissä vaan nostaa arvoa. Puritisti keräilijä varmaan kauhistuisi, mutta ite mielummin ostan kauniin ja pinnoiltaan ehjän laatusoittimen, kuin puhkinussitun soittajan pelin ;-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Gabe
04.09.2015 20:39:50 (muokattu 04.09.2015 21:01:48)
Lancelot: Aika rohkeesti tuunaatte kalliita pelejä. Kuinka tuollainen mahtaa vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon? Tai eihän sillä ole merkitystä koska pitopeli:)

Kyselin tuosta ennen remppaa muutamalta taholta. Koska kyseessä ei kuitenkaan ole mikään 1959 vuoden vintage Gibson Les Paul, tai muukaan wanha keräilypeli, niin ammattilaisen toimesta huolella tehty refin ei jälleenmyyntiarvoon noin käytännössä vaikuta kuulemma juuri mitään. Mahdollisen myynnin kohdalla se on sitten ostajasta kiinni arvostaako hän enemmän puhkinussittua orkkis pintakäsittelyä vai kelpaako laadukas ja ehjä uudelleenkäsittely. Tämä kyseinen soitin oli oikein rakkaudella soitettu ja sen näki kyllä ulkoasussa, nyt siinä on viimeisen päälle tehty uusi pintakäsittely ja ainakin itse tykkään että se on sekä kädelle että silmälle parempi.

e. Ei se tosin hintaa nostakaan. Eli ne rahat mitkä siihen menee voi laskea kyllä hävitetyksi. Mutta enpä minä torilla koskaan ole tienaamaan päässytkään. :)
iec
04.09.2015 22:20:45

Gabe: Kyselin tuosta ennen remppaa muutamalta taholta. Koska kyseessä ei kuitenkaan ole mikään 1959 vuoden vintage Gibson Les Paul, tai muukaan wanha keräilypeli, niin ammattilaisen toimesta huolella tehty refin ei jälleenmyyntiarvoon noin käytännössä vaikuta kuulemma juuri mitään. Mahdollisen myynnin kohdalla se on sitten ostajasta kiinni arvostaako hän enemmän puhkinussittua orkkis pintakäsittelyä vai kelpaako laadukas ja ehjä uudelleenkäsittely. Tämä kyseinen soitin oli oikein rakkaudella soitettu ja sen näki kyllä ulkoasussa, nyt siinä on viimeisen päälle tehty uusi pintakäsittely ja ainakin itse tykkään että se on sekä kädelle että silmälle parempi.

e. Ei se tosin hintaa nostakaan. Eli ne rahat mitkä siihen menee voi laskea kyllä hävitetyksi. Mutta enpä minä torilla koskaan ole tienaamaan päässytkään. :)

Hieno on kitara :) Onhan sulla Gabe tuossa nyt hihnalukot, ettei pääse vahinkoa tapahtumaan? On sen verran arvokas soitin...

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
novo
04.09.2015 22:23:02
Mitäs toi refin nyt sit makso?
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
delarco
04.09.2015 23:19:06
Ei varmaankaan pitäisi avautua tänne, mutta kun muilla tuntuu homma luistavan, niin en voi vastustaa kiusausta...
Oma custom keppi on nyt ollut 'työn alla', noin 15 kuukautta.
13:n kuukauden jälkeen kaula oli vielä aihiona.
Muusta etenemisestä tietoa on....ei yhtään.

Kommunikaatiota ei ole, muuta kuin omalta puolelta ja jos niissä on projektiin liittyviä kysymyksiä, ei niihin tahdo saada vastausta.

Uskon, että hyvä keihäs olisi tulossa, mutta kahden väliseen kommunikaatioon olisi kyllä syytä kiinnittää tulevaisuudessa rankasti enemmän huomiota.

Sorry....helpotti kummasti.
Gabe
04.09.2015 23:34:56 (muokattu 04.09.2015 23:45:34)
iec: Hieno on kitara :) Onhan sulla Gabe tuossa nyt hihnalukot, ettei pääse vahinkoa tapahtumaan? On sen verran arvokas soitin...

-iec

Kiitti, olen kyllä ihan fiiliksissä tuosta. Lasketaanko olutpullon muovitiiviste? :)

novo: Mitäs toi refin nyt sit makso?

Laitoin pikistä vilkkumaan.

delarco: Ei varmaankaan pitäisi avautua tänne, mutta kun muilla tuntuu homma luistavan, niin en voi vastustaa kiusausta...
Oma custom keppi on nyt ollut 'työn alla', noin 15 kuukautta.
13:n kuukauden jälkeen kaula oli vielä aihiona.
Muusta etenemisestä tietoa on....ei yhtään.

Kommunikaatiota ei ole, muuta kuin omalta puolelta ja jos niissä on projektiin liittyviä kysymyksiä, ei niihin tahdo saada vastausta.

Uskon, että hyvä keihäs olisi tulossa, mutta kahden väliseen kommunikaatioon olisi kyllä syytä kiinnittää tulevaisuudessa rankasti enemmän huomiota.

Sorry....helpotti kummasti.

Huh huh.. hurjan pitkän ajan olet jo odotellut. Pakko sanoa että mulla olisi kyllä loppunut kärsivällisyys jo aikoja sitten. Se Ruokankaan vajaa puolikin vuotta tuntui tosi pitkältä odotella, vaikka infoa projektin etenemisestä tuli Ruokankaan omasta aloitteesta säännöllisesti koko projektin ajan. En tiedä sitten, hyvin meillä kulki Auroran pajankin kanssa viestit ja aikataulutkin piti justiinsa kuten luvattiin. Mutta olen kyllä kuullut muiltakin kitaran tilanneilta että niiden kanssa aikataulut ovat pettäneet ja pahasti, myös jonot ovat kuulemma venyneet aikamoisiksi. Huollot ym. menevät varmaankin aina jonon ohi ymmärrettävistä syistä. Ei ole pienen yksityisyrittäjän arki aina helppoa.

Mutta joo, eihän siitä mihinkään pääse.. kyllä puolitoista vuotta alkaa olla jo pikkuisen kohtuuton aika odotella. Varsinkin jos tilatessa oli jotain puhetta muusta? Ymmärrän vitutuksen ihan täysin.
delarco
05.09.2015 00:13:20
Ei tässä niinkään se aika ole kynnyskysymys.
Lähinnä se kommunikaation totaalinen puuttuminen ja se, että tästä syystä ei ole mitään havaintoa, missä mennään, mitä on tehty, mitä voi vielä muuttaa, jne.
johanssen
05.09.2015 01:48:09 (muokattu 05.09.2015 01:50:28)

Gabe: No niin!

https://www.dropbox.com/sh/pir6dh1l … 3k2o/AAA7CPoXEFaivKNK1-ttS5gya?dl=0

Onnittelut! Toi näytää kyllä pitopeliltä. Mutta modaus kannattaa aina, jos tietää, mitä on tekemässä/teettämässä. Omiin näppeihinhän siinä hakee parasta tuntumaa ja se on arvo, jota ei valuutta määrää. Joskus ne menee kiertoon ja joskus ei -takkiin tulee aina kuitenkin. Omakin Aurora kuitenkin kukkuu yhä hyvin.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gabe
05.09.2015 08:35:46
delarco: Ei tässä niinkään se aika ole kynnyskysymys.
Lähinnä se kommunikaation totaalinen puuttuminen ja se, että tästä syystä ei ole mitään havaintoa, missä mennään, mitä on tehty, mitä voi vielä muuttaa, jne.

Ymmärrä tämän kyllä ihan täysin. Kun tilaa itselleen kalliin customin niin soisi varmasti että kommunikaatio pelaa moitteetta koko tilausprosessin ajan. Varsinkin jos on odotellut jo toista vuotta niin olisi varmasti kiva kuulla säännöllisesti miten homma etenee, vai eteneekö. Ruokankaalla tämäkin puoli oli hoidossa. Mojosta tuli säännöllisesti infoa myös ennen kun se pääsi työpöydälle, ja rakennusvaiheista/puista tupsahteli kuvia sähköpostiin. Kyllä Aurorankin pajan kanssa kommunikaatio pelasi ainakin tämän minun rempan tiimoilta, viikoittain tuli viestejä ja jos oli jotain kysyttävää niin selvät vastaukset kysymyksiin sai tosi nopsaan. Ei sen puoleenkaan valittamista.

Toivottavasti saat pian kitarasi!

johanssen: Onnittelut! Toi näytää kyllä pitopeliltä. Mutta modaus kannattaa aina, jos tietää, mitä on tekemässä/teettämässä. Omiin näppeihinhän siinä hakee parasta tuntumaa ja se on arvo, jota ei valuutta määrää. Joskus ne menee kiertoon ja joskus ei -takkiin tulee aina kuitenkin. Omakin Aurora kuitenkin kukkuu yhä hyvin.

Kiitos. :)

Näin minäkin ajattelen. Menee mielestäni vähän perse edellä puuhun jos kitaran kohdalla ensisijainen huolenaihe on se jälleenmyyntiarvo tai mitä muut siitä mahtaa tykätä. Omalla kohdallani tuosta kitarasta tuli aiempaan nähden huomattavasti mukavampi soittaa, ja se on mulle tärkeintä.. enkä varmaan olisi edes ainoa joka on tätä mieltä. Toisekseen se on kuitenkin kylmä fakta että jos kitaran hinta on uutena kaikkineen yli 5k ja merkki vielä kohtalaisen tuntematon täällä päin maailmaa, niin myyntiaika tulisi kuitenkin olemaan todella pitkä. Muutenkin olen yrittänyt nyt viime aikoina tehdä hankintoja sillä ajatuksella että josko nyt ei enää osto-myyntirumbaa pyörittäisi, jos nyt kuitenkin tästä huolimatta menee kiertoon niin sitten menee. On sitä multa yritetty kerran jo ostaakin, mutta ei lähtenyt. Olen todella pitkään halunnut LP mallista kitaraa joka painaa alle 4kg, on kaulaltaan sopiva tassuun, olisi keventämätön (ei porauksia/kammioita jne).. nyt kun se on tuossa niin en ihan hätäisesti siitä luovu.

Mitkäs mikit tuohon sinun Teleen loputa päätyikään? Hieno maila kyllä, täytyy sanoa.
johanssen
05.09.2015 10:32:45

Gabe: Mitkäs mikit tuohon sinun Teleen loputa päätyikään? Hieno maila kyllä, täytyy sanoa.

Edelleen mennään niillä Aurora chili pure vintageilla. Ryyditän menoa sitten Simblellä bänditouhuissa melkein kokoajan. Ja sidedot ongelman oon ratkaissu niin, että oon ite askarrellu "lisäkuviot" niitten kohdille. Mun mailahan tää on ja saa näyttää vaikka kuinka tyhmältä, kunhan on vaan soitettavuuden kannalta kunnon iskussa. Ja BT 5e3 on tän kanssa se "The Vahvistin".
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
iec
05.09.2015 11:42:23

Gabe: Kiitti, olen kyllä ihan fiiliksissä tuosta. Lasketaanko olutpullon muovitiiviste? :)...

Lasketaan joo :) Hyvä että homma on hoidossa. On meinaan aivan liian paljon ilmoituksia torilla kitaroista, joiden kaulaa on korjattu.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
JaaGeRMaisTeR
06.09.2015 11:04:32
delarco: Ei tässä niinkään se aika ole kynnyskysymys.

Kannattaa itse soittaa ja kysyä. Soittelin tuossa edellisviikolla ja kiire oli kova. Samalla sain tietää, että oma skeba oli seuraavan neljän joukossa. Herra itse vähän pärisi siitä, että aikataulut venynyt. Harmittaa ja välillä kiukuttaa tuo, ettei tiedä missä mennään, mutta ei ole toisaalta kova homma itse ottaa puhelinta käteen ja soittaa.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)