Aihe: Top sound kauppa.
1 2 3 4 5 6 7
Gabe
21.05.2014 20:14:44
Wk: Millaiset kokemukset on kaupan perumisesta / takuusta?

Ostin itse postimyyntinä (juu parempi olis kun menis kokeilemaan paikan päälle) kitaran ja heti samantien huomasin että vaikka vahvistimessa on säröt tapissa niin soundi kuulostaa melkein cleanille, huomasin että mikkivalitsimessa on kosketushäiriö ja kun edestakaisin vaihtelee niin saattaa joskus yhdistää ja soundi on sitä mitä pitää. Kaksi muuta kitaraa löytyy joten niihin voi myös verrata miltä pitäs kuulostaa. 14pv palautusoikeushan on vaikkei kitarassa olis mitään vikaa mutta onko homma toiminut käytännössä miten tuon firman kanssa? Huomenna tietysti saa jokatapauksessa jonkinlaista fiilinkiä miten toimii kun tuonne soittaa..

Olen perunut yhden kaupan. Pirautin liikkeeseen ja pistin takaisin, hyvässä hengessä sujui tämäkin toimenpide.
Laulava Kylätohtori
22.05.2014 09:34:56
Wk: huomasin että mikkivalitsimessa on kosketushäiriö ja kun edestakaisin vaihtelee niin saattaa joskus yhdistää ja soundi on sitä mitä pitää.

Ehkä kannattaisi ennen palautusta kokeilla puhdistaa kytkintä jollain elektroniikan puhdistussprayllä, jos vaikka hyvällä tuurilla olisi kyse vain hapettumasta...
All statements and arguments appearing in my writings are fictitious. Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental.
Wk
22.05.2014 14:05:13 (muokattu 22.05.2014 14:10:15)
Top Soundista ehdotettiin että kokeilsin rämpätä tuota kytkintä edestakaisin mutta ei se ainakaan toistaiseksi auta. Tässä video siitä mistä on kyse, näköjään puhelin tulkitsi että haluan kuvata pystykuvaa kun aikani sitä käsissäni pyörittelin mutta eiköhän tuosta käsityksen saa. Yhdessä kohtaa viestin merkkiääni paukahtaa ilmoille jos videota katsovat miettivät että mikä se ääni oli :)

https://www.youtube.com/watch?v=6unHCNO6Cb4&feature=youtu.be

Puhdistusspräytä en omista ja jos kunnollinen puhdistus vaatii purkamista niin ei se oikein kuulu uuden tuotteen käyttöönottoon mielestäni... noita kahta aiempaa skebaa ei ole tarvinnut puhdistella tuon mikkipotikan osalta koskaan ja ihan hyvin toimivat siltä osin.
Krice
22.05.2014 14:57:24

Wk: Top Soundista ehdotettiin että kokeilsin rämpätä tuota kytkintä edestakaisin mutta ei se ainakaan toistaiseksi auta.

Nykyisin halvemmissa kitaroissa kytkimet on aika huonoja. Kannattaa silti vielä rynkyttää oikein kunnolla, itselläni oli hieman samanlainen ongelma, tosin 3-asentoisessa LP-tyyppisestä kytkimessä, joka alkoi muutaman päivän nikottelun jälkeen toimimaan. Palautus on varmasti ihan ok jos ei jaksa itse korjata tuota. Tai ehkä jopa voisi kysyä takuukorjausta, mutta suhtaudun skeptisesti siihen kun kyseessä on suomalainen liike..
Sarko
22.05.2014 15:01:37
Krice: Nykyisin halvemmissa kitaroissa kytkimet on aika huonoja. Kannattaa silti vielä rynkyttää oikein kunnolla, itselläni oli hieman samanlainen ongelma, tosin 3-asentoisessa LP-tyyppisestä kytkimessä, joka alkoi muutaman päivän nikottelun jälkeen toimimaan. Palautus on varmasti ihan ok jos ei jaksa itse korjata tuota. Tai ehkä jopa voisi kysyä takuukorjausta, mutta suhtaudun skeptisesti siihen kun kyseessä on suomalainen liike..

Ainakin Kitarapajalla takuuhuollot toimivat erinomaisesti. Olenkin keskittänyt lähes kaiken kitarakamoihin liittyvän asioinnin tuonne.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Durty
22.05.2014 15:24:02
Miksi ihmeessä takuu ei toimisi kotimaisessa liikkeessä?
Sarko
22.05.2014 15:25:36
Durty: Miksi ihmeessä takuu ei toimisi kotimaisessa liikkeessä?

Varmaan koska kotimainen on automaattisesti paskaa ja thoomannilta saa halvalla sekä nopiasti.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Wk
22.05.2014 15:31:39 (muokattu 22.05.2014 15:33:01)
Kyllä tuolla sivuston mukaan pitäisi homman toimia:

Kaikissa tuotteissamme on vähintään 12 kuukauden suomalainen takuu. Korjaukset hoitaa oma ammattihuoltomme eli huollamme kaikki myymämme tuotteet itse.

Tulin aamulla soittaessani sanoneeksi että haluan palauttaa tuotteen mutta toki jos saavat tuon kohtuullisessa ajassa priimakuntoon eli sellaiseen että kytkin toimii niin toki sekin käy, kitara kun on mielestäni ihan hyvä, ainakin hintaisekseen jos ei muuten. Sinänsä toki harmi että uutta tuotetta jouduttaisiin heti korjaamaan.
Seba
22.05.2014 17:58:12

Wk: Kyllä tuolla sivuston mukaan pitäisi homman toimia:

Tulin aamulla soittaessani sanoneeksi että haluan palauttaa tuotteen mutta toki jos saavat tuon kohtuullisessa ajassa priimakuntoon eli sellaiseen että kytkin toimii niin toki sekin käy, kitara kun on mielestäni ihan hyvä, ainakin hintaisekseen jos ei muuten. Sinänsä toki harmi että uutta tuotetta jouduttaisiin heti korjaamaan.

Kolvi kuumaksi, 10min niin siellä on uusi kytkin.
Alex_K
23.05.2014 00:21:21
Seba: Kolvi kuumaksi, 10min niin siellä on uusi kytkin.

No tämä. Ja jos sielä on valmiiksi susi sisällä, niin vaihtaa kunnolliseen joka kestää ja pitkään. Eipä ne siihen parhaimmassa tapauksessa laittaisi kuin linimenttiä sisälle ja palauttaisi takaisin.
Kolvaamalla vain uutta ja parempaa tupaan :)

Käske niiden lähettää sieltä uusi kytkin, jos suinkin ovat yhteistyöhaluisia.
"osaan soittaa onen intron"
Wk
24.05.2014 10:25:23 (muokattu 24.05.2014 10:26:20)
En tiedä mitä noituutta tässä on mutta eilen ja tänään kytkin on toiminut normaalisti, tarvetta säädellä tuon kanssa edestakaisin minulla ei juurikaan ole mutta aiemmin napatessani kitaran ja alkaessani soittamaan se ei tosiaan toiminut "täydellä voluumilla", nyt näyttää toimivan ja kun säädintä rämppää niin toimii myös muilla asetuksilla.

Top Sound vastasi sähköpostiin ja ottaa kitaran kyllä takaisin jos lähetän... mutta nyt se tosiaan maagisesti toimiikin että pitää katella.
aristoteles666
24.05.2014 10:43:26

Wk: En tiedä mitä noituutta tässä on mutta eilen ja tänään kytkin on toiminut normaalisti, tarvetta säädellä tuon kanssa edestakaisin minulla ei juurikaan ole mutta aiemmin napatessani kitaran ja alkaessani soittamaan se ei tosiaan toiminut "täydellä voluumilla", nyt näyttää toimivan ja kun säädintä rämppää niin toimii myös muilla asetuksilla.

Top Sound vastasi sähköpostiin ja ottaa kitaran kyllä takaisin jos lähetän... mutta nyt se tosiaan maagisesti toimiikin että pitää katella.

tarkasta ettei vika ole piuhassa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
samikk1
11.02.2016 11:40:49 (muokattu 11.02.2016 11:41:39)
Jälleen kerran erinomaisesti onnistuneet kaupat tehtynä liikkeen kanssa. Palvelu ja meininki muutenkin liikkeessä liigatasolla! +++
- Rokki on poikaa -
noon
13.02.2016 08:35:30

Samat kokemukset täällä. Vahvistinasioissa tarvin apuja ja apu löytyi.
discominister
13.02.2016 10:47:57
Top Soundista minulla on yksi kokemus ja se on negatiivinen. Tilasin kalliin paremman luokan akustisen ja saapuessaan siinä oli tallan alla paperin mentävä aukko ja pari syvää kolhua reunalistassa. Tarjouduin pitämään kitaran, jos olisivat korjanneet tallan ja heittäneet vähän hyvistystä noista kolhuista. Ei käynyt. Kitara meni ison säädön jälkeen takaisin ja sain kauppahinnan takaisin.

Se mua ärsyttää näissä kivijalkaliikkeissä, että uudessa parinkin tonnin kitarassa voi hyvin olla kolhuja. Ei kiinnosta sellaset.
Krice
13.02.2016 12:55:45

discominister: Tilasin kalliin paremman luokan akustisen ja saapuessaan siinä oli tallan alla paperin mentävä aukko ja pari syvää kolhua reunalistassa.

Top Soundin sivuilta: "Emme toimita raakileita tehtaanpaketissa, vaan kaikki kitarat ja bassot ovat kitarateknikkomme täysin läpikäymiä ja säätämiä!"

Joopa joo. Itse ainakin haluan kitarani ilman että joku hessu on säätänyt sitä.
tuskiz
13.02.2016 13:03:54
Krice: Top Soundin sivuilta: "Emme toimita raakileita tehtaanpaketissa, vaan kaikki kitarat ja bassot ovat kitarateknikkomme täysin läpikäymiä ja säätämiä!"

Tähän kannattaa tosiaan suhtautua vähän varauksella, Musamaailmakin toitottaa kovasti miten kaikki niiden soittimet käy läpi niiden oman soitinrakentajan säätämisen, mutta kävinpä kerran rimpauttamassa yhtä käytettyä Gibson SG 61 RI:tä ja se oli kyllä niin kuollut kun kitara vain olla voi, mm. kielet oli varmaan jostain viime vuosituhannelta.
Gabe
13.02.2016 13:53:21
Krice: Top Soundin sivuilta: "Emme toimita raakileita tehtaanpaketissa, vaan kaikki kitarat ja bassot ovat kitarateknikkomme täysin läpikäymiä ja säätämiä!"

Joo, hyvin on kaupat sujuneet Top Soundin kanssa mutta kyllä olen joutunut jokaisen sieltä ostetun kitaran joko säätämään itse tai viemään säädettäväksi jonnekin.
mpekkanen
13.02.2016 22:29:56
Kerran olen käynyt Top Soundissa ja ostin sellaisen pienen ehkä 10 tuumaisen kehärummun jossa oli myös malletti mukana.
Ihan asiallista palvelua oli ja ainakin ne soittimet joita minä kokeilin, olivat hyvin säädöissä. Niin edullisemmat kuin ne Custom Shop kitaratkin.

Siellä oli yksi kaveri joka soitteli jotain Gretsch kitaraa ja kysyi, voisiko sen soittimen saada kokeiltavaksi paksummilla kielillä jos hän tulisi joskus myöhemmin sitä kokeilemaan.
Myyjä kysyi mikä setti siihen laitetaan ja he sopivat muutaman päivän päähän tämän kokeilun. Satuin tämän siinä sivussa kuulemaan(kun vieressä kokeilin itse yhtä soitinta) ja ainakin siinä kaikki vaikutti varsin asialliselta, niin myyjän kuin ostajankin puolelta. Minulle jäi sellainen kuva, että se kitara olisi ollut kyllä halutuissa säädöissä jo aikaisemminkin mutta ostajaehdokas itse ehdotti tuota päivää.

Ainoa asia mikä tämänkin liikkeen palveluissa hieman tökkii on netti. Ei se toki aivan huono ole, mutta jos katsoo netistä tuota kitaravalikoimaa niin siellä on kyllä monta kertaa enemmän soittimia paikan päällä. Ihan kaikenlaisia ja monessa hintaluokassa. Myös löytyy sellaisia merkkejäkin joita ei nettisivuilla ole välttämättä ollenkaan.
En ole kuitenkaan koskaan tilannut, ettei ole omakohtaista kokemusta nettitilauksista. Ainakin myyjät olivat mukavia ja sain soitella myös kalliimpiakin soittimia ja halvempia ihan rauhassa, tosin kyllä he kysyivät voisivatko auttaa. Ei minulle ainakaan jäänyt yhtään huono fiilis paikasta ja kyllä siinä jonkun myyjän kanssa myös hetken aikaa turistiinkin kitaroista. Nimeä en enää muista, mutta ihan asiallinen ja mukava kaveri.
Ihmetyttää jos sieltä netistä tilattuna on tullut jotain b-luokan kamaa, koska itselle ei jäänyt sellainen kuva paikasta. Pari vuotta sitten kesällä taisin käydä siellä.

Jyväskylän Musikantissa on myös paljon enemmän soittimia kuin niiden nettisivuilla, ei kuitenkaan ihan Top Soundin kokoa mutta paikan päällä valikoima on nettisivujen valikoimaa huomattavasti parempi. Tämä on minusta se, johon näiden kotimaisten kivijalkaliikeiden pitäisi enemmän panostaa. Ihan kaikkien liikeiden.

Pitäisi laittaa ihan jokainen soitin mitä on nettiin ja sitten poistaa kun menee. Päivittää kaikki samantien kun uutta tulee. Ainakin soittimissa ja isommissa/arvokkaamissa tavaroissa/laitteissa. Kielet, plekut jne. ovat sitten asia erikseen.
noon
14.02.2016 00:09:30

No täällä puulaakissa toi säätäminen kyllä osataan. Ja ei, en ole siellä töissä...

Gabe: Joo, hyvin on kaupat sujuneet Top Soundin kanssa mutta kyllä olen joutunut jokaisen sieltä ostetun kitaran joko säätämään itse tai viemään säädettäväksi jonnekin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)