FensonGibder 01.08.2012 22:22:07 | |
---|
Void: Hetki sitten tuli taloon R8 VOS Les Paul. Aiemmin ollut pari custom shopin SG:tä, joista toinen oli ihan jees ja toinen hieman heikompi tapaus. Eli ei siis suoranaista vastinetta arvolle. Les Pauleissa homma näyttäisi olevan onneksi enemmän kohdillaan. Helposti soundiltaan ja soinniltaan paras Les Paul joka mulla on ollut näpeissä. Kaulan paksuus tosin on melko hc-laatua mulle... Onnea! Parastahan noissa on juuri se paksu kaula ja se vaniljan tuoksu. Itse luovuin R6, R7 ja R8:sta saman tien, kun tuli parempisointinen 2004 stankku vastaan. Mikit oli kyllä noissa erittäin selkeät. Myös noissa seiskytluvun customeissa tuntuu olevan sitä mojoa ja elämää, joka näistä uusista valitettavasti puuttui. Mut aikanaan noi oli pakko kuitenkin saada :) Riffi, nyt. |
AngieRainbow 01.08.2012 22:23:29 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow 01.08.2012 22:27:23 | |
---|
FensonGibder: Onnea! Parastahan noissa on juuri se paksu kaula ja se vaniljan tuoksu. Itse luovuin R6, R7 ja R8:sta saman tien, kun tuli parempisointinen 2004 stankku vastaan. Mikit oli kyllä noissa erittäin selkeät. Myös noissa seiskytluvun customeissa tuntuu olevan sitä mojoa ja elämää, joka näistä uusista valitettavasti puuttui. Mut aikanaan noi oli pakko kuitenkin saada :) Myös mun kitaransoiton opettajalla on todella hyvä 2004 Stankku. Hän meni ostamaan R8:a ja otti tuon 2004 Stankun mukaansa. Soiteltuaan jonkin aikaa vuoron perään molempia kitaroita totesi kuitenkin, että hänen korva ei erota R8:n olevaan mitenkään parempi, joten jätti sitten ostamatta. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jucciz 01.08.2012 23:09:10 | |
---|
AngieRainbow: Ai ne olikin tosiaan noin halpoja. No eihän siinä sitten mitään :) Täytyi oikein katsoa, mitä ne maksaa, mutta olikin tosiaan aika edullisia. Yksi löytyi ebaystä http://www.ebay.com/itm/1959-Gibson … ;hash=item3373fb4dfa#ht_1449wt_1163 Toi on sinänsä aika hurja hinta: tosta kun on kaulakin katkennut kerran. Joskus oon nähnyt ehjäkaulaisiakin tohon hintaan, joskus toki paljon kalliimmallakin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
AngieRainbow 01.08.2012 23:17:31 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jucciz 01.08.2012 23:24:52 (muokattu 01.08.2012 23:25:12) | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Broadcaster 01.08.2012 23:30:57 | |
---|
Void: Kaulan paksuus tosin on melko hc-laatua mulle... Myyt sen mulle siinä tapauksessa :) |
Dunga 02.08.2012 05:57:12 | |
---|
Butterscotch: Myyt sen mulle siinä tapauksessa :) Hehe, jos otetaan ny ihan rauhassa... hetki ainakin ;) War... war never changes. |
Gabe 02.08.2012 11:42:35 | |
---|
AngieRainbow: Kuvissa eilen saapunut Gibson 1959 Les Paul Reissue (Lemon Burst, 2012) Piti muuten kysyä että sulla on ymmärtääkseni ollut jo aiemmin suhteellisen mittava kokoelma noita perus standardeja? Niin mitkä on suurimmat erot jos niitä vertaa tuohon sun uuteen henkilöauton hintaiseen reissueesi? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
AngieRainbow 02.08.2012 13:46:42 (muokattu 02.08.2012 13:51:07) | |
---|
Gabe: Piti muuten kysyä että sulla on ymmärtääkseni ollut jo aiemmin suhteellisen mittava kokoelma noita perus standardeja? Niin mitkä on suurimmat erot jos niitä vertaa tuohon sun uuteen henkilöauton hintaiseen reissueesi? Tää on parempi :) Stankut ovat olleet hyviä ja soineet hyvin, mutta tämä tuntuu käteen vielä paremmalta ja saundi on mieletön. Onhan tämä kevyempi jopa täysipuisena. 2008 Stankku taisi olla myös aika kevyt, mutta siitä on poistettu puuta aika paljon. Hiljattain myin pois 2001 Stankun, joka oli tosi painava jötkäle varmaan jotain 4,5 kiloa niillä swiss chees kevennyksillä. Eli yhtenä suurena erona on kyllä puiden laatu. Lisäksi työn jälki on aivan huippuluokkaa. Sanoisin, että tämän tekemiseen on selvästi nähty enemmän vaivaa. R9 tuli sinetöidyssä custom shopin pahvilaatikossa, eli ilmeiseti sitä ei ollut kukaan avannut sen jälkeen kun se on sieltä lähtenyt. Suoraan paketistä ja ei mitään valittamista, ei siis ensimmäistäkään. No, Stankut ovat olleet kaikki loppujen lopuksi hyviä, mutta niille on aina joutunut tekemään jotain. Satulaa on tarvinnut aina viilata sekä nauhat ovat olleet monesti vähän epätasaisen korkeita, eli niitä on joutunut jostain vähän hiomaan ja kaikkea tämmöistä. Työnlaadussa siis myös eroa. R9:n kaula tuntuu tosi hyvältä. Stankkua mulla on ollut sekä sitä slim60s versiota että rounded 50s kaulaa, mutta tykkään tästä paljon enemmän. Vähän hankala pukea sanoiksi, mutta pointti on ehkä se, että en ole kumpienkaan kohdalla kokenut rahojeni menneen hukkaan. Jos olen ostanut torilta noin 1500 euron pintaan Stankun, niin se on ollut hintansa arvoinen helposti. En myöskään koe, että R9:ssä olisi mennyt euroakaan hukkaan. (Tähän väliin voi aina huomauttaa, että entisenä päihdeongelmaisena tuo raha on mennyt aineisiin niin monta kertaa, että huh huh. Eli R9 oli käytännössä ilmainen. R9:n hinta säästyy vuodessa tai parissa pelkästään sillä, että ei polta eikä juo.) Ja ei niitä Standardeja mulla nyt mitään ihan mittavaa kokoelmaa ole ollut :) Niitä on ollut ehkä kolme, mutta mulla on ollut saman hintaluokan muita USA Gibsoneita kuten deluxea 1985 vuodelta ja sit oli se Slash AFD USA Gibson. Standardeja on kyllä tullut nähtyä ja soitettua monia. Hyviä olleet kaikki, eli jos esim. joku nuorempi kaveri kysyy multa neuvoa hinta-laatusuhteeltaan hyvään Les Pauliin, niin kyllä mä sitä käytettyä Stankkua edelleen tarjoan hyvänä vaihtoehtona. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow 02.08.2012 13:57:40 (muokattu 02.08.2012 13:58:02) | |
---|
Gabe: Piti muuten kysyä että sulla on ymmärtääkseni ollut jo aiemmin suhteellisen mittava kokoelma noita perus standardeja? Niin mitkä on suurimmat erot jos niitä vertaa tuohon sun uuteen henkilöauton hintaiseen reissueesi? Pakko vielä kommentoida tähän, että mun Nissan Sunny vuodelta -88 on ehkä noin 500 euron arvoinen, eli R9 on siis noin kahdeksan-yhdeksän henkilöauton hintainen :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 02.08.2012 15:39:58 | |
---|
AngieRainbow: Tää on parempi :) Ok, kiitos tyhjentävästä vastauksesta :) Mietin juuri että nuo puut ovat varmaan tosi laadukkaat kun täysipuisena painaa yli kilon vähemmän kun mun aiempi stankku joka ei ollut siis täyspuuta. Pohdin vaan kun suunnittelen jo kolmen kympin kriisiä etukäteen ja tekis mieli ostaa joko Fenderin tai Gibsonin CS kitara. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
FensonGibder 02.08.2012 16:58:01 | |
---|
AngieRainbow: Tähän väliin voi aina huomauttaa, että entisenä päihdeongelmaisena tuo raha on mennyt aineisiin niin monta kertaa, että huh huh. Eli R9 oli käytännössä ilmainen. R9:n hinta säästyy vuodessa tai parissa pelkästään sillä, että ei polta eikä juo. Totta. Mainitsin tästä joku vuosi sitten tuossa tupakka-triidissä. Polttamatta Tokai säästyy kolmessa kuukaudessa. Gibson Reissue reilussa vuodessa. Tekemättä mitään. Loistavaa. Riffi, nyt. |
Sergei Fallinen 02.08.2012 17:20:37 | |
---|
Mitä järkeä on omistaa joku hieno lespa jos ei sitä voi soittaa peilin edessä ilman paitaa ja körssi suupielessä? |
Kunnallisjäte 02.08.2012 17:42:33 | |
---|
Mulla on ollut kanssa 58 vos. Huippukitara kaikin puolin. Yksi asia tosin harmitti, mun mielestä se ei pysynyt kovin hyvin vireessä. Erityisesti ongelmia oli G-kielen kanssa, mikä tietenkin aina kitaroissa on ongelmana. Harkitsin viristyskoneiston vaihtoakin, mutta päädyin sitten vaihtamaan koko kitaran. Mainitaan vielä että sen 3v kun vos 58 omistin, siinä ei ilmennyt mitään vikoja missään. Ostin sen uutena Kitarapajalta ja mielestäni laatu on noissa kyllä todella kohdillaan. 58 kaula oli pitkään hyvä kun keskityin komppihommiin ja viitosssointuihin. Nykyään olen aika vannoutunut stratomies, enkä enää ottaisi niin paksua kaulaakaan. Ajoittain kuitenkin les paul himoittaa. Varman toi 59 olisi hyvä, mutta hinnat liian kovia. Pajalla olisi yksi 60 vos. Se voisi olla hyvä valinta, mutta tällä hetkellä ei pysty venymään. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
AngieRainbow 02.08.2012 19:13:12 (muokattu 02.08.2012 19:14:02) | |
---|
Kunnallisjäte: Mulla on ollut kanssa 58 vos. Huippukitara kaikin puolin. Yksi asia tosin harmitti, mun mielestä se ei pysynyt kovin hyvin vireessä. Erityisesti ongelmia oli G-kielen kanssa, mikä tietenkin aina kitaroissa on ongelmana. Harkitsin viristyskoneiston vaihtoakin, mutta päädyin sitten vaihtamaan koko kitaran. Kokeilitko satulan vaihtoa? Olen itse vaihdatuttanut kaikkiin USA LP Gibsoneihin luusatulan ja johan on pelittänyt. Luusatulan olen myös vaihdatuttanut stratoon ja teleen sekä ES-335:een. Vai oliko ongelma tosiaan itse kitarassa...? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Laulava Kylätohtori 02.08.2012 21:56:11 | |
---|
AngieRainbow: Pakko vielä kommentoida tähän, että mun Nissan Sunny vuodelta -88 on ehkä noin 500 euron arvoinen, eli R9 on siis noin kahdeksan-yhdeksän henkilöauton hintainen :) Hienoa, että jollain toisellakin on asiat oikeassa arvojärjestyksessä. T: Mulla ei sentään ole tuhansien kitaraa, mutta Peugeot 205 -90.... Päihteistä vielä sen verran, että sanotaan, että esim. 5000 menee ihan tavalliselta jampalta (joka varmasti moralisoi ja ihmettelee, mitä järkeä on ostaa 5000 kitara) baari-/ryyppyreissuissa helposti 4 kuukaudessa. Se on vain yksinkertainen valintakysymys, mitä haluaa. Itse olen baareihin riittävästi rahaa pistänyt, joten mielummin ostan jotain pysyvämpää, mistä jää muutakin käteen kuin vitutus, morkkis ja huono olo... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jucciz 03.08.2012 03:42:10 | |
---|
Laulava Kylätohtori: esim. 5000 menee ihan tavalliselta jampalta baari-/ryyppyreissuissa helposti 4 kuukaudessa. Toihan tekee 1250 euroa kuukaudessa, eli karkeesti 300 euroa viikossa. En taida olla tavallinen jamppa, koska mun korviin tuommoiset lukemat kuulostavat pöyristyttävän isoilta. Vai voiko ihan oikeasti olla niin, että joku pistää 300 euroa viikossa baarireissuihin? Toihan on aivan järjetön summa rahaa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
FensonGibder 03.08.2012 07:40:52 | |
---|
Jucciz: Toihan tekee 1250 euroa kuukaudessa, eli karkeesti 300 euroa viikossa. En taida olla tavallinen jamppa, koska mun korviin tuommoiset lukemat kuulostavat pöyristyttävän isoilta. Vai voiko ihan oikeasti olla niin, että joku pistää 300 euroa viikossa baarireissuihin? Toihan on aivan järjetön summa rahaa. Jos ravintoloissa tykkää käydä niin mythbusters sanoisi: plausible Perjantaina ja lauantaina pikkukännit ja viikolla istuu terassilla muutaman ölyen. Lisäät soppaan matkat+sisäänpääsyt niin ollaankin jo tavoitteessa. Muitakin kuluja saattaa ilmestyä, kröh.. Riffi, nyt. |
Laulava Kylätohtori 03.08.2012 08:45:35 (muokattu 03.08.2012 08:49:46) | |
---|
FensonGibder: Jos ravintoloissa tykkää käydä niin mythbusters sanoisi: plausible Perjantaina ja lauantaina pikkukännit ja viikolla istuu terassilla muutaman ölyen. Lisäät soppaan matkat+sisäänpääsyt niin ollaankin jo tavoitteessa. Muitakin kuluja saattaa ilmestyä, kröh.. Kuten elatusmaksut, mistä ei selviäkään enää pikkurahoilla... Mutta Jucciksen kysymykseen vastaisin, että kyllä. Baarissa käynti on yllättävän kallista puuhaa. Pohjat kotona, taksit, sisäänpääsyt, narikat, juomat baarissa, sitten valomerkin jälkeen kebabille ja siitä jatkoille. Seuraavana aamuna muutama kotona ja siitä terassille istumaan. Syömiset, taksit, viinat ym. ym.. Sunnuntaina tasurisix-pack ja kuten Fenson sanoi, viikolla vielä iltakaljat, terassikaljat, yömyssyt ym. ym. Kynnys tilata taksi madaltuu suoraan verrannollisesti promillejen määrään. Ja jos rahat loppuu kesken illan, silloin lainataan ja kierre on valmis. Tähän vielä päälle tupakat sekä rikottu/hukattu omaisuus niin kyllä Jeppeltä rahaa palaa... Meni vähän OT:ksi, mutta juominen on käsittämättömän kallis harrastus... edittiä vielä sen verran, että yhdeltä kaverilta meni joskus yhden baari-illan jälkeisiin asianajopalkkioihin ynnä korvausmaksuihin parinkin AngieRainbowin Gibsonin veraan rahaaa. Rahaa voi käyttää niin monin eri tavoin.... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |