juikkipuikki 03.02.2011 23:24:27 | |
---|
Hommaa parit ebtechin boksit(he-2) kytkentöjen väliin. HE2 vähentää/poistaa mahdollisten maalenkkien/huonojen sähköjen aiheuttamaa verkkosurinan jne. http://www.ebtechaudio.com/hedes.htmlAnnoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden! |
nahkahuppu 03.02.2011 23:39:20 | |
---|
rintapek: Ei toi mitään hämmennä. Ny jos luet ton jukkiksen ekan vastauksen, ni huomaat, et melko kivasti on mainittu noi asiat siin tsekkilistassa. Noin se vaan on. Tuo postaukseni oli sunnattu niille jotka eivät tiedä kaikkea kaikesta, ja ainut asia joka jukkikselta oli listalle osunut oli tuo loisteputki. Sille en oikein mitään voinut koska se on valonlähde, mutta kun vastaus tuli perustellussa muodossa niin se oli kokeilun arvoinen. Näin se vaan on. |
rintapek 04.02.2011 00:04:15 | |
---|
nahkahuppu: Tuo postaukseni oli sunnattu niille jotka eivät tiedä kaikkea kaikesta, ja ...Näin se vaan on. No, energiansäästölamput ny on loisputkia, mis on kuristin ja sytytin upotettu siihen kantaan. Opetus on siis se, et katossa kumminkin oli reikä, vaik ei ollu just vuotokohdalla. Yleensä se aina onkin metri tai kaks harjan suuntaan, eikä siin mist näyttää tiputtavan. Tos ny ehkä kandee miettiä, et ostaako sen kohinasalvan ( juu, sitä voi polkusinlaudassa tarvita) vai satsaako jokusen satasen ja tilaa sähköfirman paikalle vetämään sähköt sillai, et ongelman lähde poistuu. Voi päästä parilla satkulla ja voi olla et tulee ihan helvetin kalliiksi, mut kysyminen ei o kauheen kallista. One kind of music only - the good kind |
kimurantti1 04.02.2011 00:15:56 (muokattu 04.02.2011 00:22:08) | |
---|
Kantsii myös huomata sellainen homma, että vaikka olisi intoa ja fyrkkaa laittaa himasta sähköt uusiksi, niin valitettavan monilla keikkapaikoilla sähköt on mitä on, tai lähistöllä voi muuten vaan olla laitteita jotka aiheuttaa ylimääräistä mekkalaa. Ja sound-checkissä ei voi valitettavasti vaatia, että "laittakaa sähköt kuntoon ja viekää noi valot tosta lavalta veks". Siispä kannattaa silti laittaa romunsa mahdollisimman häiriöttömään kuntoon, eli kunnon virtalähde, kunnon piuhat jne, kuten aiemmin oli juttua. |
MarkoA 10.02.2011 10:08:25 | |
---|
Riittää kun kämpässä ei ole maadoitettuja rasioita, katto täynnä loisteputkia, samassa verkossa sen seittemänlaista poweria - jne. Ketjun aloittajalle: osta Rocktron Hush ( http://www.thomann.de/fi/rocktron_hush_super_c_bodenpedal.htm ) Todella väritön ja huomaamaton purkki. Nimenomaan Huomaamattomuus on sen parasta antia. Ja kohinat jää siihen. Monta merkkiä ja purkkia on kokeiltu. Tuo jäi lautaan. Ja piuhat on kunnossa. Halvempi laittaa Hush kun sähköistää soittokämppä (ja kaikki tulevat kämpät) uusiksi. Positiivista sen olla pitää!!! |
Karvalakki 20.11.2011 01:13:04 | |
---|
Mihin kohtaan pedal boardia suosittelisitte supressoria/gatea? Guitar is not just a hobby its a religion and a way of life |
Jucciz 20.11.2011 01:45:40 | |
---|
Karvalakki: Mihin kohtaan pedal boardia suosittelisitte supressoria/gatea? Itsehän en käytä, mutta mulla se ois varmaan aika lailla loppupäässä signaaliketjua, jotta se siivoais kaikista eniten. Itehän se on testattava. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
the-Antero 20.11.2011 02:39:35 | |
---|
Tavallaan ekaks ja tavallaan vikaks :) eli käytä sitä looppia mikä siinä on. Kitara -> NS-2 -> sendistä ulos -> kaikki muut efektit -> NS-2 Return ja lopuksi outista nuppiin... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Vainottu 20.11.2011 13:00:08 (muokattu 20.11.2011 13:36:03) | |
---|
the-Antero: Tavallaan ekaks ja tavallaan vikaks :) eli käytä sitä looppia mikä siinä on. Kitara -> NS-2 -> sendistä ulos -> kaikki muut efektit -> NS-2 Return ja lopuksi outista nuppiin... Sen verran kommenttia, että eikös tuon NS-2 kans suositella ohjeistuksissa littämään kaiut, delayt yms. vekottimet Noise Suppressorin jälkeen? Ei siis pedaalin looppiin. Ja viritin kannattaa vielä kytkeä ennen NS-2:sta. Eli: Kitara -> Viritin -> NS-2 -> Pedaalin efektilenkkiin suurin osa pedaaleista -> return -> NS-2 jälkeen kaiut ja delayt -> vaffariin Ite olen tuota NS-2:sta käyttäny pedaalilaudassa juurikin pedaalin ohjeistuksien mukaan kytkettynä ja minusta tuo hävittää todella tehokkaasti pedaalien aiheuttamat kohinat. Ja tuo kytkentä tietty vielä riippuu hyvinki pitkälti mikä gate on kyseessä. :) Perinteisemmissä noise gateissa jossa on vain input ja output reiät kannattaa mun käsityksen mukaan sijoittaa pedaali juuri ennen vahvistinta. EDIT: Ja niinkun oli jossain tässäkin ketjussa puhetta, kannattaa sitä Noise Suppressoria / Gatea kokeilla myös siellä efektilenkissä jos hurinat ei muuten häviä. Itse en ole kuitenkaan tarvinut muuta kuin tuon Bossin. Ja selvyyden vuoksi, soittelen melko high gain mättöä joten hirveästi ei voi säröä karsia. Toki olen säätänyt säröt mahd pienelle ilman että tunnelma kärsii. Noise Suppressor hoitaa loput. |
Tuhkis 20.11.2011 13:30:55 (muokattu 20.11.2011 13:43:55) | |
---|
Midrange: Ehkä Jukkiksenkin kannattaisi oikeasti kokeilla noita laitteita ennenkuin huutelee asiasta bluespapan norsunluutornista ;)
Ison plussan annoin...=) |
juikkipuikki 20.11.2011 22:20:21 | |
---|
the-Antero: Tavallaan ekaks ja tavallaan vikaks :) eli käytä sitä looppia mikä siinä on. Kitara -> NS-2 -> sendistä ulos -> kaikki muut efektit -> NS-2 Return ja lopuksi outista nuppiin... Mites kun kasailen tässä kaverille pedalboardia, niin miten on NS-2 ja wah. Kandeeko heittää esim kitara->tu2->wah-> ja sitten vasta ns2 lenkki ? -> lenkki ulos ja outputista vahvarin input? Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm... |
Jucciz 20.11.2011 22:25:19 (muokattu 20.11.2011 22:27:28) | |
---|
Ison plussan annoin...=) Tuo lainaamasi Midrangen sepustus on edelleenkin käsittämättömimpiä kommentteja, joita musta on koskaan lauottu - lähinnä siksi, että en tajua, mikä hiton bluespappa ja mikä hiton norsunluutorni. En pidä itseäni bluesmuusikkona ja mun vanhin ja ainut muksu on kaksi- ja puolivuotias: hänellä ei ole jälkikasvua. Lisäksi katselen itse taitavia blues- ja muitakin muusikoita selvästi ylöspäin, joten he siellä tornissa ovat, jos jotkut - en suinkaan minä. P.S. Opettele lainaamaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
the-Antero 20.11.2011 23:16:31 (muokattu 20.11.2011 23:19:22) | |
---|
Joo delayt yms tulee mieluusti sinn vahvistimen looppiin :) taikka tuon lenkin läpi.. Mulla on itelläni näin kitara -> ns2 (sendistä ulos) -> ts9 -> whammy -> wahi -> (return) ns-2 -> polytune -> vahvistin Polytune siksi viimesenä että oli soveltuvuus ongelmia jonkun pedaalin kanssa ja viimesenä se toimi parhaiten... Tosin välillä vaihtelen setuppeja esim whammy ja vahi ei aina ole laudassa vaan tilalla on ihan jotain muuta... Juikkipiikki voi sen wahin lattaa ennen tuota, toimii niinkin... Oon käyttäny myös noin Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Jaava 21.11.2011 00:15:40 (muokattu 21.11.2011 00:18:55) | |
---|
Tuhkis: Midrange: Ehkä Jukkiksenkin kannattaisi oikeasti kokeilla noita laitteita ennenkuin huutelee asiasta bluespapan norsunluutornista ;)
Ison plussan annoin...=) Juu, varsinkin kun jucciz oli alusta lähtien oikeassa ongelman luonteen suhteen. Mainitsipa vielä ensimmäisessä postauksessa lopulta todetun häiriölähteenkin :) Oli hilpein ketju pitkään aikaan. Edit: itsellä poistui mun kahden vahvarin ja 9 pedaalin systeemistä n. 90% kohinasta, kun vaihdoin 1spotin virtalähteeseen, jossa oli 8 eristettyä lähtöä. Yhdellä pedaalilla niistä yhdeksästä on oma virtalähde, joten ihan kivasti meni. Maksoikin suunnilleen saman verran kuin noisegate. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
the-Antero 21.11.2011 00:35:25 | |
---|
Pahoitteluni siin mullapa onkin tuossa laudassa ne niinpäin että wahi ja whammy on ennen ts-9iä...eli Kitara -> NS-2 (send ulos) -> wah -> whammy -> TS-9 -> (return) NS-2 -> Polytune. Ja tosiaan muistan kun tuolla aiemmin ketjussa keskusteltiin siitä että piuhat yms kuntoon. Esim itelläni ei piuhat paljoa vaikuta kohinaan kun itse nupissa on särö jota boostaan tuolla TS-9llä... TS-9 tykkää kohista melkosen paljon :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
HeavyMachinery 21.11.2011 07:35:19 | |
---|
the-Antero: Pahoitteluni siin mullapa onkin tuossa laudassa ne niinpäin että wahi ja whammy on ennen ts-9iä...eli Kitara -> NS-2 (send ulos) -> wah -> whammy -> TS-9 -> (return) NS-2 -> Polytune. Ja tosiaan muistan kun tuolla aiemmin ketjussa keskusteltiin siitä että piuhat yms kuntoon. Esim itelläni ei piuhat paljoa vaikuta kohinaan kun itse nupissa on särö jota boostaan tuolla TS-9llä... TS-9 tykkää kohista melkosen paljon :) Wahi Bufferin jälkeen ?? Mikäs Wahi sulla on ? - If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
the-Antero 21.11.2011 10:36:16 | |
---|
Perus crybaby on....kui? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
uusiipe 21.11.2011 11:09:20 | |
---|
rintapek: No, energiansäästölamput ny on loisputkia, mis on kuristin ja sytytin upotettu siihen kantaan... Jos nyt oikein pilkkua paritetaan, niin energiasäästölampuissa ei ole kannassa kuristinta ja sytytintä, vaan elektroninen käyttölaite. Yhtä kaikki, huonolaatuiset sellaisetkin voivat siristä verkkoon. Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
Vainottu 21.11.2011 11:43:15 | |
---|
juikkipuikki: Mites kun kasailen tässä kaverille pedalboardia, niin miten on NS-2 ja wah. Kandeeko heittää esim kitara->tu2->wah-> ja sitten vasta ns2 lenkki ? -> lenkki ulos ja outputista vahvarin input? Mulla on Morleyn Bad Horsie wahi ollut käytössä ja sen olen pitänyt tuolla noise suppressorin efektilenkissä. Mulla on ainakin toiminut sielä ihan hyvin. Kokeilin joskus eri variaatioita, mutta tuolla se mun mielestä toimi parhaiten häiriöiden poiston osalta ja saundissa en huomannut suuria eroja. Pedaalit on treenikämpällä, niin nyt en kyllä muista missä järjestyksessä ne mulla on. Mielikuva ois, että wahi olis ensimmäisenä ennen säröboostia ja kompuraa. Mutta tosiaan kokeilemalla se parhaiten selviää mikä järjestys toimii parhaiten. Kaiut olen silti liittänyt ennen etuastetta, kun en jaksa viritellä piuhoja laudasta efektilenkkiin ja takaisin. :) On ne siinäkin toimineet. |
HeavyMachinery 21.11.2011 14:17:07 | |
---|
the-Antero: Perus crybaby on....kui? Omaan kokemukseen pohjaten on Wahit aina soundannut parhaimmalta kun ne on heti kitaran perässä. - If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |